Gå til innhold

Dere som har barn hvordan ville dere reagert hvis et av barna konverterer til islam


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Rotemor skrev (12 minutter siden):

Nøyaktig HVA er vitenskapelig bevist?

🤡

At Gud finnes.

Anonymkode: ae014...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At Gud finnes.

Anonymkode: ae014...536

Det skulle jeg gjerne sett dokumentasjonen på?🤣

Anonymkode: 3c8c9...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg faktisk jeg hadde kutta kontakten. Det er så uforenlig med mitt moralske og rasjonelle kompass at jeg ikke kunne forholdt meg til det. Islam er bare et umoralsk oppkok av organisert sosiopati kombinert med røverhistorier. Tenk så mange mennesker som kunne hatt et bedre liv om de ikke måtte forholde seg til en varierende grad av truende menn på alle kanter.

Anonymkode: e882e...e80

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot tro, men islam stiller seg annerledes. Det virker bare som arabisk nazisme, og er så fullt av hat mot annerledeshet at jeg blir matt. 

Før du vet ordet av det er det en synd å ønske god jul til foreldrene sine, eller videreføre tradisjoner som er vanlig i Norge.

Nei, da får personen klare seg selv.

 

Anonymkode: 512c8...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke mye toleranse fra de såkalte tolerante ateistene

 

Anonymkode: ae014...536

Hvem sier at atiester må være tolerant? Jeg er ikke tolerant for noen som velger religion over vitenskap. 

Anonymkode: 73b93...460

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De fleste kristne ville respektert det, og ihvertfall ikke kuttet kontakten slik de selverklærte tolerante ateistene over sier de vil.

Anonymkode: ae014...536

Som kristen hadde keg ikke godtatt det men hadde ikke behandla mott barn dårligt fordeom! Hadde bare  sagt jeg ikke liker det og synes det er trist å se han gå feil vei!

Anonymkode: a93d1...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på. Jeg har muslimske venner som lever like gode og frie liv som meg. Jeg hadde samtidig blitt bekymret om mitt barn ble del av en undertrykkende og begrensende religionsutøvelse, men det helt uavhengig av om det var islam eller et norsk bedehusmiljø. Så - en personlig religiøs prosess i retning av f.eks islamsk mystikk men som er kombinerbart med å leve et åpent og fritt liv i et moderne samfunn? Uproblematisk. At min datter f.eks gjennom et parforhold blir del av en undertrykkende sosial struktur som i religionens navn legger begrensninger på hennes handlefrihet? Det er straks mye verre. Enten det gjelder islam eller indremisjonen.

Anonymkode: 61ee2...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da tror jeg faktisk jeg hadde kutta kontakten. Det er så uforenlig med mitt moralske og rasjonelle kompass at jeg ikke kunne forholdt meg til det. Islam er bare et umoralsk oppkok av organisert sosiopati kombinert med røverhistorier. Tenk så mange mennesker som kunne hatt et bedre liv om de ikke måtte forholde seg til en varierende grad av truende menn på alle kanter.

Anonymkode: e882e...e80

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ingenting imot tro, men islam stiller seg annerledes. Det virker bare som arabisk nazisme, og er så fullt av hat mot annerledeshet at jeg blir matt. 

Før du vet ordet av det er det en synd å ønske god jul til foreldrene sine, eller videreføre tradisjoner som er vanlig i Norge.

Nei, da får personen klare seg selv.Anonymkode: 512c8...35c

Fint at ateistenes hat og intoleranse brettes ut i offentligheten, så det ikke er noe tvil om at ateister er de mest trangsynte og intolerante tross deres egne påstander om toleranse og respekt for andre.

Anonymkode: ae014...536

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvem sier at atiester må være tolerant? Jeg er ikke tolerant for noen som velger religion over vitenskap. 

Anonymkode: 73b93...460

Mange ateister hevder de er så tolerante og religiøse så intolerante, i denne tråden ser vi jo tydelig at det er ateistene som er de intolerante.

Anonymkode: ae014...536

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke mye toleranse fra de såkalte tolerante ateistene

 

Anonymkode: ae014...536

Så du vet med sikkerhet at de som skriver anonymt er ateister ?   ......  Jaja   🙄

Anonymkode: 06483...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At Gud finnes.

Anonymkode: ae014...536

Åja.

Kilde?

Jeg tenker dette er et eksempel på hvordan religiøse ledere hjernevasker sine naive, søkende følgerne. Det finnes selvsagt ingen gudsbevis..

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det var en sønn hadde det ikke vært noe problem. Menn har makten i islam.

En datter da hadde jeg blitt bekymret. Mest sannsynlig skjer konverteringen på grunn av en muslimsk mann. Og han har da makt over henne. Han og hans familie "eier" henne i realiteten og kan gjøre som de vil med henne. For mange ender det dårlig. Men når de innser det er for sent. 

Anonymkode: dec13...10c

Godt du ikke er fordomsfull 🥲

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker dette er et eksempel på hvordan religiøse ledere hjernevasker sine naive, søkende følgerne. Det finnes selvsagt ingen gudsbevis..

At Gud finnes er for lengst bevist av vitenskapen. Hjernevasken ateistene påstår finnes skjer kun i enkelte små sekter, resten velger religion av egen fri vilje fordi det er den rette trua for dem og fordi de støtter reglene som innebærer å leve bedre, mer moralsk riktige liv.

Anonymkode: ae014...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så du vet med sikkerhet at de som skriver anonymt er ateister ?   ......  Jaja   🙄

Anonymkode: 06483...af4

Det ser man raskt på hvordan de beskriver religiøse

Anonymkode: ae014...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At Gud finnes er for lengst bevist av vitenskapen. Hjernevasken ateistene påstår finnes skjer kun i enkelte små sekter, resten velger religion av egen fri vilje fordi det er den rette trua for dem og fordi de støtter reglene som innebærer å leve bedre, mer moralsk riktige liv.

Anonymkode: ae014...536

Dette er ren galskap.

Det finnes ikke en forsker i verden som støtter din teori.

Vitenskapelig bevist hvordan, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært nysgjerrig på grunnlaget men jeg hadde ikke reagert negativt. Religion er et personlig valg som bør respekteres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fint at ateistenes hat og intoleranse brettes ut i offentligheten, så det ikke er noe tvil om at ateister er de mest trangsynte og intolerante tross deres egne påstander om toleranse og respekt for andre.

Anonymkode: ae014...536

Jeg er da ikke ateist. Kanskje vi samtidig kan snakke om hva som ville skjedd med det muslimske barnet som kom hjem og ville konvertere til en annen religion?

Sånn apropos toleranse og respekt..

Anonymkode: 512c8...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er da ikke ateist. Kanskje vi samtidig kan snakke om hva som ville skjedd med det muslimske barnet som kom hjem og ville konvertere til en annen religion?

Sånn apropos toleranse og respekt..

Anonymkode: 512c8...35c

Er barnet over 15 kan det velge tro fritt selv, slik er det i Norge.

Anonymkode: ae014...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 17.11):

Hvem sier at atiester må være tolerant? Jeg er ikke tolerant for noen som velger religion over vitenskap. 

Anonymkode: 73b93...460

Og hvem bryr seg om deg egentlig?😂 Tolerant eller ikke får være ditt problem. 

Anonymkode: 4adda...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i min tid gift med en muslim og fikk 2 barn. Mine to barn har valgt å bli muslimer enda de er unge enda. Men jeg aksepterer at de velger det så lenge de aksepterer at jeg ikke vil være muslim. 

Jeg mener folk må få tro på hva de vil egentlig. Så lenge de ikke skal tre det nedover mitt hode.

Anonymkode: c4236...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...