Gå til innhold

Oppgitt over at samboer ikke orker ta stilling til om vi skal ha flere barn eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og takk for alle svar! Da får jeg bare sette hardt mot hardt, og kan han ikke gi et svar, tar jeg rett og slett avgjørelsen selv.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne vært meg og min samboer da vi pratet om barn. Begge ville ha barn, alt var på stell men ingen av oss turte å ta valget om at NÅ skal vi prøve. 
Det endte til slutt med at jeg sluttet på prevensjon, så fikk han beskjed om at nå er det opp til han om han brukte kondomer eller ikke. Jeg så aldri noen kondomer og noen mnd etterpå så var det barn på vei.

Nestemann ble til i «svingen». Vi begynte komisk nok å prate om nestemann noen dager etter uhellet og ble enig om å vente noen måneder minst, lite visste vi hva som ventet oss.

Så her tenker jeg at DU ønsker barn, han ønsker ikke å ta praten en gang så da kan du hvertfall gjøre deg klar med å ikke bruke prevensjon også får han heller vise med handling om han vil eller ikke! 

Anonymkode: 467a8...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil anta at han ikke tar refleksjoner rundt hvor lang tid det bør gå mellom barna og aldersforskjell som en reell tanke om at «dette må skje». Jeg opplever at vi mennesker kan «koseprate» om ting, og tenke på ting, uten at det er definitivt og seriøst alltid. Jeg ville bare hatt en monolog med det du skriver gjennom tråden, at du har kommet frem til det at du ikke vil ha flere, men dersom han sterkt ønsker en, er du åpen - lagt til et spørsmål «Har du noen tanker om dette? Vil du ha flere?» og «Hvis du ikke har det, da er valget tatt». Den som tier, samtykker også i dette tilfellet tenker jeg. 

Anonymkode: 76434...0c3

Om jeg sier at det er for sent for min del om vi ikke velger å evt gå for en til ganske snart, tar han garantert det med en klype salt og tenker at det kan snu. Så du har nok rett.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men en ting; er samboeren min en smule håpløs her, eller er det jeg som forventer for mye som mener vi burde kunne snakke om dette, og blir ganske frustrert over det? 
 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

ehhh.. nei ! 😅

Syns du har vært sykt tålmodig jg - detta er en viktig ting å prate om for dere begge 2 tenker jeg ! Hva om han angrer om noen år siden han skjønte ikke «alvoret « med hva du prøvde å si ? 🤷‍♀️ Nei dere må def prate om det.. eller monolog da som det må bli siden han er så ubesluttsom! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette kunne vært meg og min samboer da vi pratet om barn. Begge ville ha barn, alt var på stell men ingen av oss turte å ta valget om at NÅ skal vi prøve. 
Det endte til slutt med at jeg sluttet på prevensjon, så fikk han beskjed om at nå er det opp til han om han brukte kondomer eller ikke. Jeg så aldri noen kondomer og noen mnd etterpå så var det barn på vei.

Nestemann ble til i «svingen». Vi begynte komisk nok å prate om nestemann noen dager etter uhellet og ble enig om å vente noen måneder minst, lite visste vi hva som ventet oss.

Så her tenker jeg at DU ønsker barn, han ønsker ikke å ta praten en gang så da kan du hvertfall gjøre deg klar med å ikke bruke prevensjon også får han heller vise med handling om han vil eller ikke! 

Anonymkode: 467a8...578

Men greia er at jeg er ikke interessert i et til barn med han slik situasjonen er nå. Da må han komme mer på banen. Men alt jeg tenker får jeg jo ikke sagt, fordi han er ikke åpen for dialog.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om jeg sier at det er for sent for min del om vi ikke velger å evt gå for en til ganske snart, tar han garantert det med en klype salt og tenker at det kan snu. Så du har nok rett.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Hundre prosent, han tar liksom vinden som den kommer eller hva jeg skal si og tenker ikke over på hvordan dette påvirker deg og dine følelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men greia er at jeg er ikke interessert i et til barn med han slik situasjonen er nå. Da må han komme mer på banen. Men alt jeg tenker får jeg jo ikke sagt, fordi han er ikke åpen for dialog.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Men du skriver som om du antar at han vil ha en - men ikke forteller deg det. Du må bare gå for valget ditt, hva enn det er, og si det. Jeg tenker at når han ikke klarer å snakke om dette engang, så kommer han nok ikke mer på banen, hverken i dette tema eller ellers. 

Anonymkode: 76434...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men greia er at jeg er ikke interessert i et til barn med han slik situasjonen er nå. Da må han komme mer på banen. Men alt jeg tenker får jeg jo ikke sagt, fordi han er ikke åpen for dialog.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Så.. du vil egentlig ikke ha noe nytt barn? 🤷‍♀️ Getting a bit confused siden i hovedinnlegget ditt virket det som du ønsket det, men at du vil ikke vente for lenge pga alders forskjellen? 

Kan hende jeg misforstår alt sammen her, i så fall beklager👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Så.. du vil egentlig ikke ha noe nytt barn? 🤷‍♀️ Getting a bit confused siden i hovedinnlegget ditt virket det som du ønsket det, men at du vil ikke vente for lenge pga alders forskjellen? 

Kan hende jeg misforstår alt sammen her, i så fall beklager👍🏻

Det er litt dette vi skrev forbi hverandre. For jeg ble også forvirret: vil du ha et barn til eller ikke? HI sier en ting, men i løpet av tråden, kommer det andre ting frem.

Jeg tror dette er TS sin tanke: Ja, jeg kunne tenke meg et barn til om du endret deg og ble mer engasjert i barn(a), men nå har det gått lang tid, og jeg heller mot at slik det er nå, nei. 

Anonymkode: 76434...0c3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men du skriver som om du antar at han vil ha en - men ikke forteller deg det. Du må bare gå for valget ditt, hva enn det er, og si det. Jeg tenker at når han ikke klarer å snakke om dette engang, så kommer han nok ikke mer på banen, hverken i dette tema eller ellers. 

Anonymkode: 76434...0c3

Vi var inne på temaet med et nært familiemedlem for kanskje et halvår siden, da sa han plutselig ut av det blå, etter å ha sagt at han ikke visste «jo, jeg vil ha en til!», men så har han ikke villet prate om det etter det. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er litt dette vi skrev forbi hverandre. For jeg ble også forvirret: vil du ha et barn til eller ikke? HI sier en ting, men i løpet av tråden, kommer det andre ting frem.

Jeg tror dette er TS sin tanke: Ja, jeg kunne tenke meg et barn til om du endret deg og ble mer engasjert i barn(a), men nå har det gått lang tid, og jeg heller mot at slik det er nå, nei. 

Anonymkode: 76434...0c3

Dette. Hans manglende interesse og mangel på tilstedeværelse + dette med aldersforskjell, gjør at jeg heller mot at vi ikke får en til.

…med mindre det er noe han virkelig vil, men det får jeg jo ikke et klart svar på, og tolker det egentlig derfor som nei.


Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har prøvd å ta denne praten med samboer så mange ganger, men han bytter alltid tema eller sier at vi ikke trenger å prate om det nå. Barnet vi har er 5 år, så jeg tenker at dette er på tide og veldig naturlig å ta en ordentlig prat om. Ikke fordi jeg nødvendigvis har lyst på en til - jeg har vel egentlig landet på at det er greit å gi seg. Men jeg ønsker likevel at dette er noe vi skal snakke om og finne ut av sammen.

Når jeg har sagt at jeg kan tenke meg en til, har han vært tilbakeholden. Nå som jeg sier at jeg tror vi skal si oss fornøyde med én, er han ikke helt med på den heller. Det er umulig å kommunisere dette med han, og jeg synes det er greit å vite sånn ca hva man tenker om fremtida, og dette med barn er jo en stor og viktig greie. 

Hva gjør jeg? Er ikke dette normalt å prate om i et forhold? Er lei av å bli avvist hver gang jeg prøver å innlede en samtale om det…

Anonymkode: d16ed...458

Om han ikke vil ta stilling til det, så vil han ikke ha flere barn. Det forstår jo du også. Han tør bare ikke si det høyt, fordi du har signalisert at du vil ha et barn til, og han er vant til å måtte føye seg i alle diskusjoner med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At vi ikke trenger ta stilling til det nå, at ingen vet om det blir en til eller ikke osv. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

det som skjer det skjer tolker jeg det som at han tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (1 minutt siden):

Om han ikke vil ta stilling til det, så vil han ikke ha flere barn. Det forstår jo du også. Han tør bare ikke si det høyt, fordi du har signalisert at du vil ha et barn til, og han er vant til å måtte føye seg i alle diskusjoner med deg.

da må han jo si det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men om tre år er det for sent for min del. Og det vet han om han får med seg noe av det jeg sier. Jeg gidder ikke begynne «på nytt» når eldstemann er 8 år.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Men da sier du det. "Nå stenger butikken snart".

Anonymkode: b95a2...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

da må han jo si det da. 

Hvordan skal han si det, når alle diskusjoner i hjemmet ender med at kvinnen får viljen sin, fordi hun lager et helvete uten like dersom hun ikke gjør det?!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reign skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal han si det, når alle diskusjoner i hjemmet ender med at kvinnen får viljen sin, fordi hun lager et helvete uten like dersom hun ikke gjør det?!

har du belegg for å si dette? Ingenting i hi som tilsier at detye stemmer. Her har ts sagt at hun både ønsker et til og dagt at det holder med en og han tar ikke stilling til hverken det ene eller det andre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker ikke et barn til NÅ, og han er usikker på om han vil det i fremtiden. Og det er jo ikke noe du kan true eller tvinge ham til å bestemme seg for. Han kan ikke vite om han kommer til å ønske et barn til om et år. 

Jeg var også der for noen år siden. Mannen ønsket IKKE å begynne prøvingen på et nytt barn NÅ, og han var usikker på om eller når han ville prøve på et nytt barn. 

Og det er jo hans fulle rett til. Ingen kan tvinge noen til å ta et sånt valg. Du kan heller informere om hva DU ønsker. Som i at "Jeg ønsker å avslutte forholdet om du ikke vil diskutere å få et barn til". Men ikke som en slags trussel.. Da må det være fordi du har bestemt deg for det, at du MÅ ha en avklaring NÅ, for å bli i forholdet. 

Anonymkode: b297e...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

har du belegg for å si dette? Ingenting i hi som tilsier at detye stemmer. Her har ts sagt at hun både ønsker et til og dagt at det holder med en og han tar ikke stilling til hverken det ene eller det andre...

Jeg kan selvfølgelig ikke si det med 100% sikkerhet, men det er en særdeles typisk situasjon i et forhold.

Og du har bare hørt TS sin side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (Akkurat nå):

Jeg kan selvfølgelig ikke si det med 100% sikkerhet, men det er en særdeles typisk situasjon i et forhold.

Og du har bare hørt TS sin side av saken.

nå har vi bare en side å forholde oss til. Alt annet vil bare være spekulasjoner. Dette kan og handke om en fyr som er særdeles vinglete og ikke klarer å hoste opp en eneste mening om noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...