Gå til innhold

Melodi grand prix 2023

Highhopes

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (35 minutter siden):

Denne er faktisk ganske bra. Den er veldig populær på Tik Tok. 

Irriterer meg over badedrakten og det rare stemmeleiet😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, rosemarin said:

Jeg synes badedrakten passer til låten. Sånn Eurovision-style. Men vi har alle ulik smak 😁

Gleder meg veldig til delfinale 2 i morgen. 😄

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fagjuryene bedømmer låtene i den internasjonale finalen, hører de studiofremføring eller ser/hører de det «live» på generalprøven? Altså fremføring på scenen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (7 minutter siden):

Når fagjuryene bedømmer låtene i den internasjonale finalen, hører de studiofremføring eller ser/hører de det «live» på generalprøven? Altså fremføring på scenen. 

det er live fremføring de bedømmer på. Det er som regel generalprøven dagen før som gjelder 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfinale 2 går av stabelen på lørdag 21. januar, og dette er låtene:

1. Jone - 'Ekko Inni Meg'    (Video)

2. Sandra Lyng - 'Drøm d bort'    (Video)

3. Alejandro Fuentes - 'Fuego'    (Video)

4. Swing'it - 'Prohibition'    (Video)

5. Elsie Bay - 'Love You in a Dream'    (Video)

6. Ella - 'Waist'    (Video)

7. Bjørn Olav Edvardsen - 'Turn Off My Heart'    (Video

...

Det er mye variert denne gangen også, og ikke mye som skiller seg ut fra forrige delfinale. Dog er det et par låter jeg liker. Elsie Bay har en låt som glir inn i øret og setter seg der. Det samme har Alejandro Fuentes. Sistnevnte synger riktignok på spansk, men det er noe med denne låten som jeg liker. Det er også noe som svinger over Swing'it og deres 'Prohibition'. Jone har en låt som høres ut som noe jeg har hørt mange ganger før, og mangler originalitet. De resterende sangene synes jeg er et stort gjesp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sanninga

Jeg liker definitivt Elsie Bay sin låt og stemme best. Vanligvis er jeg ikke positiv til ballade i Eurovision, men denne likte jeg. Rett og slett som en drøm. Men om den har vinnerkvalitet, usikker på det. Synes nordmenn er alt for dårlige til å lage låter som skiller seg ut og fenger nok i Eurovision. Så ingen av låtene kan nok vinne, men dette er min favoritt foreløpig. 

Liker også delvis Alessandra Mele som opptreden. Dog kunne ønske hun kom med en annen låt. For elsker stemmen og alt med henne. Men stemmen kommer ikke godt nok frem i sangen og sangen i seg selv er litt meh, hørt det før. 

Og swing it er faktisk ganske bra. Interessant valg i Eurovision. Synes den er fasinerende. Blir spennende å se hvordan den låter live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (13 timer siden):

Delfinale 2 går av stabelen på lørdag 21. januar, og dette er låtene:

1. Jone - 'Ekko Inni Meg'    (Video)

2. Sandra Lyng - 'Drøm d bort'    (Video)

3. Alejandro Fuentes - 'Fuego'    (Video)

4. Swing'it - 'Prohibition'    (Video)

5. Elsie Bay - 'Love You in a Dream'    (Video)

6. Ella - 'Waist'    (Video)

7. Bjørn Olav Edvardsen - 'Turn Off My Heart'    (Video

...

Det er mye variert denne gangen også, og ikke mye som skiller seg ut fra forrige delfinale. Dog er det et par låter jeg liker. Elsie Bay har en låt som glir inn i øret og setter seg der. Det samme har Alejandro Fuentes. Sistnevnte synger riktignok på spansk, men det er noe med denne låten som jeg liker. Det er også noe som svinger over Swing'it og deres 'Prohibition'. Jone har en låt som høres ut som noe jeg har hørt mange ganger før, og mangler originalitet. De resterende sangene synes jeg er et stort gjesp.

Heier på Alejandro i kveld 😀 har alltid likt han 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spørsmål til alle dere: hvorfor kan ikke fjorårets vinnere Subwoolfer endelig avsløre hvem de er? Det var kanskje ikke lurt før ved tanke på konserter, inntekt osv., men nå da, når interessen for dem har blitt mye mindre? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (13 timer siden):

Jone har en låt som høres ut som noe jeg har hørt mange ganger før,

jepp, det er jo også et resultat av kjøpte samples og god mix av andre sanger. Syns det er litt stusselig at det blir gjort på denne måten, blir liksom ikke noe originalitet igjen. 

Jone sin låt er ganske kul, men ikke min sjanger generelt så heier ikke så veldig på den. Mer spent på om Sandra går videre :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (7 minutter siden):

Jeg har spørsmål til alle dere: hvorfor kan ikke fjorårets vinnere Subwoolfer endelig avsløre hvem de er? Det var kanskje ikke lurt før ved tanke på konserter, inntekt osv., men nå da, når interessen for dem har blitt mye mindre? 

Syns det er gøy at de ikke avslører seg jeg... de fleste har nok rett i sine antakelser om hvem de er - men jeg liker at de holder på konseptet.  De har jo også kommet med ny musikk og er jo således levende som gruppe. Men hvem vet hva som skjer i årets finale? Det spekuleres om det skal skje noe der....  :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke har avslørt Subwoolfer, kan være så enkel som at Gaute Ormåsen er med som låtskriver i år 🙂.

Kanskje de ikke ønsker en rolleblanding. Men hva vet jeg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (5 minutter siden):

Grunnen til at de ikke har avslørt Subwoolfer, kan være så enkel som at Gaute Ormåsen er med som låtskriver i år 🙂.

Kanskje de ikke ønsker en rolleblanding. Men hva vet jeg :fnise:

Hvordan tenker du det er en rolleblanding?

Det er da veldig vanlig å delta både som låtskriver og artist i Grand prix.  Som Bjørn Olav Edvardsen som deltar som artist i kveldens delfinale. Han har tidligere år deltatt som låtskriver. Han er vel også en av låtskriverne på bidraget til ungguttene som gikk videre sist helg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Oida said:

Hvordan tenker du det er en rolleblanding?

Det er da veldig vanlig å delta både som låtskriver og artist i Grand prix.  Som Bjørn Olav Edvardsen som deltar som artist i kveldens delfinale. Han har tidligere år deltatt som låtskriver. Han er vel også en av låtskriverne på bidraget til ungguttene som gikk videre sist helg. 

Jeg aner ikke. Som jeg skriver, kanskje det er grunnen. Men du har et poeng. Så da er det sikkert en annen årsak :nikke: 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Måneskinn said:

jepp, det er jo også et resultat av kjøpte samples og god mix av andre sanger. Syns det er litt stusselig at det blir gjort på denne måten, blir liksom ikke noe originalitet igjen. 

Jone sin låt er ganske kul, men ikke min sjanger generelt så heier ikke så veldig på den. Mer spent på om Sandra går videre :)

Jone sin minner meg om Tix sin musikk. 😄

Jeg liker Sandra Lyng sin låt. Jeg tror at jeg kommer til å stemme på den i kveld. Kan være at jeg endrer mening. Så får se. Det er jo litt vel mye "Na Na Na Na" i låten, selv om låten er fin. Men jeg liker tekst-innholdet i låten. ❤️

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 21.39):

I tillegg når Ukraina vant i fjor, ser man hvor useriøst programmet og musikken er. Oppfordrer alle til å boikotte. 

Anonymkode: 1ebd2...8fb

Vil bare minne dere på dette☝🏼

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heier på Jone og Swing It ikveld! Jone sin synes jeg har noe norskt ved seg, mens Swing It sin er en utrolig god gladsang. Er også svak for den sjangeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 19.1.2023 den 20.21):

Syns det er flott å se på, jeg!

Og sangen er bra og fengende. Typisk Eurovision-låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne til Jone minner meg veldig om en annen sang, er det brukt en beat eller noe fra et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...