Gå til innhold

Oppgitt over at samboer ikke orker ta stilling til om vi skal ha flere barn eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd å ta denne praten med samboer så mange ganger, men han bytter alltid tema eller sier at vi ikke trenger å prate om det nå. Barnet vi har er 5 år, så jeg tenker at dette er på tide og veldig naturlig å ta en ordentlig prat om. Ikke fordi jeg nødvendigvis har lyst på en til - jeg har vel egentlig landet på at det er greit å gi seg. Men jeg ønsker likevel at dette er noe vi skal snakke om og finne ut av sammen.

Når jeg har sagt at jeg kan tenke meg en til, har han vært tilbakeholden. Nå som jeg sier at jeg tror vi skal si oss fornøyde med én, er han ikke helt med på den heller. Det er umulig å kommunisere dette med han, og jeg synes det er greit å vite sånn ca hva man tenker om fremtida, og dette med barn er jo en stor og viktig greie. 

Hva gjør jeg? Er ikke dette normalt å prate om i et forhold? Er lei av å bli avvist hver gang jeg prøver å innlede en samtale om det…

Anonymkode: d16ed...458

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier han når du sier du ikke vil ha en? Siden han heller ikke er med på den :) 

Anonymkode: 76434...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sier han når du sier du ikke vil ha en? Siden han heller ikke er med på den :) 

Anonymkode: 76434...0c3

At vi ikke trenger ta stilling til det nå, at ingen vet om det blir en til eller ikke osv. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil du ha flere barn eller ikke? Barnet vårt er 5 år nå. Dersom han/hun skal ha søsken bør vi avgjøre det nå da aldersspranget begynner å bli stort."

Anonymkode: 8b894...5db

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Vil du ha flere barn eller ikke? Barnet vårt er 5 år nå. Dersom han/hun skal ha søsken bør vi avgjøre det nå da aldersspranget begynner å bli stort."

Anonymkode: 8b894...5db

Da svarer han noe vagt som «vet ikke» eller «det trenger vi ikke bestemme oss for nå». Han vet godt at om jeg skulle hatt et barn til, vil jeg ikke at aldersforskjellen skal være for stor. Han bryr seg ikke like mye om dette, kanskje derfor han ikke vil ta stilling til det nå. Men jeg er allerede der hvor jeg ikke kjenner jeg er spesielt giret på å forlenge småbarnslivet særlig mer. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at han engang ikke er nysgjerrig på hva jeg tenker. Hvorfor jeg «plutselig» er der at jeg tenker at det holder med en. Jeg har i utgangspunktet alltid ønsket meg to. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da svarer han noe vagt som «vet ikke» eller «det trenger vi ikke bestemme oss for nå». Han vet godt at om jeg skulle hatt et barn til, vil jeg ikke at aldersforskjellen skal være for stor. Han bryr seg ikke like mye om dette, kanskje derfor han ikke vil ta stilling til det nå. Men jeg er allerede der hvor jeg ikke kjenner jeg er spesielt giret på å forlenge småbarnslivet særlig mer. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Det er jo ikke vagt at han ikke vet akkurat her og nå. Han vet faktisk ikke. Du presser han, og han vil ikke ta valget nå. Han føler seg sikkert litt stilt til veggs av at du egentlig vil ha en til, men «vi kan snakke om det». For hans valg er mest sannsynlig hvis han blir presset nå at han ikke vil ha flere, men hvis han får tid og tenkt mer på det, kanskje det blir ja. Jeg tipper han ikke vil snakke om det fordi han vet det sårer deg og prøver bruke tid på og tenke om han vil ha flere. 

Anonymkode: 76434...0c3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er litt rart at han engang ikke er nysgjerrig på hva jeg tenker. Hvorfor jeg «plutselig» er der at jeg tenker at det holder med en. Jeg har i utgangspunktet alltid ønsket meg to. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Tror ikke han tror på deg når du sier det :) 

Anonymkode: 76434...0c3

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å snipp snipp bake ryggen hans. Din kropp, ditt valg.
På samme måten som han også kan ta snipp snipp bak ryggen din. Hans kropp, hans valg.

Anonymkode: 8481c...e0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke vagt at han ikke vet akkurat her og nå. Han vet faktisk ikke. Du presser han, og han vil ikke ta valget nå. Han føler seg sikkert litt stilt til veggs av at du egentlig vil ha en til, men «vi kan snakke om det». For hans valg er mest sannsynlig hvis han blir presset nå at han ikke vil ha flere, men hvis han får tid og tenkt mer på det, kanskje det blir ja. Jeg tipper han ikke vil snakke om det fordi han vet det sårer deg og prøver bruke tid på og tenke om han vil ha flere. 

Anonymkode: 76434...0c3

Men jeg tenker jo nå at jeg ikke vil ha flere? Og om han ikke vet, si hvorfor du er usikker da? Er jo kun dette jeg forlanger, at vi hvertfall kan diskutere det.

Føler på ingen måte at jeg presser han, men tenker det er naturlig å ha en viss idé når man begynner å dra på åra og barnet vi har allerede er 5 år.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han tror ikke på deg når du sier at du muligens er fornøyd med 1. Jeg tror ikke på deg når du skriver at du muligens er ferdig nå. 

Anonymkode: a8220...584

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

 

Hva gjør jeg? Er ikke dette normalt å prate om i et forhold? Er lei av å bli avvist hver gang jeg prøver å innlede en samtale om det…

Anonymkode: d16ed...458

Nå er det på tide å ta denne praten, og ihvertfall om du ønsker flere barn. For min del begynner det å nærme seg å være uaktuelt, og siden du ikke kan få barn på egenhånd så er tiden for å ta stilling til dette nå. Viss ikke blir valget tatt for deg.🤷

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg tenker jo nå at jeg ikke vil ha flere? Og om han ikke vet, si hvorfor du er usikker da? Er jo kun dette jeg forlanger, at vi hvertfall kan diskutere det.

Føler på ingen måte at jeg presser han, men tenker det er naturlig å ha en viss idé når man begynner å dra på åra og barnet vi har allerede er 5 år.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Vil du ikke ha flere, så er jo saken løst? Da vil ikke DU ha flere. Da nytter det ikke å komme om noen år for han sin del å forvente at du skal ønske deg flere. Det er ikke noe som MÅ diskuteres. Du tenker nå at du er ferdig med flere barn, da er i grunn saken ferdig diskutert??

Anonymkode: a8220...584

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, han tror ikke på deg når du sier at du muligens er fornøyd med 1. Jeg tror ikke på deg når du skriver at du muligens er ferdig nå. 

Anonymkode: a8220...584

Jeg har ganske gode begrunnelser for å si meg fornøyd med en (har i stikkord såvidt fortalt han hvorfor - en samtale er jo ikke mulig å få til), så da bør han jo hvertfall være litt nysgjerrig. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazydoglady skrev (Akkurat nå):

Nå er det på tide å ta denne praten, og ihvertfall om du ønsker flere barn. For min del begynner det å nærme seg å være uaktuelt, og siden du ikke kan få barn på egenhånd så er tiden for å ta stilling til dette nå. Viss ikke blir valget tatt for deg.🤷

 

Per dags dato så vet jo ikke mannen hennes om han ønsker flere barn? Da er jo samtalen tatt. Han VET IKKE om han ønsker flere barn, ergo, akkurat nå ønsker han IKKE flere barn

 

hva er så vanskelig å forstå?

 

hehe. Jeg presset mannen min til barn 3. Fikk ei jente etter to gutter. Glad for det 💙💙💕

Anonymkode: a8220...584

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ganske gode begrunnelser for å si meg fornøyd med en (har i stikkord såvidt fortalt han hvorfor - en samtale er jo ikke mulig å få til), så da

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ganske gode begrunnelser for å si meg fornøyd med en (har i stikkord såvidt fortalt han hvorfor - en samtale er jo ikke mulig å få til), så da bør han jo hvertfall være litt nysgjerrig. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

han jo hvertfall være litt nysgjerrig. 

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Han BØR være nysgjerrig, men han ER ikke det

Anonymkode: a8220...584

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil du ikke ha flere, så er jo saken løst? Da vil ikke DU ha flere. Da nytter det ikke å komme om noen år for han sin del å forvente at du skal ønske deg flere. Det er ikke noe som MÅ diskuteres. Du tenker nå at du er ferdig med flere barn, da er i grunn saken ferdig diskutert??

Anonymkode: a8220...584

Jo da, men jeg tenker jo at dette er noe vi som par bør ha kommet frem til sammen. Så ikke han kommer om tre år og sier han vil ha en til, men så har jeg tatt avgjørelsen fordi han har vært totalt uinteressert. 

Jeg vet ikke, jeg hadde vel bare en viss forventning om at dette var noe man pratet om og fant ut sammen. Ikke at jeg tar avgjørelsen på egenhånd.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg amme. Muligens jeg kommer tilbake. 
 

ps: jeg tror ikke det blir flere barn på deg. Ikke med denne mannen. Mulig du får et kjærlighetsbarn med en annen i fremtiden. Samtidig som du ikke er så ung lengre, så ikke sikkert det er tid til det heller. Fint at du allerede har et barn da. Verre med de som holdes på gress og ikke har barn

Anonymkode: a8220...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo da, men jeg tenker jo at dette er noe vi som par bør ha kommet frem til sammen. Så ikke han kommer om tre år og sier han vil ha en til, men så har jeg tatt avgjørelsen fordi han har vært totalt uinteressert. 

Jeg vet ikke, jeg hadde vel bare en viss forventning om at dette var noe man pratet om og fant ut sammen. Ikke at jeg tar avgjørelsen på egenhånd.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

Det er vel heller han som har tatt denne avgjørelsen. Og det er en bitter pille for deg å svelge 

Anonymkode: a8220...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Per dags dato så vet jo ikke mannen hennes om han ønsker flere barn? Da er jo samtalen tatt. Han VET IKKE om han ønsker flere barn, ergo, akkurat nå ønsker han IKKE flere barn

 

hva er så vanskelig å forstå?

 

hehe. Jeg presset mannen min til barn 3. Fikk ei jente etter to gutter. Glad for det 💙💙💕

Anonymkode: a8220...584

Men om tre år er det for sent for min del. Og det vet han om han får med seg noe av det jeg sier. Jeg gidder ikke begynne «på nytt» når eldstemann er 8 år.

Ts

Anonymkode: d16ed...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...