Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, shab said:

Helt enig angående Keiino. Jeg håper de prøver en gang til, selv om de allerede har deltatt to ganger. Med "monument" var de ømt til å tape pga måten Tix ble kjørt frem som åpenbar kandidat. "Monument" hadde nok vunnet i fjor eller i år. 

Jeg er ikke skuffet fordi Alessandra vant. Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg for Alessandra eller Ulrikke og stemte derfor på Ulrikke. Dette fordi "man vet hva man får" med en av Norges beste vokalister. 

Jeg mener Alexandra Rotan er Norges beste vokalist. Ulrikke er blant de som er like bak.

Jeg håper det samme. Håper at både Keiino og Ulrikke deltar neste gang 🥰. Håper også på at de andre artistene forsøker seg på nytt neste år. Var mye talenter i alle sammen.  Flotte artister 💖

Enig i at Alexandra Rotan er blant Norges beste vokalister. Alexander Rotan er fantastisk!. Ulrikke er også stor. Men jeg likte bedre måten Ulrikke sang på i musikkvideoen enn opptreden på tv. Hun virket å anstrenge seg mye i refrenget på engelsk, men ikke på norsk. Den norske versjonen er nydelig sunget av Ulrikke. Hun er en flott dame. Han som er med i musikkvideoen er så sjarmerende synes jeg. Tror det er manageren hennes 🥰

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (6 minutter siden):

Jeg håper det samme. Håper at både Keiino og Ulrikke deltar neste gang 🥰. Håper også på at de andre artistene forsøker seg på nytt neste år. Var mye talenter i alle sammen.  Flotte artister 💖

Enig i at Alexandra Rotan er blant Norges beste vokalister. Alexander Rotan er fantastisk!. Ulrikke er også stor. Men jeg likte bedre måten Ulrikke sang på i musikkvideoen enn opptreden på tv. Hun virket å anstrenge seg mye i refrenget på engelsk, men ikke på norsk. Den norske versjonen er nydelig sunget av Ulrikke. Hun er en flott dame. Han som er med i musikkvideoen er så sjarmerende synes jeg. Tror det er manageren hennes 🥰

Det er vel Tarjei fra Skal vi danse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Løkbolle said:

Det er vel Tarjei fra Skal vi danse?

Christoffer heter manageren hennes. Han er med i musikkvideoen 🥰. Spent på om Allesandra kommer med en musikkvideo. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på de "internasjonale juryene", noen som vet noe om hvem dette er? Er det spesielt kvalifiserte kvalifiserte folk? Han ene, fra Nederland tror jeg, så jo mest bare ut som en tilfeldig fyr på en kafè i Amsterdam, og han oppleseren fra et av de andre landene før de zoomet inn så bare ut som en som satt mutters alene i toromsleiligheten sin og skrøt av det fantastiske showet :D 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Grønnfrakk said:

Lurte litt på de "internasjonale juryene", noen som vet noe om hvem dette er? Er det spesielt kvalifiserte kvalifiserte folk? Han ene, fra Nederland tror jeg, så jo mest bare ut som en tilfeldig fyr på en kafè i Amsterdam, og han oppleseren fra et av de andre landene før de zoomet inn så bare ut som en som satt mutters alene i toromsleiligheten sin og skrøt av det fantastiske showet :D 

https://no.newsner.com/kjendis/sterke-kritikken-fly-forbanna-etter-melodi-grand-prix-finalen-helt-pa-trynet/?utm_source=newsner&utm_medium=notification&utm_campaign=notifications

Leser at dette med utenlandsk jury er blitt kritisert. Det er jo sånn at landene kan ønske en artist som er dårlig videre for at deres land skal komme høyest mulig opp på lista. Men jeg tror faktisk at utenlandske juryen var helt ærlige. Jeg mener at det var bra med utenlandsk jury for det ga oss nok en pekepinn på hvilke musikk som er best likt i utlandet. Men jeg forstår kritikken av dette med juryen. Hvor hentet de disse fra? Osv . Var det tilfeldige? Hehe du har et godt poeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnfrakk skrev (3 timer siden):

Lurte litt på de "internasjonale juryene", noen som vet noe om hvem dette er? Er det spesielt kvalifiserte kvalifiserte folk? Han ene, fra Nederland tror jeg, så jo mest bare ut som en tilfeldig fyr på en kafè i Amsterdam, og han oppleseren fra et av de andre landene før de zoomet inn så bare ut som en som satt mutters alene i toromsleiligheten sin og skrøt av det fantastiske showet :D 

Det er 5 jurymedlemmer fra hvert land, alle har musikkfaglig bakgrunn

https://www.nrk.no/mgp/medlemmene-i-den-internasjonale-juryen-1.16281263

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, roomba said:

Det er 5 jurymedlemmer fra hvert land, alle har musikkfaglig bakgrunn

https://www.nrk.no/mgp/medlemmene-i-den-internasjonale-juryen-1.16281263

Jeg mener at dette var et klokt valg. For sjansene er nok mye større nå at vi havner blant de beste. :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at dette var et klokt valg. For sjansene er nok mye større nå at vi havner blant de beste :)

Enig. Og så er det faktisk sånn at alle tre gangene Norge har vunnet ESC så har det vært en eller annen form for fagjury involvert, så det har absolutt noe for seg å ikke basere seg 100% på seerstemmer :)

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, roomba said:

Enig. Og så er det faktisk sånn at alle tre gangene Norge har vunnet ESC så har det vært en eller annen form for fagjury involvert, så det har absolutt noe for seg å ikke basere seg 100% på seerstemmer :)

Enig med det  :) . Dersom vi vil at Norge skal vinne så måtte en fagjury til. :)  Jeg ser på TikTok at folk har Allesandra på 1 eller 2 plass på eurovisionfavoritter. Nå har ikke alle låtene kommet ennå, men jeg tror at det blir en veldig bra plassering i år. Gleder meg til eurovision. Selv Ulrikke forsto at Europa har sin smak på musikk. Hun nevnte det selv i et intervju. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (10 timer siden):

Enig med det  :) . Dersom vi vil at Norge skal vinne så måtte en fagjury til. :)  Jeg ser på TikTok at folk har Allesandra på 1 eller 2 plass på eurovisionfavoritter. Nå har ikke alle låtene kommet ennå, men jeg tror at det blir en veldig bra plassering i år. Gleder meg til eurovision. Selv Ulrikke forsto at Europa har sin smak på musikk. Hun nevnte det selv i et intervju. 

Ser det samme på YouTube. Har stor tro på en veldig bra plassering i år 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at QoK gjør det så bra om dagen! Min eneste bekymring er at hvis suksessen fortsetter i samme takt og sprer seg til radiokanaler og topplistene på Spotify så blir folk lei til mai? 

Er medlem av en meget engasjert Eurovision-gruppe på Reddit, og der virker det som flertallet allerede er luta lei. Men tror den harde kjerne lett overvurderer engasjementet utenfor ESC-bobla😅

TikTok og Spotify er uansett ikke representativt for virkeligheten, og juryene skal være så profesjonelle at de ikke lar seg påvirke, så får håpe suksessen bare er positivt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missfebruary skrev (På 31.1.2023 den 15.17):

Ja mulig jeg er veldig kravstor..  hehe. Liker sangen altså og vil heller at hun skal gå videre enn Ulrikke… men den sangen til Alessandra minner veldig om et bidrag som var med i svenske Grand prix i fjor…. 

Det er mange som har påpekt at den ligner mye på 'Run To The Hills' med Klara Hammarström, og noen synes den ligner på 'En Til' med Oskar Westerlin. Uansett, det er neppe snakk om plagiat.  (VG)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...