Gå til innhold

Gode pene ullgensere til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 1/20/2023 at 5:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg trenger pene ullgensere til jobb. Litt mage og pupper, så ligger vanligvis på str M av og til L. Ønsker ikke trange gensere, litt løse rundt mage, men pene til grei sort bukse, til møter på jobb. Noen som har tips om nettbutikker eller fysiske butikker? Oslo/Asker, fint med grei pris, men kan betale det som det koster.

Anonymkode: cf036...ae7

Sjekk Samsøe Samsøe, Arket, Second Female f.eks.

Lønner seg å kjøpe noen i bedre kvalitet som inneholder mer ull, da blir de ikke så nuppete og holder i flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym28 said:

Sjekk Samsøe Samsøe, Arket, Second Female f.eks.

Lønner seg å kjøpe noen i bedre kvalitet som inneholder mer ull, da blir de ikke så nuppete og holder i flere år. 

Cos, H&M, Arket har fine kasjmirgensere som holder seg i årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sykepleierinnen said:

Du går kjøpe deg en Hést genser, som halve Norge går i for tiden. 

Passer ikke så godt til jobb kanskje..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte selected femme for ikke lenge siden. Ser de har salg nå. Er endel ull der. Noe litt kjedelig tøy,men kan også finne noe ok

Anonymkode: de4eb...0f6

Jeg opplever at de blir fort nuppete og er dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blu som selges hos vic hadde noen enkle og fine i mohair/ull mix i fjor. Lette, myke og varme.

Ellers er jo denne fin, men  utelukket på størrelse (men kan jo ha inne i fysisk butikk allikevel) https://www.vic.no/dameklaer/gensere-cardigans/petronella-genser-d6e6c476/winter-moss/

Det er ofte 25-40% kampanjer hos vic, så følg med der 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de fra Selected Femme i mange farger, opplever ikke at de nupper noe særlig. 
Ellers kan jeg anbefale denne fra MissMaya, peneste og deiligste genseren i min garderobe ☺️ Obs: stor på størrelsen!

https://sostyle.no/produkt/kategorier/strikk/missmaya-marit-sweater-burgundy-pre-order-levering-slutt-september-4

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 19.39):

Du mener på samme måten som man styler bh'er og truser i andre annonser?

Det står jo tilogmed "kan brukes som innerlag på kalde dager"..

Anonymkode: f6e03...8c1

Jeg har collegensere som jeg både bruker som «undertøy» under andre gensere eller fine langermede t-skjorter, mens andre ganger er de utenpå. Synes ikke denne var så veldig undertøy? Jeg bruker overtrekksjakker fra treningsdresser som innerlag på kalde dager, da de har høy hals. Men så har jeg en collegenser med litt mer diskret merke utenpå, eller en hettegenser, da Adidas striper og idrettslag logo ikke akkurat er noe jeg trenger flashe over alt. Men det er et ytterplagg som jeg egentlig langt oftere bruker under. Da ser man bare kragen, og den er funksjonabel for meg, og gjør ikke så mye av seg under en genser. Klær må ikke være ett fast sted i lagene til enhver tid. Eller? 

Anonymkode: 2473e...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierinnen skrev (10 timer siden):

Du går kjøpe deg en Hést genser, som halve Norge går i for tiden. 

«halve Norge»….Vet ikke hva det er engang, så er nok ikke halve Norge 

Anonymkode: c73d3...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis 4000 er maks, så ville jeg også investert i genser fra Kashmina. Ønsker meg selv, men har ikke råd nå. Men har luer derfra som er kjempefine, gode og varme. Klør heller ikke fordi jeg ikke tåler ha ull rett på kroppen. Jeg har også prøvd Kashmirgensere fra h&m og har ikke hatt noen problemer med det. Holder seg pene i flere år hvis du vasker dem riktig, så er ikke enig i kommentaren ovenfor her. Men Kashmina er jo en helt annen kvalitet selvfølgelig. 

Anonymkode: ea431...000

Hvordan er Kashmina «en helt annen kvalitet» når gensere derfra også får nupper? 

Anonymkode: c73d3...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere fra Match. Ikke akkurat den her, men hatt noen over flere år. Også funnet på Floyd. Jeg er liten av vekst, men har ekstra hud (med fett) på magen etter vekttap. Jeg kler meg rundt det med underdeler med høyere liv, typisk skjørt i a-line, hørt de kalles for prinsessefasong på norsk. Denne ser ikke for tykk ut. Hatt klær over mange år fra både Match og Floyd. Ikke de dyreste klærne, men ikke de billigste heller. 
 

https://www.matchfashion.no/dameklaer/gensere-cardigans/madelyn-genser/blue-horizon/

Anonymkode: 14f0b...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan er Kashmina «en helt annen kvalitet» når gensere derfra også får nupper? 

Anonymkode: c73d3...046

Kasjmir må vedlikeholdes. Nupper må fjernes. Slik er det bare. Når nuppeperioden er over, har du da en nydelig og holdbar genser.

Naturmaterialer krever omsorg for å yte tilbake.

Anonymkode: 1ae32...1ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierinnen skrev (14 timer siden):

Du går kjøpe deg en Hést genser, som halve Norge går i for tiden. 

Ville ikke kalt det ullgenser, er jo over 50 prosent syntetisk stoff.

Anonymkode: e5108...b4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kasjmir må vedlikeholdes. Nupper må fjernes. Slik er det bare. Når nuppeperioden er over, har du da en nydelig og holdbar genser.

Naturmaterialer krever omsorg for å yte tilbake.

Anonymkode: 1ae32...1ad

Bedre å kjøpe gensere som ikke får nupper. 

Anonymkode: c73d3...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Bedre å kjøpe gensere som ikke får nupper. 

Anonymkode: c73d3...046

Ja ja, deg om det.

Anonymkode: 1ae32...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre å kjøpe gensere som ikke får nupper. 

Anonymkode: c73d3...046

Hva slags type ullgenser rer det da?😊

Anonymkode: e5108...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for Kashmina, jeg har flere plagg derfra og det er utrolig god kvalitet. Har ikke opplevd noe utpreger nupping, selv ikke fra jumpsuiten som jeg så og si bodde i det halvåret jeg gikk på cellegift. Men tror nupping er også personavhengig. Uansett så er det bare å fjerne de

Det viktigste uavhengig av hvilket merke genseren er fra så sjekk merkelappen inni genseren. Mange kaller en genser for ullgenser selv om den bare består av 20% ull og resten syntetisk materiale. Bestiller du fra nett så sjekk produktbeskrivelsen

Å betale masse penger for en merkegenser som nesten ikke inneholder ull er bortkasta penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...