Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig bra serie så lang! Grisefornøyd med Pascal som Joel. Imidlertid er jeg litt misfornøyd med Ramsey, men ikke sånn at det ødelegger serien. Absolutt ikke 👌

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (5 minutter siden):

Det jeg skrev er fra spillet,som er med i serien de neste episodene.

Når man har spilt spillene så vet man hva man skal "se etter",derfor utbroderte jeg ikke mer,det hadde ødelagt hele sesongen for de som ikke har spilt!

Men fy pokker så mye de siste episodene kommer til å inneholde.

Lurer på hvor lange de er.

Blir spennende å lese innlegget ditt etter at serien er ferdig! Tusen takk! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Bare meg som ikke så superimponert.  Syns det skjer litt lite. 

Nope...  :veslejenta:    Veldig lite imponert, faktisk... Bortkastet mulighet, og misbruk av en fantastisk historie, IMO... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (30 minutter siden):

Nope...  :veslejenta:    Veldig lite imponert, faktisk... Bortkastet mulighet, og misbruk av en fantastisk historie, IMO... 

Av en eller annen grunn sammenligner jeg den med the walking dead slik den var de 2-3 første sesongene.  Fantastisk!!!   Datt av i 4-5 sesong en gang.. ble mye gjentakende handling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Av en eller annen grunn sammenligner jeg den med the walking dead slik den var de 2-3 første sesongene.  Fantastisk!!!   Datt av i 4-5 sesong en gang.. ble mye gjentakende handling. 

Husker ikke så mye av den serien, men jeg likte iaf. første, andre (muligens tredje/fjerde) sesong...  Synes det ble for mye drama, fjas, og tilbakestående beslutninger i den serien slik at jeg ved et eller annet tidspunkt måtte gi opp. Den var fortsatt langt mer spennende helt ifra begynnelsen enn hva "last of us" har vært til nå...  Grei "sammenligning" sånn sett, synes jeg. 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker serien godt, og gruer meg nesten hvis det er slik at det skal skje mer/bli mer action? Synes det er så fint at serien ikke er stappfull av hendelser hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (44 minutter siden):

Jeg liker serien godt, og gruer meg nesten hvis det er slik at det skal skje mer/bli mer action? Synes det er så fint at serien ikke er stappfull av hendelser hele tiden. 

Ja i sist episode så vi ikke èn infisert en gang. Veldig overraskende, men på en litt positiv måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ja i sist episode så vi ikke èn infisert en gang. Veldig overraskende, men på en litt positiv måte.

Fordi serien ikke handler om zombiene men menneskene og deres relasjoner.

De er alltid ment å være "i bakgrunnen" i historien,ikke i fokus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jentungen spiller veldig bra og er en skikkelig bad ass, uten at det blir for karikert.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del folk har misforstått hva denne serien skal være. Det skal ikke være en Walking Dead med horder av infiserte. Det er en serie som handler om relasjonene mellom mennesker i en post-apokalyptisk verden. Selv ikke i spillet er det horder av infiserte, selv om det er langt flere enn i serien.

Jeg tror også at en del er veldig skadet av Marvel-kulturen der det må skje noe ekstremt til enhver tid. For min del liker jeg slike serier som TLOU, som bygger spenning og fokuserer på historien. Det er et avbrekk fra alle de seriene der man blir overrumplet av inntrykk.

Endret av Reign
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (18 timer siden):

Det jeg skrev er fra spillet,som er med i serien de neste episodene.

Når man har spilt spillene så vet man hva man skal "se etter",derfor utbroderte jeg ikke mer,det hadde ødelagt hele sesongen for de som ikke har spilt!

Men fy pokker så mye de siste episodene kommer til å inneholde.

Lurer på hvor lange de er.

Men da skjønner vi jo heller ikke meningen med disse "eastereggene" da. Jeg har ikke engang sett noe ***  på en plakat, og visste jo heller ikke at jeg skulle se etter noe sånt heller. Ikke skjønner jeg hva du mener med de andre tingene du skriver heller med at de snakker om de tingene som du skriver at de gjør.  Dette ble jo litt klønete skrevet, men det er for ikke å spoile det du har skjult i tidligere innlegg altså. Så litt dumt altså at du "spoiler" noe, men ikke forteller videre der hva du faktisk mener eller faktisk som skjer videre.  

Anonymkode: 03a07...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det skurrer med Maria-karakteren ang alder? Hun er gravid, greit nok, men hun sier også at hun jobbet som assistant district attorney før alt skjedde, som da er 20 år siden? Så hun må jo da være minst godt oppe i 40-årene som gravid og det å ha en slik jobb i midten av 20-årene er vel strengt tatt uansett meget uvanlig med mindre hun var typ barnegeni som var ferdig universitetsutdannet som typ 17-åring og selv da virker det lite plausibelt.

Er det samme bakgrunn i spillet?

Anonymkode: 2fec2...d5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det skurrer med Maria-karakteren ang alder? Hun er gravid, greit nok, men hun sier også at hun jobbet som assistant district attorney før alt skjedde, som da er 20 år siden? Så hun må jo da være minst godt oppe i 40-årene som gravid og det å ha en slik jobb i midten av 20-årene er vel strengt tatt uansett meget uvanlig med mindre hun var typ barnegeni som var ferdig universitetsutdannet som typ 17-åring og selv da virker det lite plausibelt.

Googlet det nå, er visst mange som tenker likt som meg men ser ut til at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, scenene med Graham Greene i siste episode var vel det beste jeg har sett i serien hittil, håper vi får se mer av ham og hun som spiller kjerringa hans. 

Anonymkode: 2e117...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette reagerte jeg også på. Men men, noen kunstneriske friheter må de få ta seg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reign skrev (9 timer siden):

Jeg tror en del folk har misforstått hva denne serien skal være. Det skal ikke være en Walking Dead med horder av infiserte. Det er en serie som handler om relasjonene mellom mennesker i en post-apokalyptisk verden. Selv ikke i spillet er det horder av infiserte, selv om det er langt flere enn i serien.

Jeg tror også at en del er veldig skadet av Marvel-kulturen der det må skje noe ekstremt til enhver tid. For min del liker jeg slike serier som TLOU, som bygger spenning og fokuserer på historien. Det er et avbrekk fra alle de seriene der man blir overrumplet av inntrykk.

La meg gjette : Du har heller ikke spilt spillet, men har likevel "forstått" hva det handlet om, og synes at alle som mener serien er ren sovemedisin sammenlignet spillet (som dette skal være "basert" på) misforstår?   :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (15 timer siden):

I likhet med serien er spillet fylt med pauser slik at man kan puste mellom de mest voldsomme hendelsene. Men selvsagt kan ikke serien gjøre som spillet å ha med en haug med skyting, infiserte og slåssing, for da hadde essensen forsvunnet og de hadde gått tom for tid. Noen syns det er dumt da de likte actiondelen av spillet, men det er jo noe som alltid går til spille ved en adaptasjon. Er veldig glad for at de valgte å fokusere på relasjonene mellom karakterene, var det jeg satt igjen med etter å ha spilt det 🥰Var siste delen av spillet hvor jeg satt med mye adrenalin, så det kommer til å bli en del action ja. Men ikke irriterende mye håper jeg i kontrast til hva vi har sett til nå, så langt har de skippet akkurat de delene som ga meg minst i spillet uten at det har gått utover handlingen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rutina Wesley er født i 1978. Er noe med ansiktet hennes som er veldig ungdommelig da, kunne like gjerne vært i trettiårene. Marias bakgrunn er ikke nevnt i spillet. Syns stillingen hennes var veldig ambisiøs ja, da trenger man ifølge google typisk doktorgrad + laaang erfaring. De fleste starter college i en alder av 18, hvis man gjør alt "rett". Så 18 + 7 + 10 = 35 + 20 = 55 år. Også har Joel og Ellie vært på veien i flere måneder, så man kan legge på det. De bommet på 10 år, eller er matten min helt feil? Kan hende de ikke sjekket fakta godt nok og gikk ut ifra at man kunne gå rett ut i den stillingen etter skole. 

Men man kan visstnok ikke ha noen skjeletter i skapet eller noe på rullebladet hvis man skal bli assistant district attorney, altså være en veldig lovlydig person som lokalsamfunnet ser opp til. Passer jo bra med Maria, som ser ut til å ha et veldig rigid moralsk kompass i tillegg til at samfunnet hun har bygd opp ser på henne som en leder. Men alder, tjaa, skulle ha vært en eldre skuespillerinne kanskje. Tommy skal være 50 - 51 i spillet, Joel 56. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...