Gå til innhold

Hvorfor har du droppet dating?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg, som frivillig barnløs kvinne, er det umulig å finne en mann som ikke vil ha barn. Alle eksene mine ville ha barn. 

Anonymkode: c73e1...c78

Disse barneargumentene til menn, de finnes i alle varianter tydeligvis.

For meg som var ufrivillig barnløs (skrev ikke det i profilen!) og ønsket meg barn - jeg ble kontaktet av en rekke menn som hadde barn, men som ikke ønsket seg flere barn. Ikke bare det, flere av dem var tydelig på at de ikke ville forholde seg til barn en kvinne har med en tidligere partner. Samme menn var merkelig nok veldig opptatt av at om vi ble sammen så var det en selvfølge at jeg tok meg av mye av det praktiske arbeidet med hans barn og husarbeid.

For meg virker det som en stor suppe av argumenter, som alle egentlig vitner om menn som ikke tør satse på et nært forhold.

Som tidligere skrevet, jeg tror ikke alle menn er slik, og det var en av grunnene til at jeg hoppet av nettdatingen. Men det virker som om en god del menn som søker til nettdating har mye grums i seg som de ikke har bearbeidet eller blitt modne på, og istedenfor å reflektere over egen rolle så skylder de gjerne på kvinnen eller skaper situasjoner med kvinner de ønsker seg, men som de ikke tror de kan få.

Det er nesten så jeg tenker at nettdating bør forbys ;) ...slik at folk ble tvunget ut i den virkelige verden, måtte være sosial, bruke tid på å bli kjent, og måtte oppføre seg fordi for mange ville få vite om man ikke oppfører seg. Jeg tror det kunne blitt nyttig for både kvinner og menn, for ser jo at det er menn, f.eks. @Bombasi, som også gir opp nettdating pga. lignende opplevelser som flere kvinner her forteller om.

Anonymkode: 0c9ea...f72

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er kronisk sjuk med utmattelse. og orker ikke å bruke mitt overskudd på dating.

spesielt når oddsen for å finne en seriøs mann på tinder ol er som å lete etter nåla i en høystakk..

og som kronisk sjuk med utmattelse går jeg ikke ut døren spesielt ofte, og sist jeg sjekket dukket det ikke tilfeldige dater opp på dørene til folk. 

det er også veldig behagelig å slippe drama, mas om sex, rydde opp etter andre..... lista er lang

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk som beskriver seg selv på en måte som bare andre burde, for eksempel snill og god, god humør, sterk, empatisk osv, er ofte det motsatte. Har møtt ett tonn selvutnevnte  snille gutter som i verste fall ble voldelige.

Anonymkode: 5c2f9...0ce

Dette stemmer på en prikk. De som drysser på med selvforherligende adjektiver eier som regel ikke selvinnsikt og er gjerne det stikk motsatte av det de skriver.

Anonymkode: cfc69...e10

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 1.21):

1. har ikke tid og overskudd. 
2. har ikke råd. 
3. har ingen ønsker om å sette meg selv i en situasjon hvor jeg på kort tid skal bli vurdert og målt opp og ned fra en som sannsynsligvis har lavere iq enn meg. 

Anonymkode: cdbfa...499

Har ikke tid eller overskudd, har likevel dårlig råd… og er for smart for andre?

Neppe.

Skrevet
ClausSaus skrev (6 minutter siden):

Har ikke tid eller overskudd, har likevel dårlig råd… og er for smart for andre?

Neppe.

Det har ikke falt deg inn at veldig smarte mennesker kan velge yrker som går mer ut på å hjelpe mennesker enn å tjene masse penger? Eller at disse menneskene kan bli langtidssyke/uføre?

Anonymkode: 0b3f3...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette stemmer på en prikk. De som drysser på med selvforherligende adjektiver eier som regel ikke selvinnsikt og er gjerne det stikk motsatte av det de skriver.

Anonymkode: cfc69...e10

Samme erfaring her. "Familiemann med alt på stell, trofast, raus og omtenksom" ble til en utro, gjerrig voldsmann noen år ut i ekteskapet.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har ikke falt deg inn at veldig smarte mennesker kan velge yrker som går mer ut på å hjelpe mennesker enn å tjene masse penger? Eller at disse menneskene kan bli langtidssyke/uføre?

Hvis de samtidig plasserer seg i en situasjon der de hverken har tid, overskudd eller penger til engang å finne en å dele livet med… da er de neppe "veldig smarte", nei.

Skrevet
ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Hvis de samtidig plasserer seg i en situasjon der de hverken har tid, overskudd eller penger til engang å finne en å dele livet med… da er de neppe "veldig smarte", nei.

Hvorfor tror du at man absolutt vil finne en å dele livet med hvis man hiver seg ut i datingen? Det kan hende at man prøver i flere år uten å lykkes. Og at man har prøvd før uten å lykkes, og orker ikke flere runder med det samme. Du må slutte å fortelle alle rundt deg at de er dumme. Du er ikke den eneste smarte personen i verden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 8.08):

Du som har sluttet (for godt/all overskuelig fremtid)  med dating-apper og på andre måter prøve å få til dater med en potensiell partner...

Hva var grunnene OG hovedgrunnen til at du sluttet?

Anonymkode: 483fe...edb

Jeg sluttet å date i 1998 og har ikke gjort det siden. Dette var litt før dating-appenes tid.

Årsaken til at jeg sluttet å date er at da ble jeg sammen med ei pen ung jente. Vi giftet oss og vi er fortsatt lykkelig gift, og da er det uaktuelt å date andre.

Går det som jeg håper, kommer jeg aldri til å ha noe behov for å date noen igjen for resten av livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor tror du at man absolutt vil finne en å dele livet med hvis man hiver seg ut i datingen? Det kan hende at man prøver i flere år uten å lykkes. Og at man har prøvd før uten å lykkes, og orker ikke flere runder med det samme. Du må slutte å fortelle alle rundt deg at de er dumme. Du er ikke den eneste smarte personen i verden. 

OK, du har allerede falt av temaet for det jeg skriver…

Da bruker jeg ikke mer tid på deg.

Skrevet

Jeg sluttet å date den dagen det plutselig gikk opp for meg hvor fint og godt jeg hadde det på egenhånd. Jeg er på et veldig godt sted med meg selv, trives i jobb, området jeg bor, hobbyene jeg har og ikke minst menneskene jeg har rundt meg. Selvfølgelig er det noen dager hvor man kjenner litt på ensomhet,  da alle rundt meg er gift og har barn, men jeg må si at de nære vennskapene jeg har nå, fyller opp det jeg ønsker av et forhold. Nå snakker jeg ikke om sex, men den intime delen hvor man snakker om livet, ting som kan være tøft/ emosjonelle dager osv. 

Selvfølgelig kan jeg innimellom savne fysisk kontakt som sex, men, helt ærlig, jeg kan fint oppnå det klimakset på egenhånd og jeg har oppdaget at jeg har et større behov for emosjonell kontakt med andre. Og det får jeg via vennskapene mine. 

Når det kommer til dating, så var jeg av og på appene i flere år. Har som mange andre her møtt noen fine folk, noen mindre fine folk. Men det som slo meg var, hvor ekstremt opptatt mange av de jeg gikk på date med, viste seg å være av alt det materielle. Jeg gikk på date for å se om vi hadde en kjemi, de gikk på date for å a) se om jeg var like pen som jeg var på bildene (direkte sitat fra en rekke menn) og b) ramse opp alt de hadde klart de siste årene og skaffa seg (hus, hytte, båt). Det eneste de mangla nå var dama. 

Det endte som oftest opp med å føles som om jeg var på jobbintervju men bare for kjærlighetslivet mitt. Det måtte jo være noe "feil" med meg siden jeg var singel. Ikke spurte de om hva jeg faktisk likte eller drev med utenom jobb. Det handla mer om - for dem - å bevise ovenfor meg hvor bra "catch" de var. Mange virka så hyggelige på meldinger, viste seg å være totalt usmakelige når vi faktisk møttes. Og når de ble avvist? Nei da var det ikke måte på hva slags kvinnfolk jeg var. 

Det at jeg heller ikke er interessert eller ønsker barn, var noe en god del trodde de kunne prate meg ut av (??). Som om min mening eller mitt ønske for mitt liv ikke spilte noen rolle. Så lenge de var klar nok så ville jeg jo endre mening. 

Nei takk. Som sagt, jeg har det utrolig fint på egenhånd. Har ingen apper lenger, så jeg dater ikke. Om det skulle dukke opp noen i radaren min (via venner, hobbyer, jobb) så er jeg ikke avvisende, men jeg har til nå, ikke møtt noen som har gjort at jeg har tenkt: med deg hadde livet vært hakket bedre. 

Anonymkode: 49983...d45

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med det. Var på datingapper og hadde store forhåpninger til å treffe noen, men opplevde det ikke som positivt. Folk virker så utrolig skeptiske og kyniske. De aller fleste er heller ikke genuint interesserte. Man er bare fyllmasse i en allerde full innboks. Trodde egentlig at menn jeg likte ikke var veldig populære blant kvinner, men kanskje jeg tok feil. 

I tillegg har jeg for dårlige tanker om meg selv og har lite å tilby en mann akkurat nå. Jeg har lite på stell og menn er også opptatt av at man har ting på stell. 

Jeg treffer ingen menn på andre arenaer. Å treffe noen på byen vet jeg at ikke fungerer, stort sett i hvert fall. Da må det være på rolige steder og man må treffe rett person til rett tid. 

Jeg har nok mistet litt troen. I hvert fall når jeg ser hvordan single venninner driver på så føler jeg meg forferdelig gammeldags. Jeg passer ikke inn i det nye og moderne datingopplegget. 

Anonymkode: 20d60...dc8

Skrevet

Jeg orker bare ikke tanken på ny partner, forpliktelser, ansvar, stå til rette for noen, mulige krangler og diskusjoner, måtte gjøre ting jeg egentlig ikke har lyst til fordi partneren absolutt vil osv. Og å måtte flytte sammen med noen og vaske etter enda en latsabb av en mann...

Nei, jeg trives utmerket som singel, etter å ha skilt meg etter et 18 år langt forhold for seks år siden. Jeg tenker at jeg sannsynligvis blir værende singel resten av livet. Jeg er i femtiårene og utvalget er heller dårlig, når det kommer til potensielle partnere også.

Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

OK, du har allerede falt av temaet for det jeg skriver…

Da bruker jeg ikke mer tid på deg.

Du har nevnt det å finne noen å dele livet med. HI handler om dating, ikke sjansen for å finne noen å være med livet ut. Så du er den første som har "falt av temaet".

Skrevet

Etter å ha vært i noen forhold hvor mannen er helt på bærtur, er jeg ENORMT forsiktig med å binde meg til noen. Jeg vet hvor utrolig kyniske enkelte menn er. Det er ikke noe gøy, rett og slett. Det er pisskjedelig, man kjeder seg i hjel. Det er egentlig menn som burde tatt kontakt med psykolog. 

Anonymkode: 86f55...0fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...