Gå til innhold

Noen som har jobbet på kundesenteret hos NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 19.45):

vise skjønn noe også NAV skal gjøre i alle saker, da alle saker er individuelle.

Dette gjelder sosialtjenesteloven. Ikke folketrygdloven.

Anonymkode: eca6f...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Beklager avsporingen, men dere MÅ ta med dere PCen hjem hver dag i tilfelle dere er for syke til å komme dere på jobb? Det er bare sykt! Jeg jobber også i Nav og hvis lederen min hadde sagt noe sånt så hadde jeg ledd. Pc'en blir på kontoret om jeg ikke har planlagt hjemmekontor neste dag. Om jeg blir for syk til å komme på kontoret, men kanskje frisk nok til å jobbe hjemmefra. Vel kjipt. Hjemmekontor er en befrielse og last. Last blir det når du kjenner på presset for å jobbe selv om du egentlig er syk, du er jo tross alt hjemme. 

Sorry for utblåsingen.

Anonymkode: bbb96...749

 

Vi må ta med PC hjem, ja. Det kom på plass under pandemien. De fleste hadde hjemmekontor, men alle hadde ikke mulighet til å jobbe hjemme fordi de ikke hadde avskjermet rom de kunne jobbe i (personvern, vet du). Og noen hade behov for litt sosial omgang, så noen var innom kontoret en og annen dag.  Så kunne man jo plutselig bli snufsete, og da kunne man jo ikke gå på jobb på kontoret (eller stikke innom kontoret for å hente PC), men var gjerne frisk nok til å jobbe hjemmefra (om mulig). 

 

Ble du syk jobbet du jo selvfølgelig ikke, og det gjør vi jo selvsagt ikke nå, heller. Men om man - for eksempel - har noe halsgreier og hoster mye, eller mister stemmen, kan man jo ikke jobbe på telefon. Men man kan godt svare på skriftlige henvendelser, om man er i OK form ellers.

Vi har avtale om mulighet til 40% hjemmekontor nå. Det er bare si ifra, så får man dét - og vi styrer selv hvilke dager vi vil vøre hjemme. Veldig kjekt, synes jeg.

 

Anonymkode: 95663...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

 

Vi må ta med PC hjem, ja. Det kom på plass under pandemien. De fleste hadde hjemmekontor, men alle hadde ikke mulighet til å jobbe hjemme fordi de ikke hadde avskjermet rom de kunne jobbe i (personvern, vet du). Og noen hade behov for litt sosial omgang, så noen var innom kontoret en og annen dag.  Så kunne man jo plutselig bli snufsete, og da kunne man jo ikke gå på jobb på kontoret (eller stikke innom kontoret for å hente PC), men var gjerne frisk nok til å jobbe hjemmefra (om mulig). 

 

Ble du syk jobbet du jo selvfølgelig ikke, og det gjør vi jo selvsagt ikke nå, heller. Men om man - for eksempel - har noe halsgreier og hoster mye, eller mister stemmen, kan man jo ikke jobbe på telefon. Men man kan godt svare på skriftlige henvendelser, om man er i OK form ellers.

Vi har avtale om mulighet til 40% hjemmekontor nå. Det er bare si ifra, så får man dét - og vi styrer selv hvilke dager vi vil vøre hjemme. Veldig kjekt, synes jeg.

 

Anonymkode: 95663...14d

Høres jo veldig greit ut! Jeg gleder meg til å starte:)

Anonymkode: 6cf15...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 23.12):

Beklager avsporingen, men dere MÅ ta med dere PCen hjem hver dag i tilfelle dere er for syke til å komme dere på jobb? Det er bare sykt! Jeg jobber også i Nav og hvis lederen min hadde sagt noe sånt så hadde jeg ledd. Pc'en blir på kontoret om jeg ikke har planlagt hjemmekontor neste dag. Om jeg blir for syk til å komme på kontoret, men kanskje frisk nok til å jobbe hjemmefra. Vel kjipt. Hjemmekontor er en befrielse og last. Last blir det når du kjenner på presset for å jobbe selv om du egentlig er syk, du er jo tross alt hjemme. 

Sorry for utblåsingen.

Anonymkode: bbb96...749

Jeg var også skeptisk når jeg startet i Kontaktsenteret og fikk høre at vi måtte ta med laptop hjem hver dag. Mest fordi jeg tar buss og synes det er litt stress å måtte ha sekk til og fra.

Men etter jeg har jobba der ei stund ser jeg fordeler med det. Det gjør at jeg kan være mer spontan og bestemme meg for å ha hjemmekontor på morgenen. Noen dager i vinter har det vært så dårlig vær at det virkelig ikke har fristet å starte dagen med å haste til bussen.

Hadde omgangssyke for litt siden og jobbet selvfølgelig ikke når jeg var syk. Men når jeg følte meg bedre hadde jeg hjemmekontor i to dager. Man anbefales jo å være hjemme 48 timer etter siste oppkast. Da var det greit at jeg allerede hadde laptop hjemme. 

Opplever heldigvis ikke at mine ledere i Kontaktsenteret forventer at jeg jobber når jeg er skikkelig syk. 

Anonymkode: 0e366...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...