Gå til innhold

Hvorfor har du droppet dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vet du om det? Kvinner bruker hudpleie hver dag, hårkurer hver uke, sminke, går til frisør, kler oss fint, går i terapi, skaper gode relasjoner og vennskap og sosial status, jobber hardt, utdanner oss høyt, leser i kvinnemagasiner hvordan tiltrekke menn og bli en bra partner, leser selvutviklingsbøker, drar på helgeretreats osvosvosv

Hva gjør menn? Sitter på nett å klager over at damer har for høye krav og går etter de kjekke gutta uten å gidde å forbedre seg selv.

Det der er ikke sant men bare noe menn som ikke blir valgt forteller seg selv for å skylde på en annen faktor enn seg selv, så de slipper å forbedre seg selv

 

Anonymkode: e4327...ba5

Det nevnte er vel strengt tatt ting kvinner gjør for å imponere eller tilpasse seg andre kvinner. Jeg tror de fleste menn ser etter kvinner man kan finne på ting sammen med og prate med, og som er empatiske. Det meste annet betyr svært lite eller ingenting for attraktiviteten.

Det er egentlig tilsvarende for menn også, at målbare ting har ganske lite å si for attraktiviteten. Attraktivitet er i stor grad medfødt, og mer eller mindre overfladiske "forbedringer" fører i liten eller ingen grad til at flere vil date en.

Anonymkode: 67aad...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde, men å vokse opp med psykisk syke foreldre, og lære at vold, ydmykelse, fortellinger og fine ord, slag og unnskyldning, er kjærlighet, gjør at en bommer litt på det der. 

Så jeg har gitt meg, tenker jeg er heldig som ikke ble drept eller mer skadet enn jeg ble i de forholdene jeg hadde, ta mine tap og gå. Jeg har en drøm om et hus i skogen, stillhet og ro, bare meg helt alene. Og det føles fantastisk. 

Anonymkode: 5c2f9...0ce

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg sliter psykisk, og opplever at de fleste på tinder og andre dating apper ikke er interessert i å utvikle en relasjon.

Anonymkode: 2e722...109

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lagt hjerte og sjel i datingen til tross for at jeg hadde kjærlighetssorg etter tøft brudd for 4 år siden, så var jeg åpen og modig. Men burde nok ikke vært så sårbar for sitter igjen med massiv angst rundt romantiske relasjoner som jeg ikke hadde før. Nå klarer jeg ikke sveipe på tinder en gang uten å føle på at jeg får vondt i magen når jeg får match og logger raskt ut av appen. Blir jeg bedt ut gir jeg et smil og takker høflig nei, angsten for at dette vil føre til emosjonell smerte i det lange løp eller at han egentlig er en drittsekk uten empati og har skumle hensikter tar overhånd

Så det er jo kjipt for jeg savner en kjæreste og ønsker det inderlig. Men kroppen gjør så motstand at det ikke nytter, alle som har kjent på sterk angst vet hvor fælt det føles. Er heldigvis introvert og klarer meg fint alene 

Anonymkode: df368...7bd

Du setter fine ord på det mange føler. Det er jeg sikker på ❤

 

Vær tro mot deg selv, dyrk deg selv, lev livet ditt sånn du vil leve, og du vil tiltrekke deg personer som passer inn. 

Anonymkode: 483fe...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du setter fine ord på det mange føler. Det er jeg sikker på ❤

 

Vær tro mot deg selv, dyrk deg selv, lev livet ditt sånn du vil leve, og du vil tiltrekke deg personer som passer inn. 

Anonymkode: 483fe...edb

:klem:

Anonymkode: df368...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke date. Har det altfor godt i eget selskap.

Anonymkode: eaa65...b57

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet med dating fordi jeg ble så mye såra og skuffa. Følte ingen karer tok meg seriøst

Anonymkode: 3e467...2eb

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innfant meg med å være alene fordi dating og menn ikke klarte å møte meg der jeg var/er emosjonelt, sosialt og fysisk. Jeg passer ikke inn i bruk og kast-verdenen,  jeg klarer ikke å "shoppe" etter potensielle partnere 15x hver uke eller sveipe på en app.Jeg klarer heller ikke å ha sex med fremmede menn som skal fordufte etterpå.  Jeg er altfor seriøs, altfor følsom og knytter få bånd som varer livet ut. 

Anonymkode: e0639...773

  • Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg innfant meg med å være alene fordi dating og menn ikke klarte å møte meg der jeg var/er emosjonelt, sosialt og fysisk. Jeg passer ikke inn i bruk og kast-verdenen,  jeg klarer ikke å "shoppe" etter potensielle partnere 15x hver uke eller sveipe på en app.Jeg klarer heller ikke å ha sex med fremmede menn som skal fordufte etterpå.  Jeg er altfor seriøs, altfor følsom og knytter få bånd som varer livet ut. 

Anonymkode: e0639...773

føler veldig med deg…

Anonymkode: 3e467...2eb

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg innfant meg med å være alene fordi dating og menn ikke klarte å møte meg der jeg var/er emosjonelt, sosialt og fysisk. Jeg passer ikke inn i bruk og kast-verdenen,  jeg klarer ikke å "shoppe" etter potensielle partnere 15x hver uke eller sveipe på en app.Jeg klarer heller ikke å ha sex med fremmede menn som skal fordufte etterpå.  Jeg er altfor seriøs, altfor følsom og knytter få bånd som varer livet ut. 

Anonymkode: e0639...773

Føler det samme. Når jeg leser slike innlegg skulle jeg ønske jeg likte samme kjønn så jeg kunne funnet en på bølgelengde. Er alt for sårbar for bruk og kast verdenen og orker ikke tanken på å ligge rundt med menn som ikke er glad i meg 

Anonymkode: df368...7bd

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg innfant meg med å være alene fordi dating og menn ikke klarte å møte meg der jeg var/er emosjonelt, sosialt og fysisk. Jeg passer ikke inn i bruk og kast-verdenen,  jeg klarer ikke å "shoppe" etter potensielle partnere 15x hver uke eller sveipe på en app.Jeg klarer heller ikke å ha sex med fremmede menn som skal fordufte etterpå.  Jeg er altfor seriøs, altfor følsom og knytter få bånd som varer livet ut. 

Anonymkode: e0639...773

Veldig enig med det du skriver

Anonymkode: 483fe...edb

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (13 timer siden):

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner. 

Det finnes de av oss som ikke vil ha noen partner og da. Kvinner er ikke avhengig av å bo sammen med en mann lenger.

Anonymkode: 67abe...989

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å være alene. Til og med ute blant folk foretrekker jeg å være for meg selv.

Anonymkode: 67abe...989

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg orker ikke forholde meg til sutring, krav, kontrollbehov osv. Har ikke overskudd til å forholde meg til tull og dårlig oppførsel. Var gift lenge med en snill mann og fikk 2 herlige barn, som nå er voksne. Er ferdig med å oppdra noen og er ikke villig til å endre meg for å tilfredsstille en manns behov. Og orker ikke uønskede dicpics eller merkelige sexønsker. Har det fortreffelig alene. Aldri mer

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke interessert i å møte noen

- Er lykkelig

- Har ikke tid

- Det er for mange drittsekker der ute. Bortkasta tid.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at jeg har forstått at folk generelt smører veldig tjukt på, det være seg menn eller kvinner. Det er sikkert en måte å overleve på, å opphøye seg selv til de grader. Mye middelmådighet, stiller lave krav til underholdningsevner, høy klagefaktor, er mer interessert i om andre tilpasser seg dem, fremfor å tilpasse seg andre. 
 

Og det triste er at jeg på en måte skjønner det. Det virker som at det er nesten umulig å treffe noen man slipper å krangle med. Det er ikke umulig, men nesten. De få unntakene beholder jeg som om de er noen sjeldne juveler. Men kommer ikke unna at det er mange psykiske vrak der ute, selv om de er velfungerende ellers. Mange er eksperter på å projisere sine svakheter over på andre. Igjen, man gjør alt for å overleve selv og kaster andre under bussen. 
 

vet ikke med dere, men det irriterer meg så mye at en del mennesker er så hykleriske, og samtidig jakter de på hva andre gjør galt. Det er så irriterende at de jeg har møtt ikke bidrar til å trygge meg, men er veldig årvåkne på at jeg skal trygge dem i alle mulige situasjoner, skal sjekke om jeg er korrekt, mens de dømmer meg nøye. De selv tåler jo selvfølgelig ikke tilbake, da er man alle mulige negative egenskaper. 
 

Jeg har lyst til å treffe en mann som er ordentlig vare, som ikke er useriøs, samtidig som at han forventer at jeg skal være like seriøs som selveste Skatteetaten. Det er faktisk jævlig urettferdig. 

Anonymkode: 86f55...0fd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke. 

Orker heller ikke detta svada de kommer med, fordi de vil ha et høl å tømme seg i. 

For ikke å glemme sutrende mannfolk fordi de ikke får viljen sin. Og få huden full av kjeft om jeg ikke syns vi har kjemi. 

Anonymkode: 67bec...478

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (14 timer siden):

Viss bare kvinner flest tenker på samme måter som dere i denne tråden. Men da hadde det vært mye færre single her til lands :)

Før jeg møtte min eks datet jeg en god del, da var erfaringene stort sett positive, få negative, selv om det ikke klaffet med noen av de jeg fikk kontakt med via nettdating, kjemien stemte ikke når vi møttes.

Etter at det ble slutt mellom eksen og meg forsøkte jeg meg på nettdating igjen. Var da noen veldig ok menn innimellom. Men resten... Jeg vil heller si det slik at hvis mange flere menn begynner å tenke på hvordan de fremstiller seg selv og egne holdninger til kvinner, da hadde det vært langt færre single her til lands.

Jeg ble avvist fordi jeg var for høy. Fordi jeg var for tykk. Fordi jeg var for tynn. (jeg er noen cm over gjennomsnittet for kvinner og har en bmi på 20)

Jeg ble avvist fordi jeg hadde for mye utdanning, feil utdanning, fordi jeg kom fra feil sted i landet.

Jeg ble avvist fordi jeg ikke hadde barn, fordi jeg ville ha barn, og fordi jeg ikke kunne få barn. Jeg ble avvist fordi jeg hadde skilte foreldre (for da måtte jeg visst ha råtne holdninger til det å ville ha et stabilt og trofast forhold).

Jeg ble avvist fordi jeg ble beskyldt for å være for pen, og fordi jeg måtte ha brukt filter på bildene mine (jeg anser meg selv som normalt pen og har aldri redigert bilder eller brukt filter).

En gang jeg hadde skrevet lenge med en mann, vi skulle snart møtes, så kom vi inn på litt generelt om sexlyst i tidligere erfaringer - og da ble jeg beskyldt for å lyve, for det var ingen kvinner som har lyst på sex daglig, fikk jeg vite - og så ble jeg blokkert.

Jeg ble avvist fordi det visstnok måtte være noe galt med meg, fordi en annen ikke trodde han kunne møte en dame som iflg. ham selv oppfylte alle hans drømmer. En annen mente jeg var falsk, for kvinner skulle være krevende, og jeg var tilsynelatende for lett å ha med å gjøre, så han mente jeg lurte ham.

Og så var det daten jeg møtte en gang som ble sint, fordi han tente veldig på meg, og han ville ikke være en sånn mann som var så overfladisk at han tente på en dame uten å kjenne henne. For ikke å snakke om han som hadde planlagt hele våre liv sammen, fortalte han meg over middag første date - jeg skulle flytte til ham, han hadde funnet ut hvilke venner vi skulle omgås og ikke og jeg trengte jo ikke andre venner enn hans for det var viktig å ha riktige venner, han hadde planlagt hvor jeg skulle jobbe, og han hadde til og med i detalj planlagt hvilke klær jeg skulle bruke, inkl. hvilke smykker jeg kunne bruke.

Et par-tre ganger (etter å ha skrevet med noen en stund, og snakket sammen på tlf) fikk jeg høre at de heller ville avvise meg først, heller enn å vente på at jeg på et eller annet punkt kom til å avvise dem, for de nektet å tro at jeg kunne være oppriktig interessert i dem. Det var jeg, oppriktig så interessert at jeg ønsket å finne ut om det kunne bli noe varig... inntil de sa dette.

Og så fikk jeg også høre at jeg var uaktuell fordi jeg var for selvdrivende, for lite avhengig av en mann, for selvstendig, og at de ville ha en kvinne som ikke greide å være selvstendig, for det var visst større sjanse for at de da greide å holde på en dame, hadde de erfart...

Når man ser på argumentene er det lett å se at mange av disse mennene ikke er ærlige med seg selv, flere av dem har åpenbart mindreverdighetskomplekser, noen har problematiske holdninger til kvinner og mange vet rett og slett ikke opp-ned på seg selv, kan det virke som.

Og så har du selvfølgelig alle de som utga seg for å være single på utkikk etter langvarig forhold, men som jeg avslørte før vi møttes - de var i forhold, samboere eller gift, og var kun ute etter sex. Så var det de single mennene som også utga seg for å være ute etter langvarig forhold, men som innrømmet at de da fikk så mye mer sex, noe de ikke fikk hvis de skrev at de var ute etter kortvarig forhold eller elskerinne.

Kort oppsummert - jeg fant ut at nettdating var bortkastet tid. Jeg er bare meg selv, åpen, oppriktig, ærlig. Status eller formue er rimelig uinteressant, jeg går ikke etter bestemte yrker eller utdanninger, og jeg har aldri falt for hverken badboys eller de som objektivt kanskje er kjekkest. Årsak - jeg faller for personen en mann er, hele pakka, om det er riktig kjemi mellom oss. Så jeg fant ut at jeg ikke gidder kaste bort tid på så mye rart som det i løpet av få år var blitt på slike nettsteder. Har noen vennepar som fant hverandre på slike steder, men det var før jeg ble sammen med min eks også, så virker som om det er mange menn der ute som virkelig ikke aner hva de er ute etter, lager problemer som ikke finnes, er usikre på seg selv osv. osv. osv.

En annen grunn til at jeg sluttet med nettdating var at jeg fant ut at jeg tross alt dette faktisk fremdeles hadde troen på at ordentlige og gode menn finnes, men at jeg nok ville miste den troen om jeg fortsatte nettdatingen. Derfor satset jeg på å heller møte noen på gamlemåten, i virkeligheten.

Har nå truffet en mann som for meg er helt fantastisk, ganske motsatt av hva mange menn hevder vi kvinner går etter. Han har ikke utdanning, han er helt gjennomsnittlig på mange områder også utseende, han er ikke veltrent. Han er gjennomsnittlig høy, gjennomsnittlig vekt, gjennomsnittlig hår/mangel på hår, har en helt ordinær jobb. Men - han er oppegående, intelligent, reflektert, engasjert, omsorgsfull, kreativ, uhøytidelig, ansvarsbevisst, han er lojal, han er til å stole på, han er oppmerksom, har en fantastisk herlig humor og selvironi. Vi har en veldig fin kjemi sammen og er veldig tiltrukket av hverandre. Han er ikke perfekt, han er helt normal, men han er perfekt for meg :)

Så alle de som sitter på forum og rakker ned på kvinner og kvinners "krav" når det kommer til en livspartner, de bør først ta et alvorlig oppgjør med seg selv og hva de selv har av holdninger og hvordan de møter kvinner. Man må ikke ha formue og statusobjekter - for de aller fleste kvinner må man ha en god personlighet og gode holdninger og verdier og ha mange av de tingene jeg nevnte over her. Det er helt oppnåelig for enhver mann (eller kvinne) som er helt gjennomsnittlig som møter andre med oppriktighet og ekte interesse og er villig til å ta seg tid til å bli kjent med en annen.

Jeg tror også at det mange holder på med, dater mange samtidig, er med på å gjøre at man ikke tar seg tid til å bli ordentlig kjent med den enkelte, men heller shopper rundt etter noe stadig "bedre" de kanskje kan finne i godtebutikken. Eller som en jeg hadde én date med sendte meg en melding om etter daten - han hadde aldri trodd han kunne ha en sjanse på ei som meg, og hvis han kunne ha sjansen på ei som meg, da kunne det jo hende han kunne få seg damer som var enda penere og enda alt mulig mer. Mange måneder etterpå tok han kontakt igjen, og kunne ikke forstå at jeg ikke ville møte ham igjen ;)

 

Og ja, jeg er luta leia av all den nedlatende holdningen som mange menn ytrer på forum om kvinner! Det er så enkelt - vær et godt menneske og en god utgave av deg selv, vær en som du selv ville vært sammen med, behandle andre med interesse, respekt og omtanke og oppriktighet, og ikke ta deg selv så høytidelig.

Anonymkode: 0c9ea...f72

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...