Gå til innhold

Dere med langt hår som trener ofte, hvor ofte vasker dere håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig begynt å trene en del. Har langt  tykt hår og synes det er styrete å vaske det så ofte. Men det blir vel ekkelt om man svetter og så lar være å vaske det? Hva gjør dere? Annet enn å klippe det så det ikke tar så lang tid å tørke. Mulig det er det jeg ender med å gjøre. 

Anonymkode: d0b15...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener 5 dager i uken. Varsler håret 1-2 ganger i uken. Svetter ikke nevneverdig når jeg trener styrke. 

Anonymkode: 0344c...833

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du at håret ser eller lukter fett etter trening da?

Jeg vaske mitt etter hver trening. Svetter mye i hodet når jeg trener, og når ikke jeg trener må jeg uansett vaske det annenhver dag. Men er kjipt ja, og merker at det tørker ut håret. Kurer det ofte og bruker hårolje hver dag. Og prøver å legge treningen til ettermiddag/kveld, for da er jeg bare hjemme uansett, så kan det lufttørke før jeg sovner eller i løpet av natten. 

Anonymkode: 3af59...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener nesten hver dag. Annen hver gang jeg dusjer, så skyller jeg bare håret istedenfor å vaske det. Det blir overraskende fresht igjen etterpå, og «varer» lengre (altså tar lengre tid før det ser fett og skittent ut) kontra hvis jeg ikke hadde skyllet det. 

Anonymkode: eac24...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trener 5 dager i uken. Varsler håret 1-2 ganger i uken. Svetter ikke nevneverdig når jeg trener styrke. 

Anonymkode: 0344c...833

Så tre til fire ganger får ikke håret varsel? 

Anonymkode: 729d1...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor svett og ekkelt det blir. 

Første bud er å sette det skikkelig opp, så det ikke henger ned i ansiktet. Da er det bare hodebunnen som blir svett. Jeg pleier å ha det i en knute oppå hodet. Jeg har tykt hår ned til baken, så jeg passer på å feste knuten med hårgaffel og mange krokodilleklemmer, så det skal sitte skikkelig. Blir jeg bare svett i hodebunnen, kan jeg refreshe med tørrshampo - ved behov. Som oftest trenger jeg det ikke. Jeg blir ikke så svett i hodebunnen av å trene styrke, og ikke om jeg løper utendørs heller. 

Da jeg trente kampsport, og ikke kunne bruke masse klemmer og ha håret oppå hodet, hadde jeg det flettet. DA hang det nedover ryggen, og jeg ble ekstremt svett mens vi trente, og rullet omkring på et skittent gulv. Da var det uaktuelt å ikke vaske det..

Du kan jo også ta en lynvask, som å bare skylle med vann, og spraye i litt leave-in-balsam? 

Anonymkode: f06ab...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det ca 3 ganger i uken. Men skyller det med silikonfri balsam de andre gangene. Så om utfordringen er vått hår hjelper det nok ikke så mye ☺️

Anonymkode: 50e75...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker etter hver trening, for det blir jo kliss vått uansett. Sjeldent at jeg trener så rolig og lett at jeg ikke blir svett. 

Anonymkode: 4fc35...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter veldig så jeg vasker det stort sett etter hver trening. Har jeg hatt en lett økt og skal trene igjen dagen etter eller en dags pause så pleier å skylle det godt i dusjen med vann og så har jeg håret i en flette. 

Anonymkode: d3121...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5 dager uka, og svetter på trening. Dusjer håret hver tredje dag ca. Om jeg skulle dusjet det mer ville det blitt veldig tørt. Det lukter ikke og ser ikke fett ut.  Setter håret opp i en ball på hodet, så det er kun det nærmest hodebunnen som blir svett. 

Endret av Ellah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke svetten som gjør håret fett.  

Har sart hud i hodebunnen og vasker ikke oftere enn hver 6. uke. Lar håret blir tørt etter trening og grer det, så er det akkurat som før. Lukter ikke, blir aldri fett. 

Hår (og hodebunn) som ikke er vant til å bli vasket hele tiden oppfører seg annerledes enn "hyppig vasket hår".

Anonymkode: c7f86...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt å ikke vaske håret etter trening. Jeg har også langt og tjukt hår, og vasker det daglig dersom jeg trener daglig. Å legge seg i sengetøy med uvasket hår marinert i gammel svette er bare nasty!

Anonymkode: 23817...728

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i uka. Unntaket er når det er varme sommerdager, men da gjør jo bading og slik uansett at du vasker håret oftere. 

Jeg unngår studio og varme. Løper ute, eller trener vekter under tak ute. Blir aldri svett i tinningene en gang. Mens svetten siler så snart jeg løper på mølle innendørs. 

Anonymkode: 39bbf...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper hver dag og håret vaskes stort sett hver gang. Med mindre det er en rolig tur ute uten at det er så varmt og jeg ikke skal på jobb e l før jeg får trent igjen og vasker det.

Anonymkode: ca593...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener nesten hver dag. Vasker håret c annenhver/hver tredje dag. Når jeg ikke vasker det så lufter jeg håret og sprayer med tørrshampo. 

Anonymkode: 3de28...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver 3 dag. Evnt hver 2 dag dersom det ser fett ut.

Anonymkode: e4116...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke svetten som gjør håret fett.  

Har sart hud i hodebunnen og vasker ikke oftere enn hver 6. uke. Lar håret blir tørt etter trening og grer det, så er det akkurat som før. Lukter ikke, blir aldri fett. 

Hår (og hodebunn) som ikke er vant til å bli vasket hele tiden oppfører seg annerledes enn "hyppig vasket hår".

Anonymkode: c7f86...ce6

Svette gjør ikke håret fett, nei, men det gjør hodebunnen skitten. Svette inneholder salt, og dette kan tette igjen porene i håret, i tillegg til at det kan klø, være ubehagelig, og så lukter gammel svette. 

Skitten hodebunn og tette porer kan føre til håravfall. 

Om jeg har trent i et godt ventilert/kaldt rom, og ikke blitt dausvett, går det helt fint å bare "lufte" hodebunnen, og ikke vaske så ofte. Men om jeg er skikkelig svett i hodebunnen, så går det ikke mange treninger mellom hver vask. Og er håret dysvett, så blir det vasket. Det er sunnere for hodebunnen og håret enn at det får bygge seg opp og marinere i salt og dritt. 

Anonymkode: f06ab...c8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

100% idioti. 

Anonymkode: f06ab...c8f

Fortel meg at du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om, uten å fortelle meg du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om. 🤪

Anonymkode: c7f86...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...