Gå til innhold

Jeg har spilleproblemer og det hele startet hos Norsk Tipping


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nok med spillavhengighet, som all annen avhengighet. Det er aldri egentlig ens egen skyld. Alltid omstendighetene..

 

Endret av Tradegy
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes behandlingsopplegg i spesialisthelsetjenesten. Mener det er 12 ukers behandling, og ettervern også. Sjekk det ut?

Anonymkode: 37a3c...1c1

Helt uaktuelt. Da betyr at jeg må fortelle det til familie/venner og eventuelt at arbeidsplassen får nyss om det., eller at jeg må gå i skammen og faktisk snakke med ekte folk om dette, som da vil se at JEG er spillavhengig, noe jeg akter å holde skjult. Da slutter jeg heller cold turkey ved å ekskludere meg fra disse sidene for alltid.

Problemet er jeg ikke har lyst å slutte, fordi jeg enda har godt med penger og spilling fungerer som virkelighetsflukt og underholdning for meg. Dagen jeg eventuelt går tom for penger kommer jeg til å slutte, eller visst jeg står i fare for å bli avslørt. 

Jeg er for "velfungerende" dessverre.

Skal huske å kredittsperre meg selv slik at jeg aldri kommer i situasjonen at jeg tar opp gjeld for å spille da. Men det skjer nok neppe at jeg gjør. Jeg har klart meg 3 år uten særlig problem. Jeg bare sparer langt mindre enn det jeg kunne ha gjort.

Anonymkode: 0a020...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholikere skylder på vinmonopolet, spilleavhengige på norsk tipping... En har en avhengighet, enten det er mat, spill, alkohol men det er absolutt ingen som kan skylde på produsenten men heller hva som fikk deg inn i avhengighet. Det er avhengighet sykdommen du og du alene må og kan skylde på, alt annet blir en ansvarsfraskrivelse som bare blir ekstrem umoden og lite konstruktiv oppi det hele.  alkohol er lovlig, spill er lovlig og det kommer med mange advarsler begge deler. At en velger å se en annen vei og fortsetter et skadelig bruk er ikke norsk tipping sin feil, selv om de solgte deg muligheten. Når en alkoholiker skylder på vinmonopolet for sin avhengighet så har de aldri kommet særlig langt, da fortsetter en med ynnskyldninger og bortforklaringer og tull og svada. Så at det er det som blir stående for oss som svarer deg, at vi ser ynnskyldninger og bortforklaringer istedenfor et ærlig oppgjør der du oppriktig møter deg selv i døren. Ta ansvar, behandling, se litt inn i deg selv fremover å se utover mot NT for det er bare viss vass, vås og jibber jabber og før du slutter med det er du og vil fu alltid være på stedet 0.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får håpe en del av denne bevisstgjøring blir å slutte å bortforklare at du er avhengig. 

Anonymkode: cd8df...ee7

 

Vixella skrev (7 minutter siden):

Du skriver jo i svar til andre brukere her at du er avhengig, og da finnes det hjelp som du kan få. Det hjelper lite å legge skylden på Norsk Tipping dessverre. 

Vil faktisk ikke ha hjelp, ville bare lufte tankene mine. Sikkert for å føle på mindre skam eller noe. Ser du, jeg bryr meg faktisk ikke? Har ikke noe problem med å innrømme at jeg er avhengig for meg selv.

Forresten, i motsetning til alkoholisme så ødelegger jeg ikke noen rundt meg. Bare meg selv. Spillavhengighet kan man leve lenge med i skjul.

Anonymkode: 0a020...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok en meget oppegående person og da er det jo et åpenbart paradoks at du spiller på automater som du vet at sannsynligheten for profitt alltid er i mot deg. Du har alltid oddsen fikset i mot deg selv over tid slik at du taper og bookien vinner. 

Det du er ute etter (når du spiller) er faktisk kun å en dopamineksplosjon i hjernen pga. avhengighetsmønsteret du har dannet i hjernen din over tid. Pengene i seg selv; det blir en bonus. Ingen rasjonell personer spiller på automater for å vinne penger. 

Din vanedannende atferd er irrasjonell og jeg vet du vet det. 

Jeg kjenner personer som er helt lik deg og som også er svært smarte mennesker. Dette handler om følelser og der er vi alle 3 år og enkle å vippe av pinnen. Smarte mennesker blir også misbrukere og mange av de bruker rus fordi det gir en boost av produktivitet i en liten periode som senere fører til kjente mønstre for overforbruk der de rasjonaliserer bort atferden med at "jeg skal bare en gang til." 

det er en professor i psykologi som heter Judith Grisel som har skrevet en bok om sin reise gjennom egen avhengighet i boken "never enough." Den anbefaler jeg fordi den tar opp både hvordan hjernen fungerer men også de menneskelige sidene av hvorfor og hvordan ting går for langt.

90% av dette handler om følelser som vi ofte ikke anerkjenner.

Til slutt vil jeg på det sterkeste anbefale deg å kontakte en psykolog for å si rett ut hvordan du har det. Det har hjulpet venner av meg til å slutte.

Du fortjener bedre. 

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av NT en gang grunnet høye summer brukt. Dette var i begynnelsen av pandemien. Hadde vel innskudd på 80k et år, bare på lotteri. De spurte bare om forholdet mitt til spill, om jeg anså meg som avhengig og oppfordret meg til å sette spillegrenser.

Litt lik utvikling av avhengigheten min også. Startet på NT, men går tregt og føler det er lavere RTP.

Selv om du har penger på konto idag, vil avhengigheten ta disse en dag. Det er en progressiv avhengighet, så blir bare verre og verre. Min spilladferd ble helt galematias etter en gevinst på over 200.000kr. De var borte innen 3 uker.... 

 

Lykke til. Last ned Gamban!

Anonymkode: 14b6d...756

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (3 minutter siden):

Er nok med spillavhengighet, som all annen avhengighet. Det er aldri egentlig ens egen skyld. Alltid omstendighetene..

 

Det stemmer da slett ikke.

Veldig mange rusavhengige skylder ikke på andre enn seg selv.

Anonymkode: cd8df...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja det veit jeg vel at jeg kan, men det hjelper lite å si det til en som er blitt avhengig. Har faktisk selvekskludert meg selv i en uke nå, men det hjelper jo ikke den tøddel for da går jeg bare inn på de utenlandske spillsidene i stedet for i mellomtiden. Det er vel ikke akkurat det NT ønsker vel...?

Anonymkode: 0a020...040

Ekskludert deg for en uke.. ja det må jeg si. Nei, lykke til med spillingen din, kos deg, for det virker ikke som du vil slutte. Hadde du hatt litt vett så hadde du sluttet totalt, men det greier du vel ikke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så forstår jeg ikke hvor du ville med denne tråden ts, bortsett fra å klage over NT. Du vil jo ikke slutte med spillingen, selv om du vet at du er spillegal. Du får ha lykke til på resten av reisen. 

Endret av Diry72
Ekstra info
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så dømmende og stygt mange svarer her! Skam dere! Jeg er egentlig helt enig med TS, hele opplegget med norsk tipping er dobbeltmoralsk.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (2 minutter siden):

Du er nok en meget oppegående person og da er det jo et åpenbart paradoks at du spiller på automater som du vet at sannsynligheten for profitt alltid er i mot deg. Du har alltid oddsen fikset i mot deg selv over tid slik at du taper og bookien vinner. 

Det du er ute etter (når du spiller) er faktisk kun å en dopamineksplosjon i hjernen pga. avhengighetsmønsteret du har dannet i hjernen din over tid. Pengene i seg selv; det blir en bonus. Ingen rasjonell personer spiller på automater for å vinne penger. 

Din vanedannende atferd er irrasjonell og jeg vet du vet det. 

Jeg kjenner personer som er helt lik deg og som også er svært smarte mennesker. Dette handler om følelser og der er vi alle 3 år og enkle å vippe av pinnen. Smarte mennesker blir også misbrukere og mange av de bruker rus fordi det gir en boost av produktivitet i en liten periode som senere fører til kjente mønstre for overforbruk der de rasjonaliserer bort atferden med at "jeg skal bare en gang til." 

det er en professor i psykologi som heter Judith Grisel som har skrevet en bok om sin reise gjennom egen avhengighet i boken "never enough." Den anbefaler jeg fordi den tar opp både hvordan hjernen fungerer men også de menneskelige sidene av hvorfor og hvordan ting går for langt.

90% av dette handler om følelser som vi ofte ikke anerkjenner.

Til slutt vil jeg på det sterkeste anbefale deg å kontakte en psykolog for å si rett ut hvordan du har det. Det har hjulpet venner av meg til å slutte.

Du fortjener bedre. 

 

 

Tusen takk for dette svaret, du setter akkurat ord på det jeg tenker og føler. Jeg er rasjonell, men har irrasjonell atferd. Denne boken får jeg faktisk lyst til å lese, så det tipset skal jeg ta til meg. Tror det er noe sånt som evt. kan få meg ut av det.

Har vurdert psykolog ja, faktisk fordi jeg begynner å lure på om jeg kanskje har udiagnotisert ADHD, som da også kan svare på hvorfor jeg er så impulsiv med spillingen. Har kommet over flere og flere kvinner som har dette, men som ikke har oppdaget det før de er voksne, fordi kvinner ofte har helt andre symptomer enn det standardbildet man har av gutter med ADHD. Når jeg leser om kvinner og ADHD, så kjenner jeg meg igjen i flere ting, og synest det er litt pussig fordi jeg alltid har tenkt at jeg er for velfungerende til å ha ADHD, og at jeg definitivt ikke kan ha det. Men nå ser jeg at det er mange ting som skurrer.  Det blir isåfall å gå til fastlegen og ta med liste over symptomer og lufte tanken, uten å nevne spilleproblemene direkte til henne, og kanskje få en henvisning til psykolog.

Anonymkode: 0a020...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kaster bort utrolig mye penger bort på gambling (spilleautomater online). Jeg er pinlig klar over at jeg har et problem, og jeg kaster bort både tid og penger på spilling. Det blir en flukt fra virkeligheten, og jeg drømmer om å vinne såpass med penger at jeg ikke trenger å jobbe siden jeg ikke trives med nåværende situasjon. Jeg har vært arbeidsledig en stund og skal tilbake til fulltidsjobb i mars, på en gammel arbeidsplass jeg hadde og kjedet meg. Grunnen til at jeg skal tilbake er at jeg ikke har vært proaktiv nok med jobbsøkingen pga. spillingen, og nå har jeg gått arbeidsledig så lenge at dagpengene begynner å ta slutt.  Jeg ser jo at dette er klassisk felle å håndtere problemet på, med å søke tilflukt i spillingen.  Jeg vinner jo større beløp av og til, og klarer ofte å ta ut pengene på konto, men så blir disse gjerne brukt opp etter en stund når jeg gjøre nye innskudd for å spille og taper pengene. 

Spillingen går helt uten tvil utover humøret. Taper jeg pengene blir jeg nærmest deppa, og derfor oppstår trangen til å sette inn mer penger for å prøve å vinne litt penger igjen.  Eneste gangen humøret holder seg stabilt er når jeg vinner pengene, og klarer å være fornuftig nok å ta ut pengene, da føler jeg meg så bra og klarer å legge bort spillingen til neste dag, mens jeg klarer å gjøre andre aktiviteter med humøret på topp, mens jeg gjerne tenker over hva jeg skal bruke pengene jeg har vunnet på (eventuelt vunnet tilbake). Så jeg lar spillingen uten tvil påvirke humøret mitt.

Jeg er egentlig ekstremt flink med økonomi. Har vært veldig god til å styre pengene mine siden ungdomsårene og har vært supersparer en periode, siden jeg synest det har vært gøy å spare og jeg fører nitide budsjett.  Jeg fører regnskap fortløpende på alle pengene som går til spilling, så jeg er ekstremt klar over hver eneste krone jeg sløser, likevel så ser det ikke ut til å gå inn på meg hvor mye penger jeg sløser selv om jeg ser tallene fremfor meg.

På grunn at jeg er så flink til å spare penger ellers og har en grei sparekonto, så har ikke spillingen ført til noen økonomisk krise hos meg enda, og jeg har ikke kredittkort heller og tviler på at jeg kommer til å skaffe meg det og jeg har fortsatt godt med penger på sparekonto. Jeg er sånn sett heldig, men tror også at det er en av grunnene til at alvoret ikke går innover meg. Feks. kunne jeg hatt 50 000 kr mer på sparekonto hadde det ikke vært for spillingen det siste året, men det går liksom ikke helt inn på meg.  Jeg bruker å rasjonalisere beløpene med "jeg drikker ikke, jeg kaster ikke bort penger på alkohol som alkoholikere. Jeg har ikke barn og vil ikke ha barn heller, så jeg sparer jo masse penger på det, 50 000 kr er jo ingenting om en tenker på hva et barn koster i året" osv. Jeg tenker at spillingen er "min kos" i livet.  Jeg har nedbetalt nyere bil som jeg kan selge og en snart full BSU-konto jeg kan sprette om det skulle være helt krise.

Jeg er nok ikke den klassiske spillegale, for de fleste man hører om har havnet i økonomisk krise og klarer ikke å skjule det lenger. Men jeg er en av disse "oppegående" menneskene med masterutdanning og har klart seg bra i arbeidslivet bortsett fra et lite avbrekk nå,  kvinne til og med, og ingen jeg kjenner vet at jeg kaster bort tusenvis av kroner på spilling og fortaper meg i spillingen. Jeg har alltid blitt sett på som hos fornuftig.

Det hele begynte hos Norsk Tipping under lockdown. Var en bekjent som tipset meg for 3 år siden om et spill jeg måtte prøve, jeg var svært skeptisk, og første gangen var jeg ikke spesielt imponert. Men så prøvde jeg igjen, og til slutt ble det gøy, og spillegrensene og beløpene ble større og større. Det var jo gøy tidsfordriv i 2020. Spillegrensen har jeg økt hver måned litt og litt, fortsatt er den ikke på maksimalt og ofte har den vært nådd før måneden er over, og da har dagene eller ukene føltes ulidelig lange til jeg kunne spille igjen den 1. Den 1. i måneden har alltid vært en gledens dag for meg, for da er det ny måned, nye muligheter for å spille og starte med blanke ark og kanskje gå i overskudd. Denne måneden er ikke spillegrensen nådd hos NT siden jeg cashet ut 3000 kr og vunnet beløp under en viss sum gir negativ beløp i månedsgrensen, slik at jeg har kunnet spille for mer denne måneden. Egentlig idiotisk. 

Norsk Tipping fronter at det skal være så bra å spille hos de på "lovlig" vis og at de gjennom ansvarlig spilling forhindrer alvorlige spilleproblemer. Men jeg mener de er grunnen til at mine spilleproblemer startet. Helt ærlig så tror aldri jeg hadde begynt å spille på automater visst det ikke hadde vært for at jeg testet det hos Norsk Tipping. Jeg hadde i mange år en konto hos Unibet, men rørte aldri spilleautomatene der fordi jeg følte det var sketchy. Grunnen til at jeg opprettet konto var for å spille litt på odds, men dette var ikke noe jeg gjorde mye. Så jeg hadde en passiv konto der i mange år, som jeg fikk både lokketilbud på på e-post og sms, men aldri brydde meg om.

Nå er det ikke slik lenger, nå spiller jeg også hos utenlandske bookmakere når spillegrensen (enten det er penger eller tid) er nådd hos Norsk Tipping. Når den ble nådd, så oppstår det en lengsel etter å spille mer, og derfor begynte jeg å søke mot de utenlandske. I starten var det problematisk fordi transaksjoner på innskudd jeg prøvde å gjøre via banken min, ble stoppet av banken pga. Lotteritilsynets hederlige innsats for å hindre at norske spillere skal bruke utenlandske bookmakere, men for oss som er rutinerte spillere har vi for lengst funnet veien rundt, per nå er det null problem å få giennom transaksjonene gjennom E-lommebøker som Revolut. Til tross for at jeg sikkert har over hundre transaksjoner med trekk fra Revolut de siste månedene, har ikke banken tatt kontakt eller reagert enda (det er tross alt helt lovlig å bruke), så jeg får bare dure på som før. Pengene jeg vinner, fører jeg tilbake til Revolut, og jeg bruker det til kjøp på nett der man kan bruke (virtuelt) Mastercard, slik at banken aldri får nyss om at jeg får innskudd fra spillselskaper. Så lenge jeg tar ut beløp under 10 000 kr, trenger jeg ikke å skatte på det heller.

Nå er det faktisk sånn at jeg heller spiller hos utenlandske bookmakere enn Norsk Tipping selv om spillegrensen ikke er nådd, fordi automatene deres faktisk er bedre. Hos Norsk Tipping har man ikke autospill, bonuskjøp og begrenset utvalg av spill, og man kan satse mindre per spill.  Så dersom Lotteritilsynet mål er å få norske spillere til å spille hos Norsk Tipping har de feilet. De har et halvgodt tilbud som er nok til å få deg hektet, men ikke godt nok til at man vil bli der som spiller når man først er hektet, og derfor gjør man akkurat det motsatte av det de ønsker, søker seg mot utenlandske bookmakere med mindre mulighet for å fange opp at spilleproblemene utvikler seg.

Norsk Tipping skryter sånn av at de forhindrer spilleproblemer og at de fanger opp folk som er i faresonen. De skriver blant annet at de ringer spillere som de ser er i faresonen. Dette er bullshit. På appen får man veldig raskt en playscan der man må svare på spørsmål og som måler om du er i faresonen gjennom spillestatistikk. Jeg har lenge vært i faresonen, og er i følge scannen som dukker opp med jevne mellomrom, på nest høyeste nivå. Likevel, så har jeg ikke fått en eneste telefon fra de selv om dette nå snart har pågått i 3 år. Og nå som jeg har gått over til utenlandske bookmakere spiller jeg mindre hos Norsk Tipping, og det kan kanskje se ut som jeg fått kontroll, når sannheten er et jeg har flyttet over spilleproblemene hos utenlandske bookmakere. Man kan selvfølgelig selveksludere seg på de sidene, men det er helt frivillig. 

Skylden ligger først og fremst hos meg, men som sagt så begynte det hele hos Norsk Tipping som liksom som være så bra for å hindre spilleproblemer. Jeg vil bare fortelle en historie om hvordan det faktisk begynte slik og hvordan selv det som andre tror er fornuftige og høyfungerende mennesker kan havne i en slik situasjon. Det hører med historien at jeg faktisk har to familiemedlemmer som har hatt spillavhengighet, ene endte opp i stor forbruksgjeld som hen heldigvis kom seg ut av, så er nok ekstra eksponert genetisk for å bli avhengig og burde vite bedre, men som sagt, så har de enda godt veldig bra med meg siden jeg har ikke har spilt bort penger jeg ikke har. 

Jeg kommer nok dessverre ikke til å slutte med det første, og har ikke interesse av å kontakte hjelpetelefoner eller lignende for å starte prosessen, men målet mitt er å kutte kraftig ned på spillingen og pengene jeg kaster bort med tid og sted og kanskje til slutt klare å slutte eller få et mer normalt forhold til det når andre ting i livet blir viktigere, og når jeg startet i jobb igjen i mars kommer spillingen automatisk til å ta seg ned pga. begrenset med tid. Så vil jeg nok fortsette å benytte meg av verktøy som midlertidig selveskludering som jeg allerede gjør. 

Anonymkode: 0a020...040

Jeg kjenner meg helt igjen i det du skriver, og jeg er kvinne.

Jeg betaler alltid alle regninger først, har god utdannelse og jobb, men jeg har forbrukslån på type 300.000 da som jeg betaler ned på som er pga årevis med spilling og tap. 

Min "karriere" begynte på nymotens spillemaskiner som het Jackpot 6000 her i Norge når de var fysisk utstasjonert på kiosker. Da de forsvant så sluttet jeg å spille i flere år.

Så dukket den samme maskinen opp på utenlandske spillesider og Norsk Tipping, da laget jeg meg konto.
Jeg spiller kun på den, og det er jo klart at når jeg i ny og ne vinner 18.000 kr fordi jeg spiller med høyest mulighet der på 30 kroner, så kan du tenke deg hvordan det var å spille med høyere kronesats på de utenlandske, å sitte med type 60.000 kr var ganske heftig. 
Jeg har i mange år utstengt meg selv fra utallige spillesider for å prøve å stoppe, men det er alltid flere og nye spillesider, så etterhvert lager man seg en ny konto. 

Jeg skulle gjerne ha sluttet, samtidig så "koser" jeg meg med å spille. Men noen mnd går jeg kraftig i minus, andre mnd går det veldig bra. Men jeg ønsker ikke å være slave av dette, samtidig så klarer jeg ikke å ta den virkelig avgjørelsen på å stoppe og søke hjelp. Ingen vet om det, jeg har holdt det skjult i mange år for familie.

Anonymkode: 0fac0...89f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Traktor said:

Fy flate så dømmende og stygt mange svarer her! Skam dere! Jeg er egentlig helt enig med TS, hele opplegget med norsk tipping er dobbeltmoralsk.  

ja, helt korrekt. 

NT er mafiabedrift som later som om de er røde kors. De dreper mennesker gjennom at de faller i misbruk av deres tjenester og "retter opp feilen" med å gi pengene tilbake til staten. Det er rovdrift på befolkningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi jeg ikke hadde begynt å spille om det ikke var for Norsk Tipping sine spilleautomater. Som sagt, har hatt konto hos Unibet i flere år for noen få plasseringer på odds, og har aldri rørt en spilleautomat der på alle de årene selv om de var rett fremfor nesen min og Unibet stadig sendte ut mailer og sms med lokketilbud på gratisspinn osv. Norsk Tipping bevisstgjorde meg på hva spilleautomater er og hvordan det fungerer. Og det fikk flere måneder med spilling hos Norsk Tipping før jeg begynte å bevege meg ut på ukjent farvann aka utenlandske bookmakere når jeg ble hektet men ikke ble godt nok "tilfredsstilt" hos NT.

Dersom Norsk Tipping og Lotteritilsynet virkelig ønsker å motvirke spilleproblemer, så burde de lese min historie og ta det til seg. 

Jeg ser feks. to løsninger: 

1) Ikke tilby KongKasino på Norsk Tipping. Argumentet deres er at det er bedre at spillere spiller hos dem, enn hos utenlandske bookmakere, men det gjelder jo bare visst man allerede spiller. Det virker som sagt mot sin hensikt om det er spillere som oppdager spilling pga. det finner de i appen hos NT og som aldri har konto hos utenlandske bookmakere. Terskelen til å begynne med spilling er faktisk lavere hos Norsk Tipping når man allerede har konto og det ligger lett tilgjengelig, mot å begynne å registrere seg hos en utenlandsk bookmaker.

De som allerede har spilleproblemer fra før, har antagelig ikke blitt bedre av Norsk Tipping, de største spillerene spiller antageligvis ikke der, pga. at tilbudet er så dårlig.

Så da er løsning nr. 2 slik jeg ser det)

2) Bedre tilbudet slik at det er på nivå med utenlandske bookmakere, og dette inkluderer nok ting som NT mener sikkert skaper mer spillavhengighet, som autospill, større satser, bonuskjøp, større spillegrenser osv. Så får man faktisk spillavhengige til å bli hos NT, også kan de heller jobbe mer med å faktisk komme i kontakt og hjelpe de som man ser utvikler dette basert på spillhistorikk, ikke gjør sånn som nå at disse forsvinner til andre spillselskaper siden tilbudet er så ræva.

Anonymkode: 0a020...040

Spoken like a true addict. Du må slutte å spille. Først én dag, så dagen etter og dagen etter der igjen osv, helt til det gir seg.

Anonymkode: ecaa9...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spoken like a true addict. Du må slutte å spille. Først én dag, så dagen etter og dagen etter der igjen osv, helt til det gir seg.

Anonymkode: ecaa9...841

Og ja, enig i at NT ikke er kakken bedre enn resten. Det skumle er at de markedsfører seg med å være bedre, så guarden er nede hos folk med avhengighetspotensiale

Anonymkode: ecaa9...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk det vet jeg. Passer jo bra at jeg har alkoholikere i familien også?

Anonymkode: 0a020...040

Jeg har også alkoholiker i nærmeste familien.

Tror man kan være arvelig genetisk disponert for avhengighet, så blir det litt tilfeldig hva som blir avhengigheten.

Anonymkode: 0fac0...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres jo ut som du er svært tilbøyelig for avhengighet. Uansett hva det er. Og du bruker også typiske argumenter for å fortsette spillingen din,  som det alkoholikere gjør. For å forsvare sitt alkohol forbruk.

Men du virker også veldig oppegående. Så tenker at du mulig kan klare selv å vri tankene over på hva annet du kunne brukt pengene dine på.  

Jeg hadde også vært tilbøyelig til å bli spillavhengig. Jeg skjønte det før jeg prøvde og hadde ufravikelig prinsipper på forhånd. 

Da var det jo maskiner overalt. Ved alle inn og utganger til butiker. Regelen var max 20kr. Og vant jeg meg opp over 100kr , skulle alt over 100kr ut. Og kun max tape 100 av vunnede penger

Anonymkode: e531b...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner meg helt igjen i det du skriver, og jeg er kvinne.

Jeg betaler alltid alle regninger først, har god utdannelse og jobb, men jeg har forbrukslån på type 300.000 da som jeg betaler ned på som er pga årevis med spilling og tap. 

Min "karriere" begynte på nymotens spillemaskiner som het Jackpot 6000 her i Norge når de var fysisk utstasjonert på kiosker. Da de forsvant så sluttet jeg å spille i flere år.

Så dukket den samme maskinen opp på utenlandske spillesider og Norsk Tipping, da laget jeg meg konto.
Jeg spiller kun på den, og det er jo klart at når jeg i ny og ne vinner 18.000 kr fordi jeg spiller med høyest mulighet der på 30 kroner, så kan du tenke deg hvordan det var å spille med høyere kronesats på de utenlandske, å sitte med type 60.000 kr var ganske heftig. 
Jeg har i mange år utstengt meg selv fra utallige spillesider for å prøve å stoppe, men det er alltid flere og nye spillesider, så etterhvert lager man seg en ny konto. 

Jeg skulle gjerne ha sluttet, samtidig så "koser" jeg meg med å spille. Men noen mnd går jeg kraftig i minus, andre mnd går det veldig bra. Men jeg ønsker ikke å være slave av dette, samtidig så klarer jeg ikke å ta den virkelig avgjørelsen på å stoppe og søke hjelp. Ingen vet om det, jeg har holdt det skjult i mange år for familie.

Anonymkode: 0fac0...89f

Tusen takk for at du deler, og at det er flere av oss. Vi er nok litt like.

Synd at det er flere som oss, men jeg er veldig glad for at du ønsker å dele din historie og det hjelper litt å lese at jeg ikke er den eneste som er sånn ❤️ Når man hører om spilleavhengige generelt, feks. de man ser på Luksusfellen, så kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelsen og føler meg rar fordi jeg har så kontroll på økonomien selv om jeg spiller bort masse penger, og da tenker jeg kanskje også at min avhengighet ikke er så alvorlig? 

Jeg synest egentlig det verste er hvor mye tid jeg kaster bort på spilling også, som jeg kunne brukt på mine andre interesser. Som selvstendig singel kvinne med ingen ønske om A4-livet med barn, hus og stasjonsvogn, så holder jo lønning egentlig i massevis, så da er jo større rom for "fornøyelser" som jeg kaller spillingen i budsjettet mitt. Pengene i for seg selv er ikke noe problem akkurat nå, da jeg har valgt et liv med større rom for slike utskeielser kontra familieliv.

Men som deg, så ønsker jeg jo heller ikke å være denne slaven. Jeg hater hvordan spillingen har fått tak på meg, og at jeg ikke klarer å slutte å spille av og til. 

Anonymkode: 0a020...040

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og ja, enig i at NT ikke er kakken bedre enn resten. Det skumle er at de markedsfører seg med å være bedre, så guarden er nede hos folk med avhengighetspotensiale

Anonymkode: ecaa9...841

Takk, dette er litt av poenget mitt av det rotete og lange innlegget mitt. Ønsker ikke å ta skylden bort fra meg selv, men jeg synest dette fortjener litt oppmerksomhet at sånn som NT holder på nå virker mot sin hensikt.

Anonymkode: 0a020...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man hører om spilleavhengige generelt, feks. de man ser på Luksusfellen, så kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelsen og føler meg rar fordi jeg har så kontroll på økonomien selv om jeg spiller bort masse penger, og da tenker jeg kanskje også at min avhengighet ikke er så alvorlig? 

Avhengighet er avhengighet. Du har jo ikke kontroll, det er noe du innbiller deg.

Hadde du hatt kontroll hadde du ikke spilt.

Anonymkode: cd8df...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...