Gå til innhold

Snakke med kjæresten om mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men mest sånn "Nå har jeg fått mensen..." FYI, liksom. Da vet han at det ikke blir noe sex den uken. 

Anonymkode: e6cc1...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjæresten min har mer kontroll på mensen min enn det jeg har 😅 det har han hatt helt fra begynnelsen, ikke fordi vi har snakket om det, han har bare lagt merke til det, og av en eller annen grunn, husket det 😅

Anonymkode: a060c...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har aldri vert noe tema kun når ein har tatt iniativet til sex. 

Dei fleste menn  som er gift eller samboere eller har kjæreste, og   som har vokst opp saman med  en søster har lagd merke til pakningene med bind, og  de har gjerne stått på  handlelisten.  Brukte bind har ofte blitt kastet i offentlige toalett, og foråsaket tette avløp.  Brukte bind blir plassert i bossbøtta, og avgjir ofte ubehageleg lukt.

Hvordan mensen påvirker   psyken hos  kvinner vet nok menn altffor lite om. Mange kvinner er kanskje reservert mot kontakt med menn når de har mensen av frykt for at de skal "prøve seg på dei" under mensen, og det følger med ubehageleg lukt.

Anonymkode: f767a...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

kjæresten min har mer kontroll på mensen min enn det jeg har 😅 det har han hatt helt fra begynnelsen, ikke fordi vi har snakket om det, han har bare lagt merke til det, og av en eller annen grunn, husket det 😅

Anonymkode: a060c...190

Menn bruker ofte utrykket seg imellom i møte med kvinnfolk som virker sure " Hun har sikkert bare mensen"

Anonymkode: f767a...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med kjæresten noen ganger om mensen, utover å si at jeg har det eller hvordan jeg har det. Da har vi snakket om det fordi han har vært interessert og nysgjerrig på hvordan det funker. Det er jo ikke helt likt for alle heller så tidligere erfaring trenger ikke ha noe betydning.

Nå går jeg på p-piller og har mensen to ganger i året, så det er ikke et veldig hyppig samtaleemne. Men likevel.

Anonymkode: b1ec3...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mensen har aldri vert noe tema kun når ein har tatt iniativet til sex. 

Dei fleste menn  som er gift eller samboere eller har kjæreste, og   som har vokst opp saman med  en søster har lagd merke til pakningene med bind, og  de har gjerne stått på  handlelisten.  Brukte bind har ofte blitt kastet i offentlige toalett, og foråsaket tette avløp.  Brukte bind blir plassert i bossbøtta, og avgjir ofte ubehageleg lukt.

Hvordan mensen påvirker   psyken hos  kvinner vet nok menn altffor lite om. Mange kvinner er kanskje reservert mot kontakt med menn når de har mensen av frykt for at de skal "prøve seg på dei" under mensen, og det følger med ubehageleg lukt.

Anonymkode: f767a...f33

Jøss…

Anonymkode: 383f6...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er viktig å snakke med kjæresten om mensen, slik at de vet hvorfor jeg av og til reagerer som jeg gjør. Mitt inntrykk er at menn vet for lite om mensen og hvordan dette påvirker oss.

Anonymkode: 31c7e...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Fikk mensen nå.

Han: Tenkte meg det ville skje snart, ja. 
 

Og så har vi sex akkurat som vanlig.

Anonymkode: b07cf...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke kunne snakke om det? Er han 14?

Anonymkode: 0a5f7...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (4 minutter siden):

Hun sier ifra når hun får det, slik at jeg vet hvilket hull jeg skal bruke 

Jeg har aldri skjønt den greia. Er jo klitten som er tingen under mensen. Bakluka har jo typisk driftsproblemer. 

Anonymkode: 1ac59...5e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke då mye OM mensen. Men kan fortelle at den har kommet og klage litt over smerter. Da er han ekstra omsorgsfull og tilbyr smertestillende og varmeflaske. Ofte tilbyr han seg å lage favorittmiddagen min og stikker gjerne ut for å kjøpe noe sjokolade. Han er fin 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri skjønt den greia. Er jo klitten som er tingen under mensen. Bakluka har jo typisk driftsproblemer. 

Anonymkode: 1ac59...5e8

Hun tar på klitten samtidig, og hun elsker det, hun som ber om det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får tids nok vite det når han vil plukke på deg og du sier NEI noen skjønner ett hint ink meg når det var aktuelt (12 år siden sist) og ville nok tatt det idag også 🙂 men ble hun noen gang sint så spurte jeg jo 😀 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 15.31):

Menn bruker ofte utrykket seg imellom i møte med kvinnfolk som virker sure " Hun har sikkert bare mensen"

Anonymkode: f767a...f33

Åjada det bruker vi ofte skulle bare hørt gutta på jobb rundt kaffebålet 🙂 hun hadde sikkert mensen når konene var sure over noe  😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 19.40):

Hvis det er sånn du prater om mensen, er det ikke så interessant nei. Men poenget er jo konsekvenser av mensen, som er individuelle og derfor verdt å nevne. 

Anonymkode: 1ac59...5e8

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 6.06):

Allikevel fant du det for godt å kommentere🙄

At du ikke skjønner evt konsekvenser av mensen forteller mest om deg egentlig.

Anonymkode: dbd76...61f

Nå er det ikke så mye konsekvenser å snakke om her da og det er jo ikke noe som endrer seg særlig fra gang til gang. Skjønner fortsatt ikke at mensen skal være et samtaleemne som er spesielt interessant for noen av partene i et parforhold.

Anonymkode: 9db4b...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke så mye konsekvenser å snakke om her da og det er jo ikke noe som endrer seg særlig fra gang til gang...

Anonymkode: 9db4b...195

Så det går greit for deg å ha vaginalsex med masse blod? Eller blør hun lite? Eller dere har ikke den slags sex ukentlig uansett? 

Anonymkode: 1ac59...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner automatisk å nynne på julesanger når jeg får mensen 😆🤣 Så tipper han har skjønt tegninga, pluss at han ikke får ta på meg de 2-3 dagene jeg har det, fordi jeg føler meg ekkel 😆🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg på at jeg synes det var så flaut å fortelle min første kjæreste at jeg hadde mensen at jeg ikke ville møte ham den uka jeg hadde mens. Det klarte han å tenke seg frem til selv, og jeg fikk klar melding; Tror du jeg er 5 år og ikke vet at kvinner har mens? 

Det var første og siste gang jeg skjulte noe slikt for en kjæreste. Jeg følte meg unektelig litt dum som ikke hadde våget å nevne noe som er og burde være svært naturlig. Noe selv en tenåring (vi var 18 år) var absolutt klar over. 😆

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke sammen. Opplyser om at jeg har mensen om vi beveger oss hen i mot sex. Sex har vi uansett mens eller ikke. Jeg har verken smerter eller cravings, så trenger ikke noe sympati eller godteri..
 

Anonymkode: 0779e...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...