Gå til innhold

Bekjent drepte hunden sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 18.53):

Katergorien "Kjæledyr" på kvinneguiden har dessverre blitt et sted hvor skrullinger skal overgå hverandre i å ha empati med dyr. Dette har gått så langt at de mener at mennesker og dyr har like stor verdi. Snart skal Kripos på åstedsbefaring fordi noen har funnet en død mus.

Jeg tror det har noe å gjøre med at mennesker beveger seg vekk fra naturen, og at vi lever i et rikt I-land.

Anonymkode: bacb2...455

Jeg er enig i det. Dyr er dyr og vi må slutte å mennskeliggjøre dem og likestille dem med mennesker . 

Anonymkode: a69b6...a5a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (På 29.1.2023 den 18.22):

Dyr og mennesker er like mye verdt. Man finner ikke øksa hvis man er lei av ungen. Det gjør man heller ikke med en hund, med mindre man er en dyremishandler da.

Nei, dyr og mennesker er ikke like mye verdt. 

Blir du stygt skadet etter en påkjørsel av en elg, så er det greit for deg at jeg som førstemann på ulykkesstedet prioriterer å redde elgen fremfor deg? 

Brenner det hjemme hos foreldrene dine, så et det forståelig at brannmannskapene prioriterer å få ut buret med de to danse-musene i sikkerhet, før de hjelper foreldrene dine? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 29.1.2023 den 21.29):

Jeg tenker forskjellen i stor grad ligger på motivasjonen bak. "Å være lei" er ikke gyldig grunn. Da omplasserer man dyret. Hadde dyret vært sykt eller aggressiv (farlig), så hadde det stilt seg annerledes. Dessuten, når de ikke påspanderte hunden veterinær, slik at den i alle fall kunne dø smertefritt, så viser jo det at de aldri skulle hatt dyr, da de rett og slett ikke bryr seg nok. Eller er det kanskje det at de visste at en veterinær ikke ville avlivet dyret med den begrunnelsen? Kanskje et hint om at dette dødsfallet aldri skulle ha funnet sted? Og så en øks? Dette er dyremishandling, uten tvil. Dette er mennesker som overhodet ikke bryr seg om dyr og som aldri burde fått lov til å skaffe seg et. Bare synd det ikke er mulig å idømme folk at de ikke får skaffe seg nye dyr.

Enig.

Jeg synes dyr er like mye verdt som mennesker. Dessuten gjør ikke dyr de grusomme handlingene som mennesker kan gjøre med hverandre. 

Dessuten tror jeg at man kan se sammenheng i synet mennesker har på dyr kontra omsorgsevne for egne barn. Jeg er helt sikker på at de som mishandler andre mennesker også mishandler dyr. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, shab said:

Enig.

Jeg synes dyr er like mye verdt som mennesker. Dessuten gjør ikke dyr de grusomme handlingene som mennesker kan gjøre med hverandre. 

Dessuten tror jeg at man kan se sammenheng i synet mennesker har på dyr kontra omsorgsevne for egne barn. Jeg er helt sikker på at de som mishandler andre mennesker også mishandler dyr. 

Ja, nå bør dyrene få bestemme.

Jeg synes at katter burde få all makt. De burde avgjøre politiske spørsmål som sanksjoner, og hva vi skal gjøre for å forhindre den kommende energikrisen. De burde også få ledende roller innen forskning. Faktisk ble en katt brukt som eksempel innen kvantefysikken (Schrødingers katt). Derfor burde all videre forskning innen teoretisk fysikk ledes av katter.

Angående den årelange feiden mellom hunder og katter, så bør det utnevnes et råd kun bestående av hunder og katter. Dermed kan de selv avkjøre denne tvisten.

Det skal selvsagt også bygges eldresenter for alle dyr. Disse skal bygges av mennesker, men kattene skal stå for arkitekturen og ingeniørarbeidet.

Anonymkode: bacb2...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 22.37):

Jeg kan forsikre deg om at det skjer. Og mye. Bare her er det sikkert 30-40 gårder rundt. Og jeg kjenner dem alle.

Anonymkode: 97b41...649

Kan du fortelle konkrete historier om bønder som har drept hundene sine med øks? Siden det skjer mener jeg.

Anonymkode: e90ef...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 22.57):

Å joda, dette gjøres. Hilsen også oppvokst på gård.

hadde jeg vært deg, TS, hadde jeg avsluttet dette bekjentskapet, sier mye om verdiene til vedkommende

Anonymkode: e2aa2...68f

 

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 23.03):

Akkurat som om du vet noe om dette.

Jeg kan også bekrefte at noen gjør dette.

Anonymkode: 5c21c...425

Men dere som "vet" at folk drar hundene sine bak låven og dreper dem med øks, har dere noen konkrete historier å komme med?

Jeg tviler sterkt på at TS har en så spesiell venn, for de som gjør dette i dag er utrolig sjeldne. Hilsen også oppvokst på gård, på 70-tallet. På den tiden kan jeg tenke meg at det var mer vanlig, vi hadde jo slakter som kom til gården og slaktet, og han slo vel ihjel dyrene, for han skjøt ikke (jeg ble alltid holdt inne når de slaktet). Men i dag har folk gått over til andre metoder enn øks. Og jeg har forresten ALDRI hørt om noe sånt i den bygda jeg vokste opp, heller ikke på den tiden.

Anonymkode: e90ef...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Men dere som "vet" at folk drar hundene sine bak låven og dreper dem med øks, har dere noen konkrete historier å komme med?

Jeg tviler sterkt på at TS har en så spesiell venn, for de som gjør dette i dag er utrolig sjeldne. Hilsen også oppvokst på gård, på 70-tallet. På den tiden kan jeg tenke meg at det var mer vanlig, vi hadde jo slakter som kom til gården og slaktet, og han slo vel ihjel dyrene, for han skjøt ikke (jeg ble alltid holdt inne når de slaktet). Men i dag har folk gått over til andre metoder enn øks. Og jeg har forresten ALDRI hørt om noe sånt i den bygda jeg vokste opp, heller ikke på den tiden.

Anonymkode: e90ef...905

Jeg tviler også på at det er så vanlig som det fremstilles her. Jeg er også oppvokst på gård og i jegermiljøet, jeg har aldri hørt om noen som har brukt øks for å avlive hund. Det eneste jeg vet om er en som brukte øks på nyfødte kattunger. 

Anonymkode: 872ec...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du fortelle konkrete historier om bønder som har drept hundene sine med øks? Siden det skjer mener jeg.

Anonymkode: e90ef...905

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Men dere som "vet" at folk drar hundene sine bak låven og dreper dem med øks, har dere noen konkrete historier å komme med?

Jeg tviler sterkt på at TS har en så spesiell venn, for de som gjør dette i dag er utrolig sjeldne. Hilsen også oppvokst på gård, på 70-tallet. På den tiden kan jeg tenke meg at det var mer vanlig, vi hadde jo slakter som kom til gården og slaktet, og han slo vel ihjel dyrene, for han skjøt ikke (jeg ble alltid holdt inne når de slaktet). Men i dag har folk gått over til andre metoder enn øks. Og jeg har forresten ALDRI hørt om noe sånt i den bygda jeg vokste opp, heller ikke på den tiden.

Anonymkode: e90ef...905

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tviler også på at det er så vanlig som det fremstilles her. Jeg er også oppvokst på gård og i jegermiljøet, jeg har aldri hørt om noen som har brukt øks for å avlive hund. Det eneste jeg vet om er en som brukte øks på nyfødte kattunger. 

Anonymkode: 872ec...d18

Vi bør kanskje lese hva folk skriver?

Den/de dere siterer skriver om sauer og griser.

Anonymkode: bacb2...455

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

 

 

Vi bør kanskje lese hva folk skriver?

Den/de dere siterer skriver om sauer og griser.

Anonymkode: bacb2...455

Åh. Trodde tråden handlet om en hund.

Anonymkode: e90ef...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Åh. Trodde tråden handlet om en hund.

Anonymkode: e90ef...905

Joda, trådstarter skriver om en hund.

Anonymkode: bacb2...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vår hund hadde blitt syk og vi måtte ut med mange penger hadde jeg tatt den med til kompisen min, og han hadde skutt den med hagle. Det er jeg helt klar på. Jeg kommer aldri til å bruke mange penger på hunden vår.

Anonymkode: 28075...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2023 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Om vår hund hadde blitt syk og vi måtte ut med mange penger hadde jeg tatt den med til kompisen min, og han hadde skutt den med hagle. Det er jeg helt klar på. Jeg kommer aldri til å bruke mange penger på hunden vår.

Anonymkode: 28075...d8e

Det er en helt grei måte å avlive et dyr på.

Anonymkode: bacb2...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er en helt grei måte å avlive et dyr på.

Anonymkode: bacb2...455

Nei, det er det ikke 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...