Gå til innhold

Dere som har barn hvordan ville dere reagert hvis et av barna konverterer til islam


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg at den som konverterer er i sånn 20-21 årsalderen.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at jeg opplever noe liknende selv men er bare litt interessant hvordan folk ville reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig skuffet og lurt på hva jeg hadde gjort feil i oppveksten.

Anonymkode: 813ce...caf

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke. I såfall blir de arveløse.

Anonymkode: 20722...158

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det klikket litt for meg. Sliter med å respektere den religionen spesielt. Tror ikke noe på at det er veien til et godt liv, men forstår at de som er født i det kan verdsette sin kultur og tro. Men konvertering er utrolig merkelig 

Anonymkode: 949cf...889

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det skjer ikke. I såfall blir de arveløse.

Anonymkode: 20722...158

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da hadde det klikket litt for meg. Sliter med å respektere den religionen spesielt. Tror ikke noe på at det er veien til et godt liv, men forstår at de som er født i det kan verdsette sin kultur og tro. Men konvertering er utrolig merkelig 

Anonymkode: 949cf...889

Ikke mye toleranse fra de såkalte tolerante ateistene

 

Anonymkode: ae014...536

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (11 timer siden):

Nå tenker jeg at den som konverterer er i sånn 20-21 årsalderen.

Ville tenkt det er positivt at de har funnet troen. Det kan være positivt å ha noe å tro på ved at man lever bedre liv og er snillere mot andre, religiøse gir jo langt mer til fattige og deltar mer på matutlevering for hjemløse, gir klær og slikt. Muslimene gir en viss andel av inntekten.

Anonymkode: ae014...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke mye toleranse fra de såkalte tolerante ateistene

 

Anonymkode: ae014...536

Hehe, du tror kristne hadde klappet i hendene om det var deres barn?

Anonymkode: 8d97e...761

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hehe, du tror kristne hadde klappet i hendene om det var deres barn?

Anonymkode: 8d97e...761

De fleste kristne ville respektert det, og ihvertfall ikke kuttet kontakten slik de selverklærte tolerante ateistene over sier de vil.

Anonymkode: ae014...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di siste dager skall alle troende bli drept og verden skal feire  og under feiringa skal dommedag komme å drepe alle. Sere får godte dere i andres lidelse så lenge det VARER.

Anonymkode: a93d1...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjonen hadde vært den samme uavhengig av hvilken religion de konverterte til. Jeg hadde først og fremst vært nysgjerrig på årsaken. Men når det kommer til stykket er det opp til barna mine hvordan de vil leve livene sine. Jeg har ikke satt dem til verden for å kontrollere dem.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de som gjør det vokser opp med kristendom eller annen overtro slik at veien er kortere. Så her kan man jo «skylde seg selv»

Utover det så bestemmer jeg ikke hva barna mine skal tro på. Jeg ser mange svarer som om Islam er ensbetydende med terrorisme og/eller kvinneundertrykkelse. Det blir litt vel snevert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De fleste kristne ville respektert det, og ihvertfall ikke kuttet kontakten slik de selverklærte tolerante ateistene over sier de vil.

Anonymkode: ae014...536

Er man selv kristen så har man godtatt overtro satt i system. Så hvem er vel de til å dømme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (52 minutter siden):

Er man selv kristen så har man godtatt overtro satt i system. Så hvem er vel de til å dømme?

Det er ikke overtro, det er vitenskaplig bevist. At ateistene benekter det er ikke overraskende med intoleranse dere viser her i tråden.

Anonymkode: ae014...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad på barnets vegne. Vi trenger Islam. 

Anonymkode: 4adda...f57

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville nok ha syntes at det var litt pussig, når foreldrene er hedninger, men jeg aksepterer alle livssynsvalg.
Ser for meg at jeg hadde hatt en del spørsmål rundt holdninger, meninger og omgangskrets ellers.
Som alle andre nordmenn omgås jeg muslimer hver dag, uten at det noen sinne har skapt noe problem, så jeg antar at det går fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en sønn hadde det ikke vært noe problem. Menn har makten i islam.

En datter da hadde jeg blitt bekymret. Mest sannsynlig skjer konverteringen på grunn av en muslimsk mann. Og han har da makt over henne. Han og hans familie "eier" henne i realiteten og kan gjøre som de vil med henne. For mange ender det dårlig. Men når de innser det er for sent. 

Anonymkode: dec13...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde i utgangspunktet gått helt fint. Men hadde håpet de fremdeles ville feire jul og at de hadde invitert til ID. Kunne godt tatt kalkun som julemiddag og heller ribben en annen dag. Null stress. 
 

Men hadde nok håpet at de ikke begynte med religiøse hodeplagg. Og hvis de hadde fremsnakket sharia, så hadde jeg blitt alvorlig bekymret…

Anonymkode: 43bde...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke overtro, det er vitenskaplig bevist. At ateistene benekter det er ikke overraskende med intoleranse dere viser her i tråden.

Anonymkode: ae014...536

Nøyaktig HVA er vitenskapelig bevist?

🤡

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...