Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men jeg må jo bare vite hvordan dette går :nikke: Er det mulig å finne noen steder eller kan noen legge ut en "skult spoiler" her? Jeg blir jo helt desperat :bond:

Anonymkode: 03a07...535

Neeeei jeg kan jo ikke spoile det for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men jeg må jo bare vite hvordan dette går :nikke: Er det mulig å finne noen steder eller kan noen legge ut en "skult spoiler" her? Jeg blir jo helt desperat :bond:

Du kan Google historien til spillet. Hovedlinjene om Joel og Ellie er nok det samme. 

Anonymkode: b5d71...bf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bedre navn på serien ville vært "The Woking Dead".

Anonymkode: 2e117...955

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du kan Google historien til spillet. Hovedlinjene om Joel og Ellie er nok det samme. 

Takk, Det gjorde jeg, Fikk i det minste lese hva som skjedde sånn grovt sett. Så ser jeg at sesong 2 kommer. Og leser også litt hva som skjer der. Ikke noe for dere å google som ikke vil ha spoilere i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk, Det gjorde jeg, Fikk i det minste lese hva som skjedde sånn grovt sett. Så ser jeg at sesong 2 kommer. Og leser også litt hva som skjer der. Ikke noe for dere å google som ikke vil ha spoilere i hvert fall. 

Klarer ikke helt se for meg at de kommer til å følge historien i spillet slavisk der, men 🤷‍♀️ Mulig det er ønsketenkning 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg de forskjellige «sidene»? Feks firefly, fda(?), og hun som var med i siste episode var også leder for noe.

Anonymkode: 88b0d...723

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan noen forklare meg de forskjellige «sidene»? Feks firefly, fda(?), og hun som var med i siste episode var også leder for noe.

Anonymkode: 88b0d...723

Fedra er det som er igjen av staten, og har kontroll over quarantine zones (QZ). Fireflies er rebeller, de er landsdekkende og har såvidt jeg vet et fokus/håp om å finne en kur (derfor de trenger å få Ellie til laben deres).  Og de som tok over Kansas city er en annen faction rebeller. Jeg tror ikke de ble navngitt, de er en lokal gruppe som hovedsaklig hadde fokus på å bli kvitt sin lokale Fedra. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du en papegøye?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kommer til å hate sesong 2,lol.

Karakterene i ep3 var skeive i spillet også,så hvis riktig adapsjon plager deg,slutt å se da vel.

Og hvis du vil vite hvorfor de gjorde Sam karakteren døv (som han ikke er i spillet..),så forklares det godt i podden.

Fordi serien har så mye (muntlig) dialog,valgte de å gjøre Sam døv (skuespilleren er døv på ekte,vel og merke) for at dialogen mellom Sam og Henry skulle være stille og derfor kreve mer konsentrasjon fra seeren og gjør scenene mer intime.

Endret av J..
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå den mest spennende delen av historien utfolder seg, så folk som begynner å dette av kommer nok til å bli positivt overrasket over de neste episodene. Herregud jeg gleder meg 😭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/3/2023 at 1:39 AM, Kullsyrevann said:

At Naughty dog og Neil Druckman er for woke er jeg enig i, men akkurat det at Joel og Tommy ikke er hvite... hva har det egentlig å si? Plottmessig gir det mening også. Texas har en stor bestanddel av immigranter, spesielt fra Mexico. Det er en stat med bra arbeidsmarked og det er billigere å etablere seg enn andre plasser, noe som gir mening da Joel er en alenefar uten college utdanning. Jeg syns det er en god forklaring, og heller Pedro Pascal enn en middelmådig skuespiller med blå øyne og lys hud. 

Det er ikke nødvendigvis det at de to ikke er hvite, men at de blonde/blåøyde i spillet plutselig er svarte, mens de svarte karakterene forblir svarte. Om Sam og Henry plutselig var koreanske innvandrere så hadde det vært mer greit. Akkurat nå er det for "pandering" for min smak.

(er forresten ikke de to jeg er mest irritert over, Pascal kan forsåvidt se ut som Joel, men Sarah og Maria) 

Anonymkode: 9d7c3...57d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis det at de to ikke er hvite, men at de blonde/blåøyde i spillet plutselig er svarte, mens de svarte karakterene forblir svarte. Om Sam og Henry plutselig var koreanske innvandrere så hadde det vært mer greit. Akkurat nå er det for "pandering" for min smak.

(er forresten ikke de to jeg er mest irritert over, Pascal kan forsåvidt se ut som Joel, men Sarah og Maria) 

Anonymkode: 9d7c3...57d

Neil Druckman er rett og slett veldig tilhenger av wokebevegelsen (og han har stor innflytelse på serien), tror man bare må bite det i seg hvis man skal se The Last of Us. Jeg bryr meg ganske lite, spesielt med tanke på hvor mye hvitvasking av karakterer det har vært i underholdningsbransjen i alle år. Syns det er forfriskende at de sparker litt tilbake. Så lenge Joel og Ellie er seg selv like så kan de ta seg kreative friheter med resten 🤷‍♀️Måtte tenke lenge på hvorfor Maria var så kjent, så kom jeg på at hun spilte i True Blood. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det var mye uforventet som skjedde i siste episode her!! Må virkelig si at det er noe jeg liker med denne serien. Absolutt ikke forutsigbart slik såå mange andre serier er. Episoden ble bare alt for fort ferdig! Angrer litt på at jeg ikke ventet med å se til alle episodene er ute - er jo tortur å vente en uke på neste 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare hos meg den siste episoden ikke er tekstet? 

Anonymkode: fdb7a...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (8 timer siden):

mange eastereggs i den siste episoden,hele serien er jo en fryd å følge med på!

Så gøy.

Kan du fortelle om de du fikk med deg? 🤗 Jeg har ikke spilt spillet.

.

Og fordi jeg ikke har spilt spillet så aner jeg ikke hvilke karakterer som er mørke i huden, lyse i huden, blandet, homo, straight, kortvokst, feit, med skjegg, uten skjegg eller hva pokker. Tydeligvis ganske allright å ikke ha forventninger om slikt når jeg ser at folk blir litt satt ut av at karakterene de kjenner fra spillet ikke er som forventet, det hadde revet meg ut av stemningen også. 🤗 Jeg ble jo satt ut av at det kom en superzombie i forrige episode liksom. 😅

Jeg synes serien er helt magisk og det er lenge siden jeg har blitt så beveget av en serie. Elsker uttrykket i bildene, musikken, stemningen... I dag da jeg så siste utgitte episode så begynte jeg nesten å gråte. Det skjer sjeldent! Skal sies at jeg elsker apokalypsefortellinger da, det skjer så mye interessant med karakterene. Hvertfall er potensialet der.

Hvis sesong 1 er basert på spill 1, er sesong 2 da basert på spill 2? Og vil det da igjen si at det bare blir 2 sesonger tror dere? 😭

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Kan du fortelle om de du fikk med deg? 🤗 Jeg har ikke spilt spillet.

.

Og fordi jeg ikke har spilt spillet så aner jeg ikke hvilke karakterer som er mørke i huden, lyse i huden, blandet, homo, straight, kortvokst, feit, med skjegg, uten skjegg eller hva pokker. Tydeligvis ganske allright å ikke ha forventninger om slikt når jeg ser at folk blir litt satt ut av at karakterene de kjenner fra spillet ikke er som forventet, det hadde revet meg ut av stemningen også. 🤗 Jeg ble jo satt ut av at det kom en superzombie i forrige episode liksom. 😅

Jeg synes serien er helt magisk og det er lenge siden jeg har blitt så beveget av en serie. Elsker uttrykket i bildene, musikken, stemningen... I dag da jeg så siste utgitte episode så begynte jeg nesten å gråte. Det skjer sjeldent! Skal sies at jeg elsker apokalypsefortellinger da, det skjer så mye interessant med karakterene. Hvertfall er potensialet der.

Hvis sesong 1 er basert på spill 1, er sesong 2 da basert på spill 2? Og vil det da igjen si at det bare blir 2 sesonger tror dere? 😭

Spoiler

Shimmer (føllet),giraffplakaten bak Ellie når hun leser dagboken,når Joel snakker om å være sauebonde og når Ellie snakker om rommet/astronauter,"noen" fra kantinen er ganske solide eastereggs for de som vet hva som kommer!:)

Svarer i spoiler,så får de som vil lese.

Endret av J..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (8 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Shimmer (føllet),giraffplakaten bak Ellie når hun leser dagboken,når Joel snakker om å være sauebonde og når Ellie snakker om rommet/astronauter,"noen" fra kantinen er ganske solide eastereggs for de som vet hva som kommer!:)

Svarer i spoiler,så får de som vil lese.

Ok, så det er ting som kommer senere i serien? Da vil jeg ikke vite. 😅 Trodde det var ting som ble tatt igjen fra spillet eller ting som allerede er vist i serien. 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Ok, så det er ting som kommer senere i serien? Da vil jeg ikke vite. 😅 Trodde det var ting som ble tatt igjen fra spillet eller ting som allerede er vist i serien. 🤗 

Det jeg skrev er fra spillet,som er med i serien de neste episodene.

Når man har spilt spillene så vet man hva man skal "se etter",derfor utbroderte jeg ikke mer,det hadde ødelagt hele sesongen for de som ikke har spilt!

Men fy pokker så mye de siste episodene kommer til å inneholde.

Lurer på hvor lange de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...