Gå til innhold

Hvorfor sier dere at dere har det bra når dere ikke har det??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to venninner som alltid når jeg spørr dem, sier at de har det bra. Å så får jeg høre fra andre eller fra familie at de ikke hadde det bra på de tidspunktene jeg spurte. At de hadde det tøft eller gikk gjennom noe vanskelig. 

Hvordan skal man liksom bry seg og være der for folk som holder på sånn??? Blir så irritert 

 

Anonymkode: 7dc4a...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg ikke trenger at du bryr deg. Så enkelt, om enn litt kjipt.

Anonymkode: 426ac...228

  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig gjør det fordi jeg ikke vil at andre skal vite at jeg har det vanskelig. Blir ganske ensom da, men klarer ikke endre på det. 

Anonymkode: 0f702...f76

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig menneske du er. Full av forståelse. 

Anonymkode: 507f9...b4f

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg  ikke ønsker falsk medfølelse. 

Anonymkode: 3adc9...ee8

  • Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ikke vil snakke om det med deg.

Anonymkode: ffd74...5cb

  • Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikkert personen(e) ønsker eller trenger å prate om det som er vanskelig. 

Jeg setter pris på at folk viser at de bryr seg, men samtidig lytter til at man ikke ønsker å ta det opp. For meg er det å henge med venner er en fri arena, der jeg slipper å snakke om det som er vanskelig.

I tillegg har jeg en terapeut jeg prater med om det som er vanskelig.

Anonymkode: a8dba...615

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er tid og sted for alt. Og jeg ønsker ikke åpne "boksen" når jeg ikke er klar for det eller når jeg ikke ønsker det (noen ganger er det fint å bare late som at alt er ok for da glemmer jeg det vonde for en stund), jeg vet ikke helt hva som kommer ut og hvordan mottager vil respondere på det. Så får du bare bli så fornærma som du bare vil. Det handler ikke om deg

Anonymkode: 9405c...781

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre de klager over at du ikke bryr deg eller aldri spør, så kan du ikke ta det personlig. 
Kanskje de hadde en bra dag når du spurte, kanskje de ikke orket å dele, kanskje de ikke ville bekymre deg med sitt eller kanskje du ikke føles nær nok. 
Det blir bare spekulasjoner. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner meg for de nærmeste vennene mine som jeg er trygg på og stoler på, samt familie. Utover de har jeg ingen behov for å gå i dybden med andre, har også erfart at enkelte plaprer videre til andre. Man lærer seg hvem man kan snakke med og hvem man må være litt mer overfladisk med. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har to venninner som alltid når jeg spørr dem, sier at de har det bra. Å så får jeg høre fra andre eller fra familie at de ikke hadde det bra på de tidspunktene jeg spurte. At de hadde det tøft eller gikk gjennom noe vanskelig. 

Hvordan skal man liksom bry seg og være der for folk som holder på sånn??? Blir så irritert 

 

Anonymkode: 7dc4a...c6b

De vil ikke at du skal vite at de har det vanskelig. Grunnen til det, kan være så mangt.

Jeg må si jeg synes det er dårlig av andre venner og familie å dele med deg at de har (hatt) det vanskelig, det er personlig informasjon som man selv bør ha styring på hvem som vet.

Anonymkode: ca0c9...ab5

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle jeg ønsker å dele vanskelige ting med. Man er ikke forpliktet til å fortelle om vonde ting bare fordi noen spør «går det bra?» 

Anonymkode: 42745...ccb

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa det til venner, fordi jeg ikke hadde behov for mer sympati, jeg var drittlei alle som skulle komme med råd, for gudene må vite hvor mange tips jeg fikk om meditasjon, ulike forbanna kosttilskudd og dietter for å overkomme utbrentheten min. Jeg fikk hjelp i helsevesen og hadde ikke behov for ufaglærte som skulle behandle meg. 

Og ikke minst hadde jeg faktisk behov for en pause. Det var så herlig å kunne snakke med en venn som bare behandlet meg som en frisk person. Jeg hadde ett enormt behov for å IKKE snakke om problemene.

Anonymkode: fd435...e7d

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har to venninner som alltid når jeg spørr dem, sier at de har det bra. Å så får jeg høre fra andre eller fra familie at de ikke hadde det bra på de tidspunktene jeg spurte. At de hadde det tøft eller gikk gjennom noe vanskelig. 

Hvordan skal man liksom bry seg og være der for folk som holder på sånn??? Blir så irritert 

 

Anonymkode: 7dc4a...c6b

Da vil de ikke være åpne med deg. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi jeg  ikke ønsker falsk medfølelse. 

Anonymkode: 3adc9...ee8

Det finns faktisk mennesker som bryr seg på ekte om du tør å slippe de inn 

Anonymkode: 9d214...1cf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi ofte spør folk for å være høflige, ikke fordi de virkelig bryr seg om svaret og ønsker å prate om det.

Anonymkode: d3620...c21

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de får skyldfølelse over å belemre alle andre med deres egne problemer? 

Anonymkode: 36a1c...cfd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har to venninner som alltid når jeg spørr dem, sier at de har det bra. Å så får jeg høre fra andre eller fra familie at de ikke hadde det bra på de tidspunktene jeg spurte. At de hadde det tøft eller gikk gjennom noe vanskelig. 

Hvordan skal man liksom bry seg og være der for folk som holder på sånn??? Blir så irritert 

 

Anonymkode: 7dc4a...c6b

De er sikkert irritert på deg også, når du maser om dette.

Anonymkode: 4bfbf...3d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi personen ikke er en god samtalepartner, fordi jeg ikke stoler på at personen ikke plaprer videre, fordi enkelte automatisk begynner å snakke om egne problemer om du nevner dine, fordi det er for sårt å snakke om i den settingen. 

Jeg har noen gitte personer som jeg kan snakke om noen gitte problemer med.

Resten får høre "alt er bra, livet er på topp!" 

Anonymkode: e8072...39e

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...