Gå til innhold

Om det blir tredje verdenskrig, vil du slåss?

Gjest Bieter

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (På 27.1.2023 den 0.53):

Da blir du vel internert i leir

Det behøves da ikke, vedkommende er sikkert god på russisk og kanskje en tolketjeneste er aktuell om Russland er på motsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AdonisFFM skrev (5 timer siden):

Poenget mitt var at det var Norske sjøfolk som gjorde en virkerlig forskjell under krigen og, som du sier, våre svikefulle ledere ofret etter at UK beordret det.

I det hele tatt er våre politikere og kongehus sine handlinger før, under og etter krigen et godt eksempel på hvorfor en ikke skal bry seg med å løfte en finger for de samme folkene. Hadde regjeringen overgitt seg ville mangd mennesker vært i luve, på begge sider.

Nå tar du grundig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (33 minutter siden):

Det behøves da ikke, vedkommende er sikkert god på russisk og kanskje en tolketjeneste er aktuell om Russland er på motsiden.

Shit da må jeg sikkert være tolk for Norge, bør vel bli igjen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Shit da må jeg sikkert være tolk for Norge, bør vel bli igjen 🙂

Krig kan kjempes på mange fronter og med mange midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (Akkurat nå):

Krig kan kjempes på mange fronter og med mange midler.

Ja ja, de av barna som ikke er myndig sendes til mitt hjemland så da får de bo hos familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Ja ja, de av barna som ikke er myndig sendes til mitt hjemland så da får de bo hos familie

Det kan være lurt det om du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bieter skrev (På 25.1.2023 den 18.39):

Vil du melde deg friviliig som soldat? Hva om det ble tvangstjeneste? Er du ok med at noen i din nærmeste familie blir tvunget ut i kamp?

Personlig har jeg null interesse av å drepe andre mennesker, militærtjeneste byr meg imot. Har forakt for underholdningsprogrammer som glorifiserer militærtjeneste som om det bare er en disiplinskole der man lærer å trene styrke og re opp senga.

"Heldigvis" har jeg vært sykmeldt en stund grunnet sykdom som sannsynligvis vil unnta meg noen form for tjeneste. Veldig tungt om familie og venner blir sendt av gårde og må leve med de grusomheter krig kommer med, om de i det hele tatt overlever

Hva tenker du om deg selv? Er du villig til å slåss personlig? Er du klart til kamp om konflikten eskalerer til større krig?

Jeg ville ha vært med å slåss, men hadde sikkert ikke fått lov siden jeg jobber i helsevesenet 🙈 hadde ikke likt om familien ble sendt ut for å gjøre det🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Både kjærringa og jeg er preppere. 
I borettslagsleiligheten vår, sentralt i Oslo, er både lofts- og kjellerboden stappa med hermetikk, telt, stormkjøkken, håndvåpen og granater, kamuflasjeutstyr og mye mer.

Vi er klare til å forsvare Norge selv om vi er litt oppi årene, men har hjertestarter, globoid og annet førstehjelpsutstyr til å hjelpe oss med. Kjærringa er utdanna hjelpepleier, jeg er mekaniker og har tidligere vært i Heimevernet og er veteran. Er døv på det ene øret etter en dynamitt «lek», men hører godt på det andre. 

Alt for Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (På 29.5.2023 den 20.53):

Tja, ikke helt så enkelt, men som hovedprinsipp er tanken på å risikere liv og lemmer for konge og politikere noe jeg ikke synes høres ut som en flott avtale.

Når det gjelder Ukraina tror jeg nok det er mange der som rett og slett skulle ønske Maidan i 2014 hadde aldri skjedd.

De fleste kriger kan unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting mot å krige så lenge man føler motstanderen fortjener det. Men jeg synes synd på de russiske soldatene som blir sendt i krig. Ikke synd på de fleste fra Wagner etc da. De fleste på høyresiden vil vel la være å slåss. De tjener mindre penger når det er krig og ønsker at ungene skal arve mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (14 timer siden):

Både kjærringa og jeg er preppere. 
I borettslagsleiligheten vår, sentralt i Oslo, er både lofts- og kjellerboden stappa med hermetikk, telt, stormkjøkken, håndvåpen og granater, kamuflasjeutstyr og mye mer.

Vi er klare til å forsvare Norge selv om vi er litt oppi årene, men har hjertestarter, globoid og annet førstehjelpsutstyr til å hjelpe oss med. Kjærringa er utdanna hjelpepleier, jeg er mekaniker og har tidligere vært i Heimevernet og er veteran. Er døv på det ene øret etter en dynamitt «lek», men hører godt på det andre. 

Alt for Norge!

Jeg og gubben er og preppere men har ikke alt ,,hjemme’’. Nå er jeg ikke norsk statsborger, er ikke engang europeer, men jeg er bra språkmektig så da kan jeg kanskje hjelpe til med noe (kan ganske bra i bla russisk, latin, norsk, fransk, tysk, engelsk, spansk og holder på å lære meg ukrainsk nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...