Gå til innhold

Ultralyd nr 4 til uka, hvordan holde motet oppe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på ul uke 6+0, alt så fint ut men ikke hjertelyd, var så på UL uke 7+0, det hadde vokst men fortsatt ikke hjertelyd, så ul i går 7+4, fortsatt vokst og var 7 mm nå og gyn så hjerteslag ved doppler funksjonen. 117 slag i minuttet som var bra men fortsatt ikke hjertelyd ❤️ skal nå på ny ul til uka og er redd og fortvilet. Alle rundt meg er så positive, både gynokologen og klinikken mim. (ivf) men er vanskelig å håpe ❤️

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Hjerteslag, men ikke hjertelyd? 

Anonymkode: 41515...b20

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så lei av alle disse innleggene dine på flere forum. Hvis gyn og klinikken er positiv så forhold deg til det. De er mye bedre egnet til å si sånne ting enn random folk på forum. Jeg har sagt det i en annen tråd du har opprettet om dette, men du må begynne å øve deg på å ta bekymringer med fatning! Det vil alltid være noe å bekymre seg for, og hvis du skal stresse så mye hver gang så blir det veldig slitsomt for deg. Det er heller ikke bra for fosteret om mor har mye negativt stress.

med det sagt, så håper jeg neste ultralyd gir gode svar og at du får litt roen ❤️ lykke til!

Anonymkode: e30ab...760

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hæ? Hjerteslag, men ikke hjertelyd? 

Anonymkode: 41515...b20

Ja var det jeg fikk beskjed om 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åh, jeg er så lei av alle disse innleggene dine på flere forum. Hvis gyn og klinikken er positiv så forhold deg til det. De er mye bedre egnet til å si sånne ting enn random folk på forum. Jeg har sagt det i en annen tråd du har opprettet om dette, men du må begynne å øve deg på å ta bekymringer med fatning! Det vil alltid være noe å bekymre seg for, og hvis du skal stresse så mye hver gang så blir det veldig slitsomt for deg. Det er heller ikke bra for fosteret om mor har mye negativt stress.

med det sagt, så håper jeg neste ultralyd gir gode svar og at du får litt roen ❤️ lykke til!

Anonymkode: e30ab...760

Hvis du er så lei, hvorfor gidder du da å bruke tid på å svare? 

Anonymkode: d976f...0b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embryoet skulle målt 14 mm 7+4, og ditt er bare 7 mm. Det er klart at dette ikke kan utvikle seg til noe levedyktig foster. 

Anonymkode: 6963c...6f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Embryoet skulle målt 14 mm 7+4, og ditt er bare 7 mm. Det er klart at dette ikke kan utvikle seg til noe levedyktig foster. 

Anonymkode: 6963c...6f4

Målingene kan være forskjellig så tidlig, det sa både klinikken og gynokologen. 

Anonymkode: d976f...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Målingene kan være forskjellig så tidlig, det sa både klinikken og gynokologen. 

Anonymkode: d976f...0b9

Ikke med så store avvik. 

Anonymkode: 6963c...6f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Målingene kan være forskjellig så tidlig, det sa både klinikken og gynokologen. 

Anonymkode: d976f...0b9

Dessuten er hjerteslag på 117 altfor lavt. Dette er ikke levedyktig.

Anonymkode: 6963c...6f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dessuten er hjerteslag på 117 altfor lavt. Dette er ikke levedyktig.

Anonymkode: 6963c...6f4

Du får absolutt mene det 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke med så store avvik. 

Anonymkode: 6963c...6f4

9-14 mm skal det være i uke 7 ja, men klinikken sa at antageligvis så har egget festet seg litt senere slik at jeg er kortere i graviditeten 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du får absolutt mene det 

Anonymkode: d976f...0b9

Det er ikke min mening, det er fakta.

Anonymkode: 6963c...6f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

9-14 mm skal det være i uke 7 ja, men klinikken sa at antageligvis så har egget festet seg litt senere slik at jeg er kortere i graviditeten 

Anonymkode: d976f...0b9

7 mm tilsvarer at du er 6+2. 

Anonymkode: 6963c...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

7 mm tilsvarer at du er 6+2. 

Anonymkode: 6963c...6f4

Får se hva ultralyd viser til onsdag 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan det være at du er kortere på vei? 

Anonymkode: ec89a...aa0

Snakket med klinikken i går, dem er super positive siden det endelig ble oppdaget hjerteslag på ultralyd, vært på 3 ultralyder siden jeg mistet for 1 år siden i uke 4+5, dem mener at det er veldig tidlig svangerskap da det går tregere og siden det er ivf så kan det ha festet seg litt senere. 

Anonymkode: d976f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakket med klinikken i går, dem er super positive siden det endelig ble oppdaget hjerteslag på ultralyd, vært på 3 ultralyder siden jeg mistet for 1 år siden i uke 4+5, dem mener at det er veldig tidlig svangerskap da det går tregere og siden det er ivf så kan det ha festet seg litt senere. 

Anonymkode: d976f...0b9

Når egget fester seg har ingenting å si for utviklingen, så her er det noe du misforstår. Ved ivf vet man nøyaktig befruktningsdag. 

Ganske fascinerende om de er superpositiv, for de gir deg jo bare falskt håp. Vil tro de skal ha deg inn til ny ultralyd for å bekrefte at utviklingen har stanset opp .

Anonymkode: 6963c...6f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Målingene kan være forskjellig så tidlig, det sa både klinikken og gynokologen. 

Anonymkode: d976f...0b9

Jeg tror den ene personen er lei disse trådene for det er ingenting å svare eller gjøre i disse trådene. Altså, det skriver noen til deg en mening eller erfaring, men du svarer slik. Så hva forventer du av tråden? Er jo ingenting å gjøre enn å vente. Og hvis de er så positive, så er det det du får holde i for å holde opp motet. :) Lykke til! 

Anonymkode: 4a3f9...ccf

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller ikke hvorfor de tar ultralyd så tidlig, selv ved IVF. Vi fikk beskjed ultralyd blir tatt i uke 8+. 

Anonymkode: 4a3f9...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holde motet oppe? Ved å stole på de beskjedene du får fra gynekologen og klinikken. Er de positive, så er det det du skal forholde deg til. Ferdig.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...