Gå til innhold

Gode pene ullgensere til jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 1/22/2023 at 11:13 AM, AnonymBruker said:

Hva slags type ullgenser rer det da?😊

Anonymkode: e5108...b4b

Jeg har en cardigan fra FWSS, den har jeg hatt i 4 år. Like fin, aldri nuppet. Den inneholder 80% ull (ulike ulltyper) og 20% noe annet. Kostet 2500 ny, men absolutt verdt det når den fortsatt ser ny ut. 

Jeg har også en klassisk sort kåpe fra Filippa K som er 100% kasjmir, og den er også like fin 4 år etter. 

Jeg er ikke så opptatt av merker, men jeg er veldig opptatt av hva de inneholder. Gidder ikke å kjøpe en genser som er full av plast, som blir stygg etter en uke. 

Jeg er super fornøyd med kasjmirgenserene fra Cos. De ligger på ca. 1000 kr. 

Jeg vasker ull sjeldent, jeg henger det heller ut til lufting. Når jeg vasker det tar jeg det på kortprogram og 20 grader. 

Anonymkode: 15a03...360

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en cardigan fra FWSS, den har jeg hatt i 4 år. Like fin, aldri nuppet. Den inneholder 80% ull (ulike ulltyper) og 20% noe annet. Kostet 2500 ny, men absolutt verdt det når den fortsatt ser ny ut. 

Jeg har også en klassisk sort kåpe fra Filippa K som er 100% kasjmir, og den er også like fin 4 år etter. 

Jeg er ikke så opptatt av merker, men jeg er veldig opptatt av hva de inneholder. Gidder ikke å kjøpe en genser som er full av plast, som blir stygg etter en uke. 

Jeg er super fornøyd med kasjmirgenserene fra Cos. De ligger på ca. 1000 kr. 

Jeg vasker ull sjeldent, jeg henger det heller ut til lufting. Når jeg vasker det tar jeg det på kortprogram og 20 grader. 

Anonymkode: 15a03...360

Hva er forskjellen på kortprogram 20 grader og ullprogram? Sånn bortsett fra at ullprogrammet har 30 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bevegelsen på trommelen som er skadelig for ulla, ikke temperaturen. 

Anonymkode: c2ddf...d26

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bevegelsen på trommelen som er skadelig for ulla, ikke temperaturen. 

Anonymkode: c2ddf...d26

Dette - vi har ullvugge eller hva det heter og vasker ungenes ull 1-2 ganger i uka. Det holder seg like fint. Ullundertøy og strikk i merino for det meste. Tomatsaus og maling ser vi ofte etter barnehagen 😛

Anonymkode: e455c...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmina er noen luringer. På nettsiden står det: abonner på bla bla og få 10% rabatt på ditt FØRSTE kjøp. Når du gjør det, får du en e-post om at det faktisk er ditt NESTE kjøp du får 10% rabatt på. 

Anonymkode: c73d3...046

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kashmina er noen luringer. På nettsiden står det: abonner på bla bla og få 10% rabatt på ditt FØRSTE kjøp. Når du gjør det, får du en e-post om at det faktisk er ditt NESTE kjøp du får 10% rabatt på. 

Jeg fikk på mitt første, husker jeg. Har de endret det?

Anonymkode: 1ae32...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk på mitt første, husker jeg. Har de endret det?

Tydeligvis 🤷‍♀️😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tydeligvis 🤷‍♀️😕

Ganske råttent i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke er ikke så viktig, så lenge det er 100 % kasjmir. Jeg har vært fornøyd med kasjmir-genser fra ultra-billigmerket Primark. Kasjmir er mykt og behagelig og pent å se på. At det nupper litt kan jeg absolutt leve med. 

Anonymkode: 7dcbf...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med de finstrikkede genserne (merinoull) til filippa-k og til hugo boss.

Har noen fra filippa-k som jeg har hatt nesten 10 år, og som ser like pene ut etter masse bruk og mange vask (håndvaskeprogram/"ullvugge"). Det eneste negative er at de har litt kjedelige farger, og lite utvalg i de variantene med v-hals. 

Har derimot veldig dårlig erfaring med Gant (som noen andre her foreslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (11 minutter siden):

Jøss, har kronprinsesse Märtha begynt som modell for Zalando nå!??

Her avbildet med Hést genser!

Det må jo bare være den minst flatterende genseren jeg har sett i hele mitt liv, merkelig passform!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må jo bare være den minst flatterende genseren jeg har sett i hele mitt liv, merkelig passform!

Samme tenkte jeg. Men det er visstnok svært IN med oversized plagg nå. Ser det overalt. Digre, totalt uformelige plagg som er så sinnsykt lite kledelig... men damer overalt går i det likevel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (41 minutter siden):

Samme tenkte jeg. Men det er visstnok svært IN med oversized plagg nå. Ser det overalt. Digre, totalt uformelige plagg som er så sinnsykt lite kledelig... men damer overalt går i det likevel!

Den ser både for stor og for liten ut på samme tid grunnet oppsvinget foran.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den ser både for stor og for liten ut på samme tid grunnet oppsvinget foran.

Og se på de ballong-ermene...helt grusomt.

41d3905b4d4b4a4a87e10298d3f7d70e.jpg?imw

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cathrine Hammel har ullgensere i veldig god kvalitet. Mange av de har boxy passform. Har endel, og de er like fine etter flere års bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...