Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratuler med kjempefin nedgang 👍👌 Kan jo hende noe endelig har løsnet.

Jeg håper også å være på 80-tallet igjen før jul, men usikker på om det går i det tempoet jeg går ned i 😜

Ønsker deg en kjempefin helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et glimrende resultat :klappe: Klart at det kan gå at du ser 80-tallet når vi runder det nye året! Dette går veien :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, så herlig nedgang! Gratulerer😄🥳 Jeg heier masse og tenker absolutt du klarer å nå 80tallet!🙏😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig å bli positivt overrasket!!! og som vi diskuterte i går, så vet du jo nå at du tåler å stå i det selv om det kan komme et platå, Men jeg har troa på at du ser 8-tallet ved årsskiftet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gruppeklem.gif.6831884b55670cc36b4400fa46bbb4cf.gif Takk dere!

Og jeg motiveres også veldig av gode resultater, så nå tror jeg ikke helgen skal bli veldig utfordrende. Fine tall på vekten er myye mer fristende enn godteri og snacks altså. Skal kose meg med fri, familien, tur, TV og bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

gruppeklem.gif.6831884b55670cc36b4400fa46bbb4cf.gif Takk dere!

Og jeg motiveres også veldig av gode resultater, så nå tror jeg ikke helgen skal bli veldig utfordrende. Fine tall på vekten er myye mer fristende enn godteri og snacks altså. Skal kose meg med fri, familien, tur, TV og bok.

det er veldig sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho 🎉 Gratulerer med et fantastisk tall denne uka. Med fokuset og flyten du har nå, så tror jeg at du når nyttåes-målet ditt 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 44: skrittmål 6 av 7 dager 
Trening: 2 økter (yoga m/ styrke + zumba)

Mandag: 6426
Tirsdag: 11429
Onsdag: 10091
Torsdag: 10393

Fredag: 9111
Lørdag: 8460
Søndag: 8030

Jada, går fortsatt bra med hverdagsaktiviteten. Godt fornøyd med nesten en full uke. Mandager syns jeg ofte er vanskelig altså... så daff og trøtt. Vanskelig å komme i gang. Men glad jeg klarte det fra tirsdag.

Jeg leker litt med tanken om jeg skal legge et tillegg på målsettingen min. Fortsatt ha 8000 skritt som mål, men at minst to valgfri dager skal bikke 10000 😶 Jeg har jo klart det helt ubevisst i flere uker nå når jeg ser tilbake, men det er likevel litt skummelt å ha det som mål 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så er mandager tunge dager. I går hadde jeg hodepine, og var daff på jobb hele dagen. Jeg måtte inn i syklus-appen min for å se om mensen ventet rundt hjørnet?? Men neida, enda rundt 10 dager til den er forventet. Så veldig rart. Da jeg hadde lagt de to barna som må legges, satt jeg i sofaen i èn time og så på TV og bare ventet til at det var "sent nok" til at det var innafor å legge seg 🙈 Så kl. 21 gikk jeg og la meg. Sov helt til ringeklokka ringte kl. 6. 9 timers søvn det! Trengte det tydeligvis. Men håper dette bare var en daff mandag, og ikke noe mer enn det. Ble jo ikke akkurat nok skritt av dette, og har andre ting som også må gjøres enn å sove 😅

I kveld er planen både å nå skrittmålet, men også få bakt en ny runde proteinrundstykker. Tok siste fra fryseren med meg på jobb i dag. #avhengig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:
2.jan: 104,2 kg BMI: 37,6 → alvorlig fedme
30.jan: 101,9 kg
27.feb: 99,7 kg
31.mars: 97,7 kg
10.april: 97,0 kg BMI: 34,8 →  fedme
1.mai: 96,3 kg
29.mai: 95,5 kg
30.juni: 95,5 kg
31.juli: 95,7 kg
28.aug: 95,0 kg
25.sept: 93,5 kg
13.okt: 93,8 kg
20.okt: 94,1 kg
27.okt: 93,5 kg
3.nov: 92,5 kg
10.nov: 92,4 kg

Sum: - 11,8 kg

Tja, hva skal man si. Man håper jo alltid på mer enn 100 gram ned! Det føles liksom så puslete 😆 Altså med det i betraktning at jeg føler det har vært en god uke, bare spist næringsrik mat (ikke snacks/godteri), vært i noe aktivitet hver dag, ikke har mensen osv... Da må jeg innrømme en akutt skuffelse da jeg gikk på vekta! Men det varte i bare 15 sekunder da. Gikk raskt over. Jeg gikk jo ned veldig mye (til meg å være) forrige uke, så føles som en bragd å fortsatt være her nede. Vekten kunne like gjerne vist opp 600 gram nå liksom. Det er sånn min kropp gjør. Så dette er bra!
Men klart, jeg innser at det blir vanskelig å nå målet i dette tempoet... vel vitende om hvilken måned som snart står for tur. Det er ikke akkurat god historikk på vektnedgang i desember for meg 😶 Men hei - en første gang for alt vel, så håpet må beholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedover er nedover! Jeg skulle også ønske jeg var en av dem som raste ned, men jeg har vel bare innsett at jeg må smøre meg med masse tålmodighet. Så jeg er også glad så lenge det ikke går opp. Jeg har håpet for deg! 🧡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å holde deg unna snopet! Da er i alle fall kroppen sunn og glad, selv om jeg skjønner skuffelsen når vektnedgangen ikke står i stil med innsatsen. Men som det ble sagt over - ned er absolutt ned!🥳 Og du fikk jo til et veldig flott resultat forrige uke! Jeg heier fra sidelinja!💪😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 45: skrittmål 5 av 7 dager 
Trening: 1 økt (zumba)

Mandag: 6106
Tirsdag: 8314
Onsdag: 9349
Torsdag: 11701

Fredag: 9987
Lørdag: 8453

Søndag: 7560

Dette ble en ganske bra uke aktivitetsmessig. En uke jeg kan si meg fornøyd med, for kan ikke forvente 'perfekt uke' hver gang. Men nå er jeg redd det går litt nedover en stund. Mangel på tid og problemer kryper innpå her... I løpet av helgen har vi fått flere huslige problemer å styre med, og det tar så utrolig mye tid og energi! Masse som skjer ellers med besøk, og jeg har en del planer/avtaler som innebærer å sitte i ro 🙄 Irriterende at det hoper seg opp sånn når man ønsker å være i en viss minimumsaktivitet. Og bare for å sette toppen på kransekaken - jeg fikk mensen i går også.

Så jeg kjente meg allerede umotivert og lei av denne uken da jeg våknet i dag tidlig. Skikkelig blåmandag.
Men selvfølgelig livredd for å gå opp masse i vekt til fredagen. Motivasjonsfaktoren i meg tåler ikke voldsomt mye motgang akkurat nå når jeg er så frynsete... Så fokuset mitt i dagene fremover her må være å spise riktig. Vet hvilken mat jeg vil og skal spise, men posjonskontroll, posjonskontroll, 
posjonskontroll! Der må jeg virkelig legge inn fokuset. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stedenfor å tenke at du "kun" gikk ned 0,1 kilo, så tenk på at du har gått ned 1,1 kilo på 2 uker 👍 Du har en fin nedgang, og det er egentlig greit å ikke gå for fort ned heller. Og bare vent, plutselig ser du kjempefine tall på veiedag denne uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort noe som er langt utenfor min komfortsone. Jeg har bestilt meg legetime! 😶 
Jeg tror aldri jeg har gått til legen uten å være syk eller gravid (som jeg som oftest har vært når jeg har vært der). Jeg har hatt samme fastlege siden jeg var ungdom (!) så jeg er egentlig trygg på legen min og liker henne godt. Men jeg syns det er veeeeldig vanskelig å prate om alt som kanskje er et snev inne på det mentale. Så her må jeg faktisk forberede meg godt. Hva vil jeg egentlig med timen?

Jeg vet bare at jeg har lest mye om at man bør inkludere legen sin dersom man skal starte en livsstilsendring. Jeg tenkte selvsagt over dette i januar da jeg begynte, men da var jeg på et så bunnpunkt i livet mitt at det ikke var mulug å snakke med noen om hvordan jeg hadde det. Nå går det jo bedre. Så jeg skal i alle fall fortelle litt om hvordan dette året har vært. Forsøket på livsstilsendring, ingen diett og faktiske vektresultat. Som jeg absolutt er fornøyd med sammenlagt i år.

Men jeg er bekymret for progresjonen. Ca -10 kg første halvdel og -2 kg andre halvdel? Mentalt klarer jeg ikke å fortsette hvis jeg skal gå ned kun 2 kg hvert halvår videre. Jeg har jo minst 20 kg som skal bort fortsatt... Jeg vet ikke om det er noe legen min kan gjøre, men om det er noen prøver e.l jeg kan ta så vil jeg gjerne vite det. Jeg har jo èn ting i bakhodet som surrer. Jeg har jo aldri klart å bli gravid uten hjelp av medisiner (først og fremst metformin) fordi hormonene mine er "ute av kontroll". Fått vite  tidligere at jeg har PCOS. Kanskje dette kan være en motstand når det gjelder vektnedgang? Jeg har riktignok en stabil syklus nå (typisk, når jeg ikke skal bli gravid igjen), men jeg vil likevel gjerne vite om det kan være noe som hindrer der.

Vanligvis er det lang ventetid hos legen hvis det ikke er noe akutt. Så jeg tenkte kanskje jeg skulle få time langt ut i desember, kanskje på nyåret. Neida, allerede på mandag! Så nå har jeg panikk. Redd for alt jeg skal si og hvordan jeg skal legge det frem 🫥

Tar gjerne i mot råd og tips om noen har noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Jeg går aldri til legen. 

Så gikk jeg plutselig til legen i mars fordi jeg etter et samlivsbrudd og mye tull ikke klarte å komme meg ovenpå igjen. Jeg manglet totalt energi. Det viste seg jo selvfølgelig at jeg hadde D-vitaminmangel som bidro til den manglende energien ...

Så skulle jeg ha oppfølging pga. D-vitaminmangelen i høst, og hoppet uti det og tok opp dette med vekt og livsstil. Og makan til sympatisk og flink lege jeg har, som tok meg på alvor, selv når jeg følte meg teit! Vi ble enige om en plan, der jeg først skal forsøke selv etter den, og så eventuelt medisiner om jeg ikke klarer det selv med oppfølging. 

Kjentes ut som et tonn var løftet av skuldrene mine da jeg gikk ut derfra, og jeg hadde mest lyst til å grine.

Så mitt råd er hopp uti det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...