Gå til innhold

Fikk ikke middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn ble invitert hjem til en kompis for å se kamp i dag. Han dro kl 12 og kom hjem nå. Spurte om han hadde spist. Han hadde gått på butikken å kjøpe seg boller imens kameraten og familien spiste middag. De hadde ikke nok middag. Syntes dette  var litt rart. De kunne ha laget noe lettvindt som sandwich eller stekt en pizza. Den familien har nok penger. Guttene er 14 år. Hva synes du?

Vi har ikke mye penger og jeg kan si nei til middagsgjester hvis de plutselig dukker opp. Men er de her en hel dag, så ordner jeg selvfølgelig noe 

Anonymkode: 304b5...336

• Liker 6
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så pinlig - for de foreldrene som ikke har folkeskikk. Nytter ikke hvor mye penger noen har, om de mangler gjestfrihet.

Anonymkode: 56a0b...762

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Aldri nei til å gi middag til barnas venner. Det er rundt middagsbordet man får vite hvordan ungene har det, hvordan dagen har vært og hva som rører seg i dem. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Å slenge sammen noen ostesmørbrød koster lite, og det selv om man ikke har mye penger...

Kjempetrist å lese. Skjønner ikke hva som foregår i voksne hoder som disse.

Anonymkode: 6eabf...006

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Oj😳 Stakkars gutt… Forstår ikke hva som skjer i hodet på visse folk. Trur ikke jeg hadde sendt han dit mer👀

Anonymkode: 0bf71...362

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Gniene drittfolk. Sånn provoserer meg grenseløst. Hadde ikke nok, planlegging litt da når noen er invitert. 

Anonymkode: 05695...920

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

At det går an... 

• Liker 2
Skrevet

Trist. Sånt husker unger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min sønn ble invitert hjem til en kompis for å se kamp i dag. Han dro kl 12 og kom hjem nå. Spurte om han hadde spist. Han hadde gått på butikken å kjøpe seg boller imens kameraten og familien spiste middag. De hadde ikke nok middag. Syntes dette  var litt rart. De kunne ha laget noe lettvindt som sandwich eller stekt en pizza. Den familien har nok penger. Guttene er 14 år. Hva synes du?

Vi har ikke mye penger og jeg kan si nei til middagsgjester hvis de plutselig dukker opp. Men er de her en hel dag, så ordner jeg selvfølgelig noe 

De INVITERER han og tilbyr ikke mat??? 

Hadde seriøst tatt en telefon og spurt dem om det. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

De INVITERER han og tilbyr ikke mat??? 

Hadde seriøst tatt en telefon og spurt dem om det. 

Det var sønnen som ringte å spurte om min gutt ville komme å se kamp. Regner med at han har spurt foreldrene om det. Dette er ganske nytt vennskap, så jeg kjenner ikke foreldrene så godt 

• Nyttig 2
Skrevet

Tror jeg hadde ringt å spurt om dette stemmer, bare sånn at de kanskje får tenkt seg litt om. Herregud😢

Anonymkode: 0bf71...362

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ringte du han ikke hjem til middag da? Ingen kamper varer i syv timer! Og ikke ta det for gitt at gutten hadde spurt på forhånd, det er jo snakk om tenåringer...

Anonymkode: 8d6c8...5c2

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ringte du han ikke hjem til middag da? Ingen kamper varer i syv timer! Og ikke ta det for gitt at gutten hadde spurt på forhånd, det er jo snakk om tenåringer...

Djeeeeeesus christ.... 

Anonymkode: def58...068

• Liker 15
Skrevet

Invitasjonen har nok kommet fra gutten og ikke fra foreldrene. Hvis foreldrene hadde invitert og ønsket at han skulle bli til etter middagstid ville de jo ha kjøpt inn nok mat til alle.

Anonymkode: 6955d...cc6

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kameraten sa at han kunne komme kl 12 og kampen startet kl 1630

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg vært forelder med for lite mat hadde jeg hivd meg rundt. 

Typ 4 matbutikker i 300m radius her 

Anonymkode: c394c...e4a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var sønnen som ringte å spurte om min gutt ville komme å se kamp. Regner med at han har spurt foreldrene om det. Dette er ganske nytt vennskap, så jeg kjenner ikke foreldrene så godt 

Fremdeles ekstremt merkelig. Hadde snakket med dem. 

"Hei, sønnen deres inviterte min hjem til dere, men da han kom hjem så så han at han ikke fikk mat hos dere. For fremtiden er det greit å vite om dette er vanlig hos dere så jeg kan sende med ungen min mat så han ikke sulter i løpet av dagen" 😗

Endret av WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Invitasjonen har nok kommet fra gutten og ikke fra foreldrene. Hvis foreldrene hadde invitert og ønsket at han skulle bli til etter middagstid ville de jo ha kjøpt inn nok mat til alle.

Anonymkode: 6955d...cc6

Det alle oppegående voksne i denne situasjonen gjør er å tenke "oi, sønnen vår har invitert en ny venn hjem uplanlagt i middagstida, nå må vi tenke raskt". Når gutten selv dro på butikken og kjøpte noe så kunne en av foreldrene der rasa ned og handla en grandis gutta kunne delt, eller laga ostesmørbrød, hva som helst.

Jeg hadde aldri sendt noen i mitt hus vekk for å handle mat selv, hadde spist hodeputa mi før det skjedde.

Anonymkode: def58...068

• Liker 17
  • Nyttig 8
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er da normalt å fòre barn som er invitert av egen unge... Serr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...