Gå til innhold

Volvo XC60 eller Mitsubishi Outlander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (7 timer siden):

Jeg betalte 1 500,- for utlesing av feilkoder noe jeg allerede hadde og visste hvor feilen lå defekt blinklysreele der må hele Etacs skiftes pris på jobben kunne de ikke gi for han var ikke på jobb dette burde en systemoperatør visst  men nei Aut Mitsu forhandler det blir dyrt er det ikke relene så hugger jeg bilen helt uaktuelt å betale 10 000 for evt defekt Etacs nye lykter rundt baut 45 000 for ledningsnett styr unna Mitsu anbefaler da heller Volvo hvor de har dyktige systemoperatører 

Er du sikker på at du snakker om Outlander PHEV nå? 

Anonymkode: 30f5b...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk Midnattsol skrev (På 29.1.2023 den 20.38):

Både NAF sjåføren som ankom skadestedet for å ta bort bilen, politiet og legen på akuttmottaket var VELDIG klar på at jeg aldri hadde kommet såpass bra fra en SÅ stygg ulykke i en annen bil. 

Dette er jo selvfølgelig bare helt anekdotisk, og har ingen rot i virkeligheten. Du er like trygg i hvilken som helst annen bil i samme klasse fra samme år som har samme Euro NCAP rating. Det har bare skapt seg en myte om at Volvo er verdens tryggeste bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (8 minutter siden):

Dette er jo selvfølgelig bare helt anekdotisk, og har ingen rot i virkeligheten. Du er like trygg i hvilken som helst annen bil i samme klasse fra samme år som har samme Euro NCAP rating. Det har bare skapt seg en myte om at Volvo er verdens tryggeste bil.

Nei, det er ikke en myte. Volvo har siden 70-tallet hatt et team som ryker ut til reelle ulykker, de er av og til fremme før politi og ambulanse og må yte førstehjelp også. Kunnskapen derfra gjorde at Volvo i mange tiår bygde svært mye tryggere biler enn konkurrentene. Når f.eks. IIHS innførte en ny overlap crashtest bestod den da ti år gamle første XC90 testen med glans. Samtlige andre, ofte mye nyere, biler - bygd kun for å innfri eksisterende krav til normerte crashtester - feilet i den samme testen.

Ja, alle moderne biler er trygge. Men, også, ja, Volvo er fortsatt i en særklasse når det kommer til sikkerhet, om enn med mye mindre forsprang enn for 10, 20 eller 30 år siden.

Anonymkode: 8bb0a...451

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke en myte. Volvo har siden 70-tallet hatt et team som ryker ut til reelle ulykker, de er av og til fremme før politi og ambulanse og må yte førstehjelp også. Kunnskapen derfra gjorde at Volvo i mange tiår bygde svært mye tryggere biler enn konkurrentene. Når f.eks. IIHS innførte en ny overlap crashtest bestod den da ti år gamle første XC90 testen med glans. Samtlige andre, ofte mye nyere, biler - bygd kun for å innfri eksisterende krav til normerte crashtester - feilet i den samme testen.

Ja, alle moderne biler er trygge. Men, også, ja, Volvo er fortsatt i en særklasse når det kommer til sikkerhet, om enn med mye mindre forsprang enn for 10, 20 eller 30 år siden.

Anonymkode: 8bb0a...451

Nei, de er ikke lenger i særklasse. Det er ikke noe mindre trygt å kollidere i en 2023 Audi, BMW, Mercedes, VW, Skoda etc. enn det er å kollidere i en Volvo i en samme klass.

Det VAR stor forskjell. De siste 10-15 årene finnes ikke denne forskjellen lenger, ergo er det en myte. Jeg har hørt akkurat samme myten om andre merker i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reign, jeg ser du liker å stå på ditt uansett argumenter i flere tråder. Jeg bruker ikke energi på dette, men for oss som jobber med dette temaet er det klart og tydelig fortsatt forskjeller i bransjen. Som sagt, alle biler er trygge, men folk kommer fortsatt bedre fra "freak accidents" i Volvoer enn i mange andre biler. 

Anonymkode: 8bb0a...451

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

0,6 på langkjøring. 

..sist jeg sjekka så bruker den 2.0 på langkjøring og det er mye. Men mulig dette gjelder de med mest hestekrefter?

Anonymkode: b8871...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (3 timer siden):

Nei, de er ikke lenger i særklasse. Det er ikke noe mindre trygt å kollidere i en 2023 Audi, BMW, Mercedes, VW, Skoda etc. enn det er å kollidere i en Volvo i en samme klass.

Det VAR stor forskjell. De siste 10-15 årene finnes ikke denne forskjellen lenger, ergo er det en myte. Jeg har hørt akkurat samme myten om andre merker i andre land.

Jo, det er definitivt tryggere. Det er ikke uten grunn at alle de merkene du nevner jobber hardt etter modellene til Volvo. Det er også VESENS forskjell å se på bilene som hentes etter reelle ulykker, Volvo kommer alltid bedre ut. Spør en hvilken som helst nødetatarbeider eller bilberger hva de vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (2 timer siden):

Jo, det er definitivt tryggere. Det er ikke uten grunn at alle de merkene du nevner jobber hardt etter modellene til Volvo. Det er også VESENS forskjell å se på bilene som hentes etter reelle ulykker, Volvo kommer alltid bedre ut. Spør en hvilken som helst nødetatarbeider eller bilberger hva de vil ha.

Du tror at disse bergerne er immune for bias? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er europeisk premium og Mits er jalla. En 15 år gammel Volvo har bedre komfort og sikkerhet enn en 5 år gammel drittbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 13.17):

Volvo over Outlander any day! 

Anonymkode: 237b6...8ae

Dette. 

Anonymkode: 7ebda...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (15 minutter siden):

Du tror at disse bergerne er immune for bias? 

Nei, klart. Alle bergere har gått sammen i en felles mening om slik og sånn. De er aldri tilstede når forsikringstakstmenn eller vegvesenets havarikommisjon er ute og sier noe. Det er et av ansettelseskravene for våre sjåfører at de må ta et fanboy-kurs som er like viktig som YSK. Slik er det nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (17 minutter siden):

Nei, klart. Alle bergere har gått sammen i en felles mening om slik og sånn. De er aldri tilstede når forsikringstakstmenn eller vegvesenets havarikommisjon er ute og sier noe. Det er et av ansettelseskravene for våre sjåfører at de må ta et fanboy-kurs som er like viktig som YSK. Slik er det nok.

Alle bilene får 5 stjerner i Euro NCAP. At de "ser" litt bedre ut, er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du sikker på at du snakker om Outlander PHEV nå? 

Anonymkode: 30f5b...d97

Dessverre var det ikke reeler testet idag så det er mest sannsynligvis ledningsnett 22 000,- koster dette ☹️ tror det er generelt Mitsubishi som har dårlig elektronikk og blir dyre og reparere når garanti er ute 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og avsporinger.

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

..sist jeg sjekka så bruker den 2.0 på langkjøring og det er mye. Men mulig dette gjelder de med mest hestekrefter?

Anonymkode: b8871...850

Min er en 17 mod. PHEV med 202 hk.  Kjører med "save"-knappen på langkjøring.

Anonymkode: a5dcd...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...