Gå til innhold

Samlivsbrudd og det var min skyld


Hjelpsom

Anbefalte innlegg

Useless skrev (Akkurat nå):

Det var dårlig valg av ord, hun ga nok opp og resignerte og deretter ga slipp.

Det kan jeg forstå, desverre. Jeg vet godt hvordan det er å gå på eggeskall i eget hjem. Ingen fortjener det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du har en slags psykisk ubalanse som kan behandles da ts? Ta tak i det, bli en bra far, fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NiceOrNothing said:

Det du beskriver er psykisk vold . 

Mulig du har rett, men det er ikke gjort av vond vilje og jeg har ikke sett det sånn før da jeg ikke var klar over ting som nå. Jeg skal spørre henne om det neste gang vi prater. Og var det psykisk vold, så ble det ikke kommuniset sånn til meg eller jeg var blind og ikke forsto hvordan hun kommuniserte. Vi kommuniserer på helt forskjellige måter, Kan ikke si mer uten å gi for mye opplysninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Useless said:

Hvis du kaller det vold, hva hvilket ord bruker du på fysisk vold?! Tror det er flere en meg som har godt av å gå inn i seg selv. Du har for lite informasjon til å kategorisk kalle meg voldelig. Jeg har ikke slått noen på 40 år. Da var jeg 11 år. 

Som andre skriver er det psykisk vold du driver (forhåpentligvis drev) med. Fysisk vold kaller jeg fysisk vold. 

Anonymkode: bd4e2...bbf

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (1 minutt siden):

Mulig du har rett, men det er ikke gjort av vond vilje og jeg har ikke sett det sånn før da jeg ikke var klar over ting som nå. Jeg skal spørre henne om det neste gang vi prater. Og var det psykisk vold, så ble det ikke kommuniset sånn til meg eller jeg var blind og ikke forsto hvordan hun kommuniserte. Vi kommuniserer på helt forskjellige måter, Kan ikke si mer uten å gi for mye opplysninger. 

Merket du ikke at hun ble stresset da? Aldri? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom så voldsomt til selvinnsikt. Først.

Så viser det seg, som forventet, at du egentlig ikke har noen selvinnsikt i det hele tatt.

Alt du skriver oser. 

Anonymkode: 379c0...c5c

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Useless skrev (3 minutter siden):

Mulig du har rett, men det er ikke gjort av vond vilje og jeg har ikke sett det sånn før da jeg ikke var klar over ting som nå. Jeg skal spørre henne om det neste gang vi prater. Og var det psykisk vold, så ble det ikke kommuniset sånn til meg eller jeg var blind og ikke forsto hvordan hun kommuniserte. Vi kommuniserer på helt forskjellige måter, Kan ikke si mer uten å gi for mye opplysninger. 

Psykisk vold , altsa sinne , kalles ikke å kommunisere . Det kalles å dominere , overkjøre , spre frykt . Det er så langt unna kommunikasjon man kan komme . Dumt du ikke skjønte det tidligere . 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, lillevill said:

Hva om du har en slags psykisk ubalanse som kan behandles da ts? Ta tak i det, bli en bra far, fremover. 

Jeg er bipolar. Så har depresive og maniske perioder, er medisinert. Har også et stort søvnproblem er og hele tiden i mangel på søvn. Leste i går at det kan lede til mange de tingen jeg er blitt, men det er ikke en unskyldning på å ikke lytte til partneren sin- og det gjorde jeg ikke. Har vært hos psykolog og gått i terapi. ,men den gang viste jeg ikke at sinne var et problem for partner. Hun hadde ikke kommunisert det og vi hadde det bedre den gang. 

Hun anser meg som en god far, hun var helt klar på at jeg skulle ha 50%. Jeg er veldig beskyttende sånn. Med barn er det mer det at jeg ikke har sett når sinnet mitt har påvirket barn. Det har ikke skjedd veldig ofte, men når det kommer blir det for mye, uten at jeg har blitt fysisk, men garantert skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillevill said:

Merket du ikke at hun ble stresset da? Aldri? 

Å joda merket det, men evnet ikke å gjøre noe med det for jeg var for selvopptatt av "min" side i saken og lyttet ikke på hva hun egentlig prøvde å fortelle meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (1 minutt siden):

Jeg er bipolar. Så har depresive og maniske perioder, er medisinert. Har også et stort søvnproblem er og hele tiden i mangel på søvn. Leste i går at det kan lede til mange de tingen jeg er blitt, men det er ikke en unskyldning på å ikke lytte til partneren sin- og det gjorde jeg ikke. Har vært hos psykolog og gått i terapi. ,men den gang viste jeg ikke at sinne var et problem for partner. Hun hadde ikke kommunisert det og vi hadde det bedre den gang. 

Hun anser meg som en god far, hun var helt klar på at jeg skulle ha 50%. Jeg er veldig beskyttende sånn. Med barn er det mer det at jeg ikke har sett når sinnet mitt har påvirket barn. Det har ikke skjedd veldig ofte, men når det kommer blir det for mye, uten at jeg har blitt fysisk, men garantert skremmende. 

Bra hun anser deg for å være en god far . Men å vise sinne til barnets mor foran barnet , er ikke bra . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (2 minutter siden):

Jeg er bipolar. Så har depresive og maniske perioder, er medisinert. Har også et stort søvnproblem er og hele tiden i mangel på søvn. Leste i går at det kan lede til mange de tingen jeg er blitt, men det er ikke en unskyldning på å ikke lytte til partneren sin- og det gjorde jeg ikke. Har vært hos psykolog og gått i terapi. ,men den gang viste jeg ikke at sinne var et problem for partner. Hun hadde ikke kommunisert det og vi hadde det bedre den gang. 

Hun anser meg som en god far, hun var helt klar på at jeg skulle ha 50%. Jeg er veldig beskyttende sånn. Med barn er det mer det at jeg ikke har sett når sinnet mitt har påvirket barn. Det har ikke skjedd veldig ofte, men når det kommer blir det for mye, uten at jeg har blitt fysisk, men garantert skremmende. 

På hvilken måte er du beskyttende fordi du vil ha 50%?

Forsto du hva jeg mente når jeg skrev om å beskytte gjennom å lage fred og ro? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget gjorde meg kvalm. Håper du får hjelp, for det trenger du! Jeg takler ikke folk som blir sinna. Uansett grunn. Selv mennesker som hever stemmen skikkelig mot meg har en tendens til å bli sendt ut av livet mitt. Fatter ikke hvorfor noen tenker at det er greit å snakke til andre på den måten. Det er noe som heter kommunikasjon. Håper du kan lære deg det før du gir flere mennesker traumer. 

Anonymkode: 02f8b...94a

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var liksom så voldsomt til selvinnsikt. Først.

Så viser det seg, som forventet, at du egentlig ikke har noen selvinnsikt i det hele tatt.

Alt du skriver oser. 

Anonymkode: 379c0...c5c

Ser at du også har et lite problem du kanskje skal jobbe med som jeg jobber med mine. Du hopper til konklusjoner og oppfører deg akkurat som jeg gjorde. At jeg hadde og har et problem har jeg ingen problemer med å innrømme, 
Problemet mitt var at jeg ikke da så at det kunne oppleves som psykisk vold. Hvis du ønsker å kalle meg for det så deg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lillevill said:

På hvilken måte er du beskyttende fordi du vil ha 50%?

Forsto du hva jeg mente når jeg skrev om å beskytte gjennom å lage fred og ro? 

Det er hun som vil at vi skal ha 50/50. At jeg er en egnet far har hun alltid sakt, Det er ikke mine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (3 minutter siden):

Å joda merket det, men evnet ikke å gjøre noe med det for jeg var for selvopptatt av "min" side i saken og lyttet ikke på hva hun egentlig prøvde å fortelle meg.

Har du spurt henne, hva du kan gjøre for henne når hun blir stresset av sinnet ditt? Du må ha en intensjon om å ville bli bedre, ville hjelpe,, ville lage ro. Om du elsker henne og barna så greier du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette innlegget gjorde meg kvalm. Håper du får hjelp, for det trenger du! Jeg takler ikke folk som blir sinna. Uansett grunn. Selv mennesker som hever stemmen skikkelig mot meg har en tendens til å bli sendt ut av livet mitt. Fatter ikke hvorfor noen tenker at det er greit å snakke til andre på den måten. Det er noe som heter kommunikasjon. Håper du kan lære deg det før du gir flere mennesker traumer. 

Anonymkode: 02f8b...94a

Har jeg på noen måte sakt at det er greit i innlegget mitt. Jeg har tvert imot sakt det motsatte. Det jeg gjorde var ikke greit. Men tror jeg stopper her. Blir litt for mange personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Useless skrev (1 minutt siden):

Det er hun som vil at vi skal ha 50/50. At jeg er en egnet far har hun alltid sakt, Det er ikke mine ord.

Forstod du hva jeg mente når jeg skrev om å beskytte gjennom å lage ro og fred? Det er ikke å beskytte om man vil skape uro, dårlig samvittighet, panikk, frykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg en god klem. Ikke mist motet, ikke tro at du er et dårlig menneske. Det er mange som har vært i din situasjon. Få vil innrømme sine verste sider, og de kommer virkelig fram i en slik situasjon. Alle har begrenset selvinnsikt, også her inne.
 

Dessverre er det slik at den som tar barna og initiativet opplever å ha kontrolll over situasjonen. Og er derfor mentalt bedre rustet til å takle situasjonen. Feige lag om man vil. Du har ikke kontroll og blir derfor redd - frykt fører til sinne. Særlig hos menn pga 10 ganger mer testosteron. Ikke skam deg over at du har reagert, det er svært vanlig i en situasjon som dette. Gjort er gjort. Men for all del ikke ta det ut på henne videre!

Hele kroppen og hjernen din er rigget for å beskytte kone og barn, det er ikke rart at du reagerer. Men ikke gjør eller si noe dumt. Oppsøk lege, psykolog, DPS, prest eller hva som helst. Noen som kan hjelpe deg å få ut følelsene uten å gjøre noe dumt. 

Anonymkode: b9c86...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillevill said:

Har du spurt henne, hva du kan gjøre for henne når hun blir stresset av sinnet ditt? Du må ha en intensjon om å ville bli bedre, ville hjelpe,, ville lage ro. Om du elsker henne og barna så greier du det. 

Vi har pratet om det nå, mye mer enn noen gang tidligere. For jeg er mottakelig for det hun prøver å si nå, jeg var det ikke tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt at du står i et samlivsbrudd, og spesielt med barn i bildet. 

Men så bra du nå får hjelp. Det er viktig. Og første skritt på veien. Livet  blir bra igjen selv om det ikke føles sånn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...