Gå til innhold

Bekjent drepte hunden sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Macro skrev (4 minutter siden):

Det er alle enig i, men du sammenligner ikke menneskebarn og hunder.

Dyr og mennesker er like mye verdt. Man finner ikke øksa hvis man er lei av ungen. Det gjør man heller ikke med en hund, med mindre man er en dyremishandler da.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Dyr og mennesker er like mye verdt. Man finner ikke øksa hvis man er lei av ungen. Det gjør man heller ikke med en hund, med mindre man er en dyremishandler da.

Bevare meg vel...

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (8 minutter siden):

Tragisk at ikke dyr har mer rettsvern i Norge :(

 

Dyr har ingen rettsvern i Norge. Helt tragisk. Min katt ble brutalt påkjørt, og ble liggende i 4 døgn i store smerter fordi jævelen ikke meldte ifra og bare stakk fra stedet. Politiet henla saken fordi de ikke fant gjerningspersonen. Hadde det vært et barn som hadde blitt påkjørt, etterlatt alene med store bruddskader, og dødd av skadene etter å ha fått intensiv sykehusbehandling etter 4 døgn, så hadde det vært storoppslag i media og 21 års forvaring. Politiet hadde aldri gått med på å henlegge saken før de fant en gjerningsperson. Men fordi det var en katt gjør ikke politiet en jævla dritt. Jeg dirrer faktisk av sinne over hvor svakt dyr står i Norges land. Det er til å gråte av. 

  • Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (29 minutter siden):

Hva er det du ikke skjønner med at et dyr er et levende vesen? 

Ja det er de, og de er en del av familen men de er likevel ikke sammenlignbare med barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (15 minutter siden):

Dyr har ingen rettsvern i Norge. Helt tragisk. Min katt ble brutalt påkjørt, og ble liggende i 4 døgn i store smerter fordi jævelen ikke meldte ifra og bare stakk fra stedet. Politiet henla saken fordi de ikke fant gjerningspersonen. Hadde det vært et barn som hadde blitt påkjørt, etterlatt alene med store bruddskader, og dødd av skadene etter å ha fått intensiv sykehusbehandling etter 4 døgn, så hadde det vært storoppslag i media og 21 års forvaring. Politiet hadde aldri gått med på å henlegge saken før de fant en gjerningsperson. Men fordi det var en katt gjør ikke politiet en jævla dritt. Jeg dirrer faktisk av sinne over hvor svakt dyr står i Norges land. Det er til å gråte av. 

Hadde du ikke sporing på katta?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Hadde du ikke sporing på katta?

Nei, dessverre. Katten fikk godt fôr, vaksiner med jevnlig påfyll, flåttmiddel, chip, kastrering, veterinærtimer, forsikring osv, men ikke GPS. GPS er det første jeg skal skaffe når jeg får ny katt.

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Dyr har ingen rettsvern i Norge. Helt tragisk. Min katt ble brutalt påkjørt, og ble liggende i 4 døgn i store smerter fordi jævelen ikke meldte ifra og bare stakk fra stedet. Politiet henla saken fordi de ikke fant gjerningspersonen. Hadde det vært et barn som hadde blitt påkjørt, etterlatt alene med store bruddskader, og dødd av skadene etter å ha fått intensiv sykehusbehandling etter 4 døgn, så hadde det vært storoppslag i media og 21 års forvaring. Politiet hadde aldri gått med på å henlegge saken før de fant en gjerningsperson. Men fordi det var en katt gjør ikke politiet en jævla dritt. Jeg dirrer faktisk av sinne over hvor svakt dyr står i Norges land. Det er til å gråte av. 

Tror du må sette deg inn i hvor mye politi og penger som kreves om vi skal klare å finansiere etterforskning og rettsgang for hvert lemmen og hver katt som blir påkjørt....du ber jo om en fantasiverden.


 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Nei, dessverre. Katten fikk godt fôr, vaksiner med jevnlig påfyll, flåttmiddel, chip, kastrering, veterinærtimer, forsikring osv, men ikke GPS. GPS er det første jeg skal skaffe når jeg får ny katt.

Dyrebeskyttelsen og PETA hadde gitt deg kritikk for å slippe katten ut så nært traffikert vei btw. Just saying.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (Akkurat nå):

Dyrebeskyttelsen og PETA hadde gitt deg kritikk for å slippe katten ut så nært traffikert vei btw. Just saying.

Ikke prøv å legg skylden over på meg 

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Ikke prøv å legg skylden over på meg 

Lykke til i din kamp mot virkeligheten.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Macro said:

Tror du må sette deg inn i hvor mye politi og penger som kreves om vi skal klare å finansiere etterforskning og rettsgang for hvert lemmen og hver katt som blir påkjørt....du ber jo om en fantasiverden.
 

Katergorien "Kjæledyr" på kvinneguiden har dessverre blitt et sted hvor skrullinger skal overgå hverandre i å ha empati med dyr. Dette har gått så langt at de mener at mennesker og dyr har like stor verdi. Snart skal Kripos på åstedsbefaring fordi noen har funnet en død mus.

Jeg tror det har noe å gjøre med at mennesker beveger seg vekk fra naturen, og at vi lever i et rikt I-land.

Anonymkode: bacb2...455

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (2 minutter siden):

Lykke til i din kamp mot virkeligheten.

Problemet ditt er at du ikke verdsetter dyr. Hvis din datter/sønn ble påkjørt og drept langs skoleveien, og noen hadde svart deg "ja det var jo du som lot ungen gå til skolen uten følge. Dessuten kan du ikke forvente at politiet etterforsker et hvert dødsfall, snakk om fantasiverden"

Empatisk tilnærming til din sorg?

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (49 minutter siden):

Ja, det er faktisk helt sykt at folk synes det er ok å drepe sitt eget dyr "fordi man er lei". Er man så lite glad i dyr, så skaffer man seg på ingen måte et dyr! Slike folk skulle blitt sperret inne på livstid. Fy faen blir så sint 🤬

Jeg svarte til at du sammenligner det med at du sammenligner det med å drepe barn.

Anonymkode: 1abb9...30c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Problemet ditt er at du ikke verdsetter dyr. Hvis din datter/sønn ble påkjørt og drept langs skoleveien, og noen hadde svart deg "ja det var jo du som lot ungen gå til skolen uten følge. Dessuten kan du ikke forvente at politiet etterforsker et hvert dødsfall, snakk om fantasiverden"

Empatisk tilnærming til din sorg?

Jeg elsker barnet mitt og er ufattelig glad i katten min, måtte jeg ha valgt mellom de to så hadde katten røket uansett hvor vondt det er. Slik er det for alle oppgående folk med vettet i behold. Å diskutere med deg er som å diskutere med tang og tare. Jeg gidder ikke mer.
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Katergorien "Kjæledyr" på kvinneguiden har dessverre blitt et sted hvor skrullinger skal overgå hverandre i å ha empati med dyr. Dette har gått så langt at de mener at mennesker og dyr har like stor verdi. Snart skal Kripos på åstedsbefaring fordi noen har funnet en død mus.

Jeg tror det har noe å gjøre med at mennesker beveger seg vekk fra naturen, og at vi lever i et rikt I-land.

Anonymkode: bacb2...455

Du er nok veldig inne på noe der. De fleste dyrevenner har svært lite kunnskap om dyr(paradoksalt nok) og meningene og kravene har ikke rot i virkeligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man sånne mennesker (joda jeg vet det finnes) :spy:

Anonymkode: 0abd8...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (18 minutter siden):

Ikke prøv å legg skylden over på meg 

Katten din var vel neppe klar til å være ute i det hele tatt, siden du lette etter oppdrettere for 6 måneder siden?

Det er i tilfelle ikke spesielt ansvarlig dyrehold.

Anonymkode: 086e7...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er en farlig mann.

Anonymkode: 9dd69...591

Var det en mann, da?

Anonymkode: 764d6...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere hunder og kunne ALDRI akseptert at de skulle avlives med øks. Ikke skytevåpen heller. Hundene var familiemedlemmer og i mitt hode dreper vi ikke familiemedlemmer. Vi avlivet de hos veterinær og de ante ikke hva som skulle skje engang.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt flere hunder og kunne ALDRI akseptert at de skulle avlives med øks. Ikke skytevåpen heller. Hundene var familiemedlemmer og i mitt hode dreper vi ikke familiemedlemmer. Vi avlivet de hos veterinær og de ante ikke hva som skulle skje engang.

Jeg synes dét var ille nok, å avlive pga sykdom hos veterinær. Uforståelig at noen gjør det sjøl, med øks, uten grunn.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Katten din var vel neppe klar til å være ute i det hele tatt, siden du lette etter oppdrettere for 6 måneder siden?

Det er i tilfelle ikke spesielt ansvarlig dyrehold.

Anonymkode: 086e7...1d5

Hææ? Katten var hannkatt og kastrert. Jeg var ikke i kontakt med oppdrettere. Katten var også 1,5 år da han ble påkjørt, så godt innafor anbefalingene om når den kan slippes ut.

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...