Gå til innhold

Bekjent drepte hunden sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes dét var ille nok, å avlive pga sykdom hos veterinær. Uforståelig at noen gjør det sjøl, med øks, uten grunn.

Helt enig. En jeg kjenner skjøt hundene sine selv. Han hadde jaktlisens og skjøt de i skogen. Bandt hunden og la ett stykke kjøtt på bakken så hunden var opptatt med det. Så pang, død. Hundene merket ikke dette, men allikevel synes jeg det er grusomt å gjøre med egne dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Helt enig. En jeg kjenner skjøt hundene sine selv. Han hadde jaktlisens og skjøt de i skogen. Bandt hunden og la ett stykke kjøtt på bakken så hunden var opptatt med det. Så pang, død. Hundene merket ikke dette, men allikevel synes jeg det er grusomt å gjøre med egne dyr.

Ja, det er en grense der. Selvsagt hvis det ikke fantes veterinærer og hunden var dødelig syk og led, så ja... Men det er jo ikke sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er en grense der. Selvsagt hvis det ikke fantes veterinærer og hunden var dødelig syk og led, så ja... Men det er jo ikke sånn 

Helt enig. Om hunden ble akutt syk og du kan å bruke våpen så er det til nød ok. 
Min eks tok livet av en katt en gang. Vi så katten bli påkjørt av 2 biler og enda levde katten. Sjåførene bare dro. Da tok eksen å avlivet den så den slapp lide mer. Det var helt jævlig å se den katten og jeg gråt som en lekk sil. Den led i 2-3 minutter og det var lenge nok. Glemmer aldri det synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Om hunden ble akutt syk og du kan å bruke våpen så er det til nød ok. 
Min eks tok livet av en katt en gang. Vi så katten bli påkjørt av 2 biler og enda levde katten. Sjåførene bare dro. Da tok eksen å avlivet den så den slapp lide mer. Det var helt jævlig å se den katten og jeg gråt som en lekk sil. Den led i 2-3 minutter og det var lenge nok. Glemmer aldri det synet.

Uff, det hørtes gruusomt ut, men han gjorde det rette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Uff, det hørtes gruusomt ut, men han gjorde det rette 

Absolutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare spekulasjoner. Kan godt hende denne fyren er en kløpper i vedhogst med tanke på at han har øks. Eller kanskje han er bonde? 

Skjønner fremdeles ikke hva som er så galt å drepe bikkja si vs. et husdyr. Hadde du reagert om det var et lam han hadde tatt med bak der? Flere i tråden skriver jo at det er helt normalt. 

Anonymkode: 32b30...73a

Kan godt være en kløpper med vedhogdst for min del, det er ikke dermed sakt at han kan avlive dyr av den grunn. 

Jeg synes ikke noe om å slå hunden ihjel bak hytta nei. Omplassering eller avlivning av noen som kan det er langt bedre alternativer. 

Jeg som bonde er svært glad i dyrene mine, men jeg skiller på hundene og dyrene i fjøsen. Slik er det bare. 

Dyrene i fjøsen er jobben min, og der både avlives og slaktes det både titt og ofte. Hundene mine er privat😅 

Merk at jeg bruker pistol eller bolt når jeg avliver, evt veterinær om den er tilstede. At en person uten erfaring slår et lam ihjel bak hytta si ville jeg også reagert på ja.

Anonymkode: d598a...1d0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem faen avliver en hund med øks? Det er jo helt sykt 

Endret av Haapefull
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og NEI, dette gjøres IKKE. Mulig det skjedde i 1950, men ikke etter den tid. Hilsen oppvokst på gård.

Anonymkode: 90cd2...7ac

Akkurat det samme jeg skulle til å skrive.

Anonymkode: 5fd5d...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at dette var en mann som visste hva han gjorde og traff godt på første forsøk så hunden ikke led - er det egentlig så mye verre og mindre stressende for hunden å å ikke se det komme hjemme på et trygt sted enn å bli tatt med til veterinæren og få en sprøyte der? 

Anonymkode: bab41...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du hadde lest litt ordentlig historie hadde du fått med deg at de fleste av bøddelene også hadde et alkoholproblem. Primærkildene beskriver ofte hvor full bøddelen er under henrettelsen. 

Anonymkode: 872ec...d18

Ja vet. 
Skjønner det godt. At de hadde et alkoholproblem altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Nei, dessverre. Katten fikk godt fôr, vaksiner med jevnlig påfyll, flåttmiddel, chip, kastrering, veterinærtimer, forsikring osv, men ikke GPS. GPS er det første jeg skal skaffe når jeg får ny katt.

Det bør du, jeg er ikke glad i katter (eller hunder) som går løs men selv på innekatter og hunder som alltid går i bånd er gps et lite must

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 timer siden):

Hva er det du ikke skjønner med at et dyr er et levende vesen? 

Vi dreper over 70 milliarder husdyr årlig for mat. Hva er forskjellen på dem og én hund? 

Anonymkode: 32b30...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi dreper over 70 milliarder husdyr årlig for mat. Hva er forskjellen på dem og én hund? 

Anonymkode: 32b30...73a

Jeg tenker forskjellen i stor grad ligger på motivasjonen bak. "Å være lei" er ikke gyldig grunn. Da omplasserer man dyret. Hadde dyret vært sykt eller aggressiv (farlig), så hadde det stilt seg annerledes. Dessuten, når de ikke påspanderte hunden veterinær, slik at den i alle fall kunne dø smertefritt, så viser jo det at de aldri skulle hatt dyr, da de rett og slett ikke bryr seg nok. Eller er det kanskje det at de visste at en veterinær ikke ville avlivet dyret med den begrunnelsen? Kanskje et hint om at dette dødsfallet aldri skulle ha funnet sted? Og så en øks? Dette er dyremishandling, uten tvil. Dette er mennesker som overhodet ikke bryr seg om dyr og som aldri burde fått lov til å skaffe seg et. Bare synd det ikke er mulig å idømme folk at de ikke får skaffe seg nye dyr.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (3 timer siden):

Helt enig. En jeg kjenner skjøt hundene sine selv. Han hadde jaktlisens og skjøt de i skogen. Bandt hunden og la ett stykke kjøtt på bakken så hunden var opptatt med det. Så pang, død. Hundene merket ikke dette, men allikevel synes jeg det er grusomt å gjøre med egne dyr.

Nå har jeg prøvd begge deler, både å avlive hos veterinær og skyte egen hund. 

Det er atskillig mer skånsomt for hunden å bli avlivet av sin eier på sin siste tur i skogen. Men jeg er usikker på om jeg har styrke til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: be05f...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (5 timer siden):

Dyr og mennesker er like mye verdt. Man finner ikke øksa hvis man er lei av ungen.

 

Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Jeg tenker forskjellen i stor grad ligger på motivasjonen bak. "Å være lei" er ikke gyldig grunn.

Men hvis man er sulten derimot er det innafor...

Bevare meg vel...

Anonymkode: 1abb9...30c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2023 at 4:59 AM, MyMichelle said:

Anmeld han. Han har jo tilstått en forbrytelse.

For hvilken forbrytelse skal han anmeldes?

Anonymkode: 5c21c...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For hvilken forbrytelse skal han anmeldes?

Anonymkode: 5c21c...425

Det er ikke tillatt å drepe hunder slik.

E146F92B-35B2-46DA-94A2-17C4CFC69564.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 22.36):

Dette er en farlig mann.

Anonymkode: 9dd69...591

Det er ikke sikkert, bortsett fra at han er en potensiell fare for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Dette er ikke en person jeg ville hatt i min omgangskrets, det vitner om total blotting av empati. 

Anonymkode: 66f25...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...