monja Skrevet 14. desember 2005 #41 Skrevet 14. desember 2005 De kan godt amme på stellerommet, men de kan da ikke kaste ut en annen forelder av den grunn, som kommer inn å skal bruke stellerommet til det det faktisk er ment til. ...og da, selvfølgelig uansett om det er en mann som kommer inn for å stelle sitt eget barn som har bæsja i bleia. Ja, da kan de gå på do dersom de ikke tåler at andre bruker den ledige stelleplassen. ←
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #42 Skrevet 14. desember 2005 Jeg skjønner godt at mannen din ble perpleks! At det går ann! Nei, stellerom er, som navnet sier; en plass for å stelle. Og det er da vel virkelig ikke slik at det er kun kvinner som skal skifte på en bæsj-rumpe? Om de synes det er ubehagelig å amme, så får de faktisk finne en annen plass eller ta med flaske. Jeg har to jenter, og har ammet overalt: på cafe, i bil, på bussholdeplass, i kirke ( laaaang barnedåp..) osv. Og jeg har aldri opplevd noen negative kommentarer eller syntes det var ubehageligselv . Men det er da ikke slik at man slenger fram hele puppen? Jeg hadde en liten pute og et pledd med meg som jeg brukte som støtte og skjul, ikke noe problem. Nei, jeg håper virkelig at disse kvinnene ikke er representative for flertallet av kvinner i NOrge, for dette ble direkte dumt!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #43 Skrevet 14. desember 2005 Kvinner skriker etter LIKESTILLING...yeh right jeg er sjokert
Gjest Betty Boop Skrevet 14. desember 2005 #44 Skrevet 14. desember 2005 Er det adgang forbudt for menn på stellerom? Mannen min var på et kjøpesenter med sønnen vår. Bleien måtte skiftes, så han gikk til stellerommet. Der satt det to damer med sine barn, og de ble rasende da han kom inn, ba han ryke og reise, og sa at bare kvinner og barn hadde tilgang. Han prøvde å fortelle at det ikke var andre steder å skrifte på småtten, men ble regelrett hudflettet. Lett perpleks og med gråtende baby på armen, gikk han derfra. Hvordan reagerer dere på menn på stellerom? De må jo ha tilgang de og, ellers så er det umulig at mammaen kan få noen timer fri... ← Det er faktisk første gang jeg har hørt at det er adgang forbudt for far på stellerommet. Det er både tragisk og komisk. Jeg tilhørte de som ikke likte noe større og amme i offentlighet fordi jeg var en smule sjenert. Men det hendte jo alikevel at det var nødvendig fra tid til annet. Og med en litt baggi genser så er det fullt mulig å amme uten å blafre med puppen. Dessuten var jeg da alltid oppmerksom på at det var mitt problem og mistenkte ikke forbipasserende menn for å være kikkere. :grine2:
Gjest filosofia Skrevet 14. desember 2005 #45 Skrevet 14. desember 2005 Hvor finner man så store stellerom hen lurer jeg på? De jeg har vært på er bare som en handicapdo, plass til en person og en baby, og man låser døra til man er ferdig. Forøvrig skulle han bedt hurpene ryke.
Kakao Skrevet 14. desember 2005 #46 Skrevet 14. desember 2005 Kvinner skriker etter LIKESTILLING...yeh right jeg er sjokert ← Ja, ikke sant!!? Noen kvinner blir ikke fornøyde, altså. De klager sikkert på at mennene deres ikke hjelper til nok med barna..
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #47 Skrevet 14. desember 2005 Hvor finner man så store stellerom hen lurer jeg på? De jeg har vært på er bare som en handicapdo, plass til en person og en baby, og man låser døra til man er ferdig. Forøvrig skulle han bedt hurpene ryke. ← Tja, på Lagunen kjøpesenter i Bergen f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #48 Skrevet 14. desember 2005 Er det adgang forbudt for menn på stellerom? selvfølgelig er det ikke det!! Mannen min var på et kjøpesenter med sønnen vår. Bleien måtte skiftes, så han gikk til stellerommet. Der satt det to damer med sine barn, og de ble rasende da han kom inn, ba han ryke og reise, og sa at bare kvinner og barn hadde tilgang. Han prøvde å fortelle at det ikke var andre steder å skrifte på småtten, men ble regelrett hudflettet. Lett perpleks og med gråtende baby på armen, gikk han derfra. Skjønner at han ble satt ut.. stakkars baby og stakkars mann - ikke særlig gøy å bli utsatt for slikt. Tror likevel ikke denne holdningen er representativ, han har nok bare støtt på to drittkjerringer. Hvordan reagerer dere på menn på stellerom? De må jo ha tilgang de og, ellers så er det umulig at mammaen kan få noen timer fri... Har pr. dags dato aldri støtt på en mann på et stellerom. Så lenge mannen er i følge med et barn, er det vel like selvfølgelig at han er der som at en mamma er der. ←
mzluze Skrevet 14. desember 2005 #49 Skrevet 14. desember 2005 er like sjokkert som de andre her...minus Hilde da... Hadde jeg møtt en mann på et stellerom så hadde jeg jaggu hilst blidt, og tenkt på den heldige mamma'en som fikk avlastning. Ikke alle mamma'er som får det. Og om jeg hadde ammet på et stellerom og en mann hadde kommet inn for å skifte på sitt barn...hva så? tipper fyren har sett pupper før lissom...særlig i amme-perioden til sin egen. Her i huset fikk jeg følelsen av at jeg fløy med puppene fremme nærmest 24/7 mens lillemann ble ammet. Tror nesten gubben fikk overdose på å se pupper, hehe. Nei kjære vene, få pappa'ene inn på stellerommene sier nå jeg! Og hjertelg velkommen skal de være.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #50 Skrevet 14. desember 2005 tipper fyren har sett pupper før lissom...særlig i amme-perioden til sin egen. Her i huset fikk jeg følelsen av at jeg fløy med puppene fremme nærmest 24/7 mens lillemann ble ammet. Tror nesten gubben fikk overdose på å se pupper, hehe. ← Hehe.. tror min fikk overdose og.. Slet med sykt såre brystvorter da jeg ammet, så de var fremme til lufting så godt som hele dagen. Kan godt si at puppene ble degradert (eller oppgradert, alt ettersom) fra pyntepupper til arbeidspupper i en lengre periode - og tror mannen fikk et heeelt annet forhold til pupper enn det han hadde før vi fikk barn. Tror i alle fall ikke han hadde brydd seg særlig om ammende damer på et stellerom!!! Og signerer på det som sies over: selvfølgelig er far og barn like velkomment som mor og barn på et stellerom!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #51 Skrevet 14. desember 2005 uhørt!! så lenge det ikke er foreldrene som skal kles av og skiftes på, så er vel stellerom jevnt over til foreldre av barn som skal skiftes på. om vi vil mennene skal ta større del av husarbeid og bleieskift må vi jo i det minste gi dem muligheten. ←
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #52 Skrevet 14. desember 2005 Hvorfor lage baluba av en bagatell som dette ? Mener du virkelig at det er en bagatell om babyen blir sår i rumpa på grunn av at et par damer tror alle menn blir kåte av å se en flik av en pupp mens de ammer babyene sine? Mulig jeg er dum, men jeg synes ikke man skal ta mer hensyn til at enkelte synes det er flaut å amme enn til at barnet har det vondt. Stellerom er der for babyene, uansett hvem de har med seg for å skifte bleie.
Shea Skrevet 14. desember 2005 #53 Skrevet 14. desember 2005 Helt rystet Tror ikke dette er en reaksjon som mødre generelt synes er akseptabel. De jeg kjenner ville ikke komentert noe men heller innledet til en hyggelig sammtale.
Gjest Betty Boop Skrevet 14. desember 2005 #54 Skrevet 14. desember 2005 Helt rystet Tror ikke dette er en reaksjon som mødre generelt synes er akseptabel. De jeg kjenner ville ikke komentert noe men heller innledet til en hyggelig sammtale. ← Jeg for min del ville i utgangspunktet trodd at de fleste kvinner stilte seg positivt til å se en mann ta vare ungene sine, ja.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #55 Skrevet 14. desember 2005 Helt rystet Tror ikke dette er en reaksjon som mødre generelt synes er akseptabel. De jeg kjenner ville ikke komentert noe men heller innledet til en hyggelig sammtale. ← enig! Han har nok truffet på noen litt spesielle tilfeller... jeg har i alle fall ikke truffet noen som har negative holdninger til menn som tar seg av barna sine. I min vennekrets er det faktisk flere menn som har valgt å være hjemme med barn, og dette har vært positivt for alle parter.
knøtte Skrevet 14. desember 2005 #56 Skrevet 14. desember 2005 kastet ut av stellerom med gråtende baby som trengte ren bleie??? Selvfølgelig kan også mannen benytte stellerommet. Dersom det er noen kvinner som har problemer med å ha andre mennesker i rommet når de ammer etc, så er det faktisk opp til disse kvinnene å finne seg et mer privat sted. En kan ikke nekte andre småbarnsforeldre - uavhengig av kjønn - adgang til et stellerom. Hos oss er det samboer som er hjemme med barnet på dagtid, så han må ofte benytte stellerom på kjøpesentre etc, og har i alle fall aldri opplevd noe ubehagelig med dette. Heller positive kommentarer...
loffen Skrevet 14. desember 2005 #57 Skrevet 14. desember 2005 Herregud dette er fælt!! Dumme kvinnkolk!! Nevnte nettopp denne historien til en mannlig venn som lo og sa at det var jo ikke akkurat amme-pupper menn likte å titte på!!! Ingen kan okkupere stellerommet med amming! Bæsjebleier er viktige også. Det tar minst 20 min å amme. Pappaen skulle ha 'kitta til dem'
Gjest EvaL Skrevet 15. desember 2005 #58 Skrevet 15. desember 2005 Menn skal selvsagt ha tilgang til stellrommene de på lik linje med oss kvinner, ellers får de jo ikke skiftet bleier på barna sine. Stellerommene er forbeholdt små barn og deres foreldre, altså mor og far. Hvordan reagerer dere på menn på stellerom? De må jo ha tilgang de og, ellers så er det umulig at mammaen kan få noen timer fri... ← Syns dette handler om helt andre ting enn at mammaen skal få noen timer fri...... det handler om at mannen skal kunne ivareta og stelle barnet sitt, gi det tørr og ren bleie ved behov.
momo Skrevet 15. desember 2005 #59 Skrevet 15. desember 2005 Synes virkelig det er håreisende. Neste barn vi skal ha, skal mannen min gå hjemme med, jeg skal bare ha de første 6 ukene, så skal han ha resten. Og han vil jo da være avhengig av og bruke offentlige stellerom, håper virkelig ikke han møter på sånne damer da. De jeg kjenner som har syntes det og amme offentlig er flaut har løst dette ved og bruke sjal eller håndkle, som de legger sånn så ingen får se puppen. Selv amma jeg alle tenkelige steder, lærte meg kunsten og amme stående og.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #60 Skrevet 15. desember 2005 Først lurt e jeg på om dette var en tulletråd for dette er vel ikke mulig å oppleve i et sånt ammeliberalt land som Norge? Her ammes det jo overalt, uten at noen hever så mye som et øyebryn. Er man så sjenerte som de damene på stellerommet da burde de ikle seg burka neste gang de er ute i offentlighet. hadde jeg vært mannen i dette tilfellet tror jeg jammen at jeg hadde tilta helt. Makan til oppførsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå