Gå til innhold

Hvorfor har du droppet dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som har sluttet (for godt/all overskuelig fremtid)  med dating-apper og på andre måter prøve å få til dater med en potensiell partner...

Hva var grunnene OG hovedgrunnen til at du sluttet?

Anonymkode: 483fe...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To hovedgrunner. Jeg er lat (å sminke meg, gå ut, chatte med noen osv.) og jeg VIRKELIG trives alene nå, noe som kom for bare noen måneder siden. Før følte jeg meg ikke bra alene, var ensom, så da var jeg bare lat 😁 nå er det to grunner 😁 

Anonymkode: c73e1...c78

  • Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner. Som oftest går de etter de samme karene basert på utseende (dvs minstekravene de har) på tinder og kan til nøden spør de samme karene ut på date, viss de virkelig blir ivrige. Det er stort sett opp til menn å skape parforhold, men da må en først komme i kontakt med kvinnene som helst ønsker å være nummer 2,3,4 eller 5 for en eller annen kjekkas og jobbe hardt for å imponere.

Endret av sokrat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (3 minutter siden):

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner. Som oftest går de etter de samme karene basert på utseende (dvs minstekravene de har) på tinder og kan til nøden spør de samme karene ut på date, viss de virkelig blir ivrige. Det er stort sett opp til menn å skape parforhold, men da må en først komme i kontakt med kvinnene som helst ønsker å være nummer 2,3,4 eller 5 for en eller annen kjekkas og jobbe hardt for å imponere.

What a piece of bs 😂😂 Før jeg ble lat (se kommentar 1), likte jeg gutter som ikke mange andre likte, ganske lave og tynne. Jeg har en sånn smak, hva kan jeg gjøre!? Jeg ville aldri brukt et sekund på noen «kjekkas» jeg må imponere. Han må imponere meg. Og han må lage mat og rydde hjemme. 

Anonymkode: c73e1...c78

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (11 minutter siden):

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner.

Du er mann og sitter og svarer på vegne av de fleste kvinner? Ærlig talt, har du ingen selvrespekt?

 

Anonymkode: d5eaa...208

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, sokrat said:

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner. Som oftest går de etter de samme karene basert på utseende (dvs minstekravene de har) på tinder og kan til nøden spør de samme karene ut på date, viss de virkelig blir ivrige. Det er stort sett opp til menn å skape parforhold, men da må en først komme i kontakt med kvinnene som helst ønsker å være nummer 2,3,4 eller 5 for en eller annen kjekkas og jobbe hardt for å imponere.

Enig med de over, sånt prat er bare irriterende. Jeg blåser omtrent i utseende, men ja - jeg har visse krav. Disse kan imidlertid hvem som helst oppfylle. Det handler om humor, normalt god hygiene og at det ikke flyter med søppel hjemme hos han. At han er normalt høflig og virker empatisk. Så kan vi treffes noen ganger for å se om vi har kjemi. Jeg har null interesse av "kjekkaser", og blåser i høyde, inntekt, status osv. 

Problemet er at veldig mange av disse mennene som blir "valgt bort" er like ekskluderende selv. Har du ikke perfekt hud, tykt, skinnende, langt hår, bryster av en viss størrelse, puffy lepper +++ ser de på det som om de må ta til takke med noe dårligere enn de egentlig "fortjener". De henger seg opp i at noen av disse "kjekkasene" drar damer som ser ut som modeller, og mener at de har krav på det samme. Noe annet ville vært urettferdig. Så de takker nei til interessen fra normalt pene, oppegående, morsomme og snille kvinner og setter seg heller på kvinneguiden og skriver klageinlegg.

Anonymkode: fa7d5...18b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives alene. Kan gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil og om jeg vil.

Jeg har en jobb som jeg trives i og hvor jeg styrer dagen selv.

Orker ikke tenke tanken på noen dating. Jeg skal være alene resten av livet og bare kose meg med egne barn og barnebarn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bare 5% av menn er fysisk sett attraktive nok for kvinner, samtidig som de tjener nok penger selv, er det ikke rart dating er noe som hører fortiden til. Kvinner kan jo dessuten trygt finne seg en kjekkas for forplantning på ONS og være sikret barnebidrag fra ham i 18 år dersom uhellet skulle være ute. Er spent på hvordan dynamikken mellom kjønnene vil utvikle seg videre, kanskje eneste løsning for menn blir humanoide roboter den dagen teknologien gjør dem til forveksling like vanlige kvinner. En robot kan programmeres til å være begeistret for menn, kvinner har dessverre fri vilje.

Endret av Kompetent
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste menn vil ha en mamma tydeligvis. Jeg orker ikke vaske, rydde eller gjøre det 3. skift for en voksen mann.

 

Også er det alltid at jeg har det for ryddig som er problemet. Ikke at de takker å leve i en svinesti.

 

Har nesten aldri noe med utseendet å gjøre (selv om mange menn innbiller seg  at de får en 20 åring når de er 35++. Har ølvom og dårlige tenner. Dårlig hygiene og klesstil + stygt ustelt hår)

Anonymkode: 6b9b6...0d7

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss bare kvinner flest tenker på samme måter som dere i denne tråden. Men da hadde det vært mye færre single her til lands :)

Endret av sokrat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg aldri har vært i et forhold. Har bodd så lenge alene at jeg tror ikke jeg ville passet sammen med noen. Til og med når jeg har gjester på overnatting føles det feil/rart.

Men så har jeg aldri prøvd noen dating-apper heller, så kan vel ikke si jeg har sluttet med noe jeg ikke har prøvd 😅.

Anonymkode: 584da...c91

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fordi de fleste menn vil ha en mamma tydeligvis. Jeg orker ikke vaske, rydde eller gjøre det 3. skift for en voksen mann.

 

Også er det alltid at jeg har det for ryddig som er problemet. Ikke at de takker å leve i en svinesti.

 

Har nesten aldri noe med utseendet å gjøre (selv om mange menn innbiller seg  at de får en 20 åring når de er 35++. Har ølvom og dårlige tenner. Dårlig hygiene og klesstil + stygt ustelt hår)

Anonymkode: 6b9b6...0d7

Absolutt. Fordi de har ekstra 5 cm i trusa og mener kvinner skal være mammaene deres for å kunne få tilgang til disse cm 😁

Anonymkode: c73e1...c78

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (2 timer siden):

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner. Som oftest går de etter de samme karene basert på utseende (dvs minstekravene de har) på tinder og kan til nøden spør de samme karene ut på date, viss de virkelig blir ivrige. Det er stort sett opp til menn å skape parforhold, men da må en først komme i kontakt med kvinnene som helst ønsker å være nummer 2,3,4 eller 5 for en eller annen kjekkas og jobbe hardt for å imponere.

Menn gjør heller ikke noe seriøst for å finne en partner. De vil bare ligge rundt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du som har sluttet (for godt/all overskuelig fremtid)  med dating-apper og på andre måter prøve å få til dater med en potensiell partner...

Hva var grunnene OG hovedgrunnen til at du sluttet?

Anonymkode: 483fe...edb

Hovedgrunnen var at jeg bor så avsides med et lite marked, og orket ikke bruke tid på å chatte med eller få til kvinner som bodde langt vekke når ingen av oss uansett er flyttbare. 

Andre grunner var at jeg synes datingplattformer var vanskelig på mange måter. Man møter hverandre med "kortstokkmentalitet" der folk har lav verdi i hverandres øyne, der man leter etter hverandres bagasjer istedenfor positive sider. Og som mann har du dårlig utgangspunkt fordi du alltid er èn av mange i matchkortstokken hos en kvinne.

En annen grunn var at siden jeg var mann så måtte jeg bruke tid og energi til å MOTBEVISE kvinner om at jeg ikke var den de fryktet, stedenfor å vise hvem jeg er. Selv om man matcher så ble jeg møtt med tvil istedenfor interesse, der jeg hadde bevisbyrden, fordi plattformene er neddynket i dårlige, respektløse menn som kun tenker med kuken.

Dessuten så liker jeg ikke datingapper.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på resultat. Det skal så mye til å komme i kontakt med noen at det ikke er verdt tida som brukes på å forsøke. Jeg savner å ha noen i livet mitt, men savnet blir enda større om jeg etter mye innsats ikke kommer noen vei. Da er det nok bedre å innfinne seg med dagens situasjon, og glede seg over hvor mye billigere det er å være singel.

Anonymkode: 67aad...3dd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn møter meg ikke på interesser. Jeg har så mange interesser jeg virkelig elsker, og bruker mye tid på. Føler de fleste menn vil se på serier og spise middelmådig mat. Kanskje dra til en storby. Da hadde jeg følt at jeg måtte forsake mye. 

I tillegg har de fleste menn på min alder barn. Og det passer meg ikke. Hvis de ikke har barn, ønsker de barn, og det passer meg heller ikke

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sokrat skrev (1 time siden):

Viss bare kvinner flest tenker på samme måter som dere i denne tråden. Men da hadde det vært mye færre single her til lands :)

Men nå er dette en tråd for hvorfor man IKKE vil date...

Jeg har kuttet daingapp, fordi jeg vil være singel....

Anonymkode: 07203...ca2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt hjerte og sjel i datingen til tross for at jeg hadde kjærlighetssorg etter tøft brudd for 4 år siden, så var jeg åpen og modig. Men burde nok ikke vært så sårbar for sitter igjen med massiv angst rundt romantiske relasjoner som jeg ikke hadde før. Nå klarer jeg ikke sveipe på tinder en gang uten å føle på at jeg får vondt i magen når jeg får match og logger raskt ut av appen. Blir jeg bedt ut gir jeg et smil og takker høflig nei, angsten for at dette vil føre til emosjonell smerte i det lange løp eller at han egentlig er en drittsekk uten empati og har skumle hensikter tar overhånd

Så det er jo kjipt for jeg savner en kjæreste og ønsker det inderlig. Men kroppen gjør så motstand at det ikke nytter, alle som har kjent på sterk angst vet hvor fælt det føles. Er heldigvis introvert og klarer meg fint alene 

Anonymkode: df368...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokrat skrev (3 timer siden):

De fleste kvinner gjør ikke noe seriøst for å finne en partner.

Hva vet du om det? Kvinner bruker hudpleie hver dag, hårkurer hver uke, sminke, går til frisør, kler oss fint, går i terapi, skaper gode relasjoner og vennskap og sosial status, jobber hardt, utdanner oss høyt, leser i kvinnemagasiner hvordan tiltrekke menn og bli en bra partner, leser selvutviklingsbøker, drar på helgeretreats osvosvosv

Hva gjør menn? Sitter på nett å klager over at damer har for høye krav og går etter de kjekke gutta uten å gidde å forbedre seg selv.

Sitat

Som oftest går de etter de samme karene basert på utseende (dvs minstekravene de har) på tinder og kan til nøden spør de samme karene ut på date, viss de virkelig blir ivrige.

Det der er ikke sant men bare noe menn som ikke blir valgt forteller seg selv for å skylde på en annen faktor enn seg selv, så de slipper å forbedre seg selv

 

Anonymkode: e4327...ba5

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en pause på flere år fordi det var så få som ville ha et forhold. De som var aktuelle bodde langt vekk, og de valgte å finne noen nærmere seg eller ga opp. Jeg prøvde også å finne venner med fordeler, men disse var kun interessert i et treff i ny og ne. Også var det et par som var særdeles lite verdt min tid. Etterhvert fant jeg ut at en brukte meg som en reserve når han hadde pause fra dama. En annen ga meg klamydia, og ville låne penger, og når jeg endelig fikk gitt beskjed om klamydiaen visste han allerede om den, men brydde seg ræva. 

Nå har jeg prøvd igjen en stund.. men det er enda vanskeligere å finne de som vil ha forhold. Det er ikke noe enklere å finne mindre seriøse forhold. Så er derfor fristende å gi opp igjen.. men..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...