Gå til innhold

Melodi grand prix 2023


Highhopes

Anbefalte innlegg

CAPS LOCK skrev (1 time siden):

Enig! NRK bør privatiseres, og så kan de som ønsker å se på, betale for NRK, og vi andre kan slippe

Veldig enig!👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (5 timer siden):

Dessverre. Bortkastede penger.

Staten har ikke penger til normale priser til strøm, mat og drivstoff til folk og næringsliv. Staten har ikke penger til sykehusene, skolene, sykehjemmene, veiene, jernbane. 

Men penger til MGP finner staten?

Hykleri.

Jeg håper virkelig Norge ikke vinner. 

Enig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bringebærsyltetøy skrev (13 minutter siden):

Enig. Feil fokus. Traumer og depresjon. Men de ønsker sympatistemmer, vet du....

taktikken har vært brukt på Idol US auditions fra tidenes morgen, alle andre har vel sett det har fungert :o  

Endret av Ænema
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (13 timer siden):

Nevn ett navn som er verre enn Arianrhod.

 

Snakker om Arianrhod, ikke Arian.

Arianrhod er et vakkert, nydelig og veldig gammelt navn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (14 timer siden):

Heter hun programlederen faktisk Arianrhod???

Eller er det skrivefeil?????

1675547453787794241621198301900.jpg

Det er et gammelt, ærverdig og vakkert kymrisk navn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Alessandra kan komme topp 5 i Eurovision. Låta går allerede viralt i Europa. Pga hennes bakgrunn fra Italia kommer hun til å sanke mange stemmer fra både Italia og landene rundt.

Fengende låt og ung, vakker og sjarmerende jente. Alt man trenger for å gå til topps😀

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Tror Alessandra kan komme topp 5 i Eurovision. Låta går allerede viralt i Europa. Pga hennes bakgrunn fra Italia kommer hun til å sanke mange stemmer fra både Italia og landene rundt.

Fengende låt og ung, vakker og sjarmerende jente. Alt man trenger for å gå til topps😀

Man ser det man ønsker å se....

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (49 minutter siden):

Enig. Feil fokus. Traumer og depresjon. Men de ønsker sympatistemmer, vet du....

 

Entern skrev (40 minutter siden):

 

Enig med dere.

Tix viste vel at taktikken funker (i Norge, da, i alle fall…) så da kjører de på. Har jo ikke så mye annet å spille på…

Ja, dessverre.

I dag presenterer ikke folk seg lenger med hva de kan, hva de har oppnådd og hva de ønsker å bli, gjennom energi og humør.

I dag presenterer folk seg med psykologepikrisen, og så har det blitt en konkurranse å ha det verst, gjennom å gråte og sippe. 

Er klar over at jeg fremstår empatiløs når jeg skriver dette. Men det jeg mener er at MGP er ingen psykologtime, og det er rart at både produksjon og deltakere velger å gå den vei. Liksom "Okei, Atle, nå starter jeg å filme introduksjonen din til musikk-konkurransen og familieprogrammet MGP, så fortell om noe skikkelig jævlig". 

Henger ikke på greip.

Endret av Bombasi
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lei av å bli forsøkt manipulert av en tragisk bakgrunnshistorie - Men det er likevel en vesentlig forskjell mellom de som åpenbart er presset frem av produksjonen og de artistene som selv melker historien sin for alt det er verdt. 

F.eks. i Jones tilfelle var mobbing relevant for hvordan musikkarrieren hans startet, men det var likevel en positiv vibe med fokus på nåtiden og hvordan han elsket å lage partymusikk. Elines historie om sceneskrekk var også relevant, selv om det gjerne kunne blitt fokusert mer på andre aspekter av bakgrunnen hennes.

Atle P. derimot kjørte en grundig kampanje i SoMe for å appellere til publikums følelser og høste sympatistemmer. Bl.a. videoer av datteren som ser han på TV og kjenner han igjen, at han ringer mamma som er syk og gir han beskjed om at hun ikke kan komme opp til Tr.heim og se han opptre, giveaway av gratisbilletter til hans «supporterfelt» osv…

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opi skrev (7 minutter siden):

Jeg er også lei av å bli forsøkt manipulert av en tragisk bakgrunnshistorie - Men det er likevel en vesentlig forskjell mellom de som åpenbart er presset frem av produksjonen og de artistene som selv melker historien sin for alt det er verdt. 

F.eks. i Jones tilfelle var mobbing relevant for hvordan musikkarrieren hans startet, men det var likevel en positiv vibe med fokus på nåtiden og hvordan han elsket å lage partymusikk. Elines historie om sceneskrekk var også relevant, selv om det gjerne kunne blitt fokusert mer på andre aspekter av bakgrunnen hennes.

Atle P. derimot kjørte en grundig kampanje i SoMe for å appellere til publikums følelser og høste sympatistemmer. Bl.a. videoer av datteren som ser han på TV og kjenner han igjen, at han ringer mamma som er syk og gir han beskjed om at hun ikke kan komme opp til Tr.heim og se han opptre, giveaway av gratisbilletter til hans «supporterfelt» osv…

Angående Jone og Eline: Ja, jo. Okei. Hvis historien er svært relevant for låten så kan det nevnes kort. Men historien bør stoppe i tide, og konklusjonen bør være positiv. Introduksjonen bør være noe mer og annet enn dette.

I går ble det rett og slett for mye. Imellom låtene spratt introduksjonene ned på sippemusikk, og det hele ble en skrifteboks.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (18 minutter siden):

 

Ja, dessverre.

I dag presenterer ikke folk seg lenger med hva de kan, hva de har oppnådd og hva de ønsker å bli, gjennom energi og humør.

I dag presenterer folk seg med psykologepikrisen, og så har det blitt en konkurranse å ha det verst, gjennom å gråte og sippe. 

Er klar over at jeg fremstår empatiløs når jeg skriver dette. Men det jeg mener er at MGP er ingen psykologtime, og det er rart at både produksjon og deltakere velger å gå den vei. Liksom "Okei, Atle, nå starter jeg å filme introduksjonen din til musikk-konkurransen og familieprogrammet MGP, så fortell om noe skikkelig jævlig". 

Henger ikke på greip.

Enig. Det er en offer-konkurranse der det gjelder å fremstille seg selv som det største offeret for å få mest sympati og «offer cred». Veldig symptomatisk for tiden vi lever i.

Opi skrev (12 minutter siden):

Jeg er også lei av å bli forsøkt manipulert av en tragisk bakgrunnshistorie - Men det er likevel en vesentlig forskjell mellom de som åpenbart er presset frem av produksjonen og de artistene som selv melker historien sin for alt det er verdt. 

F.eks. i Jones tilfelle var mobbing relevant for hvordan musikkarrieren hans startet, men det var likevel en positiv vibe med fokus på nåtiden og hvordan han elsket å lage partymusikk. Elines historie om sceneskrekk var også relevant, selv om det gjerne kunne blitt fokusert mer på andre aspekter av bakgrunnen hennes.

Atle P. derimot kjørte en grundig kampanje i SoMe for å appellere til publikums følelser og høste sympatistemmer. Bl.a. videoer av datteren som ser han på TV og kjenner han igjen, at han ringer mamma som er syk og gir han beskjed om at hun ikke kan komme opp til Tr.heim og se han opptre, giveaway av gratisbilletter til hans «supporterfelt» osv…

For å være ærlig har jeg alltid fått sterke douchebag vibber av Atle, dette forandrer ikke akkurat på det…

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Jeg skrev det ikke, men jeg stusset på en ting i gårdagens program, og det var presentasjonen av artistene mellom låtene. 

MGP skal være et underholdningsprogram, et musikalsk høydepunkt, og da også være et barnevennlig show med glitter og glam. En fest i beste sendetid for familien på en lørdagskveld med pizza, potetgull og noe godt i glasset, elns.

Er det da nødvendig at artistene skal rippe opp i gamle sorger og andre bekjennelser gjennom presentasjonene? 

Jone snakket om utenforskap i ungdommen.
Eline Thorp snakket om sceneskrekken som preget henne.
Atle Pettersen pratet ut om hans fraværende far i oppveksten og savn.
Brandstorp gråt over den "tøffe" tiden da hun ikke fikk opptre på ESC sist.
Skrellex snakket moren og morens betydning for han, og lot moren prate om at sønnen var homofil og hva hun tenkte om det. 
Osv.

Altså. Med all respekt. Gud så kjedelig, destruktivt og irrelevant for showet. 

Er det å ha det tøft i livet en del av deltakelsen? Er det slik at MGP handler om å ha hatt det verst? 

Enig! Det blir noe stakkarslig over det, a l «Hver gang vi møtes». De blir ikke bedre av å synge av å spille på samvittighet og følelser. Total bom om de holder på sånn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 timer siden):

Dessverre. Bortkastede penger.

Staten har ikke penger til normale priser til strøm, mat og drivstoff til folk og næringsliv. Staten har ikke penger til sykehusene, skolene, sykehjemmene, veiene, jernbane. 

Men penger til MGP finner staten?

Hykleri.

Jeg håper virkelig Norge ikke vinner. 

Du må tenke på at det er i det vi oppfatter som krisetider at vi trenger underholdning. Helst av det minst krevende slaget sånn at vi i litt hysterisk kan skamme oss litt over å like det også, men føle at det er utrolig avslappende å gi f.... Så jeg håper ikke at sånn underholdning blir tatt fra oss. Det er nok bekymringer, så ikke ta fra oss enkle og store gleder der de er, i tillegg. Det hadde vært utrolig gøy om vi kunne arrangert ESC igjen. Fra mitt perspektiv 🙂

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærsyltetøy skrev (45 minutter siden):

Man ser det man ønsker å se....

Hva mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (8 minutter siden):

Enig! Det blir noe stakkarslig over det, a l «Hver gang vi møtes». De blir ikke bedre av å synge av å spille på samvittighet og følelser. Total bom om de holder på sånn. 

Ja, "Hver gang vi møtes" er verst i klassen. Der er det ikke tak på hvor vanskelig, utfordrende og trist livet har vært. Og det var akkurat det programmet jeg tenkte på når jeg satt å så på MGP i går. 

Absolutt alle mennesker har hatt det vanskelig, utfordrende og/eller trist. Man MÅÅ jo ikke stå frem med alt og hele tiden. Iallefall ikke introdusere seg selv slik. Det oser et nedbrytende, negativt samfunn av det. 

Ikke til deg, men generelt:

Sånn. Nå har jeg vel rantet nok om det. Tenkte på det i går og det plaget meg siden, så bare måtte koke i hopen et par innlegg på KG om det :D 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Det er et gammelt, ærverdig og vakkert kymrisk navn

Hvordan uttales det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du?

Jeg mener at hvis du ønsker å se at noen er populær og godt likt i Europa, så det er akkurat det du ser, og samtidig ignorerer at de andre låtene også er godt likt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bombasi said:

Jeg skrev det ikke, men jeg stusset på en ting i gårdagens program, og det var presentasjonen av artistene mellom låtene. 

MGP skal være et underholdningsprogram, et musikalsk høydepunkt, og da også være et barnevennlig show med glitter og glam. En fest i beste sendetid for familien på en lørdagskveld med pizza, potetgull og noe godt i glasset, elns.

Er det da nødvendig at artistene skal rippe opp i gamle sorger og andre bekjennelser gjennom presentasjonene? 

Jone snakket om utenforskap i ungdommen.
Eline Thorp snakket om sceneskrekken som preget henne.
Atle Pettersen pratet ut om hans fraværende far i oppveksten og savn.
Brandstorp gråt over den "tøffe" tiden da hun ikke fikk opptre på ESC sist.
Skrellex snakket moren og morens betydning for han, og lot moren prate om at sønnen var homofil og hva hun tenkte om det. 
Osv.

Altså. Med all respekt. Gud så kjedelig, destruktivt og irrelevant for showet. 

Er det å ha det tøft i livet en del av deltakelsen? Er det slik at MGP handler om å ha hatt det verst? 

Jeg reagerte litt på det samme. Men på en måte var det ganske fint og. Fint at artister som forbilder kan fortelle at alt ikke bare har vært rosenrødt. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (1 time siden):

Tror Alessandra kan komme topp 5 i Eurovision. Låta går allerede viralt i Europa. Pga hennes bakgrunn fra Italia kommer hun til å sanke mange stemmer fra både Italia og landene rundt.

Fengende låt og ung, vakker og sjarmerende jente. Alt man trenger for å gå til topps😀

Jeg er helt enig med deg. Har virkelig tro på top 5 plassering. Har sett flere YouTube reaction videoer og folk elsker den. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg trodde så var det Atle og Alessandra som slo best an hos resten av Europa. Glad det ble en av de som gikk videre! Nå gleder jeg meg til å se finalen 🥳🥳 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...