Gå til innhold

Skravletråd for oss som prøver å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, hege25 said:

Takk for det, døgnflue. Jeg har fått legetime i begynnelsen av november og så er jo ventetiden for å bli henvist noen måneder, men vi fortsetter å prøve mens vi venter. Vondt å høre at du må vente så lenge på å i det hele tatt kunne prøve. Kan jeg spørre hvor gammel du er?

ja jeg er 32år. Kan jeg spørre tilbake.

Ah da har du en dato da Hege25 :) men blir jo en del venting for deg også da. Hadde vært moro om det satt seg noe før den tid kommer :) Hvordan vet du at dere trengte hjelp? Spør litt for i utgangspunktet trodde ikke jeg at jeg ville ha noe grunn til hjelp. Men situasjonen har kanskje endret seg etter oprasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

døgnflue skrev (20 minutter siden):

ja jeg er 32år. Kan jeg spørre tilbake.

Ah da har du en dato da Hege25 :) men blir jo en del venting for deg også da. Hadde vært moro om det satt seg noe før den tid kommer :) Hvordan vet du at dere trengte hjelp? Spør litt for i utgangspunktet trodde ikke jeg at jeg ville ha noe grunn til hjelp. Men situasjonen har kanskje endret seg etter oprasjon.

Jeg er 33. Jeg var til utredning etter en sykdom og fikk vite at det mest sannsynlig ikke vil gå naturlig,. Mannen har hatt litt i overkant god tro på sine egne evner og mente han skulle klare å gjøre meg gravid uten problem, men han har gått med på å oppsøke hjelp nå 😅 Fint at dere kan begynne å prøve forsiktig da. Da vil dere i allefall føle at dere er på vei et sted og ikke bare venter. Håper det ordner seg for oss begge ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, BeeKind said:

Uff, håper ventetiden blir kort for dere over! 🩷

Takk håper at det sitter og slippe fremtidig venting :D 

Håper det også setter seg for deg også Beekind og at du ser posetiv test da du kan begynne og teste.  :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, hege25 said:

Fint at dere kan begynne å prøve forsiktig da. Da vil dere i allefall føle at dere er på vei et sted og ikke bare venter. Håper det ordner seg for oss begge ❤️

Samboer er enda litt i samma ulla, han tenker enda at han fikser det :)
Ja er greit at nå kan noe skje. 
Ja vil vel ordne seg til slutt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døgnflue skrev (1 time siden):

Takk håper at det sitter og slippe fremtidig venting :D 

Håper det også setter seg for deg også Beekind og at du ser posetiv test da du kan begynne og teste.  :)

Takk ❤️  vi har prøvd i 3 år nå, og dette er første pp etter at vi endelig ble gravide men endte i SA :( for et år siden funket ikke hormoner eller noen ting for å få i gang eggløsning, så nå som jeg endelig får eggløsning - og faktisk skulle vært gravid - så vil jeg bare bli gravid igjen NÅ O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, BeeKind said:

så vil jeg bare bli gravid igjen NÅ

Bra det har begynt og fungere igjen da :D
Ja får håpe det går fort :D er vel alle her inne drømmer om :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud! Jeg sitter her med positiv test. Er 9 dpo. Har prøvd siden januar og det klaffet tydeligvis på første runde letrozol. Jeg har PCOS som jeg ble diagnostisert med i sommer.

Er så utrolig glad, men er også redd for kjemisk og de tingene der. 

Anonymkode: 4a60a...24c

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herreguuud! Jeg sitter her med positiv test. Er 9 dpo. Har prøvd siden januar og det klaffet tydeligvis på første runde letrozol. Jeg har PCOS som jeg ble diagnostisert med i sommer.

Gratulerer så mye! ❤️

Forstår godt redselen for alt som kan gå galt. Har dessverre ingen tips eller råd her.

Anonymkode: 14c19...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gratulerer så mye!!! ❤️ sender gode tanker og bønner om at alt skal gå bra 🙏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

døgnflue skrev (8 timer siden):

Bra det har begynt og fungere igjen da :D
Ja får håpe det går fort :D er vel alle her inne drømmer om :D:D

Ja veldig glad for det! Er nok ikke alene nei 😂 klarte å la være å teste i dag, vet jo at det er alt for tidlig 5/6 dpo 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2023 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Vi har nå prøvd aktivt i over et år. Jeg slutta på p piller i mai i fjor. Var hos hausken på fertilitetssjekk i juni, fikk beskjed om at alt så greit ut men at det kunne være jeg har endometriose, men han mente at vi skulle klare å bli gravide. Nå har vi fått henvisning til offentlig ivf og fått time i januar. Synes det er så lenge å vente, samtidig som at jeg har en dårlig følelse og har egentlig mista litt troa. Jeg er så skuffet over at dette skulle bli sånn styr, jeg har ingen motivasjon til å gå gjennom denne prosessen. Føler jeg blir sprø av å bare lese i prøverør tråden her inne. Kjenner på en enorm skuffelse, føler meg også veldig alene om alle følelsene for samboer tar det ikke så tungt. Jeg jobber i helsevesenet son sykepleier og mistrives veldig, skjønner ikke hvordan jeg skal klare denne ivf prosessen når jobben krever så mye av meg. Huff.

Anonymkode: 2ec68...8e7

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har prøvd noen måneder lenger enn deg og skal snart i gang med IVF. Ingen åpenbar årsak til hvorfor det ikke går. Er i en alder hvor alle rundt meg får barn og jeg var ikke forberedt på hvor ensom jeg skulle føle meg, og hvor mye venninner faktisk forsvinner i babybobla. I tillegg til alle ganske ufølsomme kommentarer og folk som spør i hytt og pine om jeg er gravid. 

Jeg forsøker å ta en uke eller en måned av gangen, og ha masse medfølelse med meg selv. Tror ingen utenfra forstår hvor tøft IVF er psykisk, men jeg forstår det, så da må jeg bare forsøke så godt jeg kan å være snill med meg selv. Det er ikke alltid hjelpsomt å henge for mye på forumet og lese skrekkhistorier, så forsøk å ikke ta legge for mye i de negative erfaringene.

Anonymkode: be9b1...23f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har prøvd noen måneder lenger enn deg og skal snart i gang med IVF. Ingen åpenbar årsak til hvorfor det ikke går. Er i en alder hvor alle rundt meg får barn og jeg var ikke forberedt på hvor ensom jeg skulle føle meg, og hvor mye venninner faktisk forsvinner i babybobla. I tillegg til alle ganske ufølsomme kommentarer og folk som spør i hytt og pine om jeg er gravid. 

Jeg forsøker å ta en uke eller en måned av gangen, og ha masse medfølelse med meg selv. Tror ingen utenfra forstår hvor tøft IVF er psykisk, men jeg forstår det, så da må jeg bare forsøke så godt jeg kan å være snill med meg selv. Det er ikke alltid hjelpsomt å henge for mye på forumet og lese skrekkhistorier, så forsøk å ikke ta legge for mye i de negative erfaringene.

Anonymkode: be9b1...23f

❤️❤️ Masse lykke til når ivf prosessen er i gang ❤️

Anonymkode: 2ec68...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå fått svar på MR bildene jeg tok, og de viser at eggstokkene mine ligger unormalt høyt. Gynekologen hadde visst ikke vært med på noe lignende før. Hun mente at vi kunne ha gode muligheter med ivf og en sykepleier skal ringe meg til uken for å gi mer informasjon. 

Tenker at jeg skal ta kontakt med fastlegen for å få henvisning offentlig uansett. Det er så utrolig dyrt privat, selv om man sikkert kan komme i gang mye tidligere, og jeg har pengene sånn egentlig...

- My

Anonymkode: 1b259...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ja da trengte ikke jeg og vente lenge, er nok 6 uker på vei.
I grunn litt delig og vite at alt fungerer som normalt, selv med en eggstokk mindre ;D Nå håper jeg bare at den sitter og ikke løsner. Skal på tidlig ultralyd og nip test i Danmark om ca 3 uker. Merker jeg gleder meg til og roe hode litt med å da få vite litt mer :)

Tok i grunn litt tid og finne ut av det. Da jeg ikke blødde og flere tester var kritt hvit, begynte jeg og tenke at kanskje kroppen bare hoppet over en periode og at kroppen av sliten etter oprasjonen. En uke senere forsatt mensen smerter og energi nivået gikk helt i bunn av bøtta. Vi snakker om å bli anpusten av og gå opp 1stk trapp på 26trinn som da ikke er vanlig for min del. Tok 2 nye morgen tester enda kritt hvit. Prøvde ny metode etter kritt hvitt test på morgen og holde ettermiddag urin frem til kvelden. Da kom det 2 ultra sterke streker. Første tanke i hode, jøsses denne tingen kan vise 2 streker.
Men merker jeg holder litt tilbake på gleden og redd for at noe skal skje. Men håper tidlig sjekk i Danmark vil lette litt på tankene i hode :D

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

døgnflue skrev (3 timer siden):

Ja da trengte ikke jeg og vente lenge, er nok 6 uker på vei.
I grunn litt delig og vite at alt fungerer som normalt, selv med en eggstokk mindre ;D Nå håper jeg bare at den sitter og ikke løsner. Skal på tidlig ultralyd og nip test i Danmark om ca 3 uker. Merker jeg gleder meg til og roe hode litt med å da få vite litt mer :)

Tok i grunn litt tid og finne ut av det. Da jeg ikke blødde og flere tester var kritt hvit, begynte jeg og tenke at kanskje kroppen bare hoppet over en periode og at kroppen av sliten etter oprasjonen. En uke senere forsatt mensen smerter og energi nivået gikk helt i bunn av bøtta. Vi snakker om å bli anpusten av og gå opp 1stk trapp på 26trinn som da ikke er vanlig for min del. Tok 2 nye morgen tester enda kritt hvit. Prøvde ny metode etter kritt hvitt test på morgen og holde ettermiddag urin frem til kvelden. Da kom det 2 ultra sterke streker. Første tanke i hode, jøsses denne tingen kan vise 2 streker.
Men merker jeg holder litt tilbake på gleden og redd for at noe skal skje. Men håper tidlig sjekk i Danmark vil lette litt på tankene i hode :D

Oi, så gøy, døgnflue!!! 🥰 Gratulerer så mye! Det var utrolig koselig å høre at det har gått så fort for dere. Hold oss oppdatert på hvordan det går og hvordan det var i Danmark.

Vi har endelig blitt henvist til fertilitetsutredning, men venter på å få time. Regner ikke med at det blir før i mai en eller annen gang. Fortsetter å prøve på vanlig måte og holder motet oppe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal komme med oppdatering  Blir ikke med en gang blir litt lenger borte siden vi skulle kjøre ned til Tyskland uansett rundt den tiden. :) 

Oi det var ganske lang vente tid...  Men det er jo delig også å få ca en dato/måned og se frem til :)  Får huske og ta folsyre da, en vet jo aldri om det skulle skje naturlig  Jeg fikk forespeilet etter mars en gang kunne ting skje, så jeg tok ikke folsyre.. Tekte kanskje og ta folsyre i des siden ingenting kom til og skje -.-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en svakt, svakt positiv test i dag på 15dpo. Nesten så vidt jeg ser streken. Er dere enige med meg i at dette nok er en kjemisk og at alt håp er ute denne runden?

Anonymkode: 0571c...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk en svakt, svakt positiv test i dag på 15dpo. Nesten så vidt jeg ser streken. Er dere enige med meg i at dette nok er en kjemisk og at alt håp er ute denne runden?

15 dpo er for min del forventet mens dag og helt innafor med svak positiv test...  Men vanskelig å si når jeg ikke vet mer om din syklus...  Så nei, jeg er ikke enig 😂🙈

Anonymkode: 78926...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vil vel si at det er håp helt intil menstruasjon starter. 

Prøv eventuelt og bruk ettermiddag  urin jeg holdt meg fra ca 13:00 til en gang mellom 18-19. Holdt meg så lenge jeg klarte og drakk litt men ikke for mye. Drikker du masse i den perioden vil urinen bli utvannet. Drakk vel ca 4 kaffekrus med vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...