Gå til innhold

Snakke med kjæresten om mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakker dere med kjæresten om mensen? Vet han når du har den og sånt? Jeg har ikke pratet med han om det, men vet ikke hva som er vanlig. Vi har ikke vært sammen så lenge.

Anonymkode: 31c7e...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fortelle han når mensen kommer når den faktisk kommer, men utover det skjønner jeg ikke at han trenger å vite mensenkalenderen din med mindre han har vist interesse for det.

Etterhvert kan du jo alltids informere han om hvilke plager du har angående mensen. Hvis du har plager da og hvis han er av den forståelsesfulle typen. Hvis ikke så kan du likegodt la være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier ikke ha lange samtaler om mensen. Han vet hvordan kvinnekroppen fungerer, men ja. Han vet alltid når jeg har det. Synes ikke mensen er noe flaut.

Anonymkode: c34e6...219

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakket med kjærester om det annet enn at "Nå har jeg mensen" og hvilke symptomer jeg får under mens og eggløsning så han vet litt om hva jeg går gjennom.

Anonymkode: cb988...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerer hvis det er noe. Typ "mensen burde kommet nå...". Eller så sier jeg ifra før sex, men han bryr seg ikke så veldig. Bare bruker et håndkle så det ikke kommer på madrassen.

Anonymkode: ab159...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, helt fra start da jeg var 17 med første kjæreste. På den tiden hadde jeg vanvittige sterke smerter så det var en ganske stor greie / utfordring som var naturlig å snakke om. Men altså, ikke noe lange samtaler nødvendigvis men han visste selvsagt når jeg hadde det og var veldig støttende og omsorgsfull de dagene. Etter barna ble født var det ikke så ille lengre, så det var bare sånn "fikk mensen i dag", "ok, har du veldig vondt?" for å sjekke og så tok han automatisk større del av barn og husarbeid et par dager. Han er en eks, men han er en bra eks på mange måter. 

Anonymkode: 1f112...632

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet en fyr i noen måneder, og når situasjonen tilsier at det kanskje kan bli sex, sier jeg ifra.

Anonymkode: 2d056...8bc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Og han synes i tillegg det er deilig å ha sex når jeg har mensen. 

Anonymkode: 28218...c1f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vet alt om det. Vet at det ikke blir noe sex, og at jeg blir dårlig. Han masserer ryggen min og kjøper bind. Bra fyr!

Anonymkode: fb9e3...5d2

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med kjæresten min om mensen før, under og etter. Hvis jeg er irritabel eller emosjonell og han merker det sier jeg det kan være pms. Hvis jeg klager litt over kramper sier jeg det er menstruasjonssmerter. Hvis jeg føler meg utmattet, søvnig og sliten etter eller mot slutten av menstruasjonen sier jeg det og beklager for at jeg er så slapp. Noen ganger kjøper han tamponger til meg hvis han er innom butikken og ikke jeg kan. Også er han snill og sier stakar meg som har vondt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakker dere med kjæresten om mensen? Vet han når du har den og sånt? Jeg har ikke pratet med han om det, men vet ikke hva som er vanlig. Vi har ikke vært sammen så lenge.

Anonymkode: 31c7e...dea

Ja, han vet når jeg har mensen. Det påvirker hvordan vi bruker prevensjonen og til dels sexen vi har. Jeg kan også si ting som, i dag var det tungt på jobb pga mensen. 

Anonymkode: 1ac59...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å prate om da? 

- Nå har jeg mensen.
- Å ja...

Kan ikke forestille meg et mer uinteressant samtaleemne.

Anonymkode: 9db4b...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det å prate om da? 

- Nå har jeg mensen.
- Å ja...

Kan ikke forestille meg et mer uinteressant samtaleemne.

Anonymkode: 9db4b...195

Hvis det er sånn du prater om mensen, er det ikke så interessant nei. Men poenget er jo konsekvenser av mensen, som er individuelle og derfor verdt å nevne. 

Anonymkode: 1ac59...5e8

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min nåværende kjæreste; ja! Heldigvis. Jeg kan si i fra at jeg har det vondt eller føler meg fæl fordi jeg snart får mensen. Og vi kan avklare om sex er greit. Og han viser omsorg og forståelse.

med eksen så måtte mensen omtales med kodeord, fordi han syntes det var ekkelt. Han ville helst slippe å sove inntil meg når jeg hadde det 🙃 Han hadde også null forståelse, og ba meg skjerpe meg om jeg uttrykte at det var kjedelig/vondt. 
 

jeg har pmdd og en forståelsesfull kjæreste har vært et under! Nå er ikke mensen så farlig lenger. Med eksen skammet jeg meg og følte meg enda mer ræv

Anonymkode: ce64c...6de

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi prater om mensen. Jeg har slitt veldig med uregelmessighet og har hatt mensen mange måneder i strekk flere ganger (rekorden er 8). Min partner er herda, for å si det sånn 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er det å prate om da? 

- Nå har jeg mensen.
- Å ja...

Kan ikke forestille meg et mer uinteressant samtaleemne.

Anonymkode: 9db4b...195

Allikevel fant du det for godt å kommentere🙄

At du ikke skjønner evt konsekvenser av mensen forteller mest om deg egentlig.

Anonymkode: dbd76...61f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...