Gå til innhold

Volvo XC60 eller Mitsubishi Outlander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en brukt bil, max 5-6år gammel til 300-350 000kr. Vi er ikke bilkyndige folk, skifter dekk selv, og thats it nesten. Trenger en bil med minimalt med problemer, og som er driftssikker. Jeg synes jo Volvoen er kjempefin, men lønner det seg å kjøpe Outlander? 

Anonymkode: 0a895...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Volvoen er jo på alle måter en mye bedre bil, men to unntak: Litt mer plass i Outlanderen, og om du faktisk trenger en SUV, kommer du lengre med Mitsubishien også.

Anonymkode: 8bb0a...451

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig glad i vår xc60, MEN den er hakket for trang. Det går jo, men bilstolen til babyen gjør at den som sitter i pasasjersetet foran sitter som en prest for å få plass til beina, min lille s40 har bedre plass 😅. Det er også litt for liten beinplass bak. Ellers er det en knakende god bil som det har vært veldig lite styr med. 

Anonymkode: c75bd...fd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært i en kjempekollisjon der min Volvo ble fullstendig kondemnert. Både NAF sjåføren som ankom skadestedet for å ta bort bilen, politiet og legen på akuttmottaket var VELDIG klar på at jeg aldri hadde kommet såpass bra fra en SÅ stygg ulykke i en annen bil. Fikk en svær bil rett i passasjerdøren der jeg satt, og hadde det ikke vært for at Volvoen har så gode sikkerhetstiltak i karosseriet, så hadde jeg nok vært lam i dag. Fikk brudd i både bekken og rygg, og hadde det vært en mindre sikker bil, så hadde det nok endt med brekt rygg blant annet..... Jeg kommer ALDRI til å kjøpe meg noen annen bil enn Volvo, og en bekjent av meg som er Vikingsjåfør, er også veldig klar på at Volvoene er helt overlegen på sikkerhet, noe de også er godt kjent for. Jobber også i helsevesenet, og ser at mange av akuttlegene kjører forskjellige typer av Volvoer..... 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Midnattsol skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg nettopp vært i en kjempekollisjon der min Volvo ble fullstendig kondemnert. Både NAF sjåføren som ankom skadestedet for å ta bort bilen, politiet og legen på akuttmottaket var VELDIG klar på at jeg aldri hadde kommet såpass bra fra en SÅ stygg ulykke i en annen bil. Fikk en svær bil rett i passasjerdøren der jeg satt, og hadde det ikke vært for at Volvoen har så gode sikkerhetstiltak i karosseriet, så hadde jeg nok vært lam i dag. Fikk brudd i både bekken og rygg, og hadde det vært en mindre sikker bil, så hadde det nok endt med brekt rygg blant annet..... Jeg kommer ALDRI til å kjøpe meg noen annen bil enn Volvo, og en bekjent av meg som er Vikingsjåfør, er også veldig klar på at Volvoene er helt overlegen på sikkerhet, noe de også er godt kjent for. Jobber også i helsevesenet, og ser at mange av akuttlegene kjører forskjellige typer av Volvoer..... 

Takk for at du deler erfaringene dine! Takk og pris for at det gikk såpass bra med deg 😟🙏🏻

Anonymkode: 0a895...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi er dyre og feilsøke dersom det blir noe feil med den elektriske har ikke blinklys på bilen og fikk estimert en pris på 15 000 til feilsøking virker ut som ledningsnett er dårlige på disse nytt ledningsnett koster evt 45 000,- ikke kan de gi svar på om det er Etacs ledningsnett eller reeler deler må skiftes i tur og orden for å se om det blir bra Volvo XC eller Forester virker ut som gode biler 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (12 timer siden):

Mitsubishi er dyre og feilsøke dersom det blir noe feil med den elektriske har ikke blinklys på bilen og fikk estimert en pris på 15 000 til feilsøking virker ut som ledningsnett er dårlige på disse nytt ledningsnett koster evt 45 000,- ikke kan de gi svar på om det er Etacs ledningsnett eller reeler deler må skiftes i tur og orden for å se om det blir bra Volvo XC eller Forester virker ut som gode biler 

Takk for deling av erfaringer, dette var nyttig! 👏🏻

Anonymkode: 0a895...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander (kan ikke svare for de helt nye hybridene) er det utrolig masse feil med. Ene tingen etter den andre ryker, og det er dyrt å reparere. Akkurat solgt vår, til lav pris, bare for å bli kvitt den. 

Anonymkode: 91289...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Midnattsol skrev (16 timer siden):

Nå har jeg nettopp vært i en kjempekollisjon der min Volvo ble fullstendig kondemnert. Både NAF sjåføren som ankom skadestedet for å ta bort bilen, politiet og legen på akuttmottaket var VELDIG klar på at jeg aldri hadde kommet såpass bra fra en SÅ stygg ulykke i en annen bil. Fikk en svær bil rett i passasjerdøren der jeg satt, og hadde det ikke vært for at Volvoen har så gode sikkerhetstiltak i karosseriet, så hadde jeg nok vært lam i dag. Fikk brudd i både bekken og rygg, og hadde det vært en mindre sikker bil, så hadde det nok endt med brekt rygg blant annet..... Jeg kommer ALDRI til å kjøpe meg noen annen bil enn Volvo, og en bekjent av meg som er Vikingsjåfør, er også veldig klar på at Volvoene er helt overlegen på sikkerhet, noe de også er godt kjent for. Jobber også i helsevesenet, og ser at mange av akuttlegene kjører forskjellige typer av Volvoer..... 

Jepp, vi kjører også Volvo pga sikkerheten. De har alltid ligget et steg foran når det kommer til dette.

 

Godt det gikk bra med deg etter forholdene.

Anonymkode: 1993e...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var alternativene så hadde jeg valgt Volvo 7 av 7 dager i uken foran Outlander. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander er forferdelig dyre biler drivstoffmessig. Jeg hadde outlander en gang, og har aldri før byttet bil så fort. 

Anonymkode: 43f6e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd med min XC60!! Verdens beste bil uten tvil. Aldri følt meg så trygg i en bil før, er god kjørekomfort og lett å kjøre. 

Anonymkode: f5ecf...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en outlander fra 2011, helt super plass med 2 små i bilstoler. Har kun hatt billige reperasjoner/service, men det har vært hos vanlige lokale verksted (meca bla). 

Vi vurderte volvo men den som var stor nok (90 noe) ble for dyr synes vi. 

Anonymkode: 0e067...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har fått et ganske tydelig svar her nå, TS. Men merk at i omtrent denne størrelsen, er det én bil som utmerker seg som markedets beste, og det er denne. Greitt å vite når du først skal gjøre et valg.

Anonymkode: 8bb0a...451

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for deling av erfaringer, dette var nyttig! 👏🏻

Anonymkode: 0a895...b62

Hei du skal få tilbakemelding i morgen mulig det er ett rele som er defekt som er årsaken til  at blinklys ikke virker  skal skifte ut noen av dem og litt mere feilsøk på egenhånd i morgen 🙂 ellers må hele bilen plukkes fra hverandre og gå gjennom ledningsnett og lete ett brudd verkstedet sa lete etter nåla i høystakken så du kan tenke deg lest ut feilkode og sier defekt rele denne sitter i Etacs og koster 10 000 å skifte 

Endret av Maskinfører
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (22 timer siden):

Mitsubishi er dyre og feilsøke dersom det blir noe feil med den elektriske har ikke blinklys på bilen og fikk estimert en pris på 15 000 til feilsøking virker ut som ledningsnett er dårlige på disse nytt ledningsnett koster evt 45 000,- ikke kan de gi svar på om det er Etacs ledningsnett eller reeler deler må skiftes i tur og orden for å se om det blir bra Volvo XC eller Forester virker ut som gode biler 

Hva er det du snakker om? Det er jo samme prosedyre å feilsøke Outlander PHEV og XC60? Jeg har aldri hørt om at man må demontere nyere biler for elektronisk feilsøking, vi fikk svar på en halvtime på vår Outlander. Det er for øvrig samme Mitsubishi forhandler og verksted som selger Volvo her vi bor.

Anonymkode: 30f5b...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Det er jo samme prosedyre å feilsøke Outlander PHEV og XC60? Jeg har aldri hørt om at man må demontere nyere biler for elektronisk feilsøking, vi fikk svar på en halvtime på vår Outlander. Det er for øvrig samme Mitsubishi forhandler og verksted som selger Volvo her vi bor.

Anonymkode: 30f5b...d97

Jeg betalte 1 500,- for utlesing av feilkoder noe jeg allerede hadde og visste hvor feilen lå defekt blinklysreele der må hele Etacs skiftes pris på jobben kunne de ikke gi for han var ikke på jobb dette burde en systemoperatør visst  men nei Aut Mitsu forhandler det blir dyrt er det ikke relene så hugger jeg bilen helt uaktuelt å betale 10 000 for evt defekt Etacs nye lykter rundt baut 45 000 for ledningsnett styr unna Mitsu anbefaler da heller Volvo hvor de har dyktige systemoperatører 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Outlander (kan ikke svare for de helt nye hybridene) er det utrolig masse feil med. Ene tingen etter den andre ryker, og det er dyrt å reparere. Akkurat solgt vår, til lav pris, bare for å bli kvitt den. 

Anonymkode: 91289...3c8

Har 17 mod. Outl. hybrid, og er veldig fornøyd. På 2.7 år har jeg hatt 1 service og skiftet klosser og skiver bak. Har kjørt ca 50 000 i mitt eie.  Bruker ca 0,4 på småkjøring (mest elektrisk), og ca 0,6 på langkjøring.   Aldri hatt noe tull med det elektriske, har ingen problem med å anbefaler bilen på det sterkeste.

Volvo synes jeg er en unødvendig dyr bil i fh. til hva du får igjen, selv om den er nr 1 på sikkerhet. Dårlig plass og mye tull med når de har gått en del km.  Kjenner flere som har/har hatt.  Ellers har servicen hos forhandler mye å si, da bilene er blitt veldig like etterhvert. 

Anonymkode: a5dcd...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til outlander, men neste gang jeg kjøper bil ønsker jeg volvo pga sikkerhet og god garanti(volvo select) på bruktbil. Har nettopp byttet inn en bil fordi alarmer/fabrikasjonsfeil gikk meg på nervene, og hverken merkeverksted eller andre greide å fikse det. Husker ikke hvor mange ganger jeg har betalt 1000kr for feilsøking etter at garantien gikk ut. I tillegg mye annet tull. Synes også slitedeler ble ganske dyrt; 7000kr for å skifte bremseskiver/klosser bak. Har en liten fjertebil mens jeg sparer til en solid😄

Anonymkode: 3b20e...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...