Gå til innhold

Samboer har bare blitt borte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du latt en mann i femtiårene, som du ikke kjenner, flytte inn hos deg?

Hvordan gikk det til?

Han har vel mobil? Har du sendt han en sms?

Er dette en rusmisbruker? Hvorfor bor en så voksen mann rundt om kring?

Anonymkode: 47406...d98

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han tatt med seg tingene sine?

Anonymkode: 8ff1d...636

Så nå at han hadde reist fra tingene sine. Men hvor bekymra er du egentlig når du ikke engang har ringt han?

Anonymkode: 8ff1d...636

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og jeg sitter og lurer på hvorfor du har ventet en hel uke før du begynner å lure på det. 

Anonymkode: 0654c...3af

De er jo bare bo-venner? Jeg har delt leilighet med en en kompis, og vi har mange ganger gått utenom hverandre en uke i strekk, pga ulike arbeidstider, sosialliv osv. Da ser man bare "sporene" etter hverandre, rot, rydding eller at ting blir flytta på. Så hadde nok tatt mer enn en uke før vi etterlyste hverandre. 

Anonymkode: bc051...0eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rus i bildet kan det være torpedo som har hentet han, lite du kan gjøre med det uten å kontakte politi.

Anonymkode: ac29b...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjenner foreldrene dine? Har du sagt til dem at han var hos deg og nå er borte? Tipper at foreldrene dine vet noe om hvor de skal lete etter han. 

Anonymkode: d7ca1...f8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Falkor_
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fordi jeg har ikke kjent han veldig lenge, og jeg tviler på at han har fortalt noen andre om meg. Ingen vet om meg, og vil ikke gi han noe forklaringsproblem eller la han tro han er mer inn i livet mitt enn han føler selv at han er. Nei det er ingen annen dame involvert om noen tror det. Usikker på følelsene hans rundt det. Det er veldig komplisert. Og nei, jeg har ikke forsøkt å ringe han. Kun sett at han er offline fra alt  all tid han ikke har vært her, og han pleier alltid å kontakte meg først. Det har vært som en uskreven regel eller et mønster mellom oss. Hadde lagd mat til han den dagen som aldri ble spist, som jeg måtte kaste til slutt for han bare forsvant

Anonymkode: 4b5d4...4e5

Så han forsvinner plutselig, og er borte uten livstegn i en uke, og du vil ikke ringe fordi det er en uskreven regel om at han ringer deg først?💀

Om dette ikke er en trolletråd så håper jeg for all del at du ser bort fra den uskrevne regelen deres, og ringer han så snart som mulig.

Ring også familien hans! Hva så om de ikke vet om deg og han får et "forklaringsproblem" mannen er i 50-årene sier du, hva er det som skal være vanskelig å forklare? At han har en venn som bryr seg? 

Mye bedre at du forklarer familien hvem du er, slik at dere får klarhet i om denne mannen har det bra, hvor han er og om han evt trenger hjelp!

Endret av _Falkor_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med familie eller politi. Du trenger ikke si hvem du er til familie, hvis du er redd fir noe der. Men at du er en venn som ikke har fått kontakt, og du lurer på om de har hørt noe fra ham. Du trenger ikke mase og grave hvis du ikke får noe tydelig svar. Forhåpentligvis sier de at han er på besøk, og da får du bare la det hele være. Hvis de ikke vet, kan du bare si takk og ringe politi. 

Anonymkode: 8faca...98f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 17.49):

Politisak dersom du ikke får svar fra nærmeste familie asap! Dette synes jeg høres veldig alvorlig ut. 

Anonymkode: 7632c...354

Det om hun ikke får svar fra verken han eller familien, så kan det vel være rimelig anta at det ikke er ønsket med kontakt? 

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 19.32):

Hei! TS her. Jeg får ikke svart alle. Nei dette er helt sant og ikke noe jeg har diktet opp. Jeg har ikke kjent han så fryktelig lenge og har ingen direkteforbindelse til hans familie eller andre venner av han. Jeg tror ikke engang noen i hans familie vet om meg. Han er godt voksen. Han har en historie med å bo litt rundt omkring, deriblant hos mine foreldre en veldig kort stund. Jeg har ikke meldt han savnet for jeg tenker som flere skriver, at det er naturlig at han sikkert er hos familie uten at det er blitt nevnt for meg. Lurer likevel på hvorfor det er stille så mange dager og snart en uke uten å ha nevnt noe. Jeg syns egentlig det er litt dårlig gjort.  

Anonymkode: 4b5d4...4e5

Du kjenner han ikke veldig godt, men han har bodd hos foreldrene dine? Kjenner de han? 

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 22.55):

Fordi jeg har ikke kjent han veldig lenge, og jeg tviler på at han har fortalt noen andre om meg. Ingen vet om meg, og vil ikke gi han noe forklaringsproblem eller la han tro han er mer inn i livet mitt enn han føler selv at han er. Nei det er ingen annen dame involvert om noen tror det. Usikker på følelsene hans rundt det. Det er veldig komplisert. Og nei, jeg har ikke forsøkt å ringe han. Kun sett at han er offline fra alt  all tid han ikke har vært her, og han pleier alltid å kontakte meg først. Det har vært som en uskreven regel eller et mønster mellom oss. Hadde lagd mat til han den dagen som aldri ble spist, som jeg måtte kaste til slutt for han bare forsvant

Anonymkode: 4b5d4...4e5

Så du er egentlig ikke bekymret, du er bare nysgjerrig på hvorfor en som har lånt penger av deg og fått bo gratis (uten nøkkel), ikke tar kontakt med deg? Og du stusser over at han ikke er pålogget, selv om du vet at han i alle fall ikke har ipaden sin? 
Du kan jo ikke være bekymret når du ikke prøver få kontakt med han engang. 

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 23.22):

Selv om foreldre etc ikke vet om deg, så kan du fint kontakte de. Du kan jo forklare det med at han er en venn av dine foreldre og.bodd litt hos deg, nå er du bekymret. 

Hva sier foreldrene dine da? Ring politiet og snakk med de. De kan jo gi deg råd. 

Anonymkode: 88085...8a9

Nei, dette er helt og fullstendig feil! 
Man kontakter IKKE foreldrene til en mann i femtiårene som bare ikke tar kontakt. Man ringer så absolutt ikke politiet bare fordi personen ikke tar kontakt. 
Skal man gjøre noe som helst, så gjør man i alle fall ett bittelite forsøk på å få kontakt med personen! Man kan begynne med å sende en melding eller ringe. 
Man setter ikke himmel å jord i bevegelse uten å gidde prøve få tak i personen det gjelder..... 

Anonymkode: f4908...ce1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lyd fra fyren? Hvis han er en som bor litt her og litt der i 50 årene tyder dette på en rusmisbruker som står i gjeld til en langer !!! Og alle vet hva som skjer hvis en står i gjeld i det miljøet! Og derfor hangar forsvunnet fordi noen har fått has på han? Her bør politiet kobles inn…. Du kan sikkert si, ikke rus i bildet - men lover det at det er garantert det. Og hvis noen har fått has på han, og vil ha tak i han, så finner de deg og.. og da vil du og plutselig være i trøbbel… og må betale han sin gjeld!!! Igjen, politiet ASAP!!! Ingen stikker fra alle tingene sine sånn, offline fra alt med mindre du er en 90 år gammel senil person som rømmer fra sykehjemmet ( opplevd det en gang, 90 åring som rømte med gåstolen sin noen km )! 

Anonymkode: 54d8c...812

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk dette her? eller er du borte også nå?  :klo:

Anonymkode: f1ec1...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 17.07):

Man tar ikke juleferie om sommeren.

Anonymkode: b4e69...ee0

Snakk for deg selv.

Hilsen new zealander

Anonymkode: f4dab...67a

  • Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 22.55):

 Hadde lagd mat til han den dagen som aldri ble spist, som jeg måtte kaste til slutt for han bare forsvant

Anonymkode: 4b5d4...4e5

Uspist mat setter man da i kjøleskapet og spiser seinere på dagen eller dagen etter. Hvorfor kaste?

Anonymkode: f4dab...67a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noe lyd fra fyren? Hvis han er en som bor litt her og litt der i 50 årene tyder dette på en rusmisbruker som står i gjeld til en langer !!! Og alle vet hva som skjer hvis en står i gjeld i det miljøet! Og derfor hangar forsvunnet fordi noen har fått has på han? Her bør politiet kobles inn…. Du kan sikkert si, ikke rus i bildet - men lover det at det er garantert det. Og hvis noen har fått has på han, og vil ha tak i han, så finner de deg og.. og da vil du og plutselig være i trøbbel… og må betale han sin gjeld!!! Igjen, politiet ASAP!!! Ingen stikker fra alle tingene sine sånn, offline fra alt med mindre du er en 90 år gammel senil person som rømmer fra sykehjemmet ( opplevd det en gang, 90 åring som rømte med gåstolen sin noen km )! 

Anonymkode: 54d8c...812

Nå må du roe deg ned litt. Er da virkelig ikke slik at ts får en haug med narkogjeld på seg sånn helt uten videre.

Anonymkode: 7bbfa...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uspist mat setter man da i kjøleskapet og spiser seinere på dagen eller dagen etter. Hvorfor kaste?

Anonymkode: f4dab...67a

Kastet det vell fordi han ikke dukka opp, og spiste det før det ble gammelt.. gikk du glipp av at han har vært borte leeeenge?

Anonymkode: de10b...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Jeg har vært ganske ambivalent ang å kontakte han. Syns for det første det viste hvor lite jeg betydde at han bare forsvant slik fra alle tingene sine. I tillegg dette med de pengene han skylder meg. Jeg har nok ikke vært helt ærlig med meg selv. Vil ikke jakte på han eller jage han, om dere skjønner. Han er fortsatt offline og vært det lenge. Er jo snart 2 uker siden jeg hørte fra han eller så han. Han har alltid den tid jeg har kjent han vært mye pålogget nesten hele tiden. Idag har jeg vurdert å sende han en melding. Visste ikke hva jeg skulle skrive i den så det var vanskelig. Skal jeg spørre etter pengene eller høre hvordan det går etc først...Har ingen peiling hvor han oppholder seg. Kanskje en liten mistanke men jeg kjenner ikke familien hans. Han har gått under jorden. Det er mange ting jeg ikke kan skrive for jeg er veldig redd for at dette skal bli gjenkjent. For å svare på noe: Nei, mine foreldre kjenner han ikke heller. De ble kjent med han via meg. Han driver med rus en del i perioder iallfall, men jeg trodde ikke det var så ille som det viste seg å være. Derav disse lånene og styr fram og tilbake. Jeg kan ikke skrive mer akkurat nå. TS

Anonymkode: 4b5d4...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 9.34):

Hvis det er rus i bildet kan det være torpedo som har hentet han, lite du kan gjøre med det uten å kontakte politi.

Anonymkode: ac29b...6be

Vet du hvor sjelden dette faktisk skjer?

Anonymkode: b4e69...ee0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender han selvfølgelig melding og spør hvordan det går først og fremst.

Du er mest interessert i å vite om det går bra med han, og at han lever - og ikke mest bekymret for pengene han skylder deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...