Gå til innhold

Bekjent drepte hunden sin

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 hours ago, Tvillingsjel said:

Synes du det er innafor å drepe ungene også hvis man går lei? Eller er det bare greit med en hund fordi det er et dyr? 

Hvorfor er det verre å ta hunden enn grisen? Å sammenligne hunden med barn (mennesker) blir for søkt. Det er et dyr, ansety som mat i andre land. Tenker du at de som spiser hunder sikkert like gjerne kunne spist barna sine?

Anonymkode: 197f2...b61

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang denne mannen kontakter deg hadde jeg sagt at jeg er lei maset og kommer til å alive ham med øks om maset fortsetter.

Anonymkode: b06c9...b0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper det var en liten hund. Blir fort mye søl og unødvendig lidelse om man skal drepe en middels til stor hund med øks.

Bare se på alle henrettelsene opp igjennom århundrene hvor bøddelen måtte hogge flere enn én gang - og her snakker vi en utsatt menneskenakke mot en spesiallagd bøddeløks brukt av en trent profesjonell bøddel.

Anonymkode: 4732f...f1e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Håper det var en liten hund. Blir fort mye søl og unødvendig lidelse om man skal drepe en middels til stor hund med øks.

Bare se på alle henrettelsene opp igjennom århundrene hvor bøddelen måtte hogge flere enn én gang - og her snakker vi en utsatt menneskenakke mot en spesiallagd bøddeløks brukt av en trent profesjonell bøddel.

Anonymkode: 4732f...f1e

Hvis du hadde lest litt ordentlig historie hadde du fått med deg at de fleste av bøddelene også hadde et alkoholproblem. Primærkildene beskriver ofte hvor full bøddelen er under henrettelsen. 

Anonymkode: 872ec...d18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det mer grusomt å avlive en hund med øks enn et lam eller kje? Du synes det er grei avliving på små dyr, hva som hunden ts skriver om var noe ala en chihuahua? 

Anonymkode: 32b30...73a

En bonde har i de fleste tilfeller godt vett på hva han driver med, samt et ønske om å avlive på en korrekt og god måte. Gjelder iallefall alle de jeg kjenner. Det vet jeg ikke om den vanlige mannen i gata har? Jeg vil tro vedkommende kanskje ikke har det. Man skal treffe rett, og man skal blø ut etter dyret er bedøvet. Det skal gå raskt og smertefritt. 

Om hunden var en 2-3 kilos chi, og han visste godt hva han drev med, kan det vel ha blitt gjort riktig. Men ett menneske som dreper hunden sin bak hytta med en øks høres ikke helt normalt ut ikke sant? Hva er da muligheten for at den visste hva den drev med, og ville hundens beste?

Anonymkode: d598a...1d0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så mange menn som er slemme mot dyr :( Totalt blottet for empati, skremmende.

Anonymkode: 437d7...105

lol

Anonymkode: bacb2...455

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer på hva som skjer viss han syns det blir for mye "mas" å være bekjent med deg? :haar:

Anonymkode: 0df76...d9c

Noen har frodig fantasi ser jeg..

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Neste gang denne mannen kontakter deg hadde jeg sagt at jeg er lei maset og kommer til å alive ham med øks om maset fortsetter.

Anonymkode: b06c9...b0a

Det hadde du nok neppe sagt.

Skrevet
16 hours ago, Maskinfører said:

Nei er ikke lov ned øks men har skutt en hund en gang som var påkjørt og som var ille tiltredd der lidelsen måtte avsluttes  raskt og hvor skadene var så omfattande at det ble besluttet på stedet det var trist ☹️

Ja, men det er ikke alle som har lov til å kjøre rundt med skytevåpen i bilen.

Hva gjør man da? Jo, man bruker jekken.

• Liker 2
Skrevet

Kjæledyrlisens, kjæledyrlisens, kjæledyrlisens, kjæledyrlisens, kjæledyrlisens!

Anonymkode: e8820...ddf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (16 timer siden):

Synes du det er innafor å drepe ungene også hvis man går lei? Eller er det bare greit med en hund fordi det er et dyr? 

vi er der ja...

Anonymkode: 1abb9...30c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

vi er der ja...

Ja, antall idioter på Kvinneguiden øker i voldsomt tempo.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En bonde har i de fleste tilfeller godt vett på hva han driver med, samt et ønske om å avlive på en korrekt og god måte. Gjelder iallefall alle de jeg kjenner. Det vet jeg ikke om den vanlige mannen i gata har? Jeg vil tro vedkommende kanskje ikke har det. Man skal treffe rett, og man skal blø ut etter dyret er bedøvet. Det skal gå raskt og smertefritt. 

Om hunden var en 2-3 kilos chi, og han visste godt hva han drev med, kan det vel ha blitt gjort riktig. Men ett menneske som dreper hunden sin bak hytta med en øks høres ikke helt normalt ut ikke sant? Hva er da muligheten for at den visste hva den drev med, og ville hundens beste?

Anonymkode: d598a...1d0

Det er bare spekulasjoner. Kan godt hende denne fyren er en kløpper i vedhogst med tanke på at han har øks. Eller kanskje han er bonde? 

Skjønner fremdeles ikke hva som er så galt å drepe bikkja si vs. et husdyr. Hadde du reagert om det var et lam han hadde tatt med bak der? Flere i tråden skriver jo at det er helt normalt. 

Skrevet
Tvillingsjel skrev (18 timer siden):

Du får ingen oppegående folk til å diskutere med deg om du sammenligner unger og barn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Syns det er helt innenfor å avlive friske hunder fordi man er lei, er ikke verre det enn å avlive kyr og griser f.eks. Men å drepe den med øks var veldig brutalt.

Omplassering er det en velger da ikke øks eller gevær

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi er der ja...

Ja, det er faktisk helt sykt at folk synes det er ok å drepe sitt eget dyr "fordi man er lei". Er man så lite glad i dyr, så skaffer man seg på ingen måte et dyr! Slike folk skulle blitt sperret inne på livstid. Fy faen blir så sint 🤬

• Liker 6
Skrevet
Macro skrev (15 minutter siden):

Du får ingen oppegående folk til å diskutere med deg om du sammenligner unger og barn.

Hva er det du ikke skjønner med at et dyr er et levende vesen? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men det er ikke alle som har lov til å kjøre rundt med skytevåpen i bilen.

Hva gjør man da? Jo, man bruker jekken.

Riktig det med jekken  var i viltnemda på denne tiden men i dette tilfellet kunne jeg bare låse ut hagla og ut på veien så var lidelsen over den var ille tilredd så var ikke mye å gjøre måtte få slutt på lidelsen 

Skrevet

Tragisk at ikke dyr har mer rettsvern i Norge :(

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Hva er det du ikke skjønner med at et dyr er et levende vesen? 

Det er alle enig i, men du sammenligner ikke menneskebarn og hunder.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...