Gå til innhold

Lære seg å like trening? Eller går det 100% på disiplin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del er det 100% disiplin, men når man har trent en stund blir det mer overkommelig, for da går det på vane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker følelsen det gir, både rett etter økta og det å være i god form, og liker å oppnå nye mål, særlig i løping.
 

De aller fleste dager har jeg ikke lyst til å trene, men når jeg bare kommer i gang går det greit. Når jeg vet det er det litt lettere å komme seg ut. Jeg klager ofte på veien ut og sier jeg er sliten, det er kaldt, jeg har ikke lyst, men så kommer jeg hjem og sier at dette gikk jo bedre enn jeg hadde trodd! 😂

Altså er det disiplin og vane for meg også, selv om jeg kan nyte økta når jeg er i gang.

Anonymkode: 544bf...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet begynne å trene pga sykdom og trener med fysioterapeut to ganger i uka. Etter to år kan jeg fortsatt ikke si at jeg liker å trene, men jeg kjenner at det er godt for kroppen og finner motivasjon i det - og følelsen etterpå er ganske god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det som alt det andre du gjør som ikke er lystbetont; enkelte jobboppgaver, gjøre rent hjemme, hagearbeid, bil-vedlikehold alt det som du "bare gjør" for å holde økonomi, hus og hjem og andre eiendommer i god stand. Sånn bør det være med trening også. Det er vedlikehold av det viktigste du har - kropp og helse. 

Når man har trent en stund så bruker man ikke noe særlig tankekraft på å gjennomføre. Jeg har ikke direkte lyst å trene, men bare gjør det fordi det er rutinen min. Men klart, i starten må du finne en god motivasjon, og så gjennomføre med disiplin til det begynner å gå av seg selv etter flere måneder. 

Anonymkode: a037e...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å like å trene når jeg startet med CrossFit. Gikk fra å synes trening var noe jeg må/bør gjøre til å ville trene og syns det er gøy. Begynte for 1 år siden, og gikk fra å trene 1-2 ganger i måneden til å trene 3-5 ganger i uka - og ikke minst, holdt det ved like hele året. 
 

Anonymkode: 45351...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at noe av det viktigste er å finne ut hvorfor man ønsker å trene, sette opp delmål, pushe seg slik at man får resultater, ikke sammenligne seg med andre og finne noe man synes er gøy.

For min del driver jeg med ballidrett fordi jeg synes det er gøy og sosialt. I starten likte jeg det ikke, men jo bedre jeg ble, jo morsommere. Så trener jeg styrke og løping. Samme her, tøft i starten og gøy når man får til ting og ser fremgang. Men det krever dedikasjon og kontinuerlighet. 

Jo mer jeg får til, jo morsommere. Når motivasjonen er på bunn jobber jeg hardt med å motivere meg selv. 

Anonymkode: bbeeb...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmil skyldes gjerne en kombinasjon av sosiale forhold, epigenetiske forhold, som mors røykevaner, og genetiske forhold som mutasjoner. Jeg har sikkert genetisk høy dørstokkmil og derfor trener jeg hver dag. Går det en dag uten går det fort flere. For meg hjelper det ihvertfall å ikke trene seg for sliten. Da blir det ikke like kjedelig. Jeg trener så rolig at jeg ikke blir svett mesteparten av tiden. Er allikevel i bedre form enn de aller fleste. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke trening før jeg begynte med pole fitness. Elsker den treningsformen, og det har også gjort meg glad i tung styrketrening fordi jeg ser resultater på pole. 

Du må nok bare finne noe du liker eller som fører til noe du finner verdifullt. 

Anonymkode: c306d...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...