Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er like ille, og det var MANGE som reagerte da Jan Thomas gifta seg meg en så mye yngre gutt. Uansett er forsøket ditt på å rettferdiggjøre seksuell utnyttelse fullstendig feilet, både fordi det ikke kan rettferdiggjøres og fordi det at det skjer i andre konstellasjoner enn voksen mann-ung jente også betyr da virkelig ikke at det er greit fordet!

Anonymkode: 3168f...690

En 18-åring er myndig. Når de er gamle nok til å drikke og kjøre bil, er de vel gamle nok til å elske hvem de vil! 

Endret av Zeruda
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har aldri hatt ungdom boende hjemme, skjønner jeg. De aller fleste 16-17-åringer klarer fint å si, "nei mamma, dette har j'ække løst å vær' med på". Før den tid til og med.

Da er problemet et annet. Er dette greit hvis personen som utnyttes er 19 i stedet? Eller 21? Det finnes de som er 30+ som også er people pleasers, skadede i tilknytningsmønstret sitt, med alt mulig annet.

Selvfølgelig ikke!

Altså er det det som er galt, ikke alderen.

Premisset i hovedinnlegget er ikke "er det galt av menn å utnytte de som ikke klarer å si nei", premisset er å legge seg etter kvinner på 18 år. Forutsetningen er altså at de klarer å si nei.

Ellers dreier det seg om å legge seg etter de som ikke klarer å si nei, uavhengig av alder.

Anonymkode: 44d88...dc0

Nei i en situasjon hvor alderen er den åpenbare maktforskjellen og der nevrologi, fysikk og biologi beviser at den ene ikke er ferdig utviklet og den andre er det så er det utvilsomt aldersforskjellen som er problemet.

At det går an å forsvare! Vet du, jeg kjenner jeg blir uvel og kvalm av å snakke med noen som forsvarer dette så jeg ønsker ikke ha mer med deg å gjøre. Adjø!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei i en situasjon hvor alderen er den åpenbare maktforskjellen og der nevrologi, fysikk og biologi beviser at den ene ikke er ferdig utviklet og den andre er det så er det utvilsomt aldersforskjellen som er problemet.

At det går an å forsvare! Vet du, jeg kjenner jeg blir uvel og kvalm av å snakke med noen som forsvarer dette så jeg ønsker ikke ha mer med deg å gjøre. Adjø!

Siden du gikk tom for argumenter så prøver du deg på personangrep i stedet. Så tragisk.

Kan du ikke argumentere for hvorfor en 18-åring og en 35-åring som begge ønsker å ha sex med hverandre ikke skal få lov til det, i stedet? Jeg vil gjerne høre noen gode argumenter.

• Liker 2
Skrevet
Zeruda skrev (Akkurat nå):

En 18-åring er myndig. Når de er gamle nok til å drikke og kjøre bil, er de vel gamle nok til å elske hvem de vil! 

I andre land er det 12 års aldergrense, ingen aldersgrense og 16 års aldersgrense for å kjøre bil eller drikke. Dette er konstruerte aldersgrenser. Det blir for dumt å bruke det som er argument for at seksuell utnyttelse er greit. Æsj sier jeg bare om sånne som forsvarer det!

Har ingen interesse av å prate videre med deg!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden du gikk tom for argumenter så prøver du deg på personangrep i stedet. Så tragisk.

Kan du ikke argumentere for hvorfor en 18-åring og en 35-åring som begge ønsker å ha sex med hverandre ikke skal få lov til det, i stedet? Jeg vil gjerne høre noen gode argumenter.

Les tråden på nytt for argumenter og fakta og bruk huet ditt. Alle oppegående folk skjønner at det er galt av den voksne å gjøre. At jeg ikke gidder å diskutere med deg mer har ingenting å gjøre med at jeg er tom for argumenter, men at du har bestemt deg for at du syns dette er greit samme hvor galt det er og da er det ikke noe poeng å snakke videre med deg. Holdningene dine er direkte skadelig for jenter og kvinner, og som jente velger jeg derfor å beskytte meg selv og trekke meg vekk fra deg. Ikke overraskende at du ikke respekterer det og sunn grensesetting fra jenter med tanke på hvs du forsvarer.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les tråden på nytt for argumenter og fakta og bruk huet ditt. Alle oppegående folk skjønner at det er galt av den voksne å gjøre.

De er begge voksne.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Uansett hva jeg synes så er det snakk om en person på 18 år. Det er opp til den personen. Når det er snakk om noen som ikke er myndig kan foreldre bestemme grensene til den personen. Når det er snakk om noen som er over 18 år blir det feil av foreldre å sette grenser på vegne av den personen.

Selv om man er 18, så har enda foreldre ansvar og lære ungdommen og ta fornuftig valg, tenke rasjonelt, tenke sjøl, også videre også videre. Så her kan foreldre si sin mening, få jenta til og tenke seg litt om ang denne mannen. 

Nei. Ingen Oppegående og normalt mannfolka trakter etter ungjenter som enda går på videregående og ikke fullført hverken skole eller hatt russetiden sin enda. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I andre land er det 12 års aldergrense, ingen aldersgrense og 16 års aldersgrense for å kjøre bil eller drikke. Dette er konstruerte aldersgrenser. Det blir for dumt å bruke det som er argument for at seksuell utnyttelse er greit. Æsj sier jeg bare om sånne som forsvarer det!

I hvilket land er 12-åringer myndige?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og «ungdom» og «voksen» er også konstruerte begreper. 

Seksuell utnyttelse er aldri greit, uansett alder. 

Kjærlighet, derimot…….. ❤️

• Liker 3
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Selv om man er 18, så har enda foreldre ansvar og lære ungdommen og ta fornuftig valg, tenke rasjonelt, tenke sjøl, også videre også videre. Så her kan foreldre si sin mening, få jenta til og tenke seg litt om ang denne mannen. 

Nei. Ingen Oppegående og normalt mannfolka trakter etter ungjenter som enda går på videregående og ikke fullført hverken skole eller hatt russetiden sin enda. 

Så om en 21-åring trakter etter en 18-åring så er han ikke normal eller oppegående?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zeruda skrev (3 minutter siden):

Og «ungdom» og «voksen» er også konstruerte begreper. 

Seksuell utnyttelse er aldri greit, uansett alder. 

Kjærlighet, derimot…….. ❤️

Nei det er ikke konstruerte begreper. Det er basert på vitenskapen og biologi for menneskets fysiske, følelsesmessige og mentale utvikling. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så om en 21-åring trakter etter en 18-åring så er han ikke normal eller oppegående?

En 21 åring er nærmere en 18 åring i utvikling og kan ikke sammenlignes med en god voksen mann som er halvveis til døden

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenkte da en voksen mann på over 30 år. Da det var det HI handla om, 35 og 18. 

• Liker 1
Skrevet

En 21 åring er nærmere en 18 åring i utvikling og kan ikke sammenlignes med en god voksen mann som er halvveis til døden

Joa takk🤭🤭 Blir 31 i år og er jo rett bak de på 35 🤣 Håper jeg blir eldre enn 70 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Premisset var:

Maestro skrev (10 minutter siden):

Ingen Oppegående og normalt mannfolka trakter etter ungjenter som enda går på videregående og ikke fullført hverken skole eller hatt russetiden sin enda.

Det står ingenting om utvikling eller "god voksen". Det står kun "mannfolka".

Vi har forlatt 35-åringen og diskuterer nå om en "mannfolk" (i singular) som er rundt de 18-årige kvinnene sin alder som viser interesse for disse er umoden og "ikke normal" (som i "ikke psykisk frisk"). Jeg betviler påstanden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er noe veldig galt med hjernen til 35 åringen. Han må være litt tilbakestående. 

Anonymkode: 3a4c9...ce5

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er ikke konstruerte begreper. Det er basert på vitenskapen og biologi for menneskets fysiske, følelsesmessige og mentale utvikling. 

Nei. Det at folk under 30 er «ungdommer» og folk over 30 er «voksne» er ikke biologi, men samfunnsskapt. «Ungdomsbegrepet» blir stadig skjøvet oppover. I dag ligger grensa på 30 etter de flestes oppfatning. For 30 år siden lå den på 25. 

For riktig lenge siden var det ingen ungdomstid. 

• Liker 2
Skrevet
Maestro skrev (5 minutter siden):

Tenkte da en voksen mann på over 30 år. Da det var det HI handla om, 35 og 18. 

Når du klarer å skrive en sak mens du tenker noe annet klarer du å skrive flere saker mens du tenker noe annet. Klarer du ikke å stå for feilene dine kan jeg ikke ta noe av det du skriver seriøst, beklager.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Premisset var:

Det står ingenting om utvikling eller "god voksen". Det står kun "mannfolka".

Vi har forlatt 35-åringen og diskuterer nå om en "mannfolk" (i singular) som er rundt de 18-årige kvinnene sin alder som viser interesse for disse er umoden og "ikke normal" (som i "ikke psykisk frisk"). Jeg betviler påstanden.

Det er faktisk du som henger deg opp i en smålig detalj. 

Hadde jeg hatt en kompis på 35 som la seg etter ei på 18 år, så hadde det blitt månelyst. Samme da min tidligere kompis, rota med onkelbarnet til min daværende samboer, vi var enn 22-23 år og hun var ikke 15 år engang 😤 Nei. Bare. Nei. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jo ikke en 35-åring halvveis til døden. 
Folk lever jo i gjennomsnitt lenger enn 70 år. 

Og medisinsk sett blir en 35-åring regnet som en ung kropp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...