Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #81 Skrevet 16. desember 2005 Selvfølgelig burde alle kjøpesenter ha et eget ammerom - det bør vises respekt for mødre som ønsker å sitte i fred når de ammer. Stellerom som ligger i tilknytning til dametoalettet bør være forbeholdt kvinner - der har menn ingenting å gjøre - mener nå jeg. Ellers er selvsagt stellerom til for både mødre og fedre. Jeg har forresten til gode å se stelleom med plass til å stelle flere barn - de stelleommene jeg har sett har kun inneholdt et stellebord og en vask. Og vanligvis så låser folk døren når de er på stellerommet. ← dersom noen er så fintfølende at de MÅ sitte i fred når de ammer ja da får de holde seg hjemme. Man kan jo ikke la en så liten gruppe mennensker ( fintfølende ammende) bestemme hva som skal være dagsorden når det kommer til amming.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #82 Skrevet 16. desember 2005 dersom noen er så fintfølende at de MÅ sitte i fred når de ammer ja da får de holde seg hjemme. Man kan jo ikke la en så liten gruppe mennensker ( fintfølende ammende) bestemme hva som skal være dagsorden når det kommer til amming. ← Enig! Man kan ikke forvente at hele verden skal ta hensyn til din sjenanse.. dersom man ikke ønsker å amme offentlig, så får man ha med mat på flaske, amme hjemme, på toaletter o.l. Har ingen rett på å okkupere et stellerom dersom det er plass til flere der. Tror jeg hadde blitt eitrande forbanna dersom jeg hadde kommet til et låst stellerom, der jeg visste det var flere stellebord, og så sett at det var en person som hadde okkupert,,,
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #83 Skrevet 16. desember 2005 Menn får stort sett skryt den tiden de er gift/samboere. Etter det får de bare kritikk om hvor udugelige de er ← Du pleier egentlig å ha ganske gode innlegg.. skjønner ikke hvorfor du kommer med dette nå. Det var veldig generaliserende. Kanskje du har hatt det slik, men det gjelder langt fra alle....
Pasha Skrevet 17. desember 2005 #84 Skrevet 17. desember 2005 På de senteret jeg pleier å handle ¨på er det et ammerom med mulighet for stelling og gratis bleier til ungen, + at det er stellemuligheter på handikap toalettene. (her låser man jo døra og er alene der) men jeg hadde aldri jaget en mann ut av ammerommet (den dagen det skulle bli aktuelt)..jeg hadde vært såpass oppegående at jeg hadde skjønt at han var der for å skifte på babyen.. ikke stirre på puppa mine.. (og hvor mye er man egentlig ser av puppen med ungen foran..og kanskje litt av gensern over da??) Nei.. de kjerringene som jaget ut mannen din fortjener et spark et vist sted... spesielt dersom rommet var definert som stellerom
Moonchild Skrevet 17. desember 2005 #85 Skrevet 17. desember 2005 Både stellerom og eventuelle ammerom er, slik jeg ser det, offentlige steder. Ønsker man ikke å amme i offentlighet, så får man gå hjem og amme. Disse damene hadde ingen rett til å jage mannen som kun ønsket å bytte på barnet sitt. Vi opplevde i dag å være på et senter hvor stellefasilitetene var på dametoalettet. Spurte mannen hva han hadde gjort hvis han hadde vært alene med gutten (som hadde stor, stinkende bleie som måtte byttes umiddelbart). Han sa at han hadde gått på dametoalettet, uten å bry seg om eventuelle stygge blikk.
Pimbila Skrevet 17. desember 2005 #86 Skrevet 17. desember 2005 Både stellerom og eventuelle ammerom er, slik jeg ser det, offentlige steder. Ønsker man ikke å amme i offentlighet, så får man gå hjem og amme. Disse damene hadde ingen rett til å jage mannen som kun ønsket å bytte på barnet sitt. Enig. Personlig ammet jeg der jeg var der og da. Ser på amming som noe så vanlig at jeg bryr meg ikke om noen så på eller om jeg sitter ved noen som gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #87 Skrevet 18. desember 2005 Temmelig sprøtt. Amme-pupper er IKKE sexy, og ingen mann ønsker å se på det om han ikke tilfeldigvis er far til barnet (pg da av en helt annen grunn enn at det er opphissende).
Hu i Svingen Skrevet 18. desember 2005 #88 Skrevet 18. desember 2005 Litt OT, men hva er galt med å amme på toalettet hvis man vil unndra seg offentligheten?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #89 Skrevet 18. desember 2005 selvfølgelig har pappa lov til å stelle babyen sin på stellerommet. på dametoaletter er det merker med damer og herretoaletter det merket med menn,men stellerom er for barn. Kjerringene som var der skulle hatt seg ei skrape. Hvem tror de at de er??
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #90 Skrevet 18. desember 2005 på dametoaletter er det merker med damer og herretoaletter det merket med menn,men stellerom er for barn. ← Men hva gjør man dersom stellerommet er på dametoalettet? (Dette er tilfelle flere steder...)
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #91 Skrevet 18. desember 2005 egentlig bør man klage til sentrene og kreve egne ammerom i tillegg til stellerom, slik at de som er sjenerte kan sitt epå ammerommene. Der kan det være forbudt for menn, mens menn kan bruke stellerommene. Det er faktisk litt viktig at det er egene rom for kvinner, eks muslimske. Alle må ta hensyn til alle
Pasha Skrevet 18. desember 2005 #92 Skrevet 18. desember 2005 . Alle må ta hensyn til alle ← og da bør vel disse kvinnene ta hensyn til at ungen trengte å byttes bleie på
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #93 Skrevet 19. desember 2005 og da bør vel disse kvinnene ta hensyn til at ungen trengte å byttes bleie på ←
Gjest Piper Skrevet 19. desember 2005 #94 Skrevet 19. desember 2005 Selvfølgelig burde alle kjøpesenter ha et eget ammerom - det bør vises respekt for mødre som ønsker å sitte i fred når de ammer. Stellerom som ligger i tilknytning til dametoalettet bør være forbeholdt kvinner - der har menn ingenting å gjøre - mener nå jeg. Ellers er selvsagt stellerom til for både mødre og fedre. Jeg har forresten til gode å se stelleom med plass til å stelle flere barn - de stelleommene jeg har sett har kun inneholdt et stellebord og en vask. Og vanligvis så låser folk døren når de er på stellerommet. ← Da bør alle kjøpesentre ha ammerom og to stellerom, spesielt om stellerommet er i tilknytning til toalettene. For fedre må jo også få stellerom, om damene får. Eller? Ellers må jeg si at her vi bor er det plass til at flere steller barna sine, og jeg har faktisk til gode å se et stellerom med bare plass til ett barn. Du bor tydeligvis på et kjempe liten plass, for i de store byene er de fleste stellerommene større enn det du beskriver. Og jeg står fortsatt for at de som ikke ønsker å amme barnet sitt offentligt, får gjøre det på toalettet eller hjemme.
trøll Skrevet 19. desember 2005 #95 Skrevet 19. desember 2005 mener du da at menn ikke skal kunne ta med seg barnet sitt på et kjøpesenter, fordi han ikke har mulighet for å skifte bleie? Det er ikke snakk om å amme offentlig når man ammer på et stellerom. har man så forbanna store problemer med dette, så får man pumpe seg i forkant og ta med seg melk på flaske. ← Helt enig
Gjest gjest Skrevet 28. juli 2011 #96 Skrevet 28. juli 2011 Ramlet over en gammel tråd. Flere som har opplevd liknende?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #97 Skrevet 28. juli 2011 Bra ikke alle har innstillingen som hylekoret på stellerommet og Hilde har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå