Gå til innhold

Typen er muligens en crossdresser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er helt fantastisk, han er snill, trivelig mot venner og familie og hjelpsom. 
En av de tingene jeg likte best når vi møttes var han var handy og mandig i tradisjonell forstand.

Jeg har etterhvert oppdaget at han ser ekstremt mye på dameklær, og han har til og med kjøpt noen dameklær og ljugd til meg om det. Da sa han at han ikke visste hva han hadde kjøpt. 
Han bruker g-streng ment for damer og neglelakk på tærne, min deo og nekter å pynte seg som mann.

Alt dette har jeg oppdaget på egenhånd. Hans svar på det meste er «vet ikke». Eller så snakker han ikke om det.

Før KG-troll dreper meg, jeg støtter at folk skal få gå med hva de vil. Men jeg syns at menn i kvinneklær er uattraktivt, så derfor blir det vanskelig å være i forhold og holde på den seksuelle interessen. 
Håper dere skjønner dette synspunktet. I tillegg er det ljuging og skjuling, noe som gjør alt mye verre.  Alt dette gjør meg ubekvem og for å være helt ærlig, jeg tørker opp. 
 

Men så har det jo seg slik, jeg elsker han. Da er det vanskelig å gå. Men hvordan kan jeg starte en konstruktiv samtale rundt dette? Han forteller ingenting så jeg blir jo nødt til å dra egne konklusjoner. Og mange av de konklusjonene er sikkert feil fra min side. 

Hjelp meg og forstå, eller hjelp meg med en samtalestarter. Tusen takk

Anonymkode: 91e83...b6d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gitt han ultimatum. Du må få informasjon du trenger fra han og få velge selv om du ønsker å bli eller å gå. At han holder det hemmelig må du poengtere gjør det enda verre for deg. Du må også prøve å få han til å forstå hvordan han selv ville følt det om situasjonen var motsatt. 

Anonymkode: 16637...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han merker vel at du ikke er åpen på slike moråder og derfor føler han seg tvunget il å lyve. Men hva tenker du skal bli bedre av en samtale? Dersom han går med tanga innimellom, gjør det virkelig noe for forholdet ellers? Folk bæsjer jo, og jeg regner med du syntes det er ekkelt, men du har jo sex med han fordiom. Jeg ser ikke at det er verre at han går med tanga på sin egen tid der du ikke vet det en gang.

Anonymkode: dbb13...424

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (28 minutter siden):

Hva ønsker du å få ut av samtalen da? 

Håper å få forståelse for hans synspunkt, hans meninger og vite hvor langt fantasien strekker seg. 

Hvis han egentlig vil kle seg som dame hele tiden, så blir det vanskelig, men hvis det kun handler om å se på nettet så kan vi kanskje finne en løsning. Men det hemmeligholdet driver meg til vannvid. Hater ljuging!

 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hadde gitt han ultimatum. Du må få informasjon du trenger fra han og få velge selv om du ønsker å bli eller å gå. At han holder det hemmelig må du poengtere gjør det enda verre for deg. Du må også prøve å få han til å forstå hvordan han selv ville følt det om situasjonen var motsatt. 

Anonymkode: 16637...243

Gi han ett ultimatum synes jeg er litt urettferdig, da dette er en del av hans personlighet. kanskje. Men jeg må nok prøve å få han til å forstå mitt synspunkt ja og at ljuging gjør det verre. Takk :)

 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Han merker vel at du ikke er åpen på slike moråder og derfor føler han seg tvunget il å lyve. Men hva tenker du skal bli bedre av en samtale? Dersom han går med tanga innimellom, gjør det virkelig noe for forholdet ellers? Folk bæsjer jo, og jeg regner med du syntes det er ekkelt, men du har jo sex med han fordiom. Jeg ser ikke at det er verre at han går med tanga på sin egen tid der du ikke vet det en gang.

Anonymkode: dbb13...424

Du har nok rett i det at han føler seg tvungen til å holde ting hemmelig på grunn av min manglende åpenhet. Gjennom en samtale håper jeg å finne ut hvor langt denne fantasien/personlighetstrekket/fetisjen strekker seg. Hvis det er med internett og det er det hele så kan jeg nok finne meg i det, så lenge ikke han ljuger eller holder ting hemmelig. Det du skriver med bæsjing er egentlig ikke så relevant, da jeg ikke finner typen ekkel.

At han går med tanga gjør ingenting, det gjør han hele tiden. Men det er ljugingen, og at jeg ikke vet hva det handler om som gjør denne situasjonen litt kjip for meg. 

Anonymkode: 91e83...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han ikke selv ønsker snakke om dette hva med å gi han respekt og rom i form av å legge det tilside til han evt er klar? Slik det er nå påvirker det ikke din hverdag i større grad enn det du lar tankene dine og alle scenarioer du selv lager deg påvirke deg? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæresten min er helt fantastisk, han er snill, trivelig mot venner og familie og hjelpsom. 
En av de tingene jeg likte best når vi møttes var han var handy og mandig i tradisjonell forstand.

Jeg har etterhvert oppdaget at han ser ekstremt mye på dameklær, og han har til og med kjøpt noen dameklær og ljugd til meg om det. Da sa han at han ikke visste hva han hadde kjøpt. 
Han bruker g-streng ment for damer og neglelakk på tærne, min deo og nekter å pynte seg som mann.

Alt dette har jeg oppdaget på egenhånd. Hans svar på det meste er «vet ikke». Eller så snakker han ikke om det.

Før KG-troll dreper meg, jeg støtter at folk skal få gå med hva de vil. Men jeg syns at menn i kvinneklær er uattraktivt, så derfor blir det vanskelig å være i forhold og holde på den seksuelle interessen. 
Håper dere skjønner dette synspunktet. I tillegg er det ljuging og skjuling, noe som gjør alt mye verre.  Alt dette gjør meg ubekvem og for å være helt ærlig, jeg tørker opp. 
 

Men så har det jo seg slik, jeg elsker han. Da er det vanskelig å gå. Men hvordan kan jeg starte en konstruktiv samtale rundt dette? Han forteller ingenting så jeg blir jo nødt til å dra egne konklusjoner. Og mange av de konklusjonene er sikkert feil fra min side. 

Hjelp meg og forstå, eller hjelp meg med en samtalestarter. Tusen takk

Anonymkode: 91e83...b6d

 

Jeg føler at vi lever i den tidsånden hvor det er en menneskerett til å være seg selv/den de er uten å nødvendigvis å tenke på de langsiktig konsekvenser OG andre. Man vinner dessverre ingenting ved å utfordre dette mantraet.

Kort sagt, han må få lov til å gjøre som han vil, være den han har lyst å være uten at du står i veien. Du har nå blitt kjent med den han er; en mann  som går i dameklær og lyver om det. Dette er noe du dessverre ikke er tiltrukket av og da har du rett til å gå videre med livet ditt. Syns han derimot skulle ha vært ærlig om dette fra starten i steden for å vente til etter at du har fått dype følelser for ham og deretter flikker med stringstrusa. Hadde blitt irritert selv om noen hadde satt meg klemt mellom opptørking og emosjonelt hostage. 

Crossdressing er ingen crime så klart, men uærlighet er kriminelt i min bok og ikke minst veldig turn-off. 

Hadde run for the hills fordi han forventer nok sex i forholdet deres og du er jo ikke tent lenger. Ikke rart siden du er åpenbart heteroseksuelt og er tiltrukket av mannlig form. Dessuten så lukter dette mye drama fordi du vil bli stemplet som den stygge ulven i enhver forsøk på å endre ham tilbake den du tente på før.

Man kan ikke endre på hva man tenner på liksom. 

 

Lykke til!

Endret av Btw
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start så åpent og positivt du kan, med "Jeg elsker deg, og jeg vil at vi skal være åpne mot hverandre."
Vær helt tydelig på hva du observerer, si at dere må snakke om det, og at du har en del spørsmål. At du takler at folk er ulike, men ikke at han skjuler noe for deg, som du syns er viktig å få på bordet.

Jeg ville ha syntes at det var kult med en så bredspektra mann :) som har så mye i seg, både som handyman og som stringmann. 

Verden vi lever i er for trang til å leve som hele mennesker, og kjønnsrollenormer er ensidig triste greier. Gi ham rom, og la ham blomstre.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjæresten min er helt fantastisk, han er snill, trivelig mot venner og familie og hjelpsom. 
En av de tingene jeg likte best når vi møttes var han var handy og mandig i tradisjonell forstand.

Jeg har etterhvert oppdaget at han ser ekstremt mye på dameklær, og han har til og med kjøpt noen dameklær og ljugd til meg om det. Da sa han at han ikke visste hva han hadde kjøpt. 
Han bruker g-streng ment for damer og neglelakk på tærne, min deo og nekter å pynte seg som mann.

Alt dette har jeg oppdaget på egenhånd. Hans svar på det meste er «vet ikke». Eller så snakker han ikke om det.

Før KG-troll dreper meg, jeg støtter at folk skal få gå med hva de vil. Men jeg syns at menn i kvinneklær er uattraktivt, så derfor blir det vanskelig å være i forhold og holde på den seksuelle interessen. 
Håper dere skjønner dette synspunktet. I tillegg er det ljuging og skjuling, noe som gjør alt mye verre.  Alt dette gjør meg ubekvem og for å være helt ærlig, jeg tørker opp. 
 

Men så har det jo seg slik, jeg elsker han. Da er det vanskelig å gå. Men hvordan kan jeg starte en konstruktiv samtale rundt dette? Han forteller ingenting så jeg blir jo nødt til å dra egne konklusjoner. Og mange av de konklusjonene er sikkert feil fra min side. 

Hjelp meg og forstå, eller hjelp meg med en samtalestarter. Tusen takk

Anonymkode: 91e83...b6d

Det er vel ikke så mye å forstå her. Fyren trenger åpenbart psykiatrisk hjelp, og det bør du bistå ham med å få.

Anonymkode: cb98b...5de

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg hatt problemer med at mannen brukte dametruser og dameparfyme, da jeg tenner på mannemenn. Det er jo en ærlig sak, man tenner på det nan tenner på.

Samtidig hadde jeg ikke gått fra mannen i dag hvis dette plutselig ble et faktum, da jeg er veldig glad i han, og vi er samboere og gravide.

Men hvis det hadde kommet fram i datingfasen så hadde jeg nok latt han gå. Et helt liv hvor man vemmes litt over fetisjen til partneren er jo ikke gøy. Og det er ikke noe man kan kontrollere. 

Og hvem vet hvordan det utvikler seg? Etter hvert kan han jo ville bli helt kvinne (som Bruce/Caitlyn Jenner), og det er jo hvettfall uholdbart for mange kvinner. Kjipt å ha kastet bort sine beste å på en "mann" som man ikke kan bli gammel med, fordi han har holdt noe så stort skjult.

Dette er et vanskelig dilemma, for han har jo rett til å være seg selv, og det kan jo være at han ikke oppdager denne siden av seg selv før langt ut i forholdet.

MEN hvis man går inn i et forhold og VET at man har en så dominant fetisj, men holder det skjult fram til partneren er så investert at de ikke kan gå, da er det helt klart et tillitsbrudd og skikkelig bedritent gjort i min bok.

Anonymkode: a7650...c36

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB..c36 over her. 

Det er en fin linje å balansere på. Han har absolutt og udiskuterbart lov til å være seg selv, og har fektisk ikke plikt til å opplyse/utlevere noe han ikke vil. 

Men samtidig står du fritt til å velge om du vil være sammen med en som skjuler sånne ting, 

Anonymkode: 42bea...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den nye kjæresten til en sånn som din mann. En som før bare kunne snakke om preferanser fordekt. Som visste at dette nok ikke egentlig faller i smak hos den andre. Som lengtet ettet å bli sett og forstått. Som så i andres blikk at han nok er attraktiv som en maskulin og handy mann, men det er ikke sånn han vil bli sett. Jeg falt for ham fordi han har feminine sider, og har elsket og lokket det fram i ham. I starten dreide det seg bare om noen plagg. Så trådte det fram mer og mer. Men dette er hans identitet, og hans seksualitet. Jeg synes det er beklagelig at han holdt mye skjult for ekser, det var ikke noe de fortjente. Men jeg tror ikke han skjønte at dette var noe som gikk an å være åpen om. Eller tom bli elsket for.

Anonymkode: c04d1...a06

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en tidligere kjæreste, nå god kompis som er crossdresser. Men han har vært ærlig med hvem han var fra dag en, og det har gjort det veldig enkelt å forstå han. 
 

Skjønner at du kanskje ikke tenner på det at han liker dameklær. Men det som i mine øyne er det verste er at han ikke kan være ærlig med deg om det. Hater løgnere, og takler det særdeles dårlig. 
 

Så jeg tenker at det er en fin plass å starte. Med å si at jeg ser at du liker å kle deg i dameklær, men har problemer med at du lyver for meg. Om han velger å delta i samtalen, så still åpne spørsmål sånn at du finner ut hvor langt han ser for seg at det skal gå. Er det noe du kan akseptere, så er det jo greit. Om ikke må du nok bare la han gå. 
 

Jeg og kompisen min har snakket om hvorfor, hva som startet det, om hvilke plagg han foretrekker, hva han ønsker framover osv. Vet han har en kjæreste nå som ikke er like åpen for det som det jeg var da vi ble kjent, og det har vært vanskelig for ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel ikke så mye å forstå her. Fyren trenger åpenbart psykiatrisk hjelp, og det bør du bistå ham med å få.

Anonymkode: cb98b...5de

For en stygg holdning du har til andre mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Han kan fint like å kle seg i dameklær og likevel være 100% hetero og elske deg like høyt. Folk har alle sine greier. Men de "greiene" som samfunnet ser på som rart er nok bare vanskeligere å prate om. Det er ikke sikkert han skjønner det selv en gang:) 

Anonymkode: 8a7a9...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Han kan fint like å kle seg i dameklær og likevel være 100% hetero og elske deg like høyt. Folk har alle sine greier. Men de "greiene" som samfunnet ser på som rart er nok bare vanskeligere å prate om. Det er ikke sikkert han skjønner det selv en gang:) 

Anonymkode: 8a7a9...263

Det stemmer, man kan være total hetero og elske å gå i dameklær, men det kan også være en mann som egentlig er trans og ikke vil fremstå som trans. Det er kun han som vet.

Jeg hadde aldri tatt sjansen da man ikke kan se hva den andre tenker innerst inne og jeg er ikke tolerant nok til å godta den type fetisj eller en trans kjæreste.

Anonymkode: 7c7e8...ac5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw skrev (8 timer siden):

Jeg føler at vi lever i den tidsånden hvor det er et menneskerett til å være seg selv/den de er uten å nødvendigvis å tenke på de langsiktig konsekvenser OG andre. Man vinner dessverre ingenting ved å utfordre dette mantraet.

Beklager min uvitenhet, men HVA spesifikt er de langsiktige konsekvensene?

Det er vel neppe at verden går tom for dameklær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle forståelse og medfølelse. Min eksmann gjorde noe lignende. Det var løgnene og forsøkene på å skjule og alt som foregikk bak min rygg som plaget meg mest også. Det er faktisk dårlig gjort av han, selv om det nok bare kommer av feighet og skam fra hans side. Du bør fortelle han at denne hemmeligheten hans kommer til å ødelegge for dere og hvis han elsker deg og vil dere skal ha en mulighet til å holde sammen, må han først å fremst innrømme til deg hva som er hva fordi du faktisk trenger å vite det. Det er eneste mulighet for at du kan ta et valg og kjenne etter om dette er noe du kan leve med, hvis han faktisk gir deg klarhet i om dette handler om en livsstil eller en form for lek. 
Fra meg til deg, han kommer nok til å fortsette å prøve å gjøre dette til noe han tror du vil akseptere og ikke være helt ærlig, fordi han ikke føler seg trygg nok til å fortelle deg nå. Han tror du vil dømme han og kanskje er det sannheten. Men, du virker tolerant og åpensinnet og det er helt lov å være ærlig dersom dette ikke er noe som fungerer for deg. 
 

Veldig trist for dere begge. Men, det er han som burde tørre å være ærlig med seg selv og deg for han kaster bort tiden deres. Lykke til, du gjør ikke noe galt i å ønske klarhet i hvem han egentlig er og hva hans behov er.

Anonymkode: ee35d...ec1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok det er dårlig gjort om man skal si det er et problem at du lyver, lokke ham til å stå fram for så å si jasså, da er det slutt. Tenker kanskje det er bedre å si at hvis det er slik at du ønsker dette og dette så er ikke det noe jeg kan akseptere, da må vi gå hvert til vårt. Så slipper han å komme ut av et skap med håp om å bli akseptert og oppleve at kjæresten plutselig blir eksen som løper avgårde med hans innerste hemmeligheter.

Anonymkode: 11786...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...