Gå til innhold

Gode pene ullgensere til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 17.58):

Jeg trenger pene ullgensere til jobb. Litt mage og pupper, så ligger vanligvis på str M av og til L. Ønsker ikke trange gensere, litt løse rundt mage, men pene til grei sort bukse, til møter på jobb. Noen som har tips om nettbutikker eller fysiske butikker? Oslo/Asker, fint med grei pris, men kan betale det som det koster.

Anonymkode: cf036...ae7

Liker godt Ella&il - finnes i mange nettbutikker 

Anonymkode: b0817...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har overraskende god erfaring med Marks & Spencer. 

Anonymkode: 39823...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags type ullgenser rer det da?😊

Anonymkode: e5108...b4b

Alle gensere unntatt én har fått nupper. Den ene er fra Hugo. Kostet cirka 1600 kroner. Dessverre har jeg glemt genseren hos eksen og han nekter å gi den tilbake 😁 

Anonymkode: c73d3...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne (i gult): https://www.boozt.com/no/no/davida-cashmere/basic-sweater_15316468/212586210?utm_source=transactional&utm_campaign=order_confirmation_shipped&utm_medium=email&utm_source=transactional

Veldig basic, men fin, og ordentlig myk og god. Jeg har prøvd noen Davida-klær som ikke har kjentes like fine i materialet da, så jeg kan ikke garantere at alle de forskjellige fargene her er av samme kvalitet som den jeg kjøpte for noen år siden.

Denne har heller ikke nuppet seg for meg. Det aller meste annet jeg har av kasjmir, både dyrere og billigere plagg, nupper i noen grad. Jeg anser det ikke som en feil og godtar at jeg må vedlikeholde litt, men tenkte likevel det var greit å nevne.

Anonymkode: 1ae32...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan er Kashmina «en helt annen kvalitet» når gensere derfra også får nupper? 

Anonymkode: c73d3...046

Jeg har faktisk aldri fått nupper på noen av mine kasjmirgensere selv om jeg får nupper på alle mulige andre klær, men så er jeg ekstra forsiktig med de da. Legger i frysa eller lufter ofte i stedet for å vaske. Jeg har riktignok ikke eid noen gensere fra Kashmina, bare lurer og tilbehør og sammenlignet det med kvaliteten på gensere og luer i kasjmir fra h&m. Kashmina kjennes i hvert fall mykere ut. 

 

Uansett, nå fikk jeg skikkelig lyst på en ny kasjmirgenser 😅 Uff nei, jeg har shoppestopp. 

Anonymkode: ea431...000

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har faktisk aldri fått nupper på noen av mine kasjmirgensere selv om jeg får nupper på alle mulige andre klær, men så er jeg ekstra forsiktig med de da. Legger i frysa eller lufter ofte i stedet for å vaske. Jeg har riktignok ikke eid noen gensere fra Kashmina, bare lurer og tilbehør og sammenlignet det med kvaliteten på gensere og luer i kasjmir fra h&m. Kashmina kjennes i hvert fall mykere ut. 

 

Uansett, nå fikk jeg skikkelig lyst på en ny kasjmirgenser 😅 Uff nei, jeg har shoppestopp. 

Anonymkode: ea431...000

Jeg hadde også shoppestopp. Og så fant jeg ut hvor mye nydelig kasjmir og annet det var å finne på januarsalget. Og plutselig hadde jeg bestilt en del drøss av klær, gitt. Føler meg som en junkie. Ai ai ai. Håper alt passer dårlig eller er stygt slik at jeg uansett ikke vil beholde det.

Anonymkode: 1ae32...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym28 skrev (18 timer siden):

Jeg opplever at de blir fort nuppete og er dårlig kvalitet.

Du må alltid sjekke materialet, det er viktigere enn merket. Er det plast i plagget nupper det fortere, og kan begynne å lukte. Nuppene løses med en shaver, plagget blir som nytt, men vil absolutt anbefale å holde seg unna akryl, polyester osv i ullgenser. Ullgenser bør være 100% ull, eventuelt litt nylon for varighet (vanlig i ullsokker).

Anonymkode: 29855...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg hadde også shoppestopp. Og så fant jeg ut hvor mye nydelig kasjmir og annet det var å finne på januarsalget. Og plutselig hadde jeg bestilt en del drøss av klær, gitt. Føler meg som en junkie. Ai ai ai. Håper alt passer dårlig eller er stygt slik at jeg uansett ikke vil beholde det.

Anonymkode: 1ae32...1ad

Det er noe dritt 😅 Må holde meg unna de sidene. Jeg har dog som mål å bytte ut garderoben min med klær i bedre kvalitet som holder i flere år.. Får bare gjøre det litt etter litt. Det får bli kasjmirgenser på meg neste januar 🙃

Anonymkode: ea431...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde også shoppestopp. Og så fant jeg ut hvor mye nydelig kasjmir og annet det var å finne på januarsalget. Og plutselig hadde jeg bestilt en del drøss av klær, gitt. Føler meg som en junkie. Ai ai ai. Håper alt passer dårlig eller er stygt slik at jeg uansett ikke vil beholde det.

Anonymkode: 1ae32...1ad

Har du linker til kasjmir på januarsalg?

Anonymkode: a03a2...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du linker til kasjmir på januarsalg?

Anonymkode: a03a2...67d

Her er et Zalando-søk på 100 % kasjmir på salg: https://www.zalando.no/dameklaer/?sale=true&upper_material=pure_cashmere&order=sale Mye ræl, men mye fint også. Prisene går vilt opp og ned om dagen, da. Jeg bestilte f.eks. en genser på 60 % rabatt som nå er satt opp igjen en del.

Denne har jeg også bestilt: https://www.aboutyou.no/p/pure-cashmere-nyc/strikkejakke-7620366 Jeg har ikke fått den ennå, men dersom den er myk og god og sitter fint på, så er den veldig gunstig priset!

 

 

Anonymkode: 1ae32...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ullgensere fra Pierre Robert som jeg er fornøyd med og som har holdt seg godt selv om jeg bruker de veldig mye. Ser at favorittene mine ikke er i salg lenger, men jeg har disse to og liker de veldig godt!

https://www.pierrerobert.no/no_NO/hoeyhalset-strikkegenser/SB05.html?dwvar_SB05_color=Black&dwvar_SB05_size=L&cgid=Tops_NavV2#sz=36&start=1

https://www.pierrerobert.no/no_NO/flettestrikket-genser-i-ull/SB36.html?dwvar_SB36_color=Nature&dwvar_SB36_size=L&cgid=Tops_NavV2

 

Jeg går ikke med annet enn ull fra oktober til april, og er også innmari glad i disse!

https://www.woolland.no/kjerag-ullgenser-dame-green/?_gl=1*hogy46*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA2rOeBhAsEiwA2Pl7Q-yngZ8usGpTZvTXRhFWQZMcSi3VKGJsUaku_HKk3WS5GUkdp6jGiRoCDicQAvD_BwE

https://www.woolland.no/trolltunga-boucle-jakke-black/?_gl=1*hogy46*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiA2rOeBhAsEiwA2Pl7Q-yngZ8usGpTZvTXRhFWQZMcSi3VKGJsUaku_HKk3WS5GUkdp6jGiRoCDicQAvD_BwE (Ikke genser da, men veldig deilig og fin jakke!)

 

Når du ønsker gensere som ikke er tettsittende er jo dagens motebilde veldig fint!

Anonymkode: 16735...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gant har veldig deilige gensere i lammeull. Varme og supermyke. Nå er jeg mann, men de har kvinnemodeller i samme ullen, men hvordan passformen er aner jeg ikke.

Tror de er på salg nå på nettsidene deres.

Endret av Kipling
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmina sine er fantastiske! Jeg har to gensere, tre kjoler og en bukse derfra. Utrolig god kvalitet, holder seg fine i årevis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwear har noen nydelige kasjmirgensere. De mykeste jeg har prøvd, og de koster bare 1300kr. De klør ikke og jeg er kjempevar på kløing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus har en serie som er fin. Genserne finnes med både høy hals og rund hals, og to ulike lengder. Har vest fra samme.

Det som ikke vises så godt kanskje, er at det er splitt i sidene og genseren drar ikke inn mot magen. Den er også mer rommelig og har passform som genser, ikke tettsittende trøye.

https://cubus.com/no/p/finstrikket-genser-i-merinoull-mork-turkis-gensere-strikkede-gensere-dameklar/7340037_F693

Anonymkode: dc82e...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (14 timer siden):

Kashmina sine er fantastiske! Jeg har to gensere, tre kjoler og en bukse derfra. Utrolig god kvalitet, holder seg fine i årevis!

Signerer denne. 
Mykeste genserne jeg har!

Anonymkode: 5c876...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uniqlo har mye bra i ull, til fine priser. De har ikke butikk i Norge da, men mulig de har nettbutikk. Anbefales i hvertfall for et besøk om man er i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemonsteret skrev (1 time siden):

Uniqlo har mye bra i ull, til fine priser. De har ikke butikk i Norge da, men mulig de har nettbutikk. Anbefales i hvertfall for et besøk om man er i utlandet. 

De leverer ikke til Norge :( skjønner ikke hvorfor 

Anonymkode: c73d3...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...