Gå til innhold

Bil som ikke starter på første forsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Automagisk
Mardina skrev (20 minutter siden):

Godt mulig. Jeg har ikke peiling på den slags.... 🤔

..Det er jo det morsomme med det forumet her..95% av alle som svarer i tråder typ denne har null peiling..🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Da dette skjedde på min bil var det startbatteriet som var problemet.

Anonymkode: 0d187...77f

Skal stressteste batteriet nå, godt mulig det trenger å skiftes 😄

Anonymkode: 5c853...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Isambard said:

Jeg tenker den vanligste årsaken er at batteriet er gammelt og bør byttes..

Mistenker det ja, skal sjekke ut tilstanden på batteriet 👍

Anonymkode: 5c853...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automagisk skrev (1 time siden):

..Det er jo det morsomme med det forumet her..95% av alle som svarer i tråder typ denne har null peiling..🙈😂😂

Har ikke sagt at jeg har null peiling på bil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, for de starter jo hele tiden i vinterkulda :fnise:

Anonymkode: 0d187...77f

Akkurat. Aldri noe problem å få start på, og mye bedre varmeapparat. Skjønner ikke at folk gidder å krangle med fossilbiler på vinteren.

Anonymkode: be746...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat. Aldri noe problem å få start på, og mye bedre varmeapparat. Skjønner ikke at folk gidder å krangle med fossilbiler på vinteren.

Anonymkode: be746...fa9

Å kjøpe elbil er ikke noe svar på tråden eller løsning, så det hjelper lite . 🙄

Anonymkode: 5c853...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 11.27):

Tja, den går som normalt, nå kjørte jeg ikke så fort og langt , men motorlyden var ganske rolig/dempet begge veier jeg kjørte med den. Dvs motorlyden pleier å være kraftigere. Kanskje den har redusert kraft i høyere hastighet. 
varsellampene sluttet å lyse når bilen har startet ja. 

dette har skjedd for lenge siden også, samme greia med dempet motorlyd og startet etter  andre gang.  Men så virker den fint ett år og to,  så skjer det igjen 🤷🏻‍♀️
har hatt den på verksted for feilsøking for noe annet for en stund siden og de fant ingen feil. Hadde den på full service sist uke og alt ok. Men må kanskje på verksted og feilsøke igjen da. 

Anonymkode: 5c853...093

Ville kjørt en litt lengre tur med den så den blir ordentlig varm, og  fått tynt den litt på turtallet når den blir varm - så den blir blåst  ren. Småkjøring er ikke bra i lengden, de trenger å brukes litt nå og da. 

Anonymkode: 088f6...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ville kjørt en litt lengre tur med den så den blir ordentlig varm, og  fått tynt den litt på turtallet når den blir varm - så den blir blåst  ren. Småkjøring er ikke bra i lengden, de trenger å brukes litt nå og da. 

Anonymkode: 088f6...2f0

Absolutt, den kjøres jevnlig på langturer , 40-120km , bare ikke alle dager. Nå fant vi uansett ut at det er batteriet som må skiftes ut ☺️

Anonymkode: 5c853...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det noen som ikke gjør det?

Anonymkode: 8cdab...4ab

Når det er -15? Mange.

Anonymkode: 0d187...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er batteriet skiftet og alt i orden 😄 takk for gode råd alle sammen 

Anonymkode: 5c853...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 22.50):

Jeg har en 12 år gammel Audi a1 som er lite og pent kjørt, og den brukes sjelden.
 i det siste har den ikke ville starte på første forsøk ( varsellampe batteri + motor) men så starter den fint andre gang.
jeg ladet batteriet og skulle starte den igjen, fikk da ikke startet den første gang igjen og med varsellampe av motor. Andre gang startet den, men motorlyden var veldig sløv og dempet. Er det noen som vet hva dette kan være? Synes spesielt det er rart at motorlyden er så dempet / rar. Høres ut som det er mindre «futt» i bilen på en måte. 

Anonymkode: 5c853...093

Ikkje alltid like enkelt å stille diagnose igjennom KG.

Høres bra eit "klikk" når du vrir om tenningsnøkkelen er det grunn til å tru at feilen kan ligge i en "dårleg" kontakt.  Eir  på batteripoler, elkoblinger til starter.  En sprayflaske 5-56 kjøpt på Biltema og spray på  batteripoler el-koblinger kan vera en enkel å rimleg invistering. 

Har du mye korte kjøringer m/ start / stopp blir eit batteri aldri ordenlig oppladet, og forbruket større en ladeeffekten,  Kan derfor vera fordelaktig å sette på en batterilader med jeven mellomrom.  Syrevekten på bilbatteri tapes på kalde vinterdager, og ein har ofte større forbruk av strøm under kjøring.  El. omvarmet bakrute , varmeapp. trekker mye strøm. 

Anonymkode: 7be57...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 15.47):

Ikkje alltid like enkelt å stille diagnose igjennom KG.

Høres bra eit "klikk" når du vrir om tenningsnøkkelen er det grunn til å tru at feilen kan ligge i en "dårleg" kontakt.  Eir  på batteripoler, elkoblinger til starter.  En sprayflaske 5-56 kjøpt på Biltema og spray på  batteripoler el-koblinger kan vera en enkel å rimleg invistering. 

Har du mye korte kjøringer m/ start / stopp blir eit batteri aldri ordenlig oppladet, og forbruket større en ladeeffekten,  Kan derfor vera fordelaktig å sette på en batterilader med jeven mellomrom.  Syrevekten på bilbatteri tapes på kalde vinterdager, og ein har ofte større forbruk av strøm under kjøring.  El. omvarmet bakrute , varmeapp. trekker mye strøm. 

Anonymkode: 7be57...bb2

Link til kommentaren !https://dinside.dagbladet.no/motor/dette-dreper-batteriet/78420785

Anonymkode: 7be57...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...