AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #41 Skrevet 5. februar 2023 1. har ikke tid og overskudd. 2. har ikke råd. 3. har ingen ønsker om å sette meg selv i en situasjon hvor jeg på kort tid skal bli vurdert og målt opp og ned fra en som sannsynsligvis har lavere iq enn meg. Anonymkode: cdbfa...499 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #42 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg innfant meg med å være alene fordi dating og menn ikke klarte å møte meg der jeg var/er emosjonelt, sosialt og fysisk. Jeg passer ikke inn i bruk og kast-verdenen, jeg klarer ikke å "shoppe" etter potensielle partnere 15x hver uke eller sveipe på en app.Jeg klarer heller ikke å ha sex med fremmede menn som skal fordufte etterpå. Jeg er altfor seriøs, altfor følsom og knytter få bånd som varer livet ut. Anonymkode: e0639...773 Det var vel mye dette jeg også fant ut om meg selv, som gjorde at jeg hoppet av nettdating. Jeg gjorde en hederlig og oppriktig innsats, før jeg ga det opp. Jeg fant ut at jeg får møte en mann i virkeligheten. Tok noen år, men kan se ut til at jeg har møtt en nå, en det var verdt å vente på. Anonymkode: 0c9ea...f72 1 1
Jdz Skrevet 5. februar 2023 #43 Skrevet 5. februar 2023 Jeg "sluttet å date" (som i date for å finne partner) etter at jeg møtte min nåværende partner. Når det er sagt har vi fortsatt en date en kveld i uka fast +/-. Jeg lever for disse kveldene, så hvorfor i all verden slutte med det?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #44 Skrevet 5. februar 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Før jeg møtte min eks datet jeg en god del, da var erfaringene stort sett positive, få negative, selv om det ikke klaffet med noen av de jeg fikk kontakt med via nettdating, kjemien stemte ikke når vi møttes. Etter at det ble slutt mellom eksen og meg forsøkte jeg meg på nettdating igjen. Var da noen veldig ok menn innimellom. Men resten... Jeg vil heller si det slik at hvis mange flere menn begynner å tenke på hvordan de fremstiller seg selv og egne holdninger til kvinner, da hadde det vært langt færre single her til lands. Jeg ble avvist fordi jeg var for høy. Fordi jeg var for tykk. Fordi jeg var for tynn. (jeg er noen cm over gjennomsnittet for kvinner og har en bmi på 20) Jeg ble avvist fordi jeg hadde for mye utdanning, feil utdanning, fordi jeg kom fra feil sted i landet. Jeg ble avvist fordi jeg ikke hadde barn, fordi jeg ville ha barn, og fordi jeg ikke kunne få barn. Jeg ble avvist fordi jeg hadde skilte foreldre (for da måtte jeg visst ha råtne holdninger til det å ville ha et stabilt og trofast forhold). Jeg ble avvist fordi jeg ble beskyldt for å være for pen, og fordi jeg måtte ha brukt filter på bildene mine (jeg anser meg selv som normalt pen og har aldri redigert bilder eller brukt filter). En gang jeg hadde skrevet lenge med en mann, vi skulle snart møtes, så kom vi inn på litt generelt om sexlyst i tidligere erfaringer - og da ble jeg beskyldt for å lyve, for det var ingen kvinner som har lyst på sex daglig, fikk jeg vite - og så ble jeg blokkert. Jeg ble avvist fordi det visstnok måtte være noe galt med meg, fordi en annen ikke trodde han kunne møte en dame som iflg. ham selv oppfylte alle hans drømmer. En annen mente jeg var falsk, for kvinner skulle være krevende, og jeg var tilsynelatende for lett å ha med å gjøre, så han mente jeg lurte ham. Og så var det daten jeg møtte en gang som ble sint, fordi han tente veldig på meg, og han ville ikke være en sånn mann som var så overfladisk at han tente på en dame uten å kjenne henne. For ikke å snakke om han som hadde planlagt hele våre liv sammen, fortalte han meg over middag første date - jeg skulle flytte til ham, han hadde funnet ut hvilke venner vi skulle omgås og ikke og jeg trengte jo ikke andre venner enn hans for det var viktig å ha riktige venner, han hadde planlagt hvor jeg skulle jobbe, og han hadde til og med i detalj planlagt hvilke klær jeg skulle bruke, inkl. hvilke smykker jeg kunne bruke. Et par-tre ganger (etter å ha skrevet med noen en stund, og snakket sammen på tlf) fikk jeg høre at de heller ville avvise meg først, heller enn å vente på at jeg på et eller annet punkt kom til å avvise dem, for de nektet å tro at jeg kunne være oppriktig interessert i dem. Det var jeg, oppriktig så interessert at jeg ønsket å finne ut om det kunne bli noe varig... inntil de sa dette. Og så fikk jeg også høre at jeg var uaktuell fordi jeg var for selvdrivende, for lite avhengig av en mann, for selvstendig, og at de ville ha en kvinne som ikke greide å være selvstendig, for det var visst større sjanse for at de da greide å holde på en dame, hadde de erfart... Når man ser på argumentene er det lett å se at mange av disse mennene ikke er ærlige med seg selv, flere av dem har åpenbart mindreverdighetskomplekser, noen har problematiske holdninger til kvinner og mange vet rett og slett ikke opp-ned på seg selv, kan det virke som. Og så har du selvfølgelig alle de som utga seg for å være single på utkikk etter langvarig forhold, men som jeg avslørte før vi møttes - de var i forhold, samboere eller gift, og var kun ute etter sex. Så var det de single mennene som også utga seg for å være ute etter langvarig forhold, men som innrømmet at de da fikk så mye mer sex, noe de ikke fikk hvis de skrev at de var ute etter kortvarig forhold eller elskerinne. Kort oppsummert - jeg fant ut at nettdating var bortkastet tid. Jeg er bare meg selv, åpen, oppriktig, ærlig. Status eller formue er rimelig uinteressant, jeg går ikke etter bestemte yrker eller utdanninger, og jeg har aldri falt for hverken badboys eller de som objektivt kanskje er kjekkest. Årsak - jeg faller for personen en mann er, hele pakka, om det er riktig kjemi mellom oss. Så jeg fant ut at jeg ikke gidder kaste bort tid på så mye rart som det i løpet av få år var blitt på slike nettsteder. Har noen vennepar som fant hverandre på slike steder, men det var før jeg ble sammen med min eks også, så virker som om det er mange menn der ute som virkelig ikke aner hva de er ute etter, lager problemer som ikke finnes, er usikre på seg selv osv. osv. osv. En annen grunn til at jeg sluttet med nettdating var at jeg fant ut at jeg tross alt dette faktisk fremdeles hadde troen på at ordentlige og gode menn finnes, men at jeg nok ville miste den troen om jeg fortsatte nettdatingen. Derfor satset jeg på å heller møte noen på gamlemåten, i virkeligheten. Har nå truffet en mann som for meg er helt fantastisk, ganske motsatt av hva mange menn hevder vi kvinner går etter. Han har ikke utdanning, han er helt gjennomsnittlig på mange områder også utseende, han er ikke veltrent. Han er gjennomsnittlig høy, gjennomsnittlig vekt, gjennomsnittlig hår/mangel på hår, har en helt ordinær jobb. Men - han er oppegående, intelligent, reflektert, engasjert, omsorgsfull, kreativ, uhøytidelig, ansvarsbevisst, han er lojal, han er til å stole på, han er oppmerksom, har en fantastisk herlig humor og selvironi. Vi har en veldig fin kjemi sammen og er veldig tiltrukket av hverandre. Han er ikke perfekt, han er helt normal, men han er perfekt for meg Så alle de som sitter på forum og rakker ned på kvinner og kvinners "krav" når det kommer til en livspartner, de bør først ta et alvorlig oppgjør med seg selv og hva de selv har av holdninger og hvordan de møter kvinner. Man må ikke ha formue og statusobjekter - for de aller fleste kvinner må man ha en god personlighet og gode holdninger og verdier og ha mange av de tingene jeg nevnte over her. Det er helt oppnåelig for enhver mann (eller kvinne) som er helt gjennomsnittlig som møter andre med oppriktighet og ekte interesse og er villig til å ta seg tid til å bli kjent med en annen. Jeg tror også at det mange holder på med, dater mange samtidig, er med på å gjøre at man ikke tar seg tid til å bli ordentlig kjent med den enkelte, men heller shopper rundt etter noe stadig "bedre" de kanskje kan finne i godtebutikken. Eller som en jeg hadde én date med sendte meg en melding om etter daten - han hadde aldri trodd han kunne ha en sjanse på ei som meg, og hvis han kunne ha sjansen på ei som meg, da kunne det jo hende han kunne få seg damer som var enda penere og enda alt mulig mer. Mange måneder etterpå tok han kontakt igjen, og kunne ikke forstå at jeg ikke ville møte ham igjen Og ja, jeg er luta leia av all den nedlatende holdningen som mange menn ytrer på forum om kvinner! Det er så enkelt - vær et godt menneske og en god utgave av deg selv, vær en som du selv ville vært sammen med, behandle andre med interesse, respekt og omtanke og oppriktighet, og ikke ta deg selv så høytidelig. Anonymkode: 0c9ea...f72 👏🏻 Anonymkode: df368...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #45 Skrevet 5. februar 2023 Prøvde en stund med profil på Tinder og Match, etter at mannen min gjennom 14 år gikk fra meg for ei som er 10 år yngre enn meg, og han hadde gjort henne gravid... Fikk flere "tilbud", men kjente at jeg faktisk ikke orker tanken på å begynne helt på nytt, og være sårbar, når jeg ble så brent av eksmannen 🤷♀️ Har også fått veldig dårlig selvbilde etter skilsmissen, og ser ikke hvordan noen som helst vil falle for meg igjen.... Og tanken om sex med en fremmed mannekropp, uten sterke følelser involvert - frister ikke i det hele tatt 😞 Jeg har også lært meg å ha det bra i mitt eget selskap, og 3 barn og hund holder meg plenty distrahert fra menn generelt 🙃 Anonymkode: 038be...37c 3
Sheik Skrevet 5. februar 2023 #46 Skrevet 5. februar 2023 Trives best alene. Med dating og forhold kommer som regel mas om sex og sånt, og det gidder jeg ikke. 2 1
Gjest Vitalogy Skrevet 5. februar 2023 #47 Skrevet 5. februar 2023 Bombasi skrev (15 timer siden): Andre grunner var at jeg synes datingplattformer var vanskelig på mange måter. Man møter hverandre med "kortstokkmentalitet" der folk har lav verdi i hverandres øyne, der man leter etter hverandres bagasjer istedenfor positive sider. Og som mann har du dårlig utgangspunkt fordi du alltid er èn av mange i matchkortstokken hos en kvinne. En annen grunn var at siden jeg var mann så måtte jeg bruke tid og energi til å MOTBEVISE kvinner om at jeg ikke var den de fryktet, stedenfor å vise hvem jeg er. Selv om man matcher så ble jeg møtt med tvil istedenfor interesse, der jeg hadde bevisbyrden, fordi plattformene er neddynket i dårlige, respektløse menn som kun tenker med kuken. Kjenner meg igjen i disse to avsnittene. Og det siste er underfokusert på, mener jeg.
Gjest Vitalogy Skrevet 5. februar 2023 #48 Skrevet 5. februar 2023 Jdz skrev (36 minutter siden): Jeg "sluttet å date" (som i date for å finne partner) etter at jeg møtte min nåværende partner. Når det er sagt har vi fortsatt en date en kveld i uka fast +/-. Jeg lever for disse kveldene, så hvorfor i all verden slutte med det? Veldig, veldig bra for dere, men det treffer ikke helt her, eller?
Gjest Vitalogy Skrevet 5. februar 2023 #49 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Som frivillig barnfri mann er det umulig å finne en kvinne med likelydende standpunkt. At datingkulturen på apper føles håpløs, i alle fall for min personlighetstype, har nok også bidratt til at jeg har gitt opp. Endret 5. februar 2023 av Vitalogy
Hannah80 Skrevet 5. februar 2023 #50 Skrevet 5. februar 2023 Gitt opp for lenge siden. Skal så utrolig mye til før ting klaffer for meg. Blir (dessverre) ekstremt sjelden betatt eller forelsket. Og de gangene det skjer, så er det i heterofile kvinner😬😢 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #51 Skrevet 5. februar 2023 Han siste jeg datet skrev på profilen at han alltid var i godt humør. Og påpekte at han var så snill. Det stemte virkelig ikke. Ble veldig fort fornærmet og sutrete. Og var stadig i konflikt med andre. Og det var aldri hans skyld. Aldri opplevd maken til oppførsel. Og han er 55. Og en jeg snakket med før det var veldig opptatt av om jeg fortsatt hadde mens. Kom frem at han hadde fetisj på brukte bind og tamponger. Er ferdig med tull Anonymkode: 437e8...0bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #52 Skrevet 5. februar 2023 Har det bedre alene. En mann tilfører ikke livet mitt noen ting positivt. Anonymkode: dce67...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #53 Skrevet 5. februar 2023 Fordi ofte blir man presentert et glansbilde som viser seg å være langt fra virkeligheten. Anonymkode: 131f5...7b0 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #54 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Føler det samme. Når jeg leser slike innlegg skulle jeg ønske jeg likte samme kjønn så jeg kunne funnet en på bølgelengde. Er alt for sårbar for bruk og kast verdenen og orker ikke tanken på å ligge rundt med menn som ikke er glad i meg Anonymkode: df368...7bd Jeg har også tenkt samme tanke ❤️ Jeg har fått mange bakoversveiser ifb dating og menn, og er fremdeles sjokkert over adferden jeg har sett i menn. Jeg er ikke engang en veldig sårbar og følsom kvinne, men veldig lojal og gir mye til de jeg har nær. Menn ser ikke ut til å begripe eller sette pris på slik lojalitet og dermed er vi bare ferdige, de og jeg. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var vel mye dette jeg også fant ut om meg selv, som gjorde at jeg hoppet av nettdating. Jeg gjorde en hederlig og oppriktig innsats, før jeg ga det opp. Jeg fant ut at jeg får møte en mann i virkeligheten. Tok noen år, men kan se ut til at jeg har møtt en nå, en det var verdt å vente på. Anonymkode: 0c9ea...f72 Håper det ordner seg og at han setter pris på deg ❤️ Anonymkode: e0639...773 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #55 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han siste jeg datet skrev på profilen at han alltid var i godt humør. Og påpekte at han var så snill. Det stemte virkelig ikke. Ble veldig fort fornærmet og sutrete. Og var stadig i konflikt med andre. Og det var aldri hans skyld. Aldri opplevd maken til oppførsel. Og han er 55. Og en jeg snakket med før det var veldig opptatt av om jeg fortsatt hadde mens. Kom frem at han hadde fetisj på brukte bind og tamponger. Er ferdig med tull Anonymkode: 437e8...0bb Folk som beskriver seg selv på en måte som bare andre burde, for eksempel snill og god, god humør, sterk, empatisk osv, er ofte det motsatte. Har møtt ett tonn selvutnevnte snille gutter som i verste fall ble voldelige. Anonymkode: 5c2f9...0ce 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #56 Skrevet 5. februar 2023 Fordi jeg er gravid med eksen. Anonymkode: 60aae...440
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #57 Skrevet 5. februar 2023 Vitalogy skrev (7 timer siden): Som frivillig barnfri mann er det umulig å finne en kvinne med likelydende standpunkt. At datingkulturen på apper føles håpløs, i alle fall for min personlighetstype, har nok også bidratt til at jeg har gitt opp. For meg, som frivillig barnløs kvinne, er det umulig å finne en mann som ikke vil ha barn. Alle eksene mine ville ha barn. Anonymkode: c73e1...c78
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #58 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som beskriver seg selv på en måte som bare andre burde, for eksempel snill og god, god humør, sterk, empatisk osv, er ofte det motsatte. Har møtt ett tonn selvutnevnte snille gutter som i verste fall ble voldelige. Anonymkode: 5c2f9...0ce Det stemmer Anonymkode: c73e1...c78 1
Pingvinen Skrevet 5. februar 2023 #59 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som beskriver seg selv på en måte som bare andre burde, for eksempel snill og god, god humør, sterk, empatisk osv, er ofte det motsatte. Har møtt ett tonn selvutnevnte snille gutter som i verste fall ble voldelige. Anonymkode: 5c2f9...0ce Dette er min erfaring også. Ingen av de jeg snakket med eller møtte som kom med sånne påstander om seg selv var snille, empatiske osv. Var kun snille, empatiske, i godt humør når de fikk det akkurat som de ville. Ved motstand eller høflig avvisning ble de stygge i oppførsel. Snille mennesker oppfører seg ikke sånn 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #60 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 8.08): Du som har sluttet (for godt/all overskuelig fremtid) med dating-apper og på andre måter prøve å få til dater med en potensiell partner... Hva var grunnene OG hovedgrunnen til at du sluttet? Anonymkode: 483fe...edb Fikk meg samboer 😅 Anonymkode: 996f7...a2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå