Gå til innhold

Samboer drikker ofte 3 øl etterhverandre, også i ukedagene. Er dette kanskje mer normalt enn jeg tror?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke redd mengden i seg selv, men trenden.

Starter gjerne med en øl etter middag, så fortsetter det med alt fra 2-3 store bokser.

Det jeg antagelig reagerer mest på, er at det ikke var sånn før. Det har kommet mer og mer siste året.

Hadde det enda vært fredags eller lørdags kveld bare, men når det kan skje hvilken som helst ukedag og gjerne hele helgen, og det stadig øker, kjenner jeg at jeg blir urolig.

Han er jo 100% fungerende og ingenting annet har endret seg. Så jeg forstår heller ikke hvilken sammenheng det ev har (sånn med tanke på indre problemer osv).

Overreagerer jeg?

Har ikke sagt noe, da det siste jeg vil gjøre er å få han til å føle at jeg tror han har et alkoholproblem, når det overhodet ikke nødvendigvis er sånn.

Kjempevanskelig synes jeg. Vi har tre små barn om det er av betydning. Alle under 7.

Anonymkode: af1a8...aff

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ihvertfall et høyt ukentlig konsum. Og overlater i realiteten ansvaret for barna til deg når han drikker. 

Anonymkode: 32bee...189

  • Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre halvlitere med øl utgjør omtrent 4 alkoholenheter. Flere ganger i uken - mannen har et alkoholproblem.

Jeg hadde ikke bodd sammen med en mann som drikker så mye med barn i hus, ikke uten barn heller, forresten.

Han drikker fra middag og mens ungene er våkne, nok alkohol til å bli påvirket. Eller om han ikke blir det, så viser det at han har så høy toleranse at hans alkoholproblem er større enn både han og du tror.

Uforsvarlig å drikke så mye med barn i hus!

Du bør lese om medavhengighet, for du virker å sitte godt i akkurat det.

Søk råd fra fagfolk for din egen del ang. mannens alkoholforbruk.

Anonymkode: becc5...dbb

  • Liker 33
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si dette er et alvorlig faresignal. Be han ta en hvit måned. Klarer han ikke det, er det fare på ferde.

  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tre halvlitere med øl utgjør omtrent 4 alkoholenheter. Flere ganger i uken - mannen har et alkoholproblem.

Jeg hadde ikke bodd sammen med en mann som drikker så mye med barn i hus, ikke uten barn heller, forresten.

Han drikker fra middag og mens ungene er våkne, nok alkohol til å bli påvirket. Eller om han ikke blir det, så viser det at han har så høy toleranse at hans alkoholproblem er større enn både han og du tror.

Uforsvarlig å drikke så mye med barn i hus!

Du bør lese om medavhengighet, for du virker å sitte godt i akkurat det.

Søk råd fra fagfolk for din egen del ang. mannens alkoholforbruk.

Anonymkode: becc5...dbb

Jeg aner ikke hva medavhengighet er. Jeg drikker kanskje 6-10 enheter i året totalt.

Anonymkode: af1a8...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, hvorfor har han et behov for et så stort alkoholinntak? Vet det er veldig individuelt rundt hva som er lite og mye, men alkohol og barn skal jo egentlig ikke "matches". Alkoholen reduserer jo veldig mange nerver, som egentlig ikke er så bra overfor barna, og spesielt når du som mor ser det som et problem. Jeg selv ville vært bekymret, men nå har jeg blitt utsatt for noe jeg ikke skulle ha blitt utsatt for, av en som drakk en del. Poenget er at jeg tenker på barna, og det her med alkohol er noe jeg ville ha styrt mest mulig unna. Det virker jo som at du selv ser det som utfordrende, selv om det ikke er helt krise. Men det kan jo bli verre.

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 

Kjempevanskelig synes jeg. Vi har tre små barn om det er av betydning. Alle under 7.

Anonymkode: af1a8...aff

Tuller du eller?? :o 

Anonymkode: 1346a...5d9

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg aner ikke hva medavhengighet er. Jeg drikker kanskje 6-10 enheter i året totalt.

Anonymkode: af1a8...aff

Medavhenighet betyr at du muliggjør hans drikking. Feks når du lar ham ofte være beruset rundt små barn. 

Anonymkode: 32bee...189

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde synes det var for mye. Kanskje ok i helgen, men ikke utenom det. Jeg ville snakket med han og sagt jeg synes det er for mye særlig med tanke på at dere har tre små barn. Er sikkert pga tre barn at han drikker - for å få slapper litt av, men han får prøve å finne en annen måte å slappe av på.

Anonymkode: 7a847...1b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ikke sagt noe, da det siste jeg vil gjøre er å få han til å føle at jeg tror han har et alkoholproblem, når det overhodet ikke nødvendigvis er sånn.

Det bør du kvikt endre til at du lar ham få vite klart og tydelig at han har et alkoholproble. Det er nødvendigvis sånn når han drikker så mye sammen med sine små barn i hverdagen. 

Anonymkode: 8de0e...552

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Medavhenighet betyr at du muliggjør hans drikking. Feks når du lar ham ofte være beruset rundt små barn. 

Anonymkode: 32bee...189

Aldri sett han beruset innenfor hjemmet, altså som i påvirket.

Jeg tar dette veldig alvorlig og skrev her inne for råd og tanker, nettopp fordi det er vanskelig.

Det som gjør det veldig vanskelig er jo nettopp det at det overhodet ikke merkes annet enn at man ser ølboksene.

Han er jo akkurat slik han alltid har vært. 

Anonymkode: af1a8...aff

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jeg si er mye. Egentlig er det også mye på helgedager når det er unger i bildet. Eller uansett. Men om folk vil og det kun går utover dem selv... Men dere er jo flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri sett han beruset innenfor hjemmet, altså som i påvirket

Anonymkode: af1a8...aff

Da drikker han nok mer/oftere enn du tror, siden han ikke virker påvirket av de 4-5 enhetene du vet om. Antageligvis har han trappet opp uten at du har visst det. 

Anonymkode: 32bee...189

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akseptert i min verden. Alkohol bør først og fremst nytes i sosiale lag og i forbindelse med mat. 

Noen Unntak vil det alltids være. Men når trenden er øl hver dag etter jobb så drikker man av en årsak. 

Anonymkode: a5015...0d4

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da drikker han nok mer/oftere enn du tror, siden han ikke virker påvirket av de 4-5 enhetene du vet om. Antageligvis har han trappet opp uten at du har visst det. 

Anonymkode: 32bee...189

Tøv. Spekulasjoner. Ønsketenking. 

Anonymkode: a5015...0d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør min samboer også. 3 på rappen. Synes de går ned på høykant. Men det er bare på helg da, ikke midt i uka.. 

Anonymkode: 3a04e...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Helt ok

Anonymkode: 27d03...40f

Nei. 

Anonymkode: 097e8...c35

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...