Gå til innhold

Hvorfor har Gud forlatt Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heip skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig gjør det det. Men her blir det fremstilt som at alle kristne er dumme som tror på en eventyrfigur uten å sette seg inn i troen i det hele tatt. 

Nei, det er variasjoner (jeg liker ikke å nevne kun en religion,  du skriver kristne, men jeg tenker alle religioner). Men det er ikke til å komme unna at i deler av verden med håpløshet og fattigdom så er folk mer religiøse enn f.eks Norge hvor folk stort sett har det greit. Jeg mener ikke at folk er dumme, selv om statistikken sier at de er i snitt mindre intelligente enn ikke - troende så er jo ikke det det samme som at de er dumme. Jeg syns bare det er trist at de ikke stoler nok på seg selv til å takle verdens små og store utfordringer slik at de må "lene seg" på noen som skal ordne opp for seg. (GUD). 

Jeg er forøvrig vokst opp i "bibelbeltet" men er ateist nå.

Anonymkode: c479a...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heip skrev (1 time siden):

Hvorfor synes dere kristne er så dumme??

Jeg synes absolutt ikke at kristne generelt er dumme. Men det er noe med religion hvor man starter med svaret som muligens er tiltrekkende på en del mennesker som ønsker enkle svar. Og så har du jo slike som Anonymkode: 90a40...841 som ikke akkurat oser av intelligens. 

Men det finnes jo selvsagt mange dumme ateister og smarte kristne. 

Sitat

Vet dere hvor mange ateister som har gått inn for å motbevise Bibelen, men som har endt med å omvende seg? Det er mange! Bare sjekk det selv. 

Og så finnes det mange som har gått andre veien, som meg. Det beviser uansett ingenting. 

Sitat

Bibelen er en helt spesiell og profetisk bok som det ikke går å motbevise. For eksempel så oppfylte Jesus fra Nasaret over 300 profetier fra det gamle testamentet i sitt 33 år lange liv.

Det er da ingen bevis for noen av disse profetiene, bare påstander i den samme boken. 

Sitat

Det er ifølge mange forskere umulig for et vanlig menneske. Sjekk ut litt selv, jeg utfordrer dere. Og ta deretter et valg, men ikke bare skrik ut at kristne er dumme som tror på en eventyrbok hvis dere ikke vet hva dere snakker om. 

Jeg har sjekket selv, og det er da ingenting av dette som er umulig, eller i det hele tatt rart, da forfatterne av NT kjente GT og tilpasset historien om Jesus til å passe med profetiene. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke sant.  Statistikken viser at under halvparten av befolkningen er religiøse, og da kan umulig 70 % av befolkningen være kristne.

SSB sine tall viser at flertallet er religiøse og tror på Gud.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemmer ikke, undersøkelsen viser at folk i samme land har omtrent lik iq. Forskjellen er mellom land med godt utdanningssystem og dårlig utdanningssystem. http://www.randalolson.com/2014/08/24/the-myth-of-the-smarter-atheist/

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har lenket til artikler- altså blogger og meninger fra artikkelforfattere. Det er selvfølgelig ikke noe bevis.

Hvis dette hadde vært sant så hadde selvfølgelig seriøse medier videreformidlet dette. Som sagt, dette er bare rall (altså tull å vås) fra religiøse artikkelforfattere.

Anonymkode: c479a...528

Nei, det er ikke det. Dette er vitenskaplige undersøkelser de viser til.

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er ikke det. Dette er vitenskaplige undersøkelser de viser til.

Anonymkode: 90a40...841

🤣🤣🤣

Anonymkode: c479a...528

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

SSB sine tall viser at flertallet er religiøse og tror på Gud.

Stemmer ikke, undersøkelsen viser at folk i samme land har omtrent lik iq. Forskjellen er mellom land med godt utdanningssystem og dårlig utdanningssystem. http://www.randalolson.com/2014/08/24/the-myth-of-the-smarter-atheist/

Anonymkode: 90a40...841

SSB sine tall viser at flertallet ikke er religiøse.  Det er det mange som har vist deg tidligere i denne tråden.

Linkene dine er dessuten ikke troverdige kilder.

 

 

Anonymkode: c479a...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

SSB sine tall viser at flertallet ikke er religiøse.  Det er det mange som har vist deg tidligere i denne tråden.

Linkene dine er dessuten ikke troverdige kilder.

Jo, de viser det. Flertallet er medlemmer av trossamfunn, og flertallet er religiøse hele tiden eller av og til. Sekularisering av Norge er artikkelen som bekrefter dette.

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger heller å tro på flying spaghetti monster 😇

Anonymkode: 1ccf5...2c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, de viser det. Flertallet er medlemmer av trossamfunn, og flertallet er religiøse hele tiden eller av og til. Sekularisering av Norge er artikkelen som bekrefter dette.

Anonymkode: 90a40...841

Nei det gjør den ikke. Noe du også har blitt gjort oppmerksom på flere ganger i tråden.

Flertallet er medlemmer av trossamfunn ja, de aller fleste av disse i kirken.  Men flesteparten av medlemmene i kirken er ikke religiøse. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/3jJb9/flertallet-av-kirkemedlemmene-er-ikke-kristne

Anonymkode: c479a...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud har ikke forlatt Norge. Det er det kun Jonas Gahr Støre som har gjort. 

Anonymkode: 28d11...ffb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det gjør den ikke. Noe du også har blitt gjort oppmerksom på flere ganger i tråden.

Flertallet er medlemmer av trossamfunn ja, de aller fleste av disse i kirken.  Men flesteparten av medlemmene i kirken er ikke religiøse. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/3jJb9/flertallet-av-kirkemedlemmene-er-ikke-kristne

Anonymkode: c479a...528

Fint at du viser til en undersøkelse som bekrefter at flertallet er kristne eller tror på en skaper (Gud).

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud og Jesus og Den Hellige Ånd er overalt og er her. Gud ser alt og følger med på alt. Men husk det er ikke Gud som gir det onde og det gale. det er satan og all synd fra han og fra mennesker. ikke skyld på Gud for hvordan vi har det i norge. 

Anonymkode: a2923...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fint at du viser til en undersøkelse som bekrefter at flertallet er kristne eller tror på en skaper (Gud).

Anonymkode: 90a40...841

Hva med " flertallet av kirkemedlemmene er ikke kristne" er det du ikke forstår?

Og som du kan se så er andelen kristne i befolkningen veldig lav blant de yngre i befolkningen. Så andelen kristne i Norge vil bare bli lavere og lavere etter hvert som den eldre del av befolkningen dør ut...

Anonymkode: c479a...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gud og Jesus og Den Hellige Ånd er overalt og er her. Gud ser alt og følger med på alt. Men husk det er ikke Gud som gir det onde og det gale. det er satan og all synd fra han og fra mennesker. ikke skyld på Gud for hvordan vi har det i norge. 

Anonymkode: a2923...a9c

Nei dette er bare tull. Men klart, det er ikke noe poeng å skylde på noen som ikke finnes. Det blir for dumt.

Anonymkode: c479a...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med " flertallet av kirkemedlemmene er ikke kristne" er det du ikke forstår?

Og som du kan se så er andelen kristne i befolkningen veldig lav blant de yngre i befolkningen. Så andelen kristne i Norge vil bare bli lavere og lavere etter hvert som den eldre del av befolkningen dør ut...Anonymkode: c479a...528

48% er kristne, 14% tror på en skaper (Gud). Det er et flertall. Slik er det også for hele befolkningen.

Mange unge finner troen når de blir eldre, så det vil heller øke. Både kristendommen utenfor dnk og Islam er i sterk vekst.

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

48% er kristne, 14% tror på en skaper (Gud). Det er et flertall. Slik er det også for hele befolkningen.

Mange unge finner troen når de blir eldre, så det vil heller øke. Både kristendommen utenfor dnk og Islam er i sterk vekst.

Anonymkode: 90a40...841

Som sagt, flesteparten av befolkningen tror ikke på Gud. Denne undersøkelsen handlet om tro blant kirkens medlemmer. At Gudstroen er så lav blant kirkens egne medlemmer viser nettopp at Gudstroen i samfunnet er lav.

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å godta, men fakta er at nå så har vi færre og færre religiøse år for år, en trend som har vist seg over mange år.

De av dere som framdeles lever i troen, må bare gjøre det, men å påstå at dere består av et flertall er bare latterlig.

https://www.nationen.no/nyhet/undersokelse-de-fleste-nordmenn-tror-ikke-pa-gud/

 

Anonymkode: c479a...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som sagt, flesteparten av befolkningen tror ikke på Gud. Denne undersøkelsen handlet om tro blant kirkens medlemmer. At Gudstroen er så lav blant kirkens egne medlemmer viser nettopp at Gudstroen i samfunnet er lav.

Dette gjelder kun den norske kirke, som mange er medlemmer av fordi de ikke har meldt seg ut selv etter å ha blitt meldt inn ved fødsel.

Kristne utenfor og medlemmer av andre trossamfunn har høy andel religiøse, og som undersøkelsen viser er flertallet religøse og tror på Gud.

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De av dere som framdeles lever i troen, må bare gjøre det, men å påstå at dere består av et flertall er bare latterlig.

https://www.nationen.no/nyhet/undersokelse-de-fleste-nordmenn-tror-ikke-pa-gud/

Den undersøkelsen er feil, noe SSB sine tall har bevist i artikkelen "sekularisering av Norge" hvor det også bekreftes at flertallet er religiøse og tror på Gud, som i undersøkelsen du viste til. Men for all del, fortsett å benekt fakta at dere ateister er en minoritet i Norge.

Anonymkode: 90a40...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir færre og færre kristne er jo bare enda et bevis på at Bibelen er ekte og vi lever i endetiden.

At folk ikke ser djevelen - selv om han bokstavelig talt er overalt ute i samfunnet - og nå nettopp på Grammys hvor Sam Smith gjorde satanistisk rituale, det er bak min fatteevne. Men såklart; før jeg tok valget på å tro på Gud så gjorde jeg også narr av folk som meg. Fordi jeg ikke visste bedre. I once was lost but now I’m found - was blind but now I see. 💗🙏🏻

Anonymkode: 3d883...7af

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den undersøkelsen er feil, noe SSB sine tall har bevist i artikkelen "sekularisering av Norge" hvor det også bekreftes at flertallet er religiøse og tror på Gud, som i undersøkelsen du viste til. Men for all del, fortsett å benekt fakta at dere ateister er en minoritet i Norge.

Anonymkode: 90a40...841

Det er du som benekter fakta - at de fleste nordmenn ikke tror på Gud. I tillegg til ateistene så har vi en gruppe agnostikere, (vi tror det når vi ser det). 

 

 

Anonymkode: c479a...528

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...