Gå til innhold

Ultralyd nr 4 til uka, hvordan holde motet oppe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår heller ikke hvorfor de tar ultralyd så tidlig, selv ved IVF. Vi fikk beskjed ultralyd blir tatt i uke 8+. 

Anonymkode: 4a3f9...ccf

Alle jeg kjenner som tar ivf er på UL i uke 7,jeg ble tatt inn tidligere pga jeg mistet i fjor 

Anonymkode: d976f...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når egget fester seg har ingenting å si for utviklingen, så her er det noe du misforstår. Ved ivf vet man nøyaktig befruktningsdag. 

Ganske fascinerende om de er superpositiv, for de gir deg jo bare falskt håp. Vil tro de skal ha deg inn til ny ultralyd for å bekrefte at utviklingen har stanset opp .

Anonymkode: 6963c...6f4

Gynokologen skal ha meg inn da det vokser og er hjerteslag. Klinikken sa det så positivt ut da det vokser. Noen ganger går ting tregere. Dem er ikke ute etter å knekke folk 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle jeg kjenner som tar ivf er på UL i uke 7,jeg ble tatt inn tidligere pga jeg mistet i fjor 

Anonymkode: d976f...0b9

Da er det ulik praksis og ressursbruk. Vi fikk beskjed det er ofte man ikke ser noe ordentlig før i uke 8, og det er mest sikkert å vente til da. 

Anonymkode: 4a3f9...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gynokologen skal ha meg inn da det vokser og er hjerteslag. Klinikken sa det så positivt ut da det vokser. Noen ganger går ting tregere. Dem er ikke ute etter å knekke folk 

Anonymkode: d976f...0b9

Da får du forholde deg til det. 

Anonymkode: 4a3f9...ccf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Embryoet skulle målt 14 mm 7+4, og ditt er bare 7 mm. Det er klart at dette ikke kan utvikle seg til noe levedyktig foster. 

Anonymkode: 6963c...6f4

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når egget fester seg har ingenting å si for utviklingen, så her er det noe du misforstår. Ved ivf vet man nøyaktig befruktningsdag. 

Ganske fascinerende om de er superpositiv, for de gir deg jo bare falskt håp. Vil tro de skal ha deg inn til ny ultralyd for å bekrefte at utviklingen har stanset opp .

Anonymkode: 6963c...6f4

Hva gir det deg å skrive slike innlegg?

Anonymkode: a6a33...afd

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Åh, jeg er så lei av alle disse innleggene dine på flere forum. Hvis gyn og klinikken er positiv så forhold deg til det. De er mye bedre egnet til å si sånne ting enn random folk på forum. Jeg har sagt det i en annen tråd du har opprettet om dette, men du må begynne å øve deg på å ta bekymringer med fatning! Det vil alltid være noe å bekymre seg for, og hvis du skal stresse så mye hver gang så blir det veldig slitsomt for deg. Det er heller ikke bra for fosteret om mor har mye negativt stress.

med det sagt, så håper jeg neste ultralyd gir gode svar og at du får litt roen ❤️ lykke til!

Anonymkode: e30ab...760

Why do you care? Drit i å svar da vel, jesus!

Anonymkode: 6170e...064

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Embryoet skulle målt 14 mm 7+4, og ditt er bare 7 mm. Det er klart at dette ikke kan utvikle seg til noe levedyktig foster. 

Anonymkode: 6963c...6f4

Kan folk slutte å være så bastante. Er du lege?

Anonymkode: 6170e...064

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er tøft med usikkerheten ved en graviditet som antagelig er veldig etterlengtet. Hvordan en holder motet oppe er så individuelt. Noen liker å tenke at dette går ikke, for å mildne skuffelsen om det blir et faktum. Andre velger å fokusere på håpet og holde fast i det til det helt klart er ute. 

Ut i fra egne opplevelser høres det ikke ut som det er så stor sannsynlighet for et levedyktig embryo, så jeg personlig hadde forberedt meg på det. Jeg vet jeg fokuserte mye på at jeg hadde jo blitt gravid, og det var tross alt en god nyhet selv om det ikke holdt den gangen (men jeg hadde ikke mistet før, bare aldri fått noen positiv test). Og samtidig, når de er positive på klinikken, så er det absolutt håp. De har antagelig sett det samme før da, hvor det har endt med barn. 

 

Anonymkode: 652bd...ff3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det være at du er kortere på vei? 

Anonymkode: ec89a...aa0

Du ser vel at hun skriver at hun er gravid med ivf. 

Anonymkode: 6170e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du ser vel at hun skriver at hun er gravid med ivf. 

Anonymkode: 6170e...064

Ja men som sagt en kan bli satt tilbake noen dager osv med ivf og 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner godt at det er tøft med usikkerheten ved en graviditet som antagelig er veldig etterlengtet. Hvordan en holder motet oppe er så individuelt. Noen liker å tenke at dette går ikke, for å mildne skuffelsen om det blir et faktum. Andre velger å fokusere på håpet og holde fast i det til det helt klart er ute. 

Ut i fra egne opplevelser høres det ikke ut som det er så stor sannsynlighet for et levedyktig embryo, så jeg personlig hadde forberedt meg på det. Jeg vet jeg fokuserte mye på at jeg hadde jo blitt gravid, og det var tross alt en god nyhet selv om det ikke holdt den gangen (men jeg hadde ikke mistet før, bare aldri fått noen positiv test). Og samtidig, når de er positive på klinikken, så er det absolutt håp. De har antagelig sett det samme før da, hvor det har endt med barn. 

 

Anonymkode: 652bd...ff3

Klinikken sa at noen svangerskap går tregere enn andre, de var fornøyde med målingene + fine hjerteslag og sa at det var ikke noe som skulle tilsi her og nå at det ikke skulle gå veien ❤️

Anonymkode: d976f...0b9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Hva gir det deg å skrive slike innlegg?

Anonymkode: a6a33...afd

Det lurer jeg også på, utrolig mye dritt kommentarer her på KG. Det er heelt utrolig. Merker at tonen er mye bedre inne på "Prøvere og ufrivillig barnløse" 

De fleste som kommenterer her er vel priviligerte og blitt gravide med en gang og mangler store doser empati! 

Jeg skjønner godt at du søker flere råd, spesielt når man går sånn å venter. Man håper kanskje å få høre fra noen andre som kanskje har opplevd noe lignende. ❤️

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 6170e...064

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lurer jeg også på, utrolig mye dritt kommentarer her på KG. Det er heelt utrolig. Merker at tonen er mye bedre inne på "Prøvere og ufrivillig barnløse" 

De fleste som kommenterer her er vel priviligerte og blitt gravide med en gang og mangler store doser empati! 

Jeg skjønner godt at du søker flere råd, spesielt når man går sånn å venter. Man håper kanskje å få høre fra noen andre som kanskje har opplevd noe lignende. ❤️

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 6170e...064

Tusen takk ❤️ en blir liksom at man ofte føler seg alene oppi alt dette. Dette var vårt siste og 7 ivf forsøk så hadde lite håp. Men jeg ble gravid og aldri kommet så langt som nå ❤️

Anonymkode: d976f...0b9

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klinikken sa at noen svangerskap går tregere enn andre, de var fornøyde med målingene + fine hjerteslag og sa at det var ikke noe som skulle tilsi her og nå at det ikke skulle gå veien ❤️

Anonymkode: d976f...0b9

Så godt å høre! ❤️ Da går det sannsynligvis bra, de vet hva de snakker om. At det er stressende å vente likevel, kan jeg skjønne. Hos meg var klinikken ikke positive, de mente bare at det fantes en liten sjanse for at det gikk likevel. Så da var situasjonen åpenbart ikke den samme, og hos deg ser de ting som tyder på at det bare har vært en treg start.

Anonymkode: 652bd...ff3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilke uker har du vært på ultralyd? Du kan jo omtrent ikke se fosteret en gang i uke 6. Da er det så lite at man sliter med å finne hjerteaktivitet. Det er ikke før i mellom uke 8-10 man kan se det godt og tydelig.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (3 minutter siden):

I hvilke uker har du vært på ultralyd? Du kan jo omtrent ikke se fosteret en gang i uke 6. Da er det så lite at man sliter med å finne hjerteaktivitet. Det er ikke før i mellom uke 8-10 man kan se det godt og tydelig.

Var først uke 6+0,så uke 7+0 også 7+4,til uka når jeg skal på 4 ultralyd så er jeg 8+2

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk ❤️ en blir liksom at man ofte føler seg alene oppi alt dette. Dette var vårt siste og 7 ivf forsøk så hadde lite håp. Men jeg ble gravid og aldri kommet så langt som nå ❤️

Anonymkode: d976f...0b9

Det skjønner jeg godt, det er en helt ekstremt stressende situasjon og hele 7 forsøk. Det tar på! ❤️ 

Spennende at dere har kommet lenger denne gangen og jeg håper at det vil bli positive tilbakemeldinger på UL. Skriv gjerne hvordan det gikk! 🤗

Anonymkode: 6170e...064

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skjønner jeg godt, det er en helt ekstremt stressende situasjon og hele 7 forsøk. Det tar på! ❤️ 

Spennende at dere har kommet lenger denne gangen og jeg håper at det vil bli positive tilbakemeldinger på UL. Skriv gjerne hvordan det gikk! 🤗

Anonymkode: 6170e...064

Tusen takk ❤️❤️

Anonymkode: d976f...0b9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du er så lei, hvorfor gidder du da å bruke tid på å svare? 

Anonymkode: d976f...0b9

Du trenger virkelig hjelp og burde snakke med noen. Gå privat slik at du får hjelp fort.

Anonymkode: 53c26...a81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du trenger virkelig hjelp og burde snakke med noen. Gå privat slik at du får hjelp fort.

Anonymkode: 53c26...a81

Hæ? 

Anonymkode: ec89a...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...