Gå til innhold

Skravletråd for oss som prøver å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger bare å rante litt jeg...

Har 3SA bak meg og ble henvist til det offentlige etter SA nummer tre. Vi gadd ikke vente lenger og begynte en utredningsprosess med en privat klinikk for 2 uker siden (UL av livmor/eggstokker, sædundersøkelse er gjort). Jeg skal ta blodprøver på første syklusdag (som blir neste torsdag eller fredag). Og i går kom innkallingen til det offentlige til bare en uke etter det igjen. Samtidig er jeg 10DPO, hadde temp dip på dpo 6/7 og har ømme bryster - dvs jeg tror jeg er gravid igjen (jeg vet, burde teste, men vil helst vente i et par dager til), er ikke det veldig typisk at alt skjer med en gang? 

Håper privat klinikk er i det minste villig til å skrive ut progesteron eller andre medisiner om jeg faktisk er gravid..

Føler både at jeg har kastet bort litt penger nå med å gå privat, når jeg nå får time i det offentlige, men samtidig føltes det godt å endelig sette i gang.. 

Andre som har hatt lignende tilfeldigheter? Er det noe jeg kan "bruke" det offentlige til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HeleneHS skrev (12 timer siden):

Trenger bare å rante litt jeg...

Har 3SA bak meg og ble henvist til det offentlige etter SA nummer tre. Vi gadd ikke vente lenger og begynte en utredningsprosess med en privat klinikk for 2 uker siden (UL av livmor/eggstokker, sædundersøkelse er gjort). Jeg skal ta blodprøver på første syklusdag (som blir neste torsdag eller fredag). Og i går kom innkallingen til det offentlige til bare en uke etter det igjen. Samtidig er jeg 10DPO, hadde temp dip på dpo 6/7 og har ømme bryster - dvs jeg tror jeg er gravid igjen (jeg vet, burde teste, men vil helst vente i et par dager til), er ikke det veldig typisk at alt skjer med en gang? 

Håper privat klinikk er i det minste villig til å skrive ut progesteron eller andre medisiner om jeg faktisk er gravid..

Føler både at jeg har kastet bort litt penger nå med å gå privat, når jeg nå får time i det offentlige, men samtidig føltes det godt å endelig sette i gang.. 

Andre som har hatt lignende tilfeldigheter? Er det noe jeg kan "bruke" det offentlige til?

Kan forstå at det føles som om du har kastet vekk penger, men jeg ville sett på det som om at du får to ulike vurderinger - noe som kan føles greit i mange tilfeller. 

Hva de private vil gjøre i forhold til progesteron vet jeg ikke, mulig du kan få det offentlig også altså med tanke på årsak til henvisning - vet om andre som har fått det når de har blitt gravid rett før "oppstart". Har ett vennepar som har gått offentlig og privat samtidig - da det er mye venting mange steder i det offentlige. Jeg personlig hadde nok ikke orket begge deler samtidig, men det spørs jo hva dere vil og orker selv. 

Man får vel beholde sin "plass" både offentlig og privat en bestemt tid i slike tilfeller ( sånn i tilfelle man får bruk for den likevel). Så ville tatt det litt sol det kommer jeg :)

Masse lykke til 🤞🌹

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Helene90 said:

Man får vel beholde sin "plass" både offentlig og privat en bestemt tid i slike tilfeller ( sånn i tilfelle man får bruk for den likevel). Så ville tatt det litt sol det kommer jeg :)

Masse lykke til 🤞🌹

Takk for svar!

Snakket litt med mannen i går og han sa mye av det samme. Årsaken til henvisning i det offentlige er jo ikke at vi sliter å bli gravide, men at det ikke går veien med de graviditeten vi oppnår - så skal uansett til sykehustimen jeg har nå fått. 

Og med det private er det jo uansett mye enklere å få timer, så da avventer vi litt og ser an hvordan vi føler for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ser at det har vært lite aktivitet her inne en stund nå.  Håper det går greit med dere og at julen har vært fin ☺️ 

Kjenner selv at julen har vært litt sår. Husker at på nyttårsaften ifjor, sa jeg til samboer "tenk om vi har en liten en, eller kanskje en på vei neste nyttårsaften". Nå ett år senere har vi ikke kommet noe lengre. I dag fortalte en av mine beste venninner at hun nettopp har fått positiv test. Jeg er så klart glad på hennes vegne. Samtidig er det sårt, og nå ligger jeg og får ikke sove.  

All usikkerheten er så vanskelig.  Samboer skulle levere ny sædprøve før jul, men ble syk igjen og utsatte timen til 8. Januar. Ventetiden er nesten uutholdelig.  Etter det har jeg selv time hos offentlig gyn i slutten av januar. Tiden går så sakte og tankene kverner. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte få ut litt tanker i natten. 

- My

Anonymkode: 1b259...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...