Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Bingo Bongo said:

Ikke veldig overraskende at disse 3 gikk videre. 

Nei, det gikk egentlig akkurat som forventet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel said:

Ja!! 

Veldig lik!  ;). Skulle tro at det er den låten som inspirerte til å lage låten hennes. Men det kan være en tilfeldig likhet også. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier igjen, ligner ikke Jone sin sang som skal være med neste uke på Zulu av DJ Quicksilver? Får ikke lagt ut lenke, sorry 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Hvilken låt er det Allesandras minner om?? 

En som var med i fjor? Maria Mohn eller Oda Gundrosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, programmet vi elsker å hate er i gang :klappe:

Jeg stemte på Eirik, men hèlt ok med de som gikk videre. 

Alle år, er det VM i å høre etter sanger som ligner. Musikk er ikke akkurat kodespråk, så den som leter vil alltid finne :knegg: 

Nå skal forøvrig ikke jeg klage på sammenligning, som så Efendi med én gang jeg så Alessandra :ler:

 

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (9 minutter siden):

Orker ikke Ulrikke. Hun er så teatralsk at det er vondt.

Ja, men hun er sånn og jobber helt vanvittig - og har alltid en behersket og vakker stemme. Leverer alltid!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som synes at Ulrikke ikke har så fin stemme? Synes hun synger anstrengt og skrikete. Veldig kjedelig sang også. Håper det kommer noe bedre i de neste delfinalene. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Missfebruary said:

Er det bare jeg som synes at Ulrikke ikke har så fin stemme? Synes hun synger anstrengt og skrikete. Veldig kjedelig sang også. Håper det kommer noe bedre i de neste delfinalene. 

Det syntes jeg med attention også, at det hørtes veldig anstrengt ut i de høye tonene. Men etter det jeg har sett på youtube så langt så er hun godt likt i Europa, så tror det går fint :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om det nye stemmeopplegget? Altså at man får kun en stemme? Jeg synes det var bedre før når man hadde tre stemmer, så man kunne stemme på flere sanger om man ville. Savnet den muligheten i kveld.

I tillegg synes jeg det var litt slemt måten det ble gjort på for å finne ut hvem som går videre. Zoomer inn på folk bare for å si de ikke er videre. Er jo samme måte det blir gjort i eurovision også, zoomer inn for å så rope "zero points!" Dette burde de slutte med etter min mening, i både eurovision og melodi grand prix.

Ellers var det veldig gøy med melodi grand prix igjen da! Fine kandidater som gikk videre.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lurt helt til nå hvem Kate Gulbrandsen sitt refreng minnet meg om! Det var «Lost in you» med LP. Det var noe med et par toner der og «dirringen» i stemmen. Uten sammenligning forøvrig. Men en først har fått noe på hjernen….

Liker veldig godt stemmen til Alessandra og veldig sympatisk jente! Sangen er kanskje litt for «krigersk», men glad hun gikk videre. 
Ulrikke synger bra, men den type stemme fenger meg ikke. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåklokk1 skrev (1 time siden):

Sier igjen, ligner ikke Jone sin sang som skal være med neste uke på Zulu av DJ Quicksilver? Får ikke lagt ut lenke, sorry 😅

Jo, det er en del likheter her. De er begge bygget over et riff som også er lett gjenkjennelig i mange andre låter.

Dj Quicksilver & Dag - Zulu    (YouTube1)

Jone - Ekko inni meg / Similarities (actually Identities - DSQ?)   (YouTube2)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FrøkenFox said:

Hva synes dere om det nye stemmeopplegget? Altså at man får kun en stemme? Jeg synes det var bedre før når man hadde tre stemmer, så man kunne stemme på flere sanger om man ville. Savnet den muligheten i kveld.

I tillegg synes jeg det var litt slemt måten det ble gjort på for å finne ut hvem som går videre. Zoomer inn på folk bare for å si de ikke er videre. Er jo samme måte det blir gjort i eurovision også, zoomer inn for å så rope "zero points!" Dette burde de slutte med etter min mening, i både eurovision og melodi grand prix.

Ellers var det veldig gøy med melodi grand prix igjen da! Fine kandidater som gikk videre.

Jeg savnet også å kunne stemme på flere. Men er for sent å endre det i år nå som showet er i gang og de første er stemt på.. får håpe de endrer det til neste år. Håper også de dropper autotune igjen neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt følelsen av at det ikke var noen voksne på jobb i mgp i dag. Klippen av introene var litt rar, det var mye rar kameraføring, og staysman.. er staysman… 

Hadde i grunn trodd jowst og Duden skulle gå videre framfor alessandra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...