AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #21 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var sønnen som ringte å spurte om min gutt ville komme å se kamp. Regner med at han har spurt foreldrene om det. Dette er ganske nytt vennskap, så jeg kjenner ikke foreldrene så godt Anonymkode: 304b5...336 Da var det kampen han var invitert i og ikke middagen. Middag kan han spise hjemme. Foreldre kan ikke forvente at andre skal servere barna deres middag. Anonymkode: 218a6...6b6 5 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. februar 2023 #22 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da var det kampen han var invitert i og ikke middagen. Middag kan han spise hjemme. Foreldre kan ikke forvente at andre skal servere barna deres middag. Anonymkode: 218a6...6b6 Når det er en spesiell anledning og ungene koser seg og glemmer tiden er det da vitterlig normalt å tilby mat. Det hadde vært noe annet om ungen var der daglig og forventer middag. Ærlig talt.
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2023 #23 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Han ble invitert hjem for å være der halve dagen, fikk ikke middag og måtte kjøpe seg boller på butikken? Fy faen jeg hadde vært så skamfull og flau om jeg var de foreldrene at jeg hadde ikke gått ut av huset! Anonymkode: def58...068 Enig. Mangler de sosiale antenner på andre områder også, ts? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #24 Skrevet 4. februar 2023 Fy søren så elendig. Det ene barnet vårt har klassevenninde som inviterer hjem etter skolen, i ett tiden. De har da ikke spist siden storefri. Barnet vårt kan komme hjem i fem, seks tiden og har kun fått ett par kjeks eller ett eple. Jeg kjenner at jeg blir irritert for når de er her så spiser de både ett og to måltider. Vi forer andre sine unger sikkert minst 5 dager i uken. Det ene barnet fikk uanmeldt besøk og pga allergi så kunne jeg ikke tilby barnet det jeg serverte. Det hadde spist middag hjemme to timer før. Men jeg kjenner på skam for det at barnet ikke fikk spise med vårt barn. Anonymkode: c44a3...b9c 3 2
PM75 Skrevet 4. februar 2023 #25 Skrevet 4. februar 2023 Det var rart å ikke gi sønnen din mat. Men jeg ville ikke gjort noe drama ut av det. Folk er ulike. 2
Arkana Skrevet 4. februar 2023 #26 Skrevet 4. februar 2023 Jeg synes det er rart å ikke servere middag til noen som er på besøk. Her får alle barnas venner spise middag sammen med oss. Ofte er det uplanlagt fordi de bare blir med hjem fra skolen. Hvis det bare er én venn eller to kan vi ofte spe på med litt mer av noe mens hvis det er flere eller vi ikke har nok flyttes den middagen til en annen dag og vi har alternative middager i fryser eller skap ment for anledninger hvor vi er flere enn vi har planlagt for. Det har hendt innimellom at venner har blitt med hjem fra skolen en dag vi pga fritidsaktiviteter har planlagt sen middag og de blir hentet før de har fått spist (og resten av familien deres har allerede spist), men det har aldri skjedd at venner av barna ikke får tilbud om mat hos oss og for meg ville det være uhørt å sette seg til bords og la venner av barna sitte på rommet uten å få noe som helst. Når det er sagt ville jeg aldri sendt melding eller på annet vis tatt det opp med foreldrene, jeg hadde bare sørget for at barnet hadde spist før besøk hos den familien og sagt til barnet mitt at hvis h*n ikke får tilbud om middag så kommer h*n hjem og spiser her. 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #27 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da var det kampen han var invitert i og ikke middagen. Middag kan han spise hjemme. Foreldre kan ikke forvente at andre skal servere barna deres middag. Anonymkode: 218a6...6b6 Snakk om å være gniene. Her hadde jeg glatt tatt meg et par brødskiver for å gi barnets venn middag om besøket kom brått på. Anonymkode: 8967e...da5 6 1
Kinder Skrevet 4. februar 2023 #28 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da var det kampen han var invitert i og ikke middagen. Middag kan han spise hjemme. Foreldre kan ikke forvente at andre skal servere barna deres middag. Anonymkode: 218a6...6b6 Når mitt barn har besøk av andre barn en hel dag, får de selvsagt middag. Det skal da bare mangle. Det er viktig å være litt raus mot barnas venner. 4 1
GammelKaktus Skrevet 4. februar 2023 #29 Skrevet 4. februar 2023 Har man folk i hus når man spiser middag så inviterer man dem til bords, noe annet er bare sært og merkelig. Har man ikke nok middag så deler man det man har og så kan man spise skiver eller noe annet etterpå. Men dette er ikke noe jeg hadde laget noe styr over, er jo store gutter og det er vel ikke første gangen din tenåring har truffet på folk som er litt "korttenkte". Da vet han iallfall at sånn er de der så får han ta med matpakke neste gang. 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #30 Skrevet 4. februar 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det var sønnen som ringte å spurte om min gutt ville komme å se kamp. Regner med at han har spurt foreldrene om det. Dette er ganske nytt vennskap, så jeg kjenner ikke foreldrene så godt Anonymkode: 304b5...336 Du kjenner dem godt nok til å vite at de har mye penger. Anonymkode: 82768...6cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #31 Skrevet 4. februar 2023 Merkelig.. jeg hadde sendt med ungen matpakke neste gang bare for å demonstrere litt. Når man har laget mat til familien og det blir en ekstra til bords så får heller alle spise bittelitt mindre om det kun er akkurat med mat. Eller som du sier, lag brødskive eller noe. Husker dette ofte skjedde da jeg var yngre. Mine venner ble ropt til middag mens jeg ventet på rommet, en sjelden gang ble jeg spurt om jeg ville spise. Jeg kunne høre foreldrene si at jeg kunne dra hjem å spise om jeg var sulten, og forsåvidt enig i det når det tok 5-10 minutter å gå hjem. Samtidig så har vi alltid rester etter middag, og er det ikke rester så er det fordi vi har spist en porsjon mer enn vi trenger og dermed alltid mat til en ekstra person. Anonymkode: c630f...771 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #32 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fy søren så elendig. Det ene barnet vårt har klassevenninde som inviterer hjem etter skolen, i ett tiden. De har da ikke spist siden storefri. Barnet vårt kan komme hjem i fem, seks tiden og har kun fått ett par kjeks eller ett eple. Jeg kjenner at jeg blir irritert for når de er her så spiser de både ett og to måltider. Vi forer andre sine unger sikkert minst 5 dager i uken. Det ene barnet fikk uanmeldt besøk og pga allergi så kunne jeg ikke tilby barnet det jeg serverte. Det hadde spist middag hjemme to timer før. Men jeg kjenner på skam for det at barnet ikke fikk spise med vårt barn. Anonymkode: c44a3...b9c Det kan jo tenkes at foreldrene gjerne vil at dere skal hente litt før 5-6? Barna her inviterer ofte med seg barn hjem rett fra skolen, men ingen blir så sent. Alle blir ringt hjem til middag. Mat ordner de selv før vi kommer hjem fra jobb, noe som betyr at de kan ha spist et halvt knekkebrød, ostesmørbrød eller yoghurt. Når vi kommer hjem fra jobb rundt 4 er det jo for sent å begynne å servere måltider. De skal jo hjem og ha middag. Anonymkode: b7ae6...3f0 6
RockyRose Skrevet 4. februar 2023 #33 Skrevet 4. februar 2023 Når eg var ung(født tidleg 90-talet) sat vi alltid på rommet til veninnene våre og venta når dei åt middag. Har aldri fått middag med veninner, og ikkje dei med oss 🙈 er det noko nytt no å tilby meir? Ser venar av nieser/nevø alltid et middag med kvarandre, om dei ikkje vil ha får dei i alle fall drikke evt. Kva sa 14åringen om det? Takka han nei, eller spurte dei faktisk ikkje? Sjølv om eg ikkje er oppvakse med å få/tilby, hadde eg aldri ikkje spurt om borna mine hadde besøk! 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #34 Skrevet 4. februar 2023 RockyRose skrev (5 minutter siden): Når eg var ung(født tidleg 90-talet) sat vi alltid på rommet til veninnene våre og venta når dei åt middag. Har aldri fått middag med veninner, og ikkje dei med oss 🙈 er det noko nytt no å tilby meir? Ser venar av nieser/nevø alltid et middag med kvarandre, om dei ikkje vil ha får dei i alle fall drikke evt. Kva sa 14åringen om det? Takka han nei, eller spurte dei faktisk ikkje? Sjølv om eg ikkje er oppvakse med å få/tilby, hadde eg aldri ikkje spurt om borna mine hadde besøk! Jeg er født i 91 og har aldri opplevd å måtte sitte på rommet til den jeg besøkte. Hjemme fikk også alltid mine venner middag. syns det er fryktelig sært å ikke la gjester få mat Anonymkode: 8967e...da5 3
RockyRose Skrevet 4. februar 2023 #35 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er født i 91 og har aldri opplevd å måtte sitte på rommet til den jeg besøkte. Hjemme fikk også alltid mine venner middag. syns det er fryktelig sært å ikke la gjester få mat Anonymkode: 8967e...da5 Ja, einig. Men det var sikkert berre ein kultur her då 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #36 Skrevet 4. februar 2023 RockyRose skrev (7 minutter siden): Når eg var ung(født tidleg 90-talet) sat vi alltid på rommet til veninnene våre og venta når dei åt middag. Har aldri fått middag med veninner, og ikkje dei med oss 🙈 er det noko nytt no å tilby meir? Ser venar av nieser/nevø alltid et middag med kvarandre, om dei ikkje vil ha får dei i alle fall drikke evt. Kva sa 14åringen om det? Takka han nei, eller spurte dei faktisk ikkje? Sjølv om eg ikkje er oppvakse med å få/tilby, hadde eg aldri ikkje spurt om borna mine hadde besøk! Nytt? Jeg er barn av 80-tallet og det var en selvfølge at barn som ble med hjem etter skolen fikk middag hvis de fortsatt var der da det ble servert mat. TS - ville ikke laget noe styr av det nå, men neste gang ville jeg tatt kontakt med foreldrene for å høre om middag og gitt de et og annet sarkastisk stikk så kanskje det begynner å romstere litt i topplokket til de Anonymkode: c180e...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #37 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du kjenner dem godt nok til å vite at de har mye penger. Anonymkode: 82768...6cd Ja. Sønnen har kun merkeklær og det nyeste innen spill. De reiser utenlands hver ferie, sommer, vinter og høstferie. Dyre ferier Anonymkode: 304b5...336 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #38 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ringte du han ikke hjem til middag da? Ingen kamper varer i syv timer! Og ikke ta det for gitt at gutten hadde spurt på forhånd, det er jo snakk om tenåringer... Anonymkode: 8d6c8...5c2 Seriøst??? Anonymkode: efc09...c10 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #39 Skrevet 4. februar 2023 Her får de alltid mat , men har opplevd det samme sol din, flere timer uten å få mat. Merkelige folk Anonymkode: efc09...c10 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #40 Skrevet 4. februar 2023 RockyRose skrev (14 minutter siden): Når eg var ung(født tidleg 90-talet) sat vi alltid på rommet til veninnene våre og venta når dei åt middag. Har aldri fått middag med veninner, og ikkje dei med oss 🙈 er det noko nytt no å tilby meir? Ser venar av nieser/nevø alltid et middag med kvarandre, om dei ikkje vil ha får dei i alle fall drikke evt. Kva sa 14åringen om det? Takka han nei, eller spurte dei faktisk ikkje? Sjølv om eg ikkje er oppvakse med å få/tilby, hadde eg aldri ikkje spurt om borna mine hadde besøk! Aldri opplevd , født flr deg og vi fikk mat Anonymkode: efc09...c10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå