Gå til innhold

Hvorfor liker ikke folk Elon musk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et spørsmål bare fordi jeg ikke følger så mye med på det og lurer, hva er det musk har gjort som gjør at han liksom er cancelled? Hadde inntrykk av før at folk syns det var spennende med all den romforskningen hans osv?

Anonymkode: 62c8b...d20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg digget Elon Musk helt til jeg så hvor usympatisk han er i sosiale medier. Husker da det satt fast barn i den grotten i Thailand. Da en av dykkerne som fikk barna ut sa Elon Musk sin ubåt ikke ville kunne brukes så kalte Elon Musk dykkeren for pedo og han gjentok det mange ganger. 

Synes det er supert at man har folk som er villig til å satse på elbiler og romfart. Men Elon Musk har personligheten til Donald Trump. Musk er ekstrem hårsår og har ingenting i mot å lyve for å sverte de han misliker. Musk har også lett for å ta æren for ting han ikke burde ha æren for og lyve om ting han og selskapene hans skal gjøre. 

Anonymkode: 0b8e9...58a

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Jeg liker han ikke fordi han vil gjøre oss til halvt roboter med sin Neuralink. Det er ikke spennende i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er folk.

Kanskje det mange misliker ikke så mye er han selv, men alle fanboys som tanketomt og ukritisk digger ham som en slags teknofrelser eller orakel. En motreaksjon.

Jeg tenker at han er ganske kunnskapsrik på IT/internett, fysikk, materialkunnskap, økonomi og er interessant å høre på tross hans noe strotrende tale. Det rareste med ham er at han sterkt advarer om farene med kunstig intelligens mens han på den annen side er i forkant i utviklingen og en pådriver av det samme som det han advarer mot. Som en drugdealer som hytter med pekefinger om farene med dop.

Anonymkode: 299a4...313

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det rareste med ham er at han sterkt advarer om farene med kunstig intelligens mens han på den annen side er i forkant i utviklingen og en pådriver av det samme som det han advarer mot. Som en drugdealer som hytter med pekefinger om farene med dop.

Anonymkode: 299a4...313

Dette kalles å "tale med to tunger". Og på denne måten får han med seg både tilhengerne av AI og de som er skeptiske til AI. Han frir til begge sider, og særlig gjør han det nå med Twitter-greiene sine. Og det er bare strategi alt sammen, ingenting med den fyren er genuint.

Anonymkode: e4c62...62c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er usympatisk og høy på seg selv. Han produserer billig og profitterer maksimalt på produkter som ikke er fullstendige, tesla har levert massevis av biler med feil osv.

Anonymkode: ab2ee...19f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er usympatisk og høy på seg selv. Han produserer billig og profitterer maksimalt på produkter som ikke er fullstendige, tesla har levert massevis av biler med feil osv.

Anonymkode: ab2ee...19f

Alle produsenter leverer biler med feil, ikke noe nytt der. Og etter hvert har kvaliteten blitt veldig bra, konas bil har f.eks aldri vært innom verkstedet selv om den er 3,5 år gammel nå. Tesla er prisledende på elbil, og satt nettopp prisen ned kraftig for å presse konkurrentene ytterligere slik at elbilrevolusjonen kan spres enda raskerer. 

Romfart har han rett og slett revolusjonert, det er det ingen tvil om. SpaceX har nå nesten de facto monopol på kommersielle oppskytninger, og de har en kostnad per tonn til bane som er en liten brøkdel av konkurrentene. 

Fyren er rett og slett genial, samtidig har han en ganske ufyselig personlighet. Ikke ulikt en del andre genier. Jeg ser ingen problemer med å være imponert over alt han har fått til samtidig som jeg misliker ganske mange sider ved ham. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elon Musk forsøker å fremstille seg selv nærmest som et "mirakel" som gjør fantastiske ting, og har opprettet nymotens vidunder-kjøretøy eller fantastiske bedrifter. 

Sannheten er jo selvfølgelig at han bare holder på med imperie-bygging på Internett. "skapelsene" han er en del har selvfølgelig noen andre grunnlagt, og funnet på. Han er så til de grader usympatisk og over-hypet. Merkelig at ikke langt flere faktisk har lagt merke til dette enda.  

Anonymkode: 95108...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ham lenge. Er veldig interessert i romfart.

Men nå om dagen ser du ut til at han er mest interessert i å bruke tiden sin på PR, sosiale medier, og politikk. Han har gått fra spennende til evig kjedelig. Misliker ham ikke, har bare sluttet å bry meg.

Anonymkode: a9d71...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Elon Musk forsøker å fremstille seg selv nærmest som et "mirakel" som gjør fantastiske ting, og har opprettet nymotens vidunder-kjøretøy eller fantastiske bedrifter. 

Sannheten er jo selvfølgelig at han bare holder på med imperie-bygging på Internett. "skapelsene" han er en del har selvfølgelig noen andre grunnlagt, og funnet på. Han er så til de grader usympatisk og over-hypet. Merkelig at ikke langt flere faktisk har lagt merke til dette enda.  

Anonymkode: 95108...c45

Nettopp. Og det han fronter har jeg ikke noe til overs for heller. Man må bare slutte å automatisk tro at disse folkene faktisk vil menneskeheten noe godt også, han har ikke til hensikt å "redde verden", like lite som Bill Gates har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er litt av ei skrue, vil eg seie. Han er vel fødd superrik i Sør-Afrika, og oppvaksen under apartheid.

Saksa frå Wikipedia om hans barndom:

Han har Asperger syndrom. Musk hadde en vanskelig oppvekst hos faren etter at foreldrene ble skilt. Han ble mobbet på skolen til han var omkring 15 år gammel og hadde vokst seg stor nok til å slå tilbake.

På Wikipedia er det oppført mange forhold/ekteskap, mange som ikkje varer veldig lenge. No er det visst slutt med Grimes også. Kan hende hans Asperberger gjer dette med nære forhold vanskelig?

Anonymkode: bc22a...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en stund et symbol på en type venture capitalism og et forbilde for unger med forretningsambisjoner. LIksom et "geni som beveger verden". 

Et tungt subsidiert "geni".

Som regelen er.. 

Han ble vel kansellert fordi han kjøpte Twitter og slapp dokumenter som for eksempel viste et veldig problematisk samarbeid  mellom folk i Twitter og demokratene med å  påvirke valgutfallet i 2020 .

Tross for at dette var viktige avsløringer; Musk bør jo ikke  være interessant i en sunn kultur. 

Likevel😋 

Slik jeg leser gjengen: Musk ønsker å bli elsket av folk. VI liker å tenke på han som en mester manipulator av medier, mester til å skaffe investeringer osv.  Jeg tror vi ser en person som er ærligere, en som  ønsker kjærlighet og annerkjennelse. Prøver å oppnå det  gjennom grandiose ideer som å redde verden gjennom å avsløre eliters konspirasjoner. 

Zuckerberg derimot ønsker seg av med hele kjødet. Han forakter å dra på  kjøttberget som må dusje av seg svette, drite ut matavfall, som er motagelig for sykdom og all mulig degenerering...han kan ikke vente med å legge hjernen på disk. Forøvrig nokså vanlig blandt folk i toppen av Tek bransjen, ofte manifisterer det seg i en forakt for medmennesker..

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare venter på at en eller Kvinneguidensmartass skal blande inn Asperger og si at det er derfor fyren er gal. Ikke første tråden det skjer. Ikke alle innsiktsfulle nok til å se at autisme ikke er synonymt med loco empatiløs robotprofessor 

Anonymkode: 39a79...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med mennesker som øeker Gud som skaper aversjon i oss. Neuralink er mørke greier. Usikker på om han har det selv, han virker kald, tom, og sjeleløs.

Anonymkode: e15a2...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyver mye og skriver som et barn på twitter.

Anonymkode: 9fbcc...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kjøpte twitter og ødela freespacen som vi hadde.

Nå kan man ikke en gang skrive at man vil ha politiet vekk og at dem forårsaker økt kriminalitet, uten at det kommer en såkalt fakta sjekk som liksom skal motbevise hva jeg føler innerst inne.

Fakta er bare så ett eksempel på diskriminering av minoriteter og er helt utdatert. 
altså, hvis jeg føler meg trist, så føler jeg meg trist, dem kan ikke bare bestemme at det jeg føler ikke stemmer!

Anonymkode: 24ebd...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er imot sensur og FOR ytringsfrihet. Stemmer som blir sensurert og kneblet får lov til å ytre seg igjen på Twitter. Dette er selvsagt katastrofe for de som fremmer visse agendaer, som skal ha all mainstream media under sin kontroll. Da må han selvsagt svartmales. Alle stemmer som går imot agenaen blir stemplet som gale. Klassisk hersketeknikk for å få mennesker til å miste kredibilitet, dog en ekstremt gjennomsiktig og åpenbart taktikk. 

Anonymkode: cc829...661

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han utfordret konsensusen i maktstrukturen ved å la mange som var bannlyst på Twitter komme tilbake, slik som høyt utdannede eksperter som kritiserte korona-håndteringen, Malone og MacCullough for å nevne to. I tillegg ville han at Pentagon skulle betale for kostnadene han hadde til Starlink systemet som det ukrainske militæret bruker for å kommunisere på slagmarken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Han kjøpte twitter og ødela freespacen som vi hadde.

Nå kan man ikke en gang skrive at man vil ha politiet vekk og at dem forårsaker økt kriminalitet, uten at det kommer en såkalt fakta sjekk som liksom skal motbevise hva jeg føler innerst inne.

Fakta er bare så ett eksempel på diskriminering av minoriteter og er helt utdatert. 
altså, hvis jeg føler meg trist, så føler jeg meg trist, dem kan ikke bare bestemme at det jeg føler ikke stemmer!

Anonymkode: 24ebd...f19

Ja, det er jo alment kjent at det er politiet som begår de fleste lovbrudd her i verden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...