Gå til innhold

Jeg har så lyst til å besøke en kompis på andre siden av landet, men jeg kan jo ikke det når jeg har kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker det er av stor betydning hvorvidt du og kompisen har vært romantisk eller seksuelt involvert tidligere? Har kompisen noen gang gitt uttrykk for at han liker deg som mer enn en venn, og vet kjæresten din om dette? 

Anonymkode: 023de...7d5

Ts her: jeg spurte han om det en gang, for han oppførte seg litt sånn klengete og «mye.» Jeg tenkte at han kanskje hadde fått følelser for meg, så jeg spurte. Han sa nei, og så beklaget han at han hadde gitt signaler som kunne tolkes sånn. 
Jeg tror han jeg. Dette vet kjæresten min ingenting om.

Anonymkode: c7585...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det ikke er noe objektivt riktig svar, så jeg tenker du bør først og fremst spørre deg selv hvordan du hadde reagert om rollene var reversert. Hvis du hadde vært OK med det, syntes jeg det også er naturlig i et forhold at du kan forlange at han også er OK med det. Da syntes jeg du burde snakke med han og fortelle at du vil gå å møte han. Hvis det er sjalusi som skremmer kjæresten, så kan dere jo kanskje inngå et kompromiss om at du ikke sover hos han for eksempel, eller at de møtes en gang først. Til syvende og sist er han i ingen posisjon til å bestemme hvem du kan være med, men selvfølgelig, hvis han hater det så er det jo naturlig at det kan endre forholdet. 

Anonymkode: 1ef8f...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke valgt meg en partner som synes det var greit å dra på overnattingsbesøk til en av motsatt kjønn. Det er heldigvis heller ikke menn jeg tiltrekker meg :) 

Når mine kompiser har fått seg dame og jeg fortsatt var singel, var det helt naturlig at det var damene dems jeg holdt kontakten videre med, og at vi selvsagt møttes som par eller flere. Respektløst om jeg skulle hengt alene med kompisen min uten å inkludere dama hans 😛 

Anonymkode: 1641d...be6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja og han har null behov, eller så nære venninner at han bruker fritid og ferie på å besøke dem for pizza og bowling. Men vi er også voksne i 30 årene da. 

Anonymkode: 957fc...105

Når folk bruker alderen sin i en diskusjon, som om det har noe å si 🥴 Er du sikker på at du ikke mente 15 år? 

Et sunt og tillitsfullt forhold er en relasjon, der man ikke trenger å kutte langvarige vennskap med andre - fordi man har fått seg kjæreste. Men at man kan ha de vennene man har, og fortsatt være lykkelig i sitt forhold. Da har man forståelse og respekt for hverandre. Man skal slippe å kutte relasjoner, eller la det gå utover andre ting som gjør deg lykkelig. Når man ikke klarer å stole på hverandre, så er ikke forholdet liv laga. 

Anonymkode: 24f7b...3e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok utroskap i verden fra før om man ikke i tillegg skal LEGGE OPP TIL muligheter for seksuelle glipper/utvikling av følelser. Det er mye større sannsynlighet for at noe sånt kan skje om man er «alene i en boble» på en annen kant av landet over flere dager enn om man treffes to timer på en café i ens egen by.

Skjønner TS’ kjæreste godt sånn sett. Ville selv ikke hatt en kjæreste som ønsket å besøke venninner på den måten. 

Anonymkode: f867d...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ikke sånn. Jeg har guttevenner, som jeg kan dra på ferie med, dra på besøk til og sove over hos etc. Vi deler dog ikke seng, noe jeg kunne gjort med en venninne på ferietur. Og stort sett har vi hvert vårt soverom, mens med en venninne ville jeg helt sikkert delt soverom på hotel/air BMB. Så, bor jeg i overnattingsavstand unna og besøker en venninne deler vi mest sannsynlig dobbeltsengen. Besøker jeg en kamerat sover jeg nok derimot på sofaen i stedet for å dele seng. 

(jeg er gift og har vært gift i mange år, sånn for the record).

tja. Jeg klinte med ca alle venninnene minne da jeg var tenåring 🤷‍♀️

Åh? 

Anonymkode: e499b...1a1

Du har «guttevenner» og har vært gift i mange år? Særlig. Tipper du er 21 og singel.

Anonymkode: 26572...f66

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når folk bruker alderen sin i en diskusjon, som om det har noe å si 🥴 Er du sikker på at du ikke mente 15 år? 

Et sunt og tillitsfullt forhold er en relasjon, der man ikke trenger å kutte langvarige vennskap med andre - fordi man har fått seg kjæreste. Men at man kan ha de vennene man har, og fortsatt være lykkelig i sitt forhold. Da har man forståelse og respekt for hverandre. Man skal slippe å kutte relasjoner, eller la det gå utover andre ting som gjør deg lykkelig. Når man ikke klarer å stole på hverandre, så er ikke forholdet liv laga. 

Anonymkode: 24f7b...3e2

Det er faktisk forskjell på å være voksen og i et etablert, langvarig forhold, kanskje har barn — og å være 20 og uten andre forpliktelser enn egen navlelo.

Anonymkode: 26572...f66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk forskjell på å være voksen og i et etablert, langvarig forhold, kanskje har barn — og å være 20 og uten andre forpliktelser enn egen navlelo.

Anonymkode: 26572...f66

Trodde en del av det å bli voksen innebar å bli tryggere og mer avslappet.

Jeg har venner av motsatt kjønn og det har samboeren min også, men vi puler med hverandre i stedet for med vennene våre. Selv synes jeg dette er mye greiere, men det er tydeligvis et umulig scenario for en del andre virker det som.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (3 minutter siden):

Trodde en del av det å bli voksen innebar å bli tryggere og mer avslappet.

Jeg har venner av motsatt kjønn og det har samboeren min også, men vi puler med hverandre i stedet for med vennene våre. Selv synes jeg dette er mye greiere, men det er tydeligvis et umulig scenario for en del andre virker det som.

Tryggere ja. Men også ekstremt mye travlere. 

Anonymkode: 26572...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tryggere ja. Men også ekstremt mye travlere. 

Anonymkode: 26572...f66

På hvilken måte er det relevant for hvorvidt man kan tilbringe tid med venner av motsatt kjønn? Skjønner ikke at det skal være mer tidkrevende enn venner av samme kjønn.

Anonymkode: 0d0c6...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her:Foreslo det en gang og han sa han ikke var interessert i å henge med han. 

Anonymkode: c7585...c68

Kan et kompromiss være at du tar med ei annen venninne dit? Kanskje det kan oppleves som litt tryggere for kjæresten din?

Anonymkode: 3c23f...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

På hvilken måte er det relevant for hvorvidt man kan tilbringe tid med venner av motsatt kjønn? Skjønner ikke at det skal være mer tidkrevende enn venner av samme kjønn.

Anonymkode: 0d0c6...4c5

Det er også tidkrevende og ikke alle som prioriterer

Anonymkode: 26572...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri orka å være sammen med en slik type som ikke likte at jeg var sammen med venner av motsatt kjønn. 

Anonymkode: 5ed01...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde aldri orka å være sammen med en slik type som ikke likte at jeg var sammen med venner av motsatt kjønn. 

Anonymkode: 5ed01...515

Her var det snakk om å reise vekk fra kjæreste og barn i flere dager

Anonymkode: 26572...f66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her var det snakk om å reise vekk fra kjæreste og barn i flere dager

Anonymkode: 26572...f66

Ja jeg vet det! For oss er det heldigvis ikke forskjell på om jeg reiser med venninne eller kompis

Anonymkode: 5ed01...515

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja jeg vet det! For oss er det heldigvis ikke forskjell på om jeg reiser med venninne eller kompis

Anonymkode: 5ed01...515

Mange med barn og andre forpliktelser har ikke mulighet til å prioritere å reise for å besøke verken kompiser eller venninner.

Hva prioriterer TS vekk for å reise til kompisen?

Anonymkode: 26572...f66

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange med barn og andre forpliktelser har ikke mulighet til å prioritere å reise for å besøke verken kompiser eller venninner.

Hva prioriterer TS vekk for å reise til kompisen?

Anonymkode: 26572...f66

Nå var det jo ikke det som var problemet til ts, (eller kjærsten hennes da..)

Anonymkode: 5ed01...515

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mange med barn og andre forpliktelser har ikke mulighet til å prioritere å reise for å besøke verken kompiser eller venninner.

Hva prioriterer TS vekk for å reise til kompisen?

Anonymkode: 26572...f66

Jeg prioriterer ikke vekk noe. Vi har alt vi trenger.

Anonymkode: c7585...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg prioriterer ikke vekk noe. Vi har alt vi trenger.

Anonymkode: c7585...c68

Du prioriterer jo vekk tiden du ellers kunne vært sammen med kjæresten din. Hvis ungen din skal være igjen hjemme så må han prioritere ungen mens du er borte.

Har han sagt noe om hvorfor du ikke "får" dra?

Er han redd for utroskap? Er han redd for å bli forlatt? Er han sjalu? Er han bekymret for å ha ansvar for ungen når du er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...