Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

abderitt skrev (3 timer siden):

Tresko var fantastisk.
MGP-verdig? Nei, ikkje i det heile. 
Feel good - JA!

Helt enig! Hvordan kan man ikke like denne låten? Den er helt hypnotisk, og vil fylle dansegulvene på diskotekene. Men er det en god MGP-låt? Nei, strengt tatt ikke. Når jeg hører denne låten, så blir jeg bare glad og vil danse ut i natta.  :danse2:

..

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (2 minutter siden):

Helt enig! Hvordan kan man ikke like denne låten? Den er helt hypnotisk, og vil fylle dansegulvene på diskotekene. Men er det en god MGP-låt? Nei, strengt tatt ikke. Når jeg hører denne låten, så blir jeg bare glad og vil danse ut i natta.  :danse2:

..

 

Hørtes ut som den var fra et game boy spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en fin sending, og fornøyd med de som gikk videre. Dårlig lyd hos Ulrikke, var noe rart der altså. Men hun klarte seg jo veldig bra, hun er jo proff. Hun var litt forkjøla nå, så det satte nok et lite preg på det hele, men den er fin den låta. Det er gåsehud gjennom nesten hele

Nå gleder jeg meg til de neste delfinalene :)

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Har lurt helt til nå hvem Kate Gulbrandsen sitt refreng minnet meg om! Det var «Lost in you» med LP. Det var noe med et par toner der og «dirringen» i stemmen. Uten sammenligning forøvrig. Men en først har fått noe på hjernen….

Liker veldig godt stemmen til Alessandra og veldig sympatisk jente! Sangen er kanskje litt for «krigersk», men glad hun gikk videre. 
Ulrikke synger bra, men den type stemme fenger meg ikke. 
 

Akkurat det med Lost in you sa vi også 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (11 timer siden):

Syns det var en fin sending, og fornøyd med de som gikk videre. Dårlig lyd hos Ulrikke, var noe rart der altså. Men hun klarte seg jo veldig bra, hun er jo proff. Hun var litt forkjøla nå, så det satte nok et lite preg på det hele, men den er fin den låta. Det er gåsehud gjennom nesten hele

Nå gleder jeg meg til de neste delfinalene :)

Det er jammen meg godt smaken er forskjellig. For meg er låten til Brandtorp et stort gjesp. Ingenting nytt der. Samme greien som hun alltid gjør. Power ballade som begynner nedpå og ender ut i "skrik og hør hvor høye toner jeg kan nå". Hele opptreden var som en Disney parodi. 

Jeg er stygt redd hun seiler til Eurovision på en bølge av sympati. Skulle hun gjøre det tror jeg nok Norge ender opp utenfor finalen.

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Oida said:

Det er jammen meg godt smaken er forskjellig. For meg er låten til Brandtorp et stort gjesp. Ingenting nytt der. Samme greien som hun alltid gjør. Power ballade som begynner nedpå og ender ut i "skrik og hør hvor høye toner jeg kan nå". Hele opptreden var som en Disney parodi. 

Jeg er stygt redd hun seiler til Eurovision på en bølge av sympati. Skulle hun gjøre det tror jeg nok Norge ender opp utenfor finalen.

Smaken er veldig forskjellig. 

Jeg håper ikke at hun seiler til eurovision på basis av sympati. Det var jo noe fullstendig feil med avstemningen da hun vant med attention. Derfor så mener jeg at hun fortjener ikke sympati. Folk mener nok ulikt om den saken. 

Jeg er spent på Sandra Lyng sin låt. Hørte litt på den på TikTok,  men har ikke hørt hele. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (4 timer siden):

Disney

Vi tenkte også på Disney, men med positivt fortegn. Vi tenkte også at den kan passe i MGP. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (4 timer siden):

Det er jammen meg godt smaken er forskjellig. For meg er låten til Brandtorp et stort gjesp. Ingenting nytt der. Samme greien som hun alltid gjør. Power ballade som begynner nedpå og ender ut i "skrik og hør hvor høye toner jeg kan nå". Hele opptreden var som en Disney parodi. 

Jeg er stygt redd hun seiler til Eurovision på en bølge av sympati. Skulle hun gjøre det tror jeg nok Norge ender opp utenfor finalen.

Enig med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, cerruti said:

Vi tenkte også på Disney, men med positivt fortegn. Vi tenkte også at den kan passe i MGP. 

Hører at de fleste tenker Disney. Mange i kretsen min sier at de synes at stemmen hennes gikk for raskt fra rolig sang til skriking. Altså at lydvolumet i stemmen ble for varierende. Og at det ble for mye Disney.  Men det er smak og behag. Jeg tror personlig at Ulrikke vinner i finalen. Men vi får se. 

Jeg ble igrunnen ganske imponert over de unge guttene som gikk videre. De var veldig god på sceneopptreden  dansing og fine stemmer. Synes at Alexandra var god på sceneopptreden.  Hun hadde en veldig god stemme. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsie Bay sin er bare så nydelig! Absolutt alle partier i den. 
 

Liker Sandra Lyng sin også, selv om det er tydelig Shakira-light preg over sangen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Zenhouse said:

Elsie Bay sin er bare så nydelig! Absolutt alle partier i den. 
 

Liker Sandra Lyng sin også, selv om det er tydelig Shakira-light preg over sangen. 

https://music.youtube.com/watch?v=Et59ibT1k9s

Sandra Lyng sin er helt ok. Jeg tror at hvis hun fremfører låten bra, og synger den bra live, så kan den ha en god sjanse i grand prix. Er noen preg i låten som er veldig likt noe jeg har hørt før som den: la la la . Men jeg tror at den har en vinnersjanse. Jeg synes at den er mer relax å høre på, enn hva Ulrikke sin er.

 

 

 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/16/2023 at 3:43 PM, Måneskinn said:

Denne uken er mine favoritter Sandra Lyng, Bjørn Olav og  Swing it :)

Jeg så på en nettside om delfinale 2. Sto at favoritten til de fleste er Elise Bay. Jeg synes at stemmen hennes og låten er kjedelig. Men det er nok en låt mange liker uten tvil. Blir spennende om hun synger like bra live som i videoen. I fjor ble det ikke så bra live , ifølge min mening. :)

Min favoritt i delfinale 2 er Sandra Lyng: 

 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Elsie Bay er  en stor favoritt for mange. Må si at låta hennes er nydelig!  Det er østeuropeisk melankoli, det er strykere, drømmende arrangement -  men jeg irriterer meg over måten hun uttaler enkelte ting på... 😕 Farida i fjor også hadde en litt rar uttalelse , og mange av dagens artister (mest kvinner egentlig) har en litt sånn snodig måte å uttale ting på.. Blir lett en hang up for meg og tar dessverre litt fokuset vekk fra musikken. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Måneskinn said:

Ja Elsie Bay er  en stor favoritt for mange. Må si at låta hennes er nydelig!  Det er østeuropeisk melankoli, det er strykere, drømmende arrangement -  men jeg irriterer meg over måten hun uttaler enkelte ting på... 😕 Farida i fjor også hadde en litt rar uttalelse , og mange av dagens artister (mest kvinner egentlig) har en litt sånn snodig måte å uttale ting på.. Blir lett en hang up for meg og tar dessverre litt fokuset vekk fra musikken. 

Jeg begynner faktisk å like låten til Elsie Bay nå. Hørte litt på den. Og skiftet mening. Den er faktisk nydelig  🥰

Gleder meg til ny delfinale på lørdag. Håper virkelig på at Sandra Lyng går videre på lørdag. 🥰

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker låta til Elsie Bay, den gir meg assosiasjoner til noe gammelt. Jeg blir tatt med på en mental tidsreise når jeg hører på den, og det liker jeg! Til nå har Ulrikke vært min store favoritt og jeg tenkte det var usannsynlig å finne enda en låt jeg liker så godt, men "Love you in a dream" er nesten helt i toppen nå for min del.
Elsker måten sangen bygger seg opp på, og både piano og strykere er nydelig å høre på.
Gleder meg til å se dette i liveversjon!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodi Grand Prix er nå blitt Reality, dokumentar eller true crime ifølge kg. Jeg heller mest mot det siste. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være live stream med Umami Tsunami og Ella i kveld på EScNorge sin YT,  gleder meg til å høre  hva de unge gutta sier om mgp og veien videre  for jeg syns faktisk låta var ganske kul :)  

kl 19: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er faktisk ganske bra. Den er veldig populær på Tik Tok. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...